Gönderen Konu: Tempra SXA Kalorifer çalışmıyor Acil (ustaya göstermeden fikir sahibi olan)  (Okunma sayısı 5594 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Asilsavaşçı

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 32
  • Erhan / 34 / Balıkesir
  • *Adı soyadı : Erhan Demir
  • *Meslek: Öğretmen
  • *Yaş: 34
  • *Şehir: izmir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Araç Rengi: yeşil
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Türü: LPG
Arkadaşlar haftaya vizeye gün aldım.Kalorifer çalışırken bugün çalışmadığını farkettim. Fren ve Stop lambalarındaki sorunu hallettikten sonra şoke oldum. Elektrikçiye gösterdiğimde içini açıp bakmamız lazım dedi ve haliyle biraz çekindim.Yapılması gereken onca işlem,tamirat varken vize öncesi sadece kalorifer için yüklü bir masraf yapmak istemiyorum.Umarım öyle de olur.Konu hakkında bilgisi,daha önce benzer arızaya sahip olup da çözüm üreten birileri varsa şimdiden teşekkür ederim.

 :???:  :s20: Sorun Kalorifer anahtarından hiçbir kademede Kalorifer sıcak-soğuk çalışmıyor.Öncesinde 40 dakika kadar devamlı açık kalmıştı.Önceki arızaları sigortadandı.20Amperlik yeşil sigorta yanıyor,değiştirdiğimde kalorifer çalışıyordu.Sigorta sağlam,torpido altında kablolar çıkmıştı,usta yerine taktı yine sorun devam etti.Yalnız elimde üç fişli bir siyah role var arabada buldum.Benim bakabileceğim role,bağlantı vs durumlar var mı?Gözümden kaçan basit bir hata,çıkan kablo,tamirat gerektiren bir durum var mı?Yardımcı olursa gerçekten minnettar olurum

Çevrimdışı Asilsavaşçı

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 32
  • Erhan / 34 / Balıkesir
  • *Adı soyadı : Erhan Demir
  • *Meslek: Öğretmen
  • *Yaş: 34
  • *Şehir: izmir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Araç Rengi: yeşil
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Türü: LPG
cevap verecek kimse yok mu???

Çevrimdışı Vedat

  • Geri vites
  • İleti: 8
  • *Adı soyadı : Vedat KIR
  • *Meslek: Sürücü
  • *Yaş: 27
  • *Şehir: Osmaniye
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra S
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Türü: LPG
Benzer sorun bende yaşamıştım.Anahtarı söktüm biraz oksitlenme vardı zımparalayıp denedim çalıştı.Denemekte fayda var ama kesin ondandır diyemeyiz kablo bağlantılarını sigortayı vs kontrol edin.

Çevrimdışı Asilsavaşçı

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 32
  • Erhan / 34 / Balıkesir
  • *Adı soyadı : Erhan Demir
  • *Meslek: Öğretmen
  • *Yaş: 34
  • *Şehir: izmir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Araç Rengi: yeşil
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Türü: LPG
Anahtar dediğiniz kaloriferi devreye sokan ön konsoldaki 0-1-2-3 kademeli kaloriferi açma anahtarı mı?Oysa sökmeyi denerm.Sigorta sağlam görünüyor torpido gözünün altında turuncu kabloya bağlı yeşil bir kablo var yerinden çıkmıştı.Elektrikçi onu yerine taktı.Zannedersem sorun orda tahmin ediyorum :s20: O kabloları boşta görmemle birlikte kalorifer çalışmaz olmuştu.Onun dışında siyah bir role var boşta,sigorta kutusundakilere benziyor nereden çıkmış onu bulamadım?

Çevrimdışı Vedat

  • Geri vites
  • İleti: 8
  • *Adı soyadı : Vedat KIR
  • *Meslek: Sürücü
  • *Yaş: 27
  • *Şehir: Osmaniye
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra S
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Türü: LPG
Evet konsoldaki o kademeli tuş.Boşta olan kabloyuda kontrol etmek lazım.Röle ise sileceğin olabilir bir ihtimal silecek 3 kademedede çalışıyor mu? 3 ündede çalışmıyorsa sileceğin olabilir.

Çevrimdışı barbaros türk

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 51
  • *Meslek: Jeodezist
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Isparta
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1992
  • Yakıt Türü: LPG
Kardeşim torpido gözünün altında kalorifer rezistansı arızası

http://www.aktasotoyedekparca.com/Kalorifer-Rezistansi-Tempra-Tipo,PR-2302.html

kaloriferin 1-2-3 kademede çalışmasını sağlar . 4 kademe düz bağlıdır. Normal arıza belirtisi kalorifer 1-2-3 de çalışmaz sadece 4 de çalışır . İki vidası var yıldız kalorifer fanının yanında .Eğil bak görürsün zaten .

« Son Düzenleme: 23.Ara.2017 19:59:12 Gönderen: barbaros türk »

Çevrimdışı Asilsavaşçı

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 32
  • Erhan / 34 / Balıkesir
  • *Adı soyadı : Erhan Demir
  • *Meslek: Öğretmen
  • *Yaş: 34
  • *Şehir: izmir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Araç Rengi: yeşil
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Türü: LPG
Evet konsoldaki o kademeli tuş.Boşta olan kabloyuda kontrol etmek lazım.Röle ise sileceğin olabilir bir ihtimal silecek 3 kademedede çalışıyor mu? 3 ündede çalışmıyorsa sileceğin olabilir.
sileceğin olabilir evet röle 3 çıkışlı ve silecek 2 kademede çalışıyor.Hızlı ve daha hızlı şekilde en yavaş konumda çalışmıyor.

Çevrimdışı Asilsavaşçı

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 32
  • Erhan / 34 / Balıkesir
  • *Adı soyadı : Erhan Demir
  • *Meslek: Öğretmen
  • *Yaş: 34
  • *Şehir: izmir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Araç Rengi: yeşil
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Türü: LPG
Kardeşim torpido gözünün altında kalorifer rezistansı arızası

http://www.aktasotoyedekparca.com/Kalorifer-Rezistansi-Tempra-Tipo,PR-2302.html

kaloriferin 1-2-3 kademede çalışmasını sağlar . 4 kademe düz bağlıdır. Normal arıza belirtisi kalorifer 1-2-3 de çalışmaz sadece 4 de çalışır . İki vidası var yıldız kalorifer fanının yanında .Eğil bak görürsün zaten .


Hocam kalorifer soğuk,sıcak fark etmeksizin 1-2-3'kademelerde hiçbir şekilde çalışmıyor.Fan sesi duyulmuyor.Sadece kaloriferi en son kullandığımda açık unutmuşum yaklaşık 30-40 dakika açık kalmıştı.Kalorifer fanı torpidonu altındaki boşlukta solda siyah bir kutu var o olsa gerek.Torpidonun altında boşta olan turuncu kablo ve ona bağlı yeşil bir kablo vardı.Usta yanlış bağlamış,takmış olabilir mi?Aynı anda boş kabloların olması,arızanın birden ortaya çıkması,üstüne ustanın bağlantılarda,sigortada sorun yok içine bakmalıyız demesi ciddi masraf var endişesini bende uyandırdı.Kafam karıştı :s20: Yalan yok sözüm meclisten dışarı ama ustanın niyetini pek iyi görmedim

Çevrimdışı selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 405
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
Önce  kalorifer  anahtarı   açık  vaziyette  iken   fan  rezistans    ve  fan motor  soketlerine   elektrik  geliyor  mu  ona  bakmak  lazım  kontrol  kalemi  ile.  Ölçüm  yapılırken  kalorifer  anahtarını  1 - 2 - 3- 4  kademelerine  getirerek  her  kademede  soketlere  elektrik  gelip  gelmediği  kontrol  edilmeli.


Kalorifer  açma  anahtarından  çıkan  elektrik , önce kalorifer  fan  kademe  rezistansına  ulaşır,  rezistantan  da kalorifer  motoruna  aktarılır.

Kalorifer rezistansı hemen  kalorifer  motorunun  yanında  montelidir. 

Rezistans  3  çeşittir :

1 - Klimasız  kalorifer rezistansı ( klmasız  ( S - SX - SX_A  araçlarda  bulunur ),

2 - manuel  klimalı  kalorifer  rezistansı ( manuel klimalı tipo ve uno  araçlarda  bulunur ) ,

3 - dijital  klimalı  kalorifer  rezistansı ( dijital  klima  kontrol  paneli  olan ( Tempra SX - SX_AK - SLX ie - Tipo SLX ie  )  araçlarda  bulunur )


Rezistans  soketi  4  fişlidir  -  Kalorifer  motoru soketi  2  fişlidir.

kalorifer  anahtarı  açıldığında  rezistans    soketine  ( 4 fişli )  elektrik  geliyorsa ,  soket  yerine (rezistansa )  takılır

( resistans  soketine  elektrik  gelmiyorsa  geriye  doğru  gidip  kalorifer  anahtarına  bakılmalıdır - kalorifer  anahtarı  kaloriferi  açma  - kapama  anahtarının  arkasındadır, Bu  durumda  kalorifer  anahtarına  elektrik  gelip  gelmediğine  bakılır,  anahtara  elektrik  gelmiyorsa  elektrik  gelmesi  sağlanır,  elektirk  geliyor  ama  anahtardan  rezistansa  eelktrik  gitmiyorsa  kalorifer  anahtarı  değiştirilir. ) 

Rezistans    soketine  ( 4 fişli )  elektrik  geliyorsa  bu  sefer    kalorifer  motor  soketine ( 2 fişli )  elektrik  geliyor mu  bakılır.  Elektrik  geliyorsa  soket  yerine ( kalorifer motoruna  takılır ) kalorifer  çalışmazsa  kalorifer  motoru  ya  yanıktır ya  içerisinde  lehim veya  kablo  kopuk veya  kömürü  bitik  veyahut  2 li  soket soket  elektrik  geçirmiyor  gevşektir.



Kalorifer  rezistansına ( 4 fişli ) elektrik  geliyor  ama ,  kalorifer  motoruna  elektrik  gelmiyorsa  kalorifer  rezistansı  arızalıdır, rezistans  değiştirilir )


Yani kısaca  Elektrik :  sigorta  kutusundan ,  kalorifer  anahtarına ,  anahtardan , kalorifer  rezistansına ,  rezistans  dan  , kalorifer  fan  motoruna  gider.


Sigorta  +  Kalorifer anahtarı +  Kalorifer rezistansı +  Kalorifer  motoru.

















Çevrimdışı Asilsavaşçı

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 32
  • Erhan / 34 / Balıkesir
  • *Adı soyadı : Erhan Demir
  • *Meslek: Öğretmen
  • *Yaş: 34
  • *Şehir: izmir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Araç Rengi: yeşil
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Türü: LPG
Hocam çok teşekkür ederim :tebrik: :tesekkr:
Detaylı anlatım,konunun özüne götüren açıklayıcı bilgilerle birlikte emek verip arızayı enine boyuna tanımladığınız için ayıca teşekkür ederim :bravo: :ok: :bravo:

Temennim kalorifer kablolarının yanlış bağlanması, anahtar arızası gibi basit sorunlar olmasından yana.Ama napalım perşembe vize var öyle yada böyle bu kalorifer yapılacak.Ben ustaya göstermeden önce dediğiniz gibi sigorta kutusundan başlarım kalorifere,bağlantı noktalarına,anahtara,rezistansa,kalorifer motoruna kadar gelir miyim bilmem.Yeni bir hasar açmadan gidebildiğim yere kadar bakarım.En azından hiçbirşey yapmadan durmamış,Konu hakkında bilgi ve fikir sahibi olmuş olurum.Hiç yoktan iyidir. Birgün lazım olur :S:

Çevrimdışı selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 405
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
Rica  ederim.  Bir  faydamız  oluyorsa  ne  mutlu.

Dediğim  gibi  başlangıç  noktası  kalorifer  rezistansı  olmalı.

Önce  rezistansın  4 lü  soketi  çıkarılıp  kalorifer  açık  konumdayken  sokete elektrik  geliyor mu  diye  bakılacak.

Eğer soket  yanmış erimiş iptal  edilmiş  olup ,  4  kablo  ayrı  ayrı  rezistans  fişlerine  takılmış  ise  fişlerin  yerleri  karıştırılmış  olabilir.


1 -  Rezistans  soketine  elektrik  geliyorsa

kalorifer  motor  soketine (2 fişli soket )  elektrik  gelip  gelmediğine  bakılır. 

a ) motor  soketine  elektrik  gelmiyorsa  Rezistans  değiştirilir,

b ) motor  soketine  elektrik  geliyorsa , kalorifer  motoru  sökülüp ,  ( kopuk lehim , bitik kömür )   bakımı  yapılır veya  yeni  motor  takılır.

2 - Rezistans  soketine  elektrik  gelmiyorsa  kalorifer  anahtarına  yönelmek  gerekir.

Kalorifer  kontrol  paneli  dökülüp , kalorifer açma kapama (1 - 2 - 3 - 4  kademe)  anahtarının  arkasında  bulunan  kalorifer anahtarına  elektrik  gelip  gelmediğine  bakılır. 

a )  Kalorifer  anahtarına  elektrik  geliyorsa , anahtardan  rezistansa  elektrik  gitmiyordur, anahtar  ile  rezistans  arasındaki  hatta bakılır  sağlamsa  kalorifer  anahtarı  bozuktur , anahtar  değiştirilir.

b )  Kalorifer  anahtarına  elektrik  gelmiyorsa , sigorta  kutusuna  ve  sigorta kutusu ile kalorifer  anahtarı  arasındaki  hatta  ve  anahtar soketine  bakılır. ( burası  elektrikçi  işi )  bir  şekilde  kalorifer  anahtarına  elektrik  ulaştırılması  gerekir.


Kolay  gelsin.



Çevrimdışı Asilsavaşçı

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 32
  • Erhan / 34 / Balıkesir
  • *Adı soyadı : Erhan Demir
  • *Meslek: Öğretmen
  • *Yaş: 34
  • *Şehir: izmir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Araç Rengi: yeşil
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Türü: LPG
Rica  ederim.  Bir  faydamız  oluyorsa  ne  mutlu.

Dediğim  gibi  başlangıç  noktası  kalorifer  rezistansı  olmalı.

Önce  rezistansın  4 lü  soketi  çıkarılıp  kalorifer  açık  konumdayken  sokete elektrik  geliyor mu  diye  bakılacak.

Eğer soket  yanmış erimiş iptal  edilmiş  olup ,  4  kablo  ayrı  ayrı  rezistans  fişlerine  takılmış  ise  fişlerin  yerleri  karıştırılmış  olabilir.


1 -  Rezistans  soketine  elektrik  geliyorsa

kalorifer  motor  soketine (2 fişli soket )  elektrik  gelip  gelmediğine  bakılır. 

a ) motor  soketine  elektrik  gelmiyorsa  Rezistans  değiştirilir,

b ) motor  soketine  elektrik  geliyorsa , kalorifer  motoru  sökülüp ,  ( kopuk lehim , bitik kömür )   bakımı  yapılır veya  yeni  motor  takılır.

2 - Rezistans  soketine  elektrik  gelmiyorsa  kalorifer  anahtarına  yönelmek  gerekir.

Kalorifer  kontrol  paneli  dökülüp , kalorifer açma kapama (1 - 2 - 3 - 4  kademe)  anahtarının  arkasında  bulunan  kalorifer anahtarına  elektrik  gelip  gelmediğine  bakılır. 

a )  Kalorifer  anahtarına  elektrik  geliyorsa , anahtardan  rezistansa  elektrik  gitmiyordur, anahtar  ile  rezistans  arasındaki  hatta bakılır  sağlamsa  kalorifer  anahtarı  bozuktur , anahtar  değiştirilir.

b )  Kalorifer  anahtarına  elektrik  gelmiyorsa , sigorta  kutusuna  ve  sigorta kutusu ile kalorifer  anahtarı  arasındaki  hatta  ve  anahtar soketine  bakılır. ( burası  elektrikçi  işi )  bir  şekilde  kalorifer  anahtarına  elektrik  ulaştırılması  gerekir.


Kolay  gelsin.


Kardeşim verdiğin bilgiler gerçekten işime yaradı fakat hepsini uygulayamadım.
Sadece Sigortaya bakabildim çünkü imzamda görmüşsündür.Göstergeyi yeni yapmıştım.Kondansatörleri değiştirmiş SMD led ampülle dizayn etmiştim.

Kronik arıza tekrarladı.Öncesinde gösterge SICAK HAVALARDA pır pır ediyor,rakamlar karışıyor, anlık trip sıfırlıyor,hararet anlık değişiyordu.Şimdi hararet göstergesi,Km sıfırlama olayı bitti.Ama arabayla 3-5km gittikten sonra, yada rölantide 3-5 dakika bekleme durumlarında yine ekran gidip geliyor,km hararet de sorun yok,kondansatör değişimi iyi geldi sanırsam ama tabiri caizse havalar az ısınsın yada gösterge ısınıyor mu beraberinde bilemiyorum göstergenin KM rakamları devir bölümü ve hararet göstergesi titriyor,karışıyor

Yanlış bilmiyorsam Göstergedeki gel gitler, orjinal champion lancia Buji ve buji kablolarıyla değişim sonrasında kesiliyor.Cuma günü muayene var düşünmeye başladım gösterge bu haldeyken başıma iş açılmasın. İşin en garibi soğuk havalarda bu gelgitler neredeyse hiç olmuyor.Olmadı

Çevrimdışı Günay Gün

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 107
  • *Meslek: Devlet Memuru
  • *Yaş: 27
  • *Şehir: EDİRNE
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Araç Rengi: Metalik Gri
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1992
  • Yakıt Türü: Benzin
Aynı şekilde benim de kalorifer ve ne alakaysa, ön silecekler çalışmıyor. Aklıma röle geldi ama?