Gönderen Konu: karbüratör otomatik jikle ve klima rolanti devresi ( 96 tipo slx )  (Okunma sayısı 21863 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

onur-d

  • Ziyaretçi
ya sokucektım hortumlardan tornavıdayı tam tutturamıyorum bırını gevsettımde dıgerı kaynamıs galıba bende ugrasmadım ama dıyaframda sıkıntı olsa normalde calımaz cunku 1600 devıre cok rahat getırıyor sensorde sıkıntı var desem oda calısıyor 70 c de devreden cıkarıyor

sen sunun çalısma mantıgını bıdaha ızah etsene sımdı arac calısır calısmaz bu vakum uretılıyormu, sensor vakumu ıletıp keserken bu işlemı nasıl yapıyor vs.

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2402
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
olayı resme göre ve kendime göre yorumluyorum.bana bu böyle çalışır diyen olmadı bugüne kadar hep kendim yorumladım.klimayı acınca devreye girmiyordu jikle onuda kendim yaptım  :mucit:



2 nolu parçayı görürsen onun içinde de diyafram var bu karbüratörün hava alma yerinde,yani boğazda.

bu resimde tek sensör var bizde ise 2 sensör var.bizde 2 nolu parça sensöre bağlı çıkışıda oto jikleye bağlı.2 nolu sensör dewamlı vakum halinde araç çalışınca emme monifoldu yakıt için vakum yapıyor burda da bize gerekli olan vakum oluşuyor.15-16 power lambası ve ayak freni için gerekli olan vakumda burdan gidiyor.

ısı 70 dereceye gelene kadar sensör açık kalıyor sonra kapanıp otojiklenin devreden çıkması sağlanıyor ;)

suan aklımda olanlar bunlar araç üstünde daha farklı çalışma görürsem burda yazarım  :hey:

2 nolu diyafram durumuda önemli oda yukardaki verdiğim resimde rölanti küpürünün altında ;)

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2402
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
videoyu az önce çektim.  :love:

<a href="http://www.izlesene.com/player2.swf?video=1172851" target="_blank" class="new_win">http://www.izlesene.com/player2.swf?video=1172851</a>
« Son Düzenleme: 07.Kas.2009 13:18:14 Gönderen: mavis717 »

onur-d

  • Ziyaretçi
mahmut bu beyaz la siyah olan müşürlerin adı ney değiştirmek istiyorum benim sorun bunlarda kesin çünkü bi devreye giriyor bi girmiyor devreye girip çalışabildigine göre diyaframda sıkıntı yok bu müşürlerde var sorun

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2402
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
mahmut bu beyaz la siyah olan müşürlerin adı ney değiştirmek istiyorum benim sorun bunlarda kesin çünkü bi devreye giriyor bi girmiyor devreye girip çalışabildigine göre diyaframda sıkıntı yok bu müşürlerde var sorun

abi adını bilmiyorum ama söyle birşeyde söyliyeyim.

karbüratörcü bunları deneyerek anlayabilirsin dedi.

ve parçacıya 15-20 tane gelmiş hepsini denemişler bozuk çıkmış bilgine ;)

sıfırda da sorun olabilir aklında olsun, orjinali yok bulunmuyo dedi yan sanayiler sorunlu dedi. ;)

evil

  • Ziyaretçi
mahmut um benim 2 hotum birleşiyor karbüratöre giriyorlarya manifodun ordaki 2 hortumun baglandıgı yerin biri dipten kırılmış içinde  kalmış ucuda hangi usta yaptıysa sıvı contayla bellemiş oranın anasını resmen o siyah boru satılıyormudur

Çevrimdışı undabah

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 15278
    • tipundabah
  • *Adı soyadı : Hakan
  • *Meslek: Şoför
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Başkent
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Karbüratörcü oldun mahmut kardeşim  :cc:

evil

  • Ziyaretçi
 :puah: :hhh:

Karbüratörcü oldun mahmut kardeşim  :cc:

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2402
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Karbüratörcü oldun mahmut kardeşim  :cc:

 :hiii: :hiii:

mahmut um benim 2 hotum birleşiyor karbüratöre giriyorlarya manifodun ordaki 2 hortumun baglandıgı yerin biri dipten kırılmış içinde  kalmış ucuda hangi usta yaptıysa sıvı contayla bellemiş oranın anasını resmen o siyah boru satılıyormudur

sormak lahazım.yoksada biraz kalın aynı şekilde hortum iş görür sanırım.ince olup vakumda tıkanmasında  :sırıtan:


onur-d

  • Ziyaretçi

son sorum olacak mahmut su resımdekı yesıl renge boyadıgım hortum sureklı vakum yapan hortum demı karburatore baglanıyo bır ucu

sımdı motor calıstıgı surece sıcaklık ne olursa olsun bu hortum vakum yapıyor bunun baglandıgı sensor ıse sadece 70 dereceye kadar vakumun gecmesıne ızın verıp daha sonra kesıyor sıstem bu sekılde calısıyor anladıgım kadarıyla fakat ben bu hortumlara bakarken bu yesılle gosterdıgım hortumdan vakum olusmadıgını gordum demekkı sensorlerde arıza yok arac vakum olusturmuyor ama ne sacmalıksa bazende calısıyor

eger dersenkı evet sureklı vakumun oldugu hortum yesıl renklı olan ben hıc ugrasmayıp karburatocuye sokturup hallettırıcem olucak bıtıcek gercı herhalukarda gıdıcemde o ayrı mesele :sırıtan:

