Gönderen Konu: karbüratör otomatik jikle ve klima rolanti devresi ( 96 tipo slx )  (Okunma sayısı 21914 defa)

bahriefe009 ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
profil bilgilerinde slx yazıyor,aracın zannedersem mpi motorlu enjeksiyonlu ise problem büyük bir ihtimalle rölanti motorundan kaynaklanıyordur,arızalı rölanti motoru ,dalgalanma rölantinin yüksek şekilde takılı kalması ve rölantinin aşırı derece düşmesi ve aracın stop etmesi gibi sıkıntılar doğurur  ;)

rölanti motoru değişimi konusunu ekliyorum  ;) ;)

http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=3785.0

Çevrimdışı Ahmet Karakaya

  • ahmetkkaya
  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 127
  • *Adı soyadı : Ahmet
  • *Meslek: Memur
  • *Yaş: 38
  • *Şehir: Eskişehir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo S
  • Araç Rengi: Çam Yeşili
  • Model Yılı: 1995
  • Yakıt Türü: LPG
Otomatik jikleye gelen emme hortumu manifoltdaki yanlış çıkışa bağlanmış olmasın. Tamirciler bazen böyle olaya sebebiyet verebiliyorlar. Yada oradaki müşürde bir problem olabilir.
BU FORUMA SAHİP OLDUĞUM İÇİN ARABAMI SEVİYORUM.

fecihi

  • Ziyaretçi
arkadaşlar selamun aleyküm
bu sitedeki paylaşımların 96 model tipo slx sahibi olan bir kardeşiniz olarak çok faydası oldu. şu anda da bir süredir sıkıntı çektiğim bir konu için araştırma yapıyordum. burdaki bilgilere ulaştım.
sorunum şu. aracın radyatöründeki çok küçük bir sızıntı için double up radyatör tamir edici katkı maddesi koydurmak için arkadaşın tavsiye ettiği ustaya götürdüm.ilacı kattı işlem halloldu.usta sağa sola bakarken eksos manifoldu üzerinde normalde yerlerine takılı olması gereken müşür hortumlarının uçlarına vida takılmış olduğunu ve müşür hortum girişlerinin kırık olduğunu gösterdi. bunlar aracın sabahları çalışmasını etkileyeceğini belirterek. değiştirdi. aracı çalıştırdı ama rölantiyi ayarlamak için çok uğraştı. gaz kelebeği altındaki vidayı açtı kapattı ayarlayamadı, gaz sisteminde beyin üzerindeki rölanti ayarını kurcaladı. tamam hocam dedi gönderdi. lakin araba sabahleyin gaz da çalışmadı. tekrar yanına gittim benim yaptığım işlerden kaynaklanmıyor dedi.biraz kurcaladı, sonra bunun gaz sisteminde bir sıkıntı var brc bayisine git dedi. brc bayisine gittim onlarda yok gazı çok açmış, havayı kısmış felan deyip başka ayarlar yaptılar ama aracın çalışmasında hala bir problem olduğu belliydi.en son ustam araç sende 2 gün kalsın bir bak ayarını yap bana öyle ver dedim. usta 2 gün denedi araç benzinde bile düzgün çalışmıyorki dedi, gazda düzgün çalışsın. şu an arabayı gazda çalıştırıyorum, gaz pedalına sonuna kadar basıyorum arabanın devri yavaş yavaş artıyor, vitese takıp harekete geçirmeye çalışınca da yığılıp, stop ediyor. tekrar çalıştırıyorum biraz ısıtıyorum motoru, ondan sonra biraz rahatlıyor ama yine ara ara dalgalanmalar oluyor, yarım debriyaj,gaz sürmeye çalışıyorum. adamın manifold müşürünü değiştirmesi nelere sebep oldu. yozgat'ta yaşıyorum. ve burada bu işten anlayan bir Allah'ın kulu yok. hafta sonu kayseriye gideceğim tabi araba yolda kalmazsa. orada göstereceğim ama hangi ustaya göstereceğim, karbüratörcü mü, motorcu mu, yoksa özel servise mi gideyim karar veremedim.acaba sorun nereden kaynaklanıyordur. ben ne yapmalıyım. ilginize teşekkürler

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
gecmiş olsun..
sizin sorununuz müşirlerden kaynaklamıyor o kendini ustayım diyen adamın karbüratör ayarlarını bozmasından kaynakalnıyor..

arac lpg de gaz yemiyorsa sorun lpg + hava karısımındadır muhtemelen hava fazla geliyordur..hava filtresi önünü kapatarak deneme yapınız..l yada lpg yi açınız araba düzgün çalısacaktır..pg de karbüratör devre dısı kalır zaten..

iyi bir motor ustası yada karbüratör ustası olur sonra eger gerekirse lpg ustasına gidersin.
Volkswagen California


fecihi

  • Ziyaretçi
gecmiş olsun..
sizin sorununuz müşirlerden kaynaklamıyor o kendini ustayım diyen adamın karbüratör ayarlarını bozmasından kaynakalnıyor..

arac lpg de gaz yemiyorsa sorun lpg + hava karısımındadır muhtemelen hava fazla geliyordur..hava filtresi önünü kapatarak deneme yapınız..l yada lpg yi açınız araba düzgün çalısacaktır..pg de karbüratör devre dısı kalır zaten..

iyi bir motor ustası yada karbüratör ustası olur sonra eger gerekirse lpg ustasına gidersin.
maviş kardeş teşekkürler. bu forum ve önceki forumdonanimhaberden seni tanıyorum.bilgilerini arkadaşlarla paylaştığın için teşekkürler.  :teşekkür:
araç çalışırken çiğ gaz kokusu geliyor eksozdan birde tutuk çalışyıyor.pat pat diye ses yapıyor ve araç titriyor. acaba hava filtresi çıkışı önüne biraz bant çeksem bu sorunda hallolurmu. ayrıca lpg yi aç demişiniz onu nereden açacağım. karbüratöre gelen gaz hortumundaki vanadan mı? birde karbüratörü açıp temizletsem kayseriye gidince faydası olurmu? araç 2 senedir bende. tüpü ben alınca taktırdım ve aşağı yukarı 25000 km yol yaptım. bu arada sıkıntının distibütör kapağından, tevzi makarasında, bujilerden, hava filttresinden olduğu gibi varsayımlarlada bayağı bir parça değiştirdim. bir tek buji kabloları kaldı onları da alıp kendim değiştireceğim inşallah.bugün fırsat bulabilirsem hava meselesini halleceğim.tekra bilgi veririm.
ilginiz için teşekkürler :teşekkür:

fecihi

  • Ziyaretçi
maviş kardeş senin dediklerini uyguladım. motor hemen çalıştı. Allah razı olsun. Kayseriye gidince de bir gaz ayarı yaptıracağım. Bir daha da bilmediğim ustaya oynatmayacağım. Gelişmeleri bildiririm.

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
maviş kardeş senin dediklerini uyguladım. motor hemen çalıştı. Allah razı olsun. Kayseriye gidince de bir gaz ayarı yaptıracağım. Bir daha da bilmediğim ustaya oynatmayacağım. Gelişmeleri bildiririm.

gözünaydın.. ;) ;) ;) güle güle kullan.. ;)
Volkswagen California


deep_man

  • Ziyaretçi
Arkadaşlar,,,;
Benim araçta 1.ci resimde görülen 2 adet beyaz kablolu soket varya ,ne işe yararlar ,bende 1 tanesi kopuk,işlevi nedir ,yardımlarınız için şimdiden teşekkürler,,

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Arkadaşlar,,,;
Benim araçta 1.ci resimde görülen 2 adet beyaz kablolu soket varya ,ne işe yararlar ,bende 1 tanesi kopuk,işlevi nedir ,yardımlarınız için şimdiden teşekkürler,,

karbüratör rolanti devresi ve manifolt ısıtıcısı  ;)
Volkswagen California


fecihi

  • Ziyaretçi
maviş kardeş senin dediklerini uyguladım. motor hemen çalıştı. Allah razı olsun. Kayseriye gidince de bir gaz ayarı yaptıracağım. Bir daha da bilmediğim ustaya oynatmayacağım. Gelişmeleri bildiririm.

gözünaydın.. ;) ;) ;) güle güle kullan.. ;)
ARkadaşlar gelişmeleri bildiririm demiştim. Benim araçtaki sorun karbüratörün hava almasıymış karbüratör altındaki takoz özelliğini kaybetmiş ve yanlarından hava alıyormuş. Bu sebeple de ne gaz da ne de benzinde düzenli çalışmıyormuş  aslında. biz iyice bozulunca farkettik. Tüpü taktırdığım yere aracı götürdüm.Şikayetimi söyler söylemez kartbüratörün hava alıyor olabileceğini söyledi ve şişeye su doldurup araç çalışırken karbüratörün dip çevresine su püskürrtü ve araç stop etti. benim bir karbüratörcüye gitmem gerektiğini söylediler. karbüratörcü de bunun bana toplam masrafı 110 lira oldu. karbüratörü tamamen söküp temizlediler.diyaframlarını değiştirdiler.karbürator takozunu değiştirdiler. gaz ve benzin ayarını yapıp teslim ettiler. şu an çok güzel çalışıyor araç. çekişinde bile fark etti.
İlginiz için  :teşekkür:

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
maviş kardeş senin dediklerini uyguladım. motor hemen çalıştı. Allah razı olsun. Kayseriye gidince de bir gaz ayarı yaptıracağım. Bir daha da bilmediğim ustaya oynatmayacağım. Gelişmeleri bildiririm.

gözünaydın.. ;) ;) ;) güle güle kullan.. ;)
ARkadaşlar gelişmeleri bildiririm demiştim. Benim araçtaki sorun karbüratörün hava almasıymış karbüratör altındaki takoz özelliğini kaybetmiş ve yanlarından hava alıyormuş. Bu sebeple de ne gaz da ne de benzinde düzenli çalışmıyormuş  aslında. biz iyice bozulunca farkettik. Tüpü taktırdığım yere aracı götürdüm.Şikayetimi söyler söylemez kartbüratörün hava alıyor olabileceğini söyledi ve şişeye su doldurup araç çalışırken karbüratörün dip çevresine su püskürrtü ve araç stop etti. benim bir karbüratörcüye gitmem gerektiğini söylediler. karbüratörcü de bunun bana toplam masrafı 110 lira oldu. karbüratörü tamamen söküp temizlediler.diyaframlarını değiştirdiler.karbürator takozunu değiştirdiler. gaz ve benzin ayarını yapıp teslim ettiler. şu an çok güzel çalışıyor araç. çekişinde bile fark etti.
İlginiz için  :teşekkür:

güle güle kullan.. ;)
Volkswagen California


fecihi

  • Ziyaretçi
mesut kardeş
benim tipo sabahları titrek çalışıyor.motor suyu biraz ısınana kadar titrek çalışıyor. Acaba rölantiyi ayarlayan devre arızalımıdır? Gaz ayarını Kayserideki karburatörcü yaptı. Gidince tekrar göstereceğim. Acaba devrenin açılıp diyaframların felan temizlenmesi mi gerek ? Nedersiniz?

zirkonat

  • Ziyaretçi
selam arkadaşlar.otojikleyi söktüm diyaframlar yırtılmış fakat diyaframları sökemedim nasıl söküldüğünü bilen arkadaş varmı?forumda bulamadım.

zirkonat

  • Ziyaretçi
selam arkadaşlar.otojikleyi söktüm diyaframlar yırtılmış fakat diyaframları sökemedim nasıl söküldüğünü bilen arkadaş varmı?forumda bulamadım.
bilen yokmu arkadaşlar.

onur-d

  • Ziyaretçi
bu otomatik jikle lpg dede çalışıyormu peki benim arac bu aralar sapıttı bazen sabah calıstırıken duzgun calısıyor bazende hararet 2 diş cıkmasına ragmen gazı bıraktıgımda devır 400 lere kadar dusuyor motor ısınana kadar sureklı jıkle ıle gıdyorum once gaz ayarından dedım ama degıl motor ısınınca bıse yok cunku dedıgım gıbı eger lpg dede bu sıstem calısıyorsa ben baktırıcam hatta bıraz daha detay anlatılırsa kendım de yapabılırım degısmesı gereken parcanın ısmı nasıl ayarlıyacagımız felan

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2403
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
bu otomatik jikle lpg dede çalışıyormu peki benim arac bu aralar sapıttı bazen sabah calıstırıken duzgun calısıyor bazende hararet 2 diş cıkmasına ragmen gazı bıraktıgımda devır 400 lere kadar dusuyor motor ısınana kadar sureklı jıkle ıle gıdyorum once gaz ayarından dedım ama degıl motor ısınınca bıse yok cunku dedıgım gıbı eger lpg dede bu sıstem calısıyorsa ben baktırıcam hatta bıraz daha detay anlatılırsa kendım de yapabılırım degısmesı gereken parcanın ısmı nasıl ayarlıyacagımız felan

otojikle yakıtla alakalı değil emme manifoldunun içindeki suyun ısısıyla alakalı.

jiklenin resmi ve ayar yeri ilk mesajda var, oraya giren hortumu araç soğukken çıkar elinle tut bak bakalım vakum yapıyormu.

vakum yapmıyorsa manifolttaki sensör arızalıdır.vakum yapıyor otojikleye takınca otojikle devreye girmiyorsa,otojiklenin içindeki diyafram yırtıktır veya ayarı kısıktır ;)

onur-d

  • Ziyaretçi
eyvallah hafta sonu bı bakayım tesekkurler sonucu yazarım
« Son Düzenleme: 23.Ağu.2009 21:31:53 Gönderen: onur-d »

tempramıseviyorum

  • Ziyaretçi
merhabalar bende tempra sxak var klimayı açınca oto jikle çalışmadığı için manuel olanı kullanıyorum.otjikleye baktığımda hortum giriş kısımlarının boş olduğunu gördüm..o hortumların hemsinin nereye ait olduğunu gösterebilecek veya anlatabilecek bir arkadaş varsa lütfen yardımcı olsun.bir başka arkadaş sormuş ama kimse cevaplamamış neden acaba çok zor bi soru galiba:) :DD :D :cc:

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2403
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
merhabalar bende tempra sxak var klimayı açınca oto jikle çalışmadığı için manuel olanı kullanıyorum.otjikleye baktığımda hortum giriş kısımlarının boş olduğunu gördüm..o hortumların hemsinin nereye ait olduğunu gösterebilecek veya anlatabilecek bir arkadaş varsa lütfen yardımcı olsun.bir başka arkadaş sormuş ama kimse cevaplamamış neden acaba çok zor bi soru galiba:) :DD :D :cc:

cevabı forumda var ;)

http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=3504.0

http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=3592.msg52055#msg52055

onur-d

  • Ziyaretçi
sabah vidayı ıyıce gevsettım 2000 devıre kadar yaklastı sonra motor ısınınca bırden 800 devıre dustu hafta sonu veya aksam ıs cıkısı ıyıce bı bakıcam ıcınıde acmayı dusunuyorum temızlenecek bır durumu varmı dıye

tempramıseviyorum

  • Ziyaretçi
merhabalar bende tempra sxak var klimayı açınca oto jikle çalışmadığı için manuel olanı kullanıyorum.otjikleye baktığımda hortum giriş kısımlarının boş olduğunu gördüm..o hortumların hemsinin nereye ait olduğunu gösterebilecek veya anlatabilecek bir arkadaş varsa lütfen yardımcı olsun.bir başka arkadaş sormuş ama kimse cevaplamamış neden acaba çok zor bi soru galiba:) :DD :D :cc:

cevabı forumda var ;)

http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=3504.0

http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=3592.msg52055#msg52055
çok teşekkür edrim mahmut kardeşim

onur-d

  • Ziyaretçi
mahmut çok teşekkurler sayende sorunumu cozdum sıstemde hıcbıse yokmus vıdası cok sıkıldıgından devre dıısı kalmıs ben de gevsettım ve calımsya basladı, ama benım mantıgım sunu almadı bı aracta hem manuel hemde otomatık jıkle neden olsunkı :s20:

Çevrimdışı onur_kasabbasi

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 147
  • 37 HF 290
  • *Adı soyadı : Kenan Tiftik
  • *Meslek: TEKNİK PERSONEL
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: KASTAMONU
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Araç Rengi: şiraz kırmızı
  • Lpg Markası : tartarini
  • Model Yılı: 1992
  • Yakıt Türü: Benzin
Ben anlamadım.benim arabamdada varmı şimdi oto. jikle?sabahları çalıştırdığımda jikleyi manuel olarak çekmessem stop ediyor.arabam 97 tipo sx

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2403
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
mahmut çok teşekkurler sayende sorunumu cozdum sıstemde hıcbıse yokmus vıdası cok sıkıldıgından devre dıısı kalmıs ben de gevsettım ve calımsya basladı, ama benım mantıgım sunu almadı bı aracta hem manuel hemde otomatık jıkle neden olsunkı :s20:

manuel çok soğuk havalarda hava girişinin kısılarak aracın çabuk çalışması için olabilir.sonra manueli itince otojikleye geçiyor araç ;)

otojikle gaz pedalına senin yerine yeterli devirde basıyor ayarlanan ayarda.devreden çıktığında pedalın yukarı kalktığını görürsün ;)

ve manuel jikleyi çekik unuttun yarımda olsa ne oldu hava girişi kapandı araç zengin karışımda fazla yakıt harcıyor.

sistemin otomatik çalışması daha verimli ve otojiklede hava girişini kapatmıyor senin yerine gaz pedalına biraz basıyor ;)

++klimalı karbüratörlü araçlarda ecu olmadığından devir bu elaman üstünden 900rpm de tutuluyor ;)

Ben anlamadım.benim arabamdada varmı şimdi oto. jikle?sabahları çalıştırdığımda jikleyi manuel olarak çekmessem stop ediyor.arabam 97 tipo sx

resimde var oto jikle araçta var mı yok mu bakabilirsin ;)

seninde kapatılmış olabilir.
« Son Düzenleme: 24.Ağu.2009 20:23:36 Gönderen: mahmut54 »

onur-d

  • Ziyaretçi
mahmut benımkısının vakumu dusuk galıba ılk calıstırmada devreye sokamıyorum stop edıyor 2. de felan bıraz gaz verınce devreye gırıyor bu normalmı bıde benım aracın galıba rolantısı dusuk cunku 70 c ye geldıgınde gaz pedalı yukarı kalktı hıssettım ve rolantı bırden 400lere dustu aku ısıgı yanıp sonmeye basladı gaz verdım duzeldı ben en ıyısı lpgnın rolantısını bıraz actırayım