Gönderen Konu: Anlaşılamayan Hararet Sorunu !  (Okunma sayısı 503 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ayberk

  • Geri vites
  • İleti: 3
  • *Adı soyadı : ayberk gülpınar
  • *Meslek: yazılım müh
  • *Yaş: 24
  • *Şehir: istanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: mavi gök
  • Lpg Markası : gasitaly
  • Model Yılı: 2000
  • Yakıt Türü: LPG
Anlaşılamayan Hararet Sorunu !
« : 09.Oca.2019 10:38:29 »
Arkadaşlar herkese merhaba,

2000 model 1.6 slx ie mpi dijital klimalı tipom var ve gerçekten çok severek kullanıyorum fakat hararetle ilgili bir problemim var fikirlerinize ve deneyimlerinize ihtiyacım var.

durum şöyle ki 2-3 ay önce kadar arabam hararet yükseltiyodu kaputu açtığımda hortumlar,yedek su deposu vs ciddi sıcak fan falan çalışıyor ama hararet geç düşüyordu.aklıma geldi ki termostat gidici o yüzden geç açıyor ve nitekimde termostat açık kaldı enson durumda . Orjinal lancia termostat aldım taktırdım. antifiriz koyduk çalıştırdık düzeldi. aynı akşam farkettimki alttan damlayan bi yer var. sabah gittik sanayiye devirdaimin dibinden biyerden küçük küçük sızıyor söktük oring falan taş gibi çatlamış patlamış sıfır devirdaimle değişimini yaptık tekrar antifiriz koyduk herşey tamam. 1 sene öncede radyatör 6 ay öncede hortumlar ve motora giren metal su borusu değişti.(ufak bir kaza yaşadım radyatör alt ayağı kırıldı o yüzden sökmüşken değişim yaptık)

devirdaim değişimi sonrası istanbula yola çıktım 60-70 km gittim baktım ki hararet 90+2 çizgi olup 1 çizgi geri düşüyor çektim sağa hortumları elliyorum o kadar sıcak değil yedek su depo kapağınıda hiç hava yapmadan açabiliyorum hatta su buz gibi (gelirken hava -3,-5 civarlarıydı) bekledim başında 90+3 olunca güzelce fanını açıyo herşey normal içerdeki gösterge ile motordaki olay birbirinden ayrı :D aklıma kontak kapatık açmak geldi, 90+2 de iken kontağı kapatıp açıyorum hararet 90-1 veya 90 a geliyor çalıştırıyorum yine çıkıyo .
dün yedek su deposundaki küçük hortumu çıkarttım hava vardır belki diye gayet güzel su geliyor havada yok suda eksilmede yok. Araba sıfırlasın diye akü kutup başlarını söküp temizleme spreyi sıktım 1-2 saat kadar sökük bırakıp tekrar taktım hala aynı düzelme yok neden olabilir acaba  :( :(

ek olarak şunu söyliyim termostatı takarken yanına takılan müşürü kontrol ettim bi sıkıntısı yok gibi duruyordu problemi cidden anlamadım

aklına bişey gelen var ise veya tecrübesi olan biri varsa yardımcı olabilir mi ?

Çevrimdışı selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 405
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Anlaşılamayan Hararet Sorunu !
« Yanıtla #1 : 09.Oca.2019 15:46:03 »
Kontağı kapatıp açtığınızda  normale  dönüyorsa, sağı-solu  kurcalamanıza ve stres  yapmanıza   gerek yok,  sorun  dijital göstergede.

Ya  dijital  göstergeniz  iyi  şase  alamıyor  yada  Kondansatörlerin  değişimi  gerekiyor.

Önce  motor  bölümündeki  Akü eksi ( - )  kutup başına bağlı  olan  ana  şase  kablosunun,  şanzımana  bağlı  olan  diğer  ucunu  söküp,  iyice  tel  fırça  ve  pas  sökücü  sprey yardımı  ile  temizleyerek  tekrar sıkıca  sabitleyin. 

Sonra akünün  hemen   önünde  az  altta, 4 ' lü  grup  şasi  fişleri  mevcut.  Yerinden  çıkmış  veya  gevşek  fiş  olabilir, fişleri ve  karşılıklarını  güzelce pas sökücü  ile   temizleyip,  fişlerin  yerlerine  sıkıca  geçmelerini  sağlayınız.

Sorun  çözülmesse, dijital  göstergedeki  6  adet  kondansatör  değişecek.  ( 6 adet  kondansatörün  fiyatı  3 - 5 tl  civarı )











Bir diğer  ihtimal  de ;  motor  su  radyatöründe  tıkanıklık  veya  radyatörün  orjinalden  küçük  boyutta  olması.


1.6 Mpi klimalı  araçların  motor  su radyatörü  iç petek  ölçüsü  55,8 x 37,7 cm dir.

« Son Düzenleme: 09.Oca.2019 15:52:35 Gönderen: selim öztürk »

Çevrimdışı tipocu_60

  • Member
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 8311
    • tipocu_60 - 1997 TİPO SLX 1.6 MPİ İE / GÖKYÜZÜ MAVİSİ
  • *Adı soyadı : Ulaş Can
  • *Meslek: Maliyeci-Kedici Sx Pilotu
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Tokat-Niksar
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Kristal Mavi
  • Lpg Markası : Zavoli
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Anlaşılamayan Hararet Sorunu !
« Yanıtla #2 : 09.Oca.2019 15:47:59 »
Sanirim arabanizin sorunu gostergedeki kondansatorlerin arizalanmasindan kaynakliyor.

Çevrimdışı ayberk

  • Geri vites
  • İleti: 3
  • *Adı soyadı : ayberk gülpınar
  • *Meslek: yazılım müh
  • *Yaş: 24
  • *Şehir: istanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: mavi gök
  • Lpg Markası : gasitaly
  • Model Yılı: 2000
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Anlaşılamayan Hararet Sorunu !
« Yanıtla #3 : 09.Oca.2019 16:09:06 »
Radyatör değişimi yaparken aldığım radyatörün aynı ölçülerde orjinal almaya dikkat ettim ve yeni olması sebebiyle bi tıkanıklık vs çok sanmıyorum ama dediğiniz gibi oladabilir.

Öncelikle dediğiniz gibi kolay olan şu şase sağlamasını deneyeceğim . Çok teşekkür ederim hocam resimli gösterim için bugun yarın deneyip tekrar yazacağım.

Müsait bir zamanda konsolu söküp dediğiniz kondansatörleride tertemiz değiştreyim kafam rahat olsun

Çevrimdışı selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 405
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Anlaşılamayan Hararet Sorunu !
« Yanıtla #4 : 09.Oca.2019 23:01:30 »
Zaten  kontak kapatıp  açınca  hararet  normal  gösteriyorsa,  radyatörden  olma   ihtimali  eleniyor.


Şase  temizliğinden  sonra  sorun  düzelmezse  alttaki  link ' den  kondansatör  değişimi  konusunu  inceleyebilirsiniz.

Kondansatör  değişiminde  en önemli husus , kondansatörün  artı (+) ve eksi (-)  uçlarına  dikkat  etmek, eski kondansatörleri sökerken,   ne taraf artı, ne taraf  eksi  işaret koymak  gerekiyor.

http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=33.0