Gönderen Konu: Tempra SXAK 2 dakika da 1 fan açıyor sizce neden ?(Çözüldü)  (Okunma sayısı 2483 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı tito

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 43
  • *Adı soyadı : Ferhat CPC
  • *Meslek: Medikal Muhasebe(Sağlık)
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempa SXA_K
  • Araç Rengi: Mavi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Türü: LPG
Selamün aleyküm abilerim kardeşlerim;

Tempra SXAK aracımın radyatöründe iki yerde kaçak vardı ve aşırı derecede tıkanmıştı değiştirildi, eksozlar orta ve arka değiştirildi, aracın motor blok tapalarında sıkıntı vardı onlar değiştirilirken de komple su indi aşağıya, aracımdaki orjinal ek su deposunda ki kapağın yanındaki küçük çıkışta çatlak mevcuttu, bu durum araç hareket halindeyken gaz verdiğimizde eksiltme yapıyordu değiştirildi, ama orjinal depo bulamadığım için yan sanayi depo aldım.

Başka neden olabilir, sizce normal midir?
Evim ile iş yeri arası 4 km bu havalarda evden çıkıp iş yerine  geldiğimde fan açıyor sizce bu durum normal midir?
« Son Düzenleme: 01.May.2017 14:20:31 Gönderen: tito »

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19292
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tempra SXAK 2 dakika da 1 fan açıyor sizce neden ?
« Yanıtla #1 : 17.Nis.2017 21:42:10 »
Aracınızın soğutma sistemi yeterli dolaşımı sağlamıyor olabilir. Devirdaim yeterli basınç sağlamıyor olabilir. Termostat yarı açık veya kapalı kalmış olabilir. Ustanıza kontrol ettiriniz. Ayrıca yan sanayi radyatör takmıstım bir ara baska tipoya sıfır olmasına rağmen arac hararet yapıyordu.
Volkswagen California


Çevrimdışı tito

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 43
  • *Adı soyadı : Ferhat CPC
  • *Meslek: Medikal Muhasebe(Sağlık)
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempa SXA_K
  • Araç Rengi: Mavi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tempra SXAK 2 dakika da 1 fan açıyor sizce neden ?
« Yanıtla #2 : 17.Nis.2017 22:02:21 »
Aracınızın soğutma sistemi yeterli dolaşımı sağlamıyor olabilir. Devirdaim yeterli basınç sağlamıyor olabilir. Termostat yarı açık veya kapalı kalmış olabilir. Ustanıza kontrol ettiriniz. Ayrıca yan sanayi radyatör takmıstım bir ara baska tipoya sıfır olmasına rağmen arac hararet yapıyordu.
Aracın üzerindeki radyatör orjinaldi ama, araç sürekli fan açıyordu radyatörü söktük önce hava basıp kaçak varmı diye kontrol ettiler iki yerinde kaçak vardı içini açıp baktıklarında çamur öle böle değil baya bi doluydu, radyatörcünün elinde yan sanayi radyatör vardı hararet yaptırmaz bi sıkıntı olursa ben burdayım dedi, hafta sonu aracı oldığu yerde çalıştırdım hararet 90'na geldi fan açtı 2 dakika sonra tekrar açtı

Çevrimdışı selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 405
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tempra SXAK 2 dakika da 1 fan açıyor sizce neden ?
« Yanıtla #3 : 18.Nis.2017 18:01:48 »
Bence  bir  sıkıntı  yok. Hararet  90 ' a  geldikten  sonra,  ( araç  hareket  halinde  değil ise )  fan ' ın  1.  kademesi  sık   sık  devreye  girer  çıkar. ( bu  sıklık  ava  ve  motor  sıcaklığına  göre  1.5 - 2.5  dk.  arasında  değişir )  yani  2  dakikada  bir  fan  ın  1.  kademesinin  15 - 25  sn.  kadar çalışması  normaldir.  Eğer  bu  sıklıkta  fan ın  2.  kademesi  devreye  girip  çıkıyorsa  ya  klima  açık  olmalı  ya  sıcak  havada yoğun  trafikte  seyrediyor  olunmalı , ya  fan  muşuru  orijinal  değil  yazlık  tabir  edilen  slx  muşuru  olmalı , ya da  sistemde  arıza  olup  1.  kademe  devreye  giremiyor  olmalı  ya  fan  muşuru  arızalı yada  sistemde  tıkanıklık , su  kaçağı  veya  elektrik / mekanik  bir  arıza olmalıdır.

Radyatör  üzerindeki  Fan  muşürü orijinal     olmalı.  Hararet   göstergesi  devamlı  90  da  veya  90 ' ın  1  göz  altında  seyretmeli.

