0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Aracınızın soğutma sistemi yeterli dolaşımı sağlamıyor olabilir. Devirdaim yeterli basınç sağlamıyor olabilir. Termostat yarı açık veya kapalı kalmış olabilir. Ustanıza kontrol ettiriniz. Ayrıca yan sanayi radyatör takmıstım bir ara baska tipoya sıfır olmasına rağmen arac hararet yapıyordu.
Bence bir sıkıntı yok. Hararet 90 ' a geldikten sonra, ( araç hareket halinde değil ise ) fan ' ın 1. kademesi sık sık devreye girer çıkar. ( bu sıklık ava ve motor sıcaklığına göre 1.5 - 2.5 dk. arasında değişir ) yani 2 dakikada bir fan ın 1. kademesinin 15 - 25 sn. kadar çalışması normaldir. Eğer bu sıklıkta fan ın 2. kademesi devreye girip çıkıyorsa ya klima açık olmalı ya sıcak havada yoğun trafikte seyrediyor olunmalı , ya fan muşuru orijinal değil yazlık tabir edilen slx muşuru olmalı , ya da sistemde arıza olup 1. kademe devreye giremiyor olmalı ya fan muşuru arızalı yada sistemde tıkanıklık , su kaçağı veya elektrik / mekanik bir arıza olmalıdır.Radyatör üzerindeki Fan muşürü orijinal olmalı. Hararet göstergesi devamlı 90 da veya 90 ' ın 1 göz altında seyretmeli.Kulaktan dolma söylentilere , cahil sanayi tilkilerine itibar ederek, sakın doğan - şahin - slx fan muşuru taktırmayınız. Tempra / Tipo larda yazlık - kışlık diye bir fan muşurü yoktur. Tek tip muşur vardır ve yaz - kış o muşur kullanılır. Muşür derecesi Klimalı - Klimasız fark etmez hepsinde aynıdır ( 92 - 87 ) . klimalı modellerde fan motoru 2 kademeli olduğu için , fan muşuru da 2 kademeli çalışır 1. kademe 92 - 87 arasında , 2. kademe 97 - 92 derece aracında çalışır. 2. kademe genellikle klima çalışırken , nadiren de çok sıkışık trafikte devreye girer.http://baslaroto.com/tempra-tipo-fan-musuru-Opar-klimali-tiphttp://baslaroto.com/otomobile-dair-hersey-burada-fiat-renault-burada/fan-motor-davlumbaz-musur-enduvi-aksamlar/tempra-tipo-uno-fan-musuru-orjinal-Fiat-Lancia
Klima kompresörü devredeyken Fan 2. kademede çalışıyor mu. Klimalı fan muşürünün amacı , fan ın 2. kademesini devreye sokarak ısınan klima radyatöründeki gazı soğutmaktır. Klima radyatörü ( kondanser ) su radyatörünün arkasında kaldığı için fan ın 1. kademesi kondanser içindeki gazı soğutmada yetersiz kalır, gaz soğutulamayınca, klima da araç içerisini soğutamaz. Klima kompresörü, ısınan gaz nedeniyle kesik kesik çalışmaya başlar. Bunun için klima çalışırken fan ın 2. kademede hızlı çalışması gereklidir. Eğer sizin aracınızdaki fan motoru, klimasız fan muşürü ile 2. kademede çalışabiliyorsa, sıkıntı yok.
Geçmiş olsun.
geçmiş olsun, yan sanayi soketin kendi kablosunu çıkarıp; eğer boyu yetiyorsa orjinal kablosuna soket yapıp, eğer yetmiyorsa kalın bir kablo ile bir miktar uzatıp ona soket yaparak kullanmanızı tavsiye ederim. soket ucu bağlarken de mutlaka lehim kullanın
Selamün Aleyküm arkadaşlar;Uzun uğraşlar sonucunda klimalı fan müşürünün soketini sıfır olarak bulmuş(Soket orjinal değildir) bulunmaktayım ve klimalı fan müşürünü aracıma taktırdıktan sonra sistem kontrolü yapılırken ve sistem çalıştığında şunu fark ettim.Benim aracın üzerindeki tofaşın yazlık müşürü 90 dereceye ulaşmadan fanın açmasına,fanın sık devreye girmesine ve sürekli olarak tek hız 2.kademede çalıştırdığını fark ettim.Şu anki orjinal müşüründe klimayı aktif ettiğimde çalışması gereken kademe, fan 2.kademe çalışıyor, klima kapalıyken hararet 90'da fan 1.kademe de çalışıyor,yoğun trafikte 2.kademe de çalışıyor.Yani sistemin orijinal çalışma sistemine dönmesiyle, aracımın tıkalı ve kaçağı olan radyatörü değişmesi halinde neden sık fan açıyor acaba devirdaim de mi problem var,dijital ekran bakıma girdiği halde dijital göstergede derece 90'na gelmeden neden fan açıyor acaba hararet müşüründe mi sıkıntı var yoksa dijitalde mi sıkıntı soruları da kafamdan kalkmış oldu.Bilgilerinize.
Sorunuzu çözüp bizileri bilgilendirdiğiniz için tesekkür ederim.