Gönderen Konu: karbüratör otomatik jikle ve klima rolanti devresi ( 96 tipo slx )  (Okunma sayısı 22438 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı onur_kasabbasi

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 147
  • 37 HF 290
  • *Adı soyadı : Kenan Tiftik
  • *Meslek: TEKNİK PERSONEL
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: KASTAMONU
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Araç Rengi: şiraz kırmızı
  • Lpg Markası : tartarini
  • Model Yılı: 1992
  • Yakıt Türü: Benzin
mahmut çok teşekkurler sayende sorunumu cozdum sıstemde hıcbıse yokmus vıdası cok sıkıldıgından devre dıısı kalmıs ben de gevsettım ve calımsya basladı, ama benım mantıgım sunu almadı bı aracta hem manuel hemde otomatık jıkle neden olsunkı :s20:

manuel çok soğuk havalarda hava girişinin kısılarak aracın çabuk çalışması için olabilir.sonra manueli itince otojikleye geçiyor araç ;)

otojikle gaz pedalına senin yerine yeterli devirde basıyor ayarlanan ayarda.devreden çıktığında pedalın yukarı kalktığını görürsün ;)

ve manuel jikleyi çekik unuttun yarımda olsa ne oldu hava girişi kapandı araç zengin karışımda fazla yakıt harcıyor.

sistemin otomatik çalışması daha verimli ve otojiklede hava girişini kapatmıyor senin yerine gaz pedalına biraz basıyor ;)

++klimalı karbüratörlü araçlarda ecu olmadığından devir bu elaman üstünden 900rpm de tutuluyor ;)

Ben anlamadım.benim arabamdada varmı şimdi oto. jikle?sabahları çalıştırdığımda jikleyi manuel olarak çekmessem stop ediyor.arabam 97 tipo sx

resimde var oto jikle araçta var mı yok mu bakabilirsin ;)

seninde kapatılmış olabilir.
arabad var ama çalışmıyo her gün arabayı ilk çalıştırdığımda jikle biraz çekmezsem stop ediyor.

Çevrimdışı Hakan Esen

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1031
    • bursatipo
  • *Adı soyadı : hakan
  • *Meslek: endustrıal electronic technicer
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: bursa
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: kiraz kırmızı
  • Model Yılı: 2000
  • Yakıt Türü: Benzin
bu otomatik jikle lpg dede çalışıyormu peki benim arac bu aralar sapıttı bazen sabah calıstırıken duzgun calısıyor bazende hararet 2 diş cıkmasına ragmen gazı bıraktıgımda devır 400 lere kadar dusuyor motor ısınana kadar sureklı jıkle ıle gıdyorum once gaz ayarından dedım ama degıl motor ısınınca bıse yok cunku dedıgım gıbı eger lpg dede bu sıstem calısıyorsa ben baktırıcam hatta bıraz daha detay anlatılırsa kendım de yapabılırım degısmesı gereken parcanın ısmı nasıl ayarlıyacagımız felan

otojikle yakıtla alakalı değil emme manifoldunun içindeki suyun ısısıyla alakalı.

jiklenin resmi ve ayar yeri ilk mesajda var, oraya giren hortumu araç soğukken çıkar elinle tut bak bakalım vakum yapıyormu.

vakum yapmıyorsa manifolttaki sensör arızalıdır.vakum yapıyor otojikleye takınca otojikle devreye girmiyorsa,otojiklenin içindeki diyafram yırtıktır veya ayarı kısıktır ;)

diyafraam yırtıksa bi zararı olurmuu ustam otomaik jiklenin yazın devreden cıktıgını söylemiştiii  :s20:
"Kalabalıkta ARTİSTLİK yapanın tenhada ÖZRÜ kabul olmaz" :)

Çevrimdışı Berat Kart

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1064
  • Berat 34 İstanbul
  • *Adı soyadı : BERAT
  • *Meslek: İŞ GELİŞTİRME
  • *Yaş: 34
  • *Şehir: İSTANBUL
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SX
  • Araç Rengi: TURKUAZ
  • Model Yılı: 1995
  • Yakıt Türü: LPG
Arkadaşlar,,,;
Benim araçta 1.ci resimde görülen 2 adet beyaz kablolu soket varya ,ne işe yararlar ,bende 1 tanesi kopuk,işlevi nedir ,yardımlarınız için şimdiden teşekkürler,,

karbüratör rolanti devresi ve manifolt ısıtıcısı  ;)

Benim aracın manifolt ısıtıcısının kabloları takılı değil.arkada birtane soket var ama ısıtıcının mı bilmiyorum.Kalın kırmızı kablo ve ikitane siyah kopuk koblo var ilgisi olabilirmi.acil yardım ederseniz.Teşekkürler.
Düşman isterseniz dostlarınızı geçmeye çalışınız. Dost isterseniz , bırakın , dostlarınız sizi geçsin

BlueNighT

  • Ziyaretçi
mahmut kardeşim verdiğin bilgiler için çok teşekkürler  :bravo:

bende bilmiyordum otomatik jikleyi bu akşam eve gidince bir deniyecegim ama bunun ayarı üzerinde ki vidadan yapılıyormuş sanırım ama devir kaça gelene kadar açıp kapıtıcaz  :s20:

onur-d

  • Ziyaretçi
ayar vidasındaki yaptığınız değişikliği hemen göremezsiniz sonuna kadar gevşetin motoru çalıştırın biraz gaz verip bekletin bıraktığınızda devreye girmiş olacaktır devreye girme devri 1000 devir olana kadar vidayı sıkın

benim işime yaramıyor oto. jikle çünkü 70 c de devre dışı kalıyor fakat benim rolanti acayip düşüyor anlamadım 90c olunca araç sabit 900 de çalışıyor oto jikle manuele göre yakıtı biraz artırıyor

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2405
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Arkadaşlar,,,;
Benim araçta 1.ci resimde görülen 2 adet beyaz kablolu soket varya ,ne işe yararlar ,bende 1 tanesi kopuk,işlevi nedir ,yardımlarınız için şimdiden teşekkürler,,

karbüratör rolanti devresi ve manifolt ısıtıcısı  ;)

Benim aracın manifolt ısıtıcısının kabloları takılı değil.arkada birtane soket var ama ısıtıcının mı bilmiyorum.Kalın kırmızı kablo ve ikitane siyah kopuk koblo var ilgisi olabilirmi.acil yardım ederseniz.Teşekkürler.
abi kalın kırmızı karbüratörün altındaki ısıtıcıya.siyahlarda emme manifoldunun üstündeki ısıya duyarlı sivice bağlı.siyahları birbirine deydirince kırmızı kabloya elektrik gelmesi lahazım.manifold sigoryasıyla rölesi sağlamsa sigorta kutusunun orda ;)

bu siviçte sorun olunca veya kablo bağlantıları gevşek olunca sigorta kutusunun ordan çıtır çıtır sesler gelebiliyor tecrübeyle sabittir ;)

bende gevşemiş rölesi çıtır çıtır ediyordu :D
bu otomatik jikle lpg dede çalışıyormu peki benim arac bu aralar sapıttı bazen sabah calıstırıken duzgun calısıyor bazende hararet 2 diş cıkmasına ragmen gazı bıraktıgımda devır 400 lere kadar dusuyor motor ısınana kadar sureklı jıkle ıle gıdyorum once gaz ayarından dedım ama degıl motor ısınınca bıse yok cunku dedıgım gıbı eger lpg dede bu sıstem calısıyorsa ben baktırıcam hatta bıraz daha detay anlatılırsa kendım de yapabılırım degısmesı gereken parcanın ısmı nasıl ayarlıyacagımız felan

otojikle yakıtla alakalı değil emme manifoldunun içindeki suyun ısısıyla alakalı.

jiklenin resmi ve ayar yeri ilk mesajda var, oraya giren hortumu araç soğukken çıkar elinle tut bak bakalım vakum yapıyormu.

vakum yapmıyorsa manifolttaki sensör arızalıdır.vakum yapıyor otojikleye takınca otojikle devreye girmiyorsa,otojiklenin içindeki diyafram yırtıktır veya ayarı kısıktır ;)

diyafraam yırtıksa bi zararı olurmuu ustam otomaik jiklenin yazın devreden cıktıgını söylemiştiii  :s20:

diyafram yırtıksa vakum olmayacağındam otojikle devreye girmez.girsede aracı tekletebilir rölantide giderken ;)
« Son Düzenleme: 31.Ağu.2009 18:17:51 Gönderen: mahmut54 »

onur-d

  • Ziyaretçi
mahmut senın jıkle sabahları ılk marsta devreye gırıyormu bendekı hemen devreye gırmıyor bıraz gazda bekletıyorum ondan sonra gırıyor rahat gırmesı ıcın vıdayı actıgımda bu seferde ısındıgında 2000 devre gelıyorkı luzumsuz yere gaz yemıs oluyor ben manuel jıkleyle devam edıcem galıba :(

BlueNighT

  • Ziyaretçi
ben dun denedım jıkle devreye girmıyor. üzerindekı vıdayı gevsettım sıktım hiç oralı olmadı acaba diyafram mı yırttık kı

onur-d

  • Ziyaretçi
buyuk ıhtımal vakum varmı kontorl et vıdayı komple sok motoru calıstır parmagını koy eger vakum varsa jıkleyı sok bı bak dıyaframa