Kulaktan  dolma  söylentilere , cahil  sanayi  tilkilerine   itibar  ederek,   sakın  doğan  - şahin - slx   fan  muşuru  taktırmayınız.

Tempra / Tipo  larda  yazlık - kışlık  diye  bir fan  muşurü  yoktur.  Tek tip  muşur  vardır  ve  yaz - kış  o  muşur  kullanılır.  Muşür  derecesi  Klimalı - Klimasız  fark  etmez  hepsinde  aynıdır  ( 92 - 87 ) .

klimalı  modellerde  fan motoru  2  kademeli  olduğu  için , fan  muşuru  da  2  kademeli  çalışır  1.  kademe  92 - 87  arasında  , 2. kademe  97 - 92  derece  aracında  çalışır.  2.  kademe    genellikle  klima  çalışırken , nadiren de  çok  sıkışık  trafikte  devreye  girer.


http://baslaroto.com/tempra-tipo-fan-musuru-Opar-klimali-tip


http://baslaroto.com/otomobile-dair-hersey-burada-fiat-renault-burada/fan-motor-davlumbaz-musur-enduvi-aksamlar/tempra-tipo-uno-fan-musuru-orjinal-Fiat-Lancia
« Son Düzenleme: 18.Nis.2017 18:59:40 Gönderen: selim öztürk »

Çevrimdışı tito

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 43
  • *Adı soyadı : Ferhat CPC
  • *Meslek: Medikal Muhasebe(Sağlık)
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempa SXA_K
  • Araç Rengi: Mavi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tempra SXAK 2 dakika da 1 fan açıyor sizce neden ?
« Yanıtla #4 : 19.Nis.2017 00:31:39 »
Bence  bir  sıkıntı  yok. Hararet  90 ' a  geldikten  sonra,  ( araç  hareket  halinde  değil ise )  fan ' ın  1.  kademesi  sık   sık  devreye  girer  çıkar. ( bu  sıklık  ava  ve  motor  sıcaklığına  göre  1.5 - 2.5  dk.  arasında  değişir )  yani  2  dakikada  bir  fan  ın  1.  kademesinin  15 - 25  sn.  kadar çalışması  normaldir.  Eğer  bu  sıklıkta  fan ın  2.  kademesi  devreye  girip  çıkıyorsa  ya  klima  açık  olmalı  ya  sıcak  havada yoğun  trafikte  seyrediyor  olunmalı , ya  fan  muşuru  orijinal  değil  yazlık  tabir  edilen  slx  muşuru  olmalı , ya da  sistemde  arıza  olup  1.  kademe  devreye  giremiyor  olmalı  ya  fan  muşuru  arızalı yada  sistemde  tıkanıklık , su  kaçağı  veya  elektrik / mekanik  bir  arıza olmalıdır.

Radyatör  üzerindeki  Fan  muşürü orijinal     olmalı.  Hararet   göstergesi  devamlı  90  da  veya  90 ' ın  1  göz  altında  seyretmeli.

Kulaktan  dolma  söylentilere , cahil  sanayi  tilkilerine   itibar  ederek,   sakın  doğan  - şahin - slx   fan  muşuru  taktırmayınız.

Tempra / Tipo  larda  yazlık - kışlık  diye  bir fan  muşurü  yoktur.  Tek tip  muşur  vardır  ve  yaz - kış  o  muşur  kullanılır.  Muşür  derecesi  Klimalı - Klimasız  fark  etmez  hepsinde  aynıdır  ( 92 - 87 ) .

klimalı  modellerde  fan motoru  2  kademeli  olduğu  için , fan  muşuru  da  2  kademeli  çalışır  1.  kademe  92 - 87  arasında  , 2. kademe  97 - 92  derece  aracında  çalışır.  2.  kademe    genellikle  klima  çalışırken , nadiren de  çok  sıkışık  trafikte  devreye  girer.


http://baslaroto.com/tempra-tipo-fan-musuru-Opar-klimali-tip


http://baslaroto.com/otomobile-dair-hersey-burada-fiat-renault-burada/fan-motor-davlumbaz-musur-enduvi-aksamlar/tempra-tipo-uno-fan-musuru-orjinal-Fiat-Lancia
Benim aracın kliması şu anda aktif, iki hafta önce bakımını yaptırdım. Aracın üzerinde iki fişli tofaşın yazlık müşürü mevcut, derecesini şu anda bilmiyorum.
Klima bakımını yaptırmadan önce klimalı tip fan müşürü almıştım, gerek yok denildi diye geri iade ettim.
Klimalı fan müşürünü mü kullanmalıyım?( Araç üzerinde klimalı fan müşürünün soketi yok)
Tıkanıklık konusunda ise radyatör söküldü ve açıldı içi aşırı derecede doluydu, radyatörcünün elinde güvendiği sıkıntı çıkarmaz dediği yan sanayi radyatör mevcuttu onu taktık.
Eksu deposundan eksiltme yapıyordu, değiştirdik.
Motor blok tapalarından kaçak vardı, tapalar da değiştirildi.
Araçta şu anda kaçak veya eksiltme yok.
« Son Düzenleme: 19.Nis.2017 08:40:55 Gönderen: tito »

Çevrimdışı selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 405
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tempra SXAK 2 dakika da 1 fan açıyor sizce neden ?
« Yanıtla #5 : 19.Nis.2017 21:19:02 »
Klima  kompresörü  devredeyken  Fan  2.  kademede  çalışıyor mu. Klimalı fan  muşürünün  amacı  , fan ın  2.  kademesini  devreye  sokarak  ısınan  klima  radyatöründeki  gazı  soğutmaktır. Klima  radyatörü  ( kondanser )  su
 radyatörünün  arkasında  kaldığı  için  fan ın  1.  kademesi  kondanser  içindeki  gazı  soğutmada  yetersiz  kalır, gaz
 soğutulamayınca,  klima  da  araç  içerisini  soğutamaz. Klima kompresörü,  ısınan  gaz  nedeniyle  kesik  kesik  çalışmaya  başlar. Bunun  için  klima  çalışırken   fan ın  2.  kademede  hızlı  çalışması  gereklidir.
Eğer  sizin aracınızdaki  fan motoru,  klimasız  fan  muşürü  ile  2.  kademede  çalışabiliyorsa, sıkıntı  yok.
« Son Düzenleme: 19.Nis.2017 21:27:48 Gönderen: selim öztürk »

Çevrimdışı tito

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 43
  • *Adı soyadı : Ferhat CPC
  • *Meslek: Medikal Muhasebe(Sağlık)
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempa SXA_K
  • Araç Rengi: Mavi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tempra SXAK 2 dakika da 1 fan açıyor sizce neden ?
« Yanıtla #6 : 19.Nis.2017 22:42:10 »
Klima  kompresörü  devredeyken  Fan  2.  kademede  çalışıyor mu. Klimalı fan  muşürünün  amacı  , fan ın  2.  kademesini  devreye  sokarak  ısınan  klima  radyatöründeki  gazı  soğutmaktır. Klima  radyatörü  ( kondanser )  su
 radyatörünün  arkasında  kaldığı  için  fan ın  1.  kademesi  kondanser  içindeki  gazı  soğutmada  yetersiz  kalır, gaz
 soğutulamayınca,  klima  da  araç  içerisini  soğutamaz. Klima kompresörü,  ısınan  gaz  nedeniyle  kesik  kesik  çalışmaya  başlar. Bunun  için  klima  çalışırken   fan ın  2.  kademede  hızlı  çalışması  gereklidir.
Eğer  sizin aracınızdaki  fan motoru,  klimasız  fan  muşürü  ile  2.  kademede  çalışabiliyorsa, sıkıntı  yok.
Fan 2. Kademe çalılıyormu bir bilgim yok çünkü klima sistemini yeni yaptırdım havalarda malum klimayı açacağımız sıcaklıkta olmadığı için denemedim, ama şöyle bir durum var sonuç olarak bahsetmiş olduğunuz fan müşürü ile ilgili açıklamanızda bizim araçlarımızda tofaş müşürü değilde tempranın kendi fan müşürünü kullanmamız daha iyi olur mantığına vardım bu yüzden her hakükarda değiştirmekte fayda olur doğrumudur?

Çevrimdışı selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 405
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tempra SXAK 2 dakika da 1 fan açıyor sizce neden ?
« Yanıtla #7 : 19.Nis.2017 23:32:00 »
Sistem  sağlıklı  çalışsın istiyorsanız , mutlaka  orijinal  muşur  kullanılmalıdır.  Klimalı   muşür soketini de  çıkma  olarak bulabilirsiniz.

Çevrimdışı tito

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 43
  • *Adı soyadı : Ferhat CPC
  • *Meslek: Medikal Muhasebe(Sağlık)
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempa SXA_K
  • Araç Rengi: Mavi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tempra SXAK 2 dakika da 1 fan açıyor sizce neden ?
« Yanıtla #8 : 01.May.2017 13:23:40 »
Selamün Aleyküm arkadaşlar;
Uzun uğraşlar sonucunda klimalı fan müşürünün soketini sıfır olarak bulmuş(Soket orjinal değildir) bulunmaktayım ve klimalı fan müşürünü aracıma taktırdıktan sonra sistem kontrolü yapılırken ve sistem çalıştığında şunu fark ettim.
Benim aracın üzerindeki tofaşın yazlık müşürü 90 dereceye ulaşmadan fanın açmasına,fanın sık devreye girmesine ve sürekli olarak tek hız 2.kademede çalıştırdığını fark ettim.
Şu anki orjinal müşüründe klimayı aktif ettiğimde çalışması gereken kademe, fan 2.kademe çalışıyor, klima kapalıyken hararet 90'da fan 1.kademe de çalışıyor,yoğun trafikte 2.kademe de çalışıyor.
Yani sistemin orijinal çalışma sistemine dönmesiyle, aracımın tıkalı ve kaçağı olan radyatörü değişmesi halinde neden sık fan açıyor acaba devirdaim de mi problem var,dijital ekran bakıma girdiği halde dijital göstergede derece 90'na gelmeden neden fan açıyor acaba hararet müşüründe mi sıkıntı var yoksa dijitalde mi sıkıntı soruları da kafamdan kalkmış oldu.
Bilgilerinize.

Çevrimdışı undabah

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 15265
    • tipundabah
  • *Adı soyadı : Hakan
  • *Meslek: Şoför
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Başkent
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
geçmiş olsun, yan sanayi soketin kendi kablosunu çıkarıp; eğer boyu yetiyorsa orjinal kablosuna soket yapıp, eğer yetmiyorsa kalın bir kablo ile bir miktar uzatıp ona soket yaparak kullanmanızı tavsiye ederim. soket ucu bağlarken de mutlaka lehim kullanın  ;)

Çevrimdışı selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 405
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
Geçmiş olsun.

Çevrimdışı tito

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 43
  • *Adı soyadı : Ferhat CPC
  • *Meslek: Medikal Muhasebe(Sağlık)
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempa SXA_K
  • Araç Rengi: Mavi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Türü: LPG
Geçmiş olsun.
:ok:
geçmiş olsun, yan sanayi soketin kendi kablosunu çıkarıp; eğer boyu yetiyorsa orjinal kablosuna soket yapıp, eğer yetmiyorsa kalın bir kablo ile bir miktar uzatıp ona soket yaparak kullanmanızı tavsiye ederim. soket ucu bağlarken de mutlaka lehim kullanın  ;)
Şu anda soket üzerindeki kablosuyla takılı, tavsiyenizi yeni bir soket alıp kabloları değiştirip yapacağım. 

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19292
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Selamün Aleyküm arkadaşlar;
Uzun uğraşlar sonucunda klimalı fan müşürünün soketini sıfır olarak bulmuş(Soket orjinal değildir) bulunmaktayım ve klimalı fan müşürünü aracıma taktırdıktan sonra sistem kontrolü yapılırken ve sistem çalıştığında şunu fark ettim.
Benim aracın üzerindeki tofaşın yazlık müşürü 90 dereceye ulaşmadan fanın açmasına,fanın sık devreye girmesine ve sürekli olarak tek hız 2.kademede çalıştırdığını fark ettim.
Şu anki orjinal müşüründe klimayı aktif ettiğimde çalışması gereken kademe, fan 2.kademe çalışıyor, klima kapalıyken hararet 90'da fan 1.kademe de çalışıyor,yoğun trafikte 2.kademe de çalışıyor.
Yani sistemin orijinal çalışma sistemine dönmesiyle, aracımın tıkalı ve kaçağı olan radyatörü değişmesi halinde neden sık fan açıyor acaba devirdaim de mi problem var,dijital ekran bakıma girdiği halde dijital göstergede derece 90'na gelmeden neden fan açıyor acaba hararet müşüründe mi sıkıntı var yoksa dijitalde mi sıkıntı soruları da kafamdan kalkmış oldu.
Bilgilerinize.

Sorunuzu çözüp bizileri bilgilendirdiğiniz için tesekkür ederim.  :ok:
Volkswagen California


Çevrimdışı tito

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 43
  • *Adı soyadı : Ferhat CPC
  • *Meslek: Medikal Muhasebe(Sağlık)
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempa SXA_K
  • Araç Rengi: Mavi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Türü: LPG
Sorunuzu çözüp bizileri bilgilendirdiğiniz için tesekkür ederim.  :ok:
Rica ederim, bilgi paylaştıkça çoğalır demişler..
Şu anda aracında tofaş müşürü kullanan arkadaşlar, bu yazıyı okuduktan sonra orjinal müşür kullanmak isteyeceklerdir diye düşünüyorum.