Gönderen Konu: karbüratör otomatik jikle ve klima rolanti devresi ( 96 tipo slx )  (Okunma sayısı 22517 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Alpay Ünal

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 397
  • *Adı soyadı : Alpay
  • *Meslek: Memur
  • *Yaş: 33
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SW 1.6
  • Araç Rengi: Gri
  • Model Yılı: 1993
  • Yakıt Türü: LPG
sanırım burda derdimi daha net anlatırım.kırmızıyla işaretlediğim ikiye ayrıldığı yerdeki kablo boşta duruyor sadece.diğer bağlantıları tamam.





O kablo aynen resimde gördüğün vida gibi şeyin içine giriyor. O vida gibi gözüken şey aslında cut-off için benzin akışını kesip açan selenoid valf. Eğer LPG de kullanıyorsan çalışıp-çalışması önemli değil.



tamam ben cevabımı aldım.malesef vida gibi bişi yok karbüratörde o kadar baktım. :(
maalesef cut-off devrede olmayacak benim arabada.üstelik benzinliyken neden böyle bir ahmaklık yaparlarsa?

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2405
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
sanırım burda derdimi daha net anlatırım.kırmızıyla işaretlediğim ikiye ayrıldığı yerdeki kablo boşta duruyor sadece.diğer bağlantıları tamam.




O kablo aynen resimde gördüğün vida gibi şeyin içine giriyor. O vida gibi gözüken şey aslında cut-off için benzin akışını kesip açan selenoid valf. Eğer LPG de kullanıyorsan çalışıp-çalışması önemli değil.



tamam ben cevabımı aldım.malesef vida gibi bişi yok karbüratörde o kadar baktım. :(
maalesef cut-off devrede olmayacak benim arabada.üstelik benzinliyken neden böyle bir ahmaklık yaparlarsa?

abi rölanti ayar vidasından kablo geliyorsa olur o kablo digiplexe gidiyorsa devreye girer.

otomatik jikleye gelmiyorsa sorun değil birtek otojiklede cut-off olmaz, oto jikle devreden cıkınca normal rölanti ayar vidasından devrede olur ;)

Çevrimdışı Alpay Ünal

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 397
  • *Adı soyadı : Alpay
  • *Meslek: Memur
  • *Yaş: 33
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SW 1.6
  • Araç Rengi: Gri
  • Model Yılı: 1993
  • Yakıt Türü: LPG
sanırım burda derdimi daha net anlatırım.kırmızıyla işaretlediğim ikiye ayrıldığı yerdeki kablo boşta duruyor sadece.diğer bağlantıları tamam.




O kablo aynen resimde gördüğün vida gibi şeyin içine giriyor. O vida gibi gözüken şey aslında cut-off için benzin akışını kesip açan selenoid valf. Eğer LPG de kullanıyorsan çalışıp-çalışması önemli değil.



tamam ben cevabımı aldım.malesef vida gibi bişi yok karbüratörde o kadar baktım. :(
maalesef cut-off devrede olmayacak benim arabada.üstelik benzinliyken neden böyle bir ahmaklık yaparlarsa?

abi rölanti ayar vidasından kablo geliyorsa olur o kablo digiplexe gidiyorsa devreye girer.

otomatik jikleye gelmiyorsa sorun değil birtek otojiklede cut-off olmaz, oto jikle devreden cıkınca normal rölanti ayar vidasından devrede olur ;)


en azından tek taraflı çalışacak diyosun yani.
a.ıklayıcı bilgiler için çok teşekkür ederim mahmut.iyiki varsınız :hey:

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2405
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
sanırım burda derdimi daha net anlatırım.kırmızıyla işaretlediğim ikiye ayrıldığı yerdeki kablo boşta duruyor sadece.diğer bağlantıları tamam.




O kablo aynen resimde gördüğün vida gibi şeyin içine giriyor. O vida gibi gözüken şey aslında cut-off için benzin akışını kesip açan selenoid valf. Eğer LPG de kullanıyorsan çalışıp-çalışması önemli değil.



tamam ben cevabımı aldım.malesef vida gibi bişi yok karbüratörde o kadar baktım. :(
maalesef cut-off devrede olmayacak benim arabada.üstelik benzinliyken neden böyle bir ahmaklık yaparlarsa?

abi rölanti ayar vidasından kablo geliyorsa olur o kablo digiplexe gidiyorsa devreye girer.

otomatik jikleye gelmiyorsa sorun değil birtek otojiklede cut-off olmaz, oto jikle devreden cıkınca normal rölanti ayar vidasından devrede olur ;)


en azından tek taraflı çalışacak diyosun yani.
a.ıklayıcı bilgiler için çok teşekkür ederim mahmut.iyiki varsınız :hey:

rölanti ayar vidasına gelen digiplexe şase sinyali göndersinde gerisi önemli değil sürekli lahazım olan o.

otojikle ne kadar devreye giriyorki zaten ilk çalıştırmada birtek ;)

Çevrimdışı Alpay Ünal

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 397
  • *Adı soyadı : Alpay
  • *Meslek: Memur
  • *Yaş: 33
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SW 1.6
  • Araç Rengi: Gri
  • Model Yılı: 1993
  • Yakıt Türü: LPG
tamam kardeşim herşey için çok teşekkür ederim  :hey:

bayramarslan

  • Ziyaretçi
arkadaşlar şüphem doğru çıktı ama hala ölçümüm bitmediği için sayısal destek veremiyorum.normal şartlarda yazın otomatik jikle devreye girmeyen kullanımlarımda depoyu full dolduruyorum 13 bar basınçlı yerden hemen hemmen herzaman aynı yerden alırım tek diş genelde 130 ila 140 km civerında düşüyürdu.kış geldi bu rakam 100km civarına indi konuyu takip eden arkadaşlar vardır geçen günlerde otomatik jikleyi devre dışı bıraktım ve fulledim depomu şimdi 130 km deyim ve hala 4 diş gösergm full yanıyor eski haline geri döndü yakıt durumum artık kullanmıcam otomatik jikleyi arabayı ilk çalştırınca 50 metre gidene kadar manuel jikleyi çekiyorum motor ondan sonra rolanti durumunu koruyor zaten.bilmiyorum ama baya fark sözkonusu bence aracını kısa mesafede kullanan arkadaşar bu şekilde bi denesin yakıt ölçümü alsın bakalım sonuçlar farklılık gösterecekmi

Çevrimdışı Ahmet Karakaya

  • ahmetkkaya
  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 127
  • *Adı soyadı : Ahmet
  • *Meslek: Memur
  • *Yaş: 38
  • *Şehir: Eskişehir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo S
  • Araç Rengi: Çam Yeşili
  • Model Yılı: 1995
  • Yakıt Türü: LPG

abi seninle anlaşamıyoruz.. :) oto jikle devredeykende dedim hep otojiklede çalışır demedim.

oto jikle devrede gaz pedalına basıyor pedalı bıraktın ama pedal basık rölanti ayar vidasına deymiyor araç soğukken nasıl motor frenine girecek ??

otojikle üstünden gidiyor şase digiplexe .otomatik jikle devreden cıkınca rölanti ayar vidası üstünden digiplexe şase gidiyor bende bunu anlatmaya çalışıyorum...

bende diyorum cut-off sinyalini otomatik jiklede de devreye sokmak için şase 2 ye ayrılıp 1i rölanti ayar vidasında diğeri otomatik jiklenin ucunda resimdeki gibi.

yani otomatik jikle devredeykende cut-off sinyali gidiyor digiplexe.otojikle devreden cıkınca rölanti ayar vidasından sinyal gidiyor olay bu kadar.



Kardeşim mahmut;
Niyetim konuyu tartışma haline döşüntürmek değil. Anlaşamadığımız nokta şu olabilir.
Otomatik jiklenin çalışması cut-off u etkilemez ancak otomatik jiklenin çalışması klima çalışması ile alakalıdır. Benim arabada klima yok ve söz konusu kablolar otojiklenin yakınına bile uğramadan direk beyine gidiyor. Senin cut-off ile alakalı sandığın şey klima ile alakalı bağlantıdır. Otojikle gazverme ayarını klimanın çalışıp çalışmama durumuna göre değiştirmek zorundadır stop etmeyi önlemek için.
Alpcanı da yanlış bilgilendiriyorsun; şase sinyal göndermesi cut-off un çalışması için yeterli diyerek.
Evet, şase sinyal gidince cut-off u beyin devreye sokarak ateşlemeyi keser ama yakıtı kesecek valfin karbüratörde bulunmadığını söylüyor alpcan (somun gibi bir şey göremedim diyerek.  Karbüratörünün ya o valfini söküp bir tapa ile iptal ettiler yada 1,4 tipo S karbüratörü kullandılar onlarda digiplex olmadığı için karbüratörü de farklı olabilir.)
cut-off çalıştığında ateşleme kesilip yakıt kesilmezse cut-off çalışması amacına ulaşmamış olur ve artı olarak egzostta yanmamış gaz birikip tekrar gaz vermede egzostta patlamalara sebep olur.
Senin aracın klimalı mı?
BU FORUMA SAHİP OLDUĞUM İÇİN ARABAMI SEVİYORUM.

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2405
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
klimalı abi.

abi otojikle klima acıkkende devreye giriyor doğal olarak gazı bırakınca araç rölanti ayar vidasına deyemiyor ve klima acıkken yani otojikle devredeyken cut-off sinyali digiplexe böyle gönderiliyor.

haklısın anlaşamıyoruz ben klima için olduğunu yazmadığımdan sadece otojikle devredeyken burdan şase sinyali gider dediğimden karışıklık oldu :)

sorunu olanda foto eklesin ona göre yorum yapalım o zaman :)

alpay abi resimi alıntı yaptığı için siyah olan resim daha önceden vardı o kırmızıyla işaretlemiş.

onda selonoid valf kırmızı kablolu olan hakkında birşey söylemedi o yoksa veya içi boşsa kesilmişse eevet abi sistem tam çalışmaz..

2 mesaj sonra zaten konuyu kapatacağım konu dağıldıkça dağılıyor...


« Son Düzenleme: 16.Oca.2010 09:25:27 Gönderen: mahmut54 »

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2405
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
ilk mesaja sistemin nasıl çalıştığını ve hangi parçanın ne işe yaradığını yazdım ;)

konuyu dağıtmamak için kitliyorum.

gerekli bütün bilgileri ilk mesajda topladım..