BlueNighT

  • Ziyaretçi
buyuk ıhtımal vakum varmı kontorl et vıdayı komple sok motoru calıstır parmagını koy eger vakum varsa jıkleyı sok bı bak dıyaframa

vakum varsa diyafram yırttık mı demek yırttık degılse bile neden çalışmıyordur  :???:

çok mu soru sordum :sırıtan:

onur-d

  • Ziyaretçi
motor çalışırken vıdayı soktugunde vakum varsa vıdayı hafıfçe sık motoru kapat çalıştır 1400 devırde felan çalışması lazım yok çalışmıyorsa dıyaframı yırtıktır en kolay yolu elın yatkınsa sok bak

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2405
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
mahmut senın jıkle sabahları ılk marsta devreye gırıyormu bendekı hemen devreye gırmıyor bıraz gazda bekletıyorum ondan sonra gırıyor rahat gırmesı ıcın vıdayı actıgımda bu seferde ısındıgında 2000 devre gelıyorkı luzumsuz yere gaz yemıs oluyor ben manuel jıkleyle devam edıcem galıba :(

walla çalıştırıyorum gazı bırakıyorum. 1000rpm de kalıyor yavaş yavaş 1200-1400-1600 motor 70-80 derecede normal rölantiye dönüyor. ;)

onur-d

  • Ziyaretçi
anlaşıldı sokup bakıcam artık vaktım çok iş bulana kadar işim araçla uğraşmak :)

Çevrimdışı Berat Kart

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1064
  • Berat 34 İstanbul
  • *Adı soyadı : BERAT
  • *Meslek: İŞ GELİŞTİRME
  • *Yaş: 34
  • *Şehir: İSTANBUL
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SX
  • Araç Rengi: TURKUAZ
  • Model Yılı: 1995
  • Yakıt Türü: LPG
Otomatik jikleye gelen emme hortumu manifoltdaki yanlış çıkışa bağlanmış olmasın. Tamirciler bazen böyle olaya sebebiyet verebiliyorlar. Yada oradaki müşürde bir problem olabilir.
bendeki manifoltta bulunan ısııcı ya kablo gitmiyor boşta duruyor otomatik cikle ile aynı mı çalışıyor arkada 3 kablo var ancak biri kırmızı sokette duruyor diğer ikitanesi siyah kablo acaba bu kabloları mı bağlamak gerekiyor lütfen yardım.
Düşman isterseniz dostlarınızı geçmeye çalışınız. Dost isterseniz , bırakın , dostlarınız sizi geçsin

fecihi

  • Ziyaretçi
Mavis Kardeş dönmüşün tatilden herhalde.
Benim 96 tipo slx'im motor soğukken çalıştırdığımda çok titriyor ve yarım pedal gaza basarak biraz ısınmasını bekliyorum. motor suyu ısınınca rölantisinde hiç bir sorun yok tıkır tıkır çalışıyor. park edip 4-5 saat soğuyunca tekrar çalıştığında yine aynı titreme yapıyor motor suyu ısınana kadar. Klimayı çalıştırınca otomatik cikle devreye giriyor, acaba bu o diyaframlardan kaynaklanan bir şey mi. Karbüratörü yeni temizlettim. Ayarı yeni yaptırdım. Önümüz kış çekiniyorum böyle devam ederse diye.Neden ısınınca yapmıyorda soğukken rölanti çok düşüyor.normalde 1000 olması gerekirken baştan 2 diş 3 diş anca yanıyor ve titriyor.
Cevap yazarsanız sevinirim. 4-5 aydır bu düzensizlikten sıkıldım artık. burada adam gibi anlayanda yok. herkes bakıyor sonra başından savıyor. şuranın değişmesi lazım buranın değişmesi lazım deneme yanılma ya tutarsa hesabı. Usandım artık. :hoho:

onur-d

  • Ziyaretçi
aynı sorun bendede var motor 90 derece olmadıgı surece rolantı 600 rpm de kalıyor ve tıtrıyor 90c de 900rpm oluyor guzel ama cogu zaman 90 c ye gelmeden yolculugum bıtıyor ve hep ya oto jıkle ya manuelıle ugrasıp duruyorum oto jıklede kafasına gore bı çalışıyor bı çalışmıyor çalışıncada 70c de devreden cıkıyor cıktıgı anda rolantı yerlerde surunuyor arabanın duzgun calışması ıcın ılla 90 derece olacak goturdum taktırfıgım yere beyınden ayar yerını gosterdı ordanda ne kadar ayarlasam 600 un uztune cıkmıyor

evil

  • Ziyaretçi
oto jiklede hangi hortum vakum görevi yapıyo

Çevrimdışı Berat Kart

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1064
  • Berat 34 İstanbul
  • *Adı soyadı : BERAT
  • *Meslek: İŞ GELİŞTİRME
  • *Yaş: 34
  • *Şehir: İSTANBUL
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SX
  • Araç Rengi: TURKUAZ
  • Model Yılı: 1995
  • Yakıt Türü: LPG
anladığım kadarı ile oto jikle lpg de çlışmıyor..yoksa yanlışmıyım.
Düşman isterseniz dostlarınızı geçmeye çalışınız. Dost isterseniz , bırakın , dostlarınız sizi geçsin

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2405
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
oto jiklede hangi hortum vakum görevi yapıyo

oto jikleye giren hortum ;)

emme monifoldunun ordan çıkan hortum.2 tane sensör var orda vakumla çalışan 2si birleşip otojikleye geliyor ;)

anladığım kadarı ile oto jikle lpg de çlışmıyor..yoksa yanlışmıyım.

yapıyor bunun yakıtla değil.emme monifoldunun içindeki suyla alakası var.

suyun ısısını algılayan sensör bozuk veya jiklenin ayarı kapalıysa çalışmaz ;)

evil

  • Ziyaretçi
emme manşfodu hangisi 2 borudan 2 sşnşde çıkarayımmı bu arada vakum yapıyorsa hamgi parçası bozuktur

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2405
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
emme manşfodu hangisi 2 borudan 2 sşnşde çıkarayımmı bu arada vakum yapıyorsa hamgi parçası bozuktur

emme monifoldu karbüratörün bağlı olduğu yer.vakum yapıyorsa diyafram veya ayarı kısıktır..

Çevrimdışı Berat Kart

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1064
  • Berat 34 İstanbul
  • *Adı soyadı : BERAT
  • *Meslek: İŞ GELİŞTİRME
  • *Yaş: 34
  • *Şehir: İSTANBUL
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SX
  • Araç Rengi: TURKUAZ
  • Model Yılı: 1995
  • Yakıt Türü: LPG
oto jiklede hangi hortum vakum görevi yapıyo

oto jikleye giren hortum ;)

emme monifoldunun ordan çıkan hortum.2 tane sensör var orda vakumla çalışan 2si birleşip otojikleye geliyor ;)

anladığım kadarı ile oto jikle lpg de çlışmıyor..yoksa yanlışmıyım.

peki suyun sıcaklığını anlayan sensöre hangi renk kablolar takılıyor bende kıler boşta arkada bir kırmızı iki de siyah kablo var boşta bunlar olabilirmi..acaba..

yapıyor bunun yakıtla değil.emme monifoldunun içindeki suyla alakası var.

suyun ısısını algılayan sensör bozuk veya jiklenin ayarı kapalıysa çalışmaz ;)
Düşman isterseniz dostlarınızı geçmeye çalışınız. Dost isterseniz , bırakın , dostlarınız sizi geçsin

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2405
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
oto jiklede hangi hortum vakum görevi yapıyo

oto jikleye giren hortum ;)

emme monifoldunun ordan çıkan hortum.2 tane sensör var orda vakumla çalışan 2si birleşip otojikleye geliyor ;)

anladığım kadarı ile oto jikle lpg de çlışmıyor..yoksa yanlışmıyım.


yapıyor bunun yakıtla değil.emme monifoldunun içindeki suyla alakası var.

suyun ısısını algılayan sensör bozuk veya jiklenin ayarı kapalıysa çalışmaz ;)

peki suyun sıcaklığını anlayan sensöre hangi renk kablolar takılıyor bende kıler boşta arkada bir kırmızı iki de siyah kablo var boşta bunlar olabilirmi..acaba..


bu sensörler elektrikli sensör değil. ;)

pembe gözüken kalın kabloysa o karbüratörün altında ısıtıcı, siyahlarda onu devreye sokan sivice bağlı ;)




onur-d

  • Ziyaretçi
mahmut ben bu jıkleye ayar oldum bı vakum yapıyo bı yapmıyo genelde soguklarda devreye gırmıyor namussuz ama bi yöntemını buldum bazen ıse yarıyor calıstırmadan once gaza tam basıyorum cekıyorum calıstırdıgımda devereye gırıyor ama herzaman olmuyor kısın ısımız var desene

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2405
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
mahmut ben bu jıkleye ayar oldum bı vakum yapıyo bı yapmıyo genelde soguklarda devreye gırmıyor namussuz ama bi yöntemını buldum bazen ıse yarıyor calıstırmadan once gaza tam basıyorum cekıyorum calıstırdıgımda devereye gırıyor ama herzaman olmuyor kısın ısımız var desene

sensörlerde veya jiklenin diyaframında sıkıntı olabilir.

diyafram içinte tam hareket etmiyorda olabilir ;)