Gönderen Konu: karbüratör otomatik jikle ve klima rolanti devresi ( 96 tipo slx )  (Okunma sayısı 21861 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

onur-d

  • Ziyaretçi
ok mahmut ozaman ben yarın beyaz musurude alıp karburatorcuye gıdeyım taktırayım,  zaten bence 1. tur baglama mantıksız gelmıstı obur konuda onu anlatmaya calısıyordum 2. baglama turu ıse kesınlıkle dogru olan benımkı hatalı baglanmıstı

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2402
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
ok mahmut ozaman ben yarın beyaz musurude alıp karburatorcuye gıdeyım taktırayım,  zaten bence 1. tur baglama mantıksız gelmıstı obur konuda onu anlatmaya calısıyordum 2. baglama turu ıse kesınlıkle dogru olan benımkı hatalı baglanmıstı

müşür sağlam belki boruları düzgün bağlayınca normale döner sistem.

ama benimki yanlış ihtimali kaç onada sen karar ver. ;)

onur-d

  • Ziyaretçi
ya zaten delı olucam cıkardıgım musur calısıyor :sırıtan:

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2402
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
ya zaten delı olucam cıkardıgım musur calısıyor :sırıtan:

ve gecen su sistemini yeniledim şimdi daha stabil çalışıyor otojikle ve araç daha çabuk ısınıyor.devirdaimde değişti.

bende de ara ara devrede kalıyordu.atmıyordu şuan düzeldi.

ama devreye girmeme gibi sorunu yoktu ;)

onur-d

  • Ziyaretçi
ya belkı beyaz musurde calısıyordur ama nasıl olduysa sıyahı takarken beyazın borunun bırısını kırmısım o yuzden mecbur degısıcek , sogutma suyunun degısımı tabıkı etkılı olur uzerınde eskı su paslı falan oluyor bende degıstım antıfırızde koydum

benımkı zoru basarıyodu devreye gırmıyor halbukı devreden cıkarması daha zor :hoho:

onur-d

  • Ziyaretçi
beyaz müşür ile siyah müşür arasındaki farkıda çözdüm, alırken satıcıya sordum bunlar arasındaki fark nedir sadece renklerimi, bilemem dedi neyse aldım parcayı, elimdeki siyah müşüre agzımla vakum yaptıgımda hava cok rahat gecıyodu, beyazda ıse bıraz dırenc var hava sıyaha gore daha az gecıyor once dedım beyaz olan arızalı dıye ama sonra kafamda bı sımsek caktı :mucit:

sıyah musur oto jıgleye gıdıyor ve orada vakumu ayarlamak ıcın vıda var, beyaz ıse karburatore gıdıyor ve herhangı bır ayarlama vıdası yok yanı adamlar dırek ne kadar hava gecmesı gerekıyorsa ona gore yapmıslar

sonuc olarak sıyahtan gecen hava mıktarı beyazdan daha fazla aralarındakı fark bu

bide beyaz ne işe yarar diye düşünüyodum bu sabah lpg de arabayı çalıştıramadım beyaz baglı olmadıgı ıcın yanı olması gereken muhım bısey

evet böylelikle kışa hazırlık aşamasının son etabı olan otomatik jigle tertibatınıda yenileyip devreye sokmuş bulunmaktayım, sistemin %70 ini çözdüm maşallah sistemim güzel çalışıyor jigle konusundaki sorunlarınızı paylaşabilirsiniz hertürlü yardımcı olmaya çalışırım (bu arada mahmut'a katkılarından dolayı teşekkür ederim):ok:
« Son Düzenleme: 16.Eki.2009 14:57:45 Gönderen: onur-d »

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2402
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
beyaz müşür ile siyah müşür arasındaki farkıda çözdüm, alırken satıcıya sordum bunlar arasındaki fark nedir sadece renklerimi, bilemem dedi neyse aldım parcayı, elimdeki siyah müşüre agzımla vakum yaptıgımda hava cok rahat gecıyodu, beyazda ıse bıraz dırenc var hava sıyaha gore daha az gecıyor once dedım beyaz olan arızalı dıye ama sonra kafamda bı sımsek caktı :mucit:

sıyah musur oto jıgleye gıdıyor ve orada vakumu ayarlamak ıcın vıda var, beyaz ıse karburatore gıdıyor ve herhangı bır ayarlama vıdası yok yanı adamlar dırek ne kadar hava gecmesı gerekıyorsa ona gore yapmıslar

sonuc olarak sıyahtan gecen hava mıktarı beyazdan daha fazla aralarındakı fark bu

bide beyaz ne işe yarar diye düşünüyodum bu sabah lpg de arabayı çalıştıramadım beyaz baglı olmadıgı ıcın yanı olması gereken muhım bısey

evet böylelikle kışa hazırlık aşamasının son etabı olan otomatik jigle tertibatınıda yenileyip devreye sokmuş bulunmaktayım, sistemin %70 ini çözdüm maşallah sistemim güzel çalışıyor jigle konusundaki sorunlarınızı paylaşabilirsiniz hertürlü yardımcı olmaya çalışırım (bu arada mahmut'a katkılarından dolayı teşekkür ederim):ok:

önemli değil. sende sağol teşekkürler.

fecihi

  • Ziyaretçi
beyaz müşür ile siyah müşür arasındaki farkıda çözdüm, alırken satıcıya sordum bunlar arasındaki fark nedir sadece renklerimi, bilemem dedi neyse aldım parcayı, elimdeki siyah müşüre agzımla vakum yaptıgımda hava cok rahat gecıyodu, beyazda ıse bıraz dırenc var hava sıyaha gore daha az gecıyor once dedım beyaz olan arızalı dıye ama sonra kafamda bı sımsek caktı :mucit:

sıyah musur oto jıgleye gıdıyor ve orada vakumu ayarlamak ıcın vıda var, beyaz ıse karburatore gıdıyor ve herhangı bır ayarlama vıdası yok yanı adamlar dırek ne kadar hava gecmesı gerekıyorsa ona gore yapmıslar

sonuc olarak sıyahtan gecen hava mıktarı beyazdan daha fazla aralarındakı fark bu

bide beyaz ne işe yarar diye düşünüyodum bu sabah lpg de arabayı çalıştıramadım beyaz baglı olmadıgı ıcın yanı olması gereken muhım bısey

evet böylelikle kışa hazırlık aşamasının son etabı olan otomatik jigle tertibatınıda yenileyip devreye sokmuş bulunmaktayım, sistemin %70 ini çözdüm maşallah sistemim güzel çalışıyor jigle konusundaki sorunlarınızı paylaşabilirsiniz hertürlü yardımcı olmaya çalışırım (bu arada mahmut'a katkılarından dolayı teşekkür ederim):ok:
Onur kardeş  benim araç tiposlx96.Geçen mart ayında ustanın??????? biri araçtaki manifolda bağlı siyah ve beyaz müşir uçlarının kırılmış bundan dolayıda hortumların uçlarına vida bağlanmış olduğunu gördü ve bu müşirleri değişelim dedi. bu parçaların değişmesi hortumların bağlanmasından sonra bizim karbüratörün hava aldığı ortaya çıktı tamiri felan yaptırdık.

Şu anda ise arbayı çalıştırınca rölantinin bahsettiğiniz gibi yükselip sonra düşmesi olayı yok. devir saati 2 diş ilerliyor. araba çok titriyor. stop edecek şekilde. yarım gaz yarım fren şeklinde idare ederek motor suyu ısınana kadar çok zorlanarak aracı kullanıyorum. Aşağıya başka sayfalara yazdığım sorunu anlatan metinleride ekledim. Acaba sorun diyafram arızasımı, bağlantı hatasımı, yoksa başka bir şeymi? yardımcı olursanız sevinirim.
**************************************************************************************
Benim 96 tipo slx'im motor soğukken çalıştırdığımda çok titriyor ve yarım pedal gaza basarak biraz ısınmasını bekliyorum. motor suyu ısınınca rölantisinde hiç bir sorun yok tıkır tıkır çalışıyor. park edip 4-5 saat soğuyunca tekrar çalıştığında yine aynı titreme yapıyor motor suyu ısınana kadar. Klimayı çalıştırınca otomatik cikle devreye giriyor, acaba bu o diyaframlardan kaynaklanan bir şey mi. Karbüratörü yeni temizlettim. Ayarı yeni yaptırdım. Önümüz kış çekiniyorum böyle devam ederse diye.Neden ısınınca yapmıyorda soğukken rölanti çok düşüyor.normalde 1000 olması gerekirken baştan 2 diş 3 diş anca yanıyor ve titriyor.
Cevap yazarsanız sevinirim. 4-5 aydır bu düzensizlikten sıkıldım artık. burada adam gibi anlayanda yok. herkes bakıyor sonra başından savıyor. şuranın değişmesi lazım buranın değişmesi lazım deneme yanılma ya tutarsa hesabı. Usandım artık. 
************************************
Arkadaşlar normalde araç çalışınca devir saatinin 1000 devir çizgisini geçmesi gerekiyor herhalde.motor ısınınca da yavaş yavaş düşmesi gerekiyor anladığım kadarıyla . benim araç motor ısınana kadar baş taraftan 2 diş gözüküyor ve araç titriyor. benzinde de gazda da aynı. böyl rölntinin yükselip alçalması olmuyor. bu yine otomatik jikleden mi kaynaklanıyordur. öyleyse  bunun ikinci eli felan varmıdır.?
************************************

onur-d

  • Ziyaretçi
fevzi hocam hiç dert etmeye gerek yok çözeriz, beyaz müşürde siyah müşürde arabanın sabahları düzenli çalışmasında çok önemli biri bile çalışmasa araba rolantide durmuyor

öncelikle şunu belirteyim arac sabahları ilk çalıştırmada el jiglesi ile çalıştırılıp, sıcaklık 40 dereceye geldıgınde ( 2 diş) el jiglesi kapatılıp, otomatik jigle ile devam edilir gün boyunca bidaha el jiglesi kullanılmaz, otomatik jigle sizin yrinize biraz gaz veriyor ama bu sabahları ilk çalıştırmada yterli gelmediği için el jiglesi kullanıyoruz,

otomatik jiglede 800 devirde baslayıp 1200 devırde sonlanacak sekılde ayarlandımı yakıtıda etkılemez, ben bu sekılde ayarladım

sizin yapacağınız öncelikle siyah ve beyaz müşürü almak ikisi 16 lira, eliniz yatkınsa kendiniz takabilirsiniz yoksa biyerde taktırırsınız hortumların baglantı seklını yukarıda gosterdıgımız sekılde yaptıgınızda, %50 sı tamam olucak otomatık jıglenınde uzerınde ayar vıdası var eger motor sogukken jıgle devreye gırmıyorsa bu vıdayı gevstmen gerekecek

ayarıda şu şekilde yapılır,

motor 90 c deyken vakum kaynagından sıyah müşüre giden hortum oradan sökülüp direk olarak otomatik jigleye takılır böylece jiğle devreye girer, jiglenın uzerındekı ayar vidasındanda devir 1200 e ayarlanır ve hortum sokulup tekrar sıyah musure takılır işlem bu kadar,

artık morotu kapattıktan 3-5 saat sonra arabayı çalıştırdıgınızda araba tıtrmeyecek direk otomatık jıgle devreye gırecek ve 1200 devır 70-80 c de devreden cıkıp normal calısma devrı olan 800 devıre duscektır


siz müşürleri değiştirimissiniz zaten bu şekilde yine devreye girmiyorsa
1- hortumlar yanlış baglanmıstır
2- ayar vıdası cok kısılmıstır
3-jıglenın dıyaframı yırtıktır      1 ve 2 yı deneyelım olmazsa jıglenın dıyaframına bakarız
« Son Düzenleme: 27.Eki.2009 11:32:02 Gönderen: onur-d »

fecihi

  • Ziyaretçi
Onur Kardeş,
cevabın için teşekkürler. benim müşirler sağlam hortumları da bağlı. Mahmut kardeş de biraz tarif etmişti. vakum yapıyormu diye kontrol ettirdi, vakum yapıyordu sistem. hortumları resimlere göre tekrar kontrol edeceğim.vidayıda daha önce biraz kurcaladım. çok zor döndü bende kurcalamayı bıraktım. yağlayıp bir daha deneyeceğim. jiglenin diyaframı yırtık değildir inşaallah bir bakalım.

onur-d

  • Ziyaretçi
dediğine göre ayar vıdasından olabılır yoksada dıyafram degısılır, ama ayarını soyledıgım gıbı motor 90 c ıken 1200 devır olacak sekılde ayarla ki boş yere yüksek devirde çalışıp yakıt tüketmesin

itfaiyeci19

  • Ziyaretçi
kardeş benim 1992 modek tempra sxak arabam var  otomatik  jigle devresine giren hortumların sırasını karıştırdım bir türlü bulamıyorum senin koydugun resimle tipo ile aynı iki adet hava müşürü var fakat birtürlü sıralamayı yapamıyorum bu remin daha detaylısını koyabilirmisin teşekkürler

itfaiyeci19

  • Ziyaretçi
akadaşlar lütfen yardım tempra sxak jigle şemasını çizecek arkadaş varmı müşürdeki dik uçlar körüge girerse hangisi alta hangisi üste takılacak ayrıca karbürötör arkasında bulunan hortum boşta kalıyor lütfen yardım edin

onur-d

  • Ziyaretçi
bir dk abıcım cızelgeyı bulayım gosterıcem ;)

onur-d

  • Ziyaretçi


müşürlerin düz uzanan boruları jigleye ve karburatore gıdecek yana dogru egık olanlar ıse vakuma baglanacak
« Son Düzenleme: 07.Kas.2009 13:27:33 Gönderen: onur-d »

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
akadaşlar lütfen yardım tempra sxak jigle şemasını çizecek arkadaş varmı müşürdeki dik uçlar körüge girerse hangisi alta hangisi üste takılacak ayrıca karbürötör arkasında bulunan hortum boşta kalıyor lütfen yardım edin


biraz arastırma lütfen..forumda arama yapılmadan mesaj yazılıyor..sonrada bana kimse yardımcı olmuyor diye sitem ediliyor..

daha detaylı bilgiyi haynes veya porter tamir bakım klavuzunda bulabilirsiniz.

Volkswagen California


itfaiyeci19

  • Ziyaretçi
kardeşim çok teşekkürler ama bi sorun var benim körükte 2 adet giriş var buda beni yanıltıyor siyah müşürden çıkan körügün altındaki ucamı yoksa üstündeki ucamı girecek zaten şemada körükte tek giriş görünüyor aslında senin tipoda ki körüktede 2 giriş var lütfen birdaha gözden geçirir misin teşekkürler

onur-d

  • Ziyaretçi
sizin araç klimalımı

itfaiyeci19

  • Ziyaretçi
evet

itfaiyeci19

  • Ziyaretçi
evet klimalı sxak senin tioponun jigle resmini koymuşsun tıpa tıp aynı

onur-d

  • Ziyaretçi
işte sizin jigledeki iki girişede iki hortum takılıcak birisi benim gösterdiğim diğeride klimayı acınca devreye sokan diğer hortum onun resmide sayfa başında var
« Son Düzenleme: 07.Kas.2009 16:56:29 Gönderen: onur-d »

itfaiyeci19

  • Ziyaretçi
kardeş size zahmet olacak ama sıralama nasıl olacak birtanesi altta birtanesi üstte siyah müşürden gelen altam ı üstemi semada gösterirmisin teşekkürler

onur-d

  • Ziyaretçi
abicim rsimde açık gözüküyor siyah müşür oto jigleyi çalıştırır üst tarafa takılıyor klima hortumu ise alta takılıyor

itfaiyeci19

  • Ziyaretçi
allah razı olsun kardeş çok yardımcı oldun deneyip sonucu size bildirecegim. beni büyük bir sıkıntıdan kurtardın sana çok teşekkürler

onur-d

  • Ziyaretçi
ne demek önemli değilde nasıl ayar yapıcagını bılıyormusun