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2402
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG

son sorum olacak mahmut su resımdekı yesıl renge boyadıgım hortum sureklı vakum yapan hortum demı karburatore baglanıyo bır ucu

sımdı motor calıstıgı surece sıcaklık ne olursa olsun bu hortum vakum yapıyor bunun baglandıgı sensor ıse sadece 70 dereceye kadar vakumun gecmesıne ızın verıp daha sonra kesıyor sıstem bu sekılde calısıyor anladıgım kadarıyla fakat ben bu hortumlara bakarken bu yesılle gosterdıgım hortumdan vakum olusmadıgını gordum demekkı sensorlerde arıza yok arac vakum olusturmuyor ama ne sacmalıksa bazende calısıyor

eger dersenkı evet sureklı vakumun oldugu hortum yesıl renklı olan ben hıc ugrasmayıp karburatocuye sokturup hallettırıcem olucak bıtıcek gercı herhalukarda gıdıcemde o ayrı mesele :sırıtan:

abi yeşilde değil ama su resimde 5 numaralı T var onun alta giden yerinden alıyor galiba vakumu. ;)


onur-d

  • Ziyaretçi
dur ben su hortum semasını kendım cızmeye calısayım bu farklı ona gore yorum yapalım ;)

onur-d

  • Ziyaretçi


şimdi benim gördüğüm hortum dizlişi bu şekilde ve ben karburator kepının yanından cıkan uzun hortumun vakum hortumu olacagını dusundum (yesıl hortum) sımdı oncelıkle bılmemız gereken vakum manıfoldamı olusuyor yoksa karburatordemı


şimdi yeşil hortumun vakum oluşturan hortum olamayacagını su sekılde dusundum yesıl hortumun baglı oldugu parcada dıyafram var , dıyafram oldugu ıcın oradan hava emme gıbı bısey olamaz tam aksıne beyaz renklı sıbop tarafından oradan hava cekılır yanı ılk soyledıgımın tam tersı yonunde ( şu işi çözelim kuracam bi tamirhane :hiii:)

ozaman vakum metal olan manıfoldumuzda olusuyor, ama bu vakumun sıcaklıga baglı olmazsızın sureklı oldugu hortum hangısı
« Son Düzenleme: 13.Eki.2009 19:13:18 Gönderen: onur-d »

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2402
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
manifolda bağlı olan , ordan bu 2 valfe T ile giren ve devamı fren sistemine giden yerden alıyor galiba tam olarak denemedim hiç nerden geliyor onu sökünce ne olur diye ;) .

onur-d

  • Ziyaretçi
bu arabanın vakum uretememesı gıbı bı durum soz konusu olamaz demı :hong: :aa: kafayı yedım  :hhh: bu vakumun kaynagı neresı ama azmettım bulacagım ne olursa olsun bu iş hallolacak kız:

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2402
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
bu arabanın vakum uretememesı gıbı bı durum soz konusu olamaz demı :hong: :aa: kafayı yedım  :hhh: bu vakumun kaynagı neresı ama azmettım bulacagım ne olursa olsun bu iş hallolacak kız:

orası galiba kalın bir hortumun fren mekanizmasına bağlı olduğu ver..

düzgün devreye girmemesi valflerden olabilir ;)

onur-d

  • Ziyaretçi
Hızlı rölanti devresi: Motoru ilk çalıştırmada (soğukken) rölanti devrini ısınana (40 derece) kadar devrini yükselterek rölantide stop etmesini önlemek için tasarlanmıştır.
Hızlı rölanti devresine ait olan termik sibopun çalışmaması, hortumlarının yanlış bağlanması,körüğünün delik olması, veya kumanda kolunun ayarsız olması halinde hızlı rölanti devresi çalışmayacağı için motor soğukken (40 dereceye kadar) çok düşük devirde olacağından ısınana kadar stop edebilir.
Körüğün yanında sabitlenmiş küçük bir filtre göreceksiniz.
Bu filtrenin tıkanması halinde, sistem motor ısınsa dahi devren çıkmaz ve uzun süre yüksek rölantide çalışmasına sebep olur.
Körüğe bağlı kolun levyesi ile gaz kelebek milinin levyesi arasında 0.5 mm. boşluk olmalıdır.
Ayarı ise körüğün hemen üzerideki ayar vidası ile motor sıcak olarak ( radyatör fan motoru iki kez çalışacak) körüğe gelen hava hortumunu manifolt rekoruna takıp körüğü direk çalıştırınca motor devrini 1300 d/dak. ya sabitleyerek yapılır.

bu yazıyı ınternette buldum belırrtıgım yerde jıgleye gelen hava hortumundan bahsedıyor demekkı boyle bır hortum var ama hangısı bıde beyaz renklı sıbop ıle sıyah renklının bırbırınden farkı ne ıkısıde otomatık jıgle ıcınmı yapılmıs bunun hakkında ınternette hıcbır bılgı yok ama ben bu ısı cozdugumde resımlerle detaylı bır sekılde acıklayacagım

onur-d

  • Ziyaretçi
bu arabanın vakum uretememesı gıbı bı durum soz konusu olamaz demı :hong: :aa: kafayı yedım  :hhh: bu vakumun kaynagı neresı ama azmettım bulacagım ne olursa olsun bu iş hallolacak kız:

orası galiba kalın bir hortumun fren mekanizmasına bağlı olduğu ver..

düzgün devreye girmemesi valflerden olabilir ;)

ben valflerden gectım onları arızalı kabuledelımde sureklı vakum yapan hortumu bulamıyorum mesele orda :sırıtan:
dedıgın gıbı herhalde orası yanı vakum sagdan sola dogru gelıyor fren hortumu sıyah sıbop bayaz sıbop seklınde

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2402
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Hızlı rölanti devresi: Motoru ilk çalıştırmada (soğukken) rölanti devrini ısınana (40 derece) kadar devrini yükselterek rölantide stop etmesini önlemek için tasarlanmıştır.
Hızlı rölanti devresine ait olan termik sibopun çalışmaması, hortumlarının yanlış bağlanması,körüğünün delik olması, veya kumanda kolunun ayarsız olması halinde hızlı rölanti devresi çalışmayacağı için motor soğukken (40 dereceye kadar) çok düşük devirde olacağından ısınana kadar stop edebilir.
Körüğün yanında sabitlenmiş küçük bir filtre göreceksiniz.
Bu filtrenin tıkanması halinde, sistem motor ısınsa dahi devren çıkmaz ve uzun süre yüksek rölantide çalışmasına sebep olur.
Körüğe bağlı kolun levyesi ile gaz kelebek milinin levyesi arasında 0.5 mm. boşluk olmalıdır.
Ayarı ise körüğün hemen üzerideki ayar vidası ile motor sıcak olarak ( radyatör fan motoru iki kez çalışacak) körüğe gelen hava hortumunu manifolt rekoruna takıp körüğü direk çalıştırınca motor devrini 1300 d/dak. ya sabitleyerek yapılır.

bu yazıyı ınternette buldum belırrtıgım yerde jıgleye gelen hava hortumundan bahsedıyor demekkı boyle bır hortum var ama hangısı bıde beyaz renklı sıbop ıle sıyah renklının bırbırınden farkı ne ıkısıde otomatık jıgle ıcınmı yapılmıs bunun hakkında ınternette hıcbır bılgı yok ama ben bu ısı cozdugumde resımlerle detaylı bır sekılde acıklayacagım

 :ok:


Çevrimdışı Hakan Esen

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1031
    • bursatipo
  • *Adı soyadı : hakan
  • *Meslek: endustrıal electronic technicer
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: bursa
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: kiraz kırmızı
  • Model Yılı: 2000
  • Yakıt Türü: Benzin
"Kalabalıkta ARTİSTLİK yapanın tenhada ÖZRÜ kabul olmaz" :)

onur-d

  • Ziyaretçi
üstte zaten oradan aldıgım yazıyı koydum herneyse sistemi çözmüş bulunmaktayım herşeyi detaylıca anlatıcam fakat f.makınem olmadıgı ıcın goruntulerı sıtemızdekı arkadaslardan ıstıcem az once valfı aldım evde çalışması denıyıp montajını yapıcam buda resmı fıyatı 8 lıra :D

sloganımız
 :s14:kışın lpgde sorun yaşayan kimse kalmayacak :s2:




Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2402
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
üstte zaten oradan aldıgım yazıyı koydum herneyse sistemi çözmüş bulunmaktayım herşeyi detaylıca anlatıcam fakat f.makınem olmadıgı ıcın goruntulerı sıtemızdekı arkadaslardan ıstıcem az once valfı aldım evde çalışması denıyıp montajını yapıcam buda resmı fıyatı 8 lıra :D

sloganımız
 :s14:kışın lpgde sorun yaşayan kimse kalmayacak :s2:




tam çözülmedi galiba akılda hala sorular var gibi  :s20: :s20:

onur-d

  • Ziyaretçi
sımdı mahmut boruların baglantı seklı 1. gıbımı 2. gıbımı benımkısı bırıncısı gıbıydı


senınkınde hangı baglantı var 2. demı

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2402
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
evet 2 ;)

sende o yüzden beyaz devrede kalmıyor sistem anormal çalışıyor olabilir ;)

bende ki 2. şekildeki gibi ;)