Gönderen Konu: TİPO 1.6 MPİ DEVİR KESİCİ  (Okunma sayısı 222 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı engin44

  • Geri vites
  • İleti: 20
  • *Adı soyadı : Engin inan
  • *Meslek: Pazarlamacı
  • *Yaş: 27
  • *Şehir: Malatya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: LPG
TİPO 1.6 MPİ DEVİR KESİCİ
« : 08.Şub.2019 00:32:10 »
1 senedir kullandığım araç yaklaşık 2 aydır. Kesiciye girmiyor. 5500 rpm e gelince birden gaz kesiyor yığılıyor. Ve benzinde gitmeme sorunuda var. Yaklaşık 3 depodur. Benzinle kullanıyorum katkı da attım değişen birşey yok yardımlarınızı bekliyorum.

Çevrimdışı selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 377
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: TİPO 1.6 MPİ DEVİR KESİCİ
« Yanıtla #1 : 08.Şub.2019 18:00:22 »
20  yaşındaki  aracı   5500  devire  kadar  zorlamak da  nedir  ya.

Altı üstü  90 beygir  araba.

Motoru  patlatmaya mı  uğraşıyorsunuz  anlamadım.

Çevrimdışı recepkurt

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 95
  • *Adı soyadı : Recep kurt
  • *Meslek: Asansör montaj
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: Çanakkale
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Siyah
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1995
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: TİPO 1.6 MPİ DEVİR KESİCİ
« Yanıtla #2 : 08.Şub.2019 20:20:36 »
20  yaşındaki  aracı   5500  devire  kadar  zorlamak da  nedir  ya.

Altı üstü  90 beygir  araba.

Motoru  patlatmaya mı  uğraşıyorsunuz  anlamadım.
Bende katılıyorum eğer sürekli bu şekilde kullanıyorsanız 1 sene iyi dayanmış bu arabaları hor kullanırsanız herşey olabilir siz en iyisi ustaya götürüp baktırın derim

Çevrimdışı engin44

  • Geri vites
  • İleti: 20
  • *Adı soyadı : Engin inan
  • *Meslek: Pazarlamacı
  • *Yaş: 27
  • *Şehir: Malatya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: TİPO 1.6 MPİ DEVİR KESİCİ
« Yanıtla #3 : 08.Şub.2019 21:39:42 »
O zaman binmeyelim de arabaya hocam sizin mantıkla binersek arabaya ne gerek var. Heralde 1 senedir 5000 devirde bir fiil kullanmadık gerektiğinde gaz a da bastık toplamda belki 20 defa hı tipo nun motoru bu kalite de değil diyorsanız başka böyle birşey varsa aydınlatın satıp kurtulalım arabadan

Çevrimdışı selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 377
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: TİPO 1.6 MPİ DEVİR KESİCİ
« Yanıtla #4 : 08.Şub.2019 22:09:50 »
Satın gitsin.  Araç da  rahat  etsin,  Siz ' de.

Çevrimdışı recepkurt

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 95
  • *Adı soyadı : Recep kurt
  • *Meslek: Asansör montaj
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: Çanakkale
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Siyah
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1995
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: TİPO 1.6 MPİ DEVİR KESİCİ
« Yanıtla #5 : 09.Şub.2019 00:27:19 »
Bu araçlar artık yaşı itibariyle çoğu arızalar baş göstermeye başlıyor yani tipo ve tempraları biraz nazik kullanmak gerekiyor misal kendi aracımda ağustos ayında şanzımanı değiştirsim 1500 tlye yakın masraf ettim yine geçen ay fren merkezini değiştirdik 200 tl ordan masraf ettik kısacası ne yaparsak yapalım birde hor kullanıyorsak şahsen bende bazen öyle kullanıyorum daha sonra soluğu sanayide alıyorum biz burdan ne desek boş sizin problem heryerden çıkabilir ateşleme sistemi yakıt sistemi vs.en garantisi detaylı bakılması lazım araca bunun için hangi şehirde yaşıyorsanız en iyi ustayı bulup arıza tespiti yaptırın illa biyerden sorun çıktı diye arabayı satmaya gerek yok illa tamiri olur ama yaklaşık 20-25 yaşına geldi bu arabalar her türlü problem çıkartabiliyorlar arabamda hiçnişey yok dersin en sıcakta fan motoru yanar sanayiye motoru yakmadan zor vardım demek istediğim bunlar normal şeyler kaç yıllık arabada daha doğrusu fiat araçlarda kuş serisini hiç saymıyorum zaten

Çevrimdışı Oğuzhan AKTAŞ

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1230
  • *Adı soyadı : Oğuzhan AKTAŞ
  • *Meslek: Öğretmen
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Ordu
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Alfa Romeo Giulietta
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: TİPO 1.6 MPİ DEVİR KESİCİ
« Yanıtla #6 : 09.Şub.2019 12:56:45 »
1 senedir kullandığım araç yaklaşık 2 aydır. Kesiciye girmiyor. 5500 rpm e gelince birden gaz kesiyor yığılıyor. Ve benzinde gitmeme sorunuda var. Yaklaşık 3 depodur. Benzinle kullanıyorum katkı da attım değişen birşey yok yardımlarınızı bekliyorum.

Lpgde kullanımda benzin depo şamandırasındaki lastik bozulup benzin pompa motorunu tıkıyor ve bozuyor. Yakıt basıncı azaldığı için yeterli güç alamıyorsunuz. Depodaki benzin motorunu yenileyin bozulmadıysa bile basıncı azalmıştır.

Şahsi görüşüm bakımları yapılan bir motorda 5500 devir arıza verdirmez.




Çevrimdışı engin44

  • Geri vites
  • İleti: 20
  • *Adı soyadı : Engin inan
  • *Meslek: Pazarlamacı
  • *Yaş: 27
  • *Şehir: Malatya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: TİPO 1.6 MPİ DEVİR KESİCİ
« Yanıtla #7 : 09.Şub.2019 15:32:03 »
Lpgde kullanımda benzin depo şamandırasındaki lastik bozulup benzin pompa motorunu tıkıyor ve bozuyor. Yakıt basıncı azaldığı için yeterli güç alamıyorsunuz. Depodaki benzin motorunu yenileyin bozulmadıysa bile basıncı azalmıştır.

Şahsi görüşüm bakımları yapılan bir motorda 5500 devir arıza verdirmez.
Teşekkür ederim hocam ilk işim benzin pompasına bakmak olacak.

Çevrimdışı engin44

  • Geri vites
  • İleti: 20
  • *Adı soyadı : Engin inan
  • *Meslek: Pazarlamacı
  • *Yaş: 27
  • *Şehir: Malatya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: TİPO 1.6 MPİ DEVİR KESİCİ
« Yanıtla #8 : 09.Şub.2019 15:38:29 »
Bu araçlar artık yaşı itibariyle çoğu arızalar baş göstermeye başlıyor yani tipo ve tempraları biraz nazik kullanmak gerekiyor misal kendi aracımda ağustos ayında şanzımanı değiştirsim 1500 tlye yakın masraf ettim yine geçen ay fren merkezini değiştirdik 200 tl ordan masraf ettik kısacası ne yaparsak yapalım birde hor kullanıyorsak şahsen bende bazen öyle kullanıyorum daha sonra soluğu sanayide alıyorum biz burdan ne desek boş sizin problem heryerden çıkabilir ateşleme sistemi yakıt sistemi vs.en garantisi detaylı bakılması lazım araca bunun için hangi şehirde yaşıyorsanız en iyi ustayı bulup arıza tespiti yaptırın illa biyerden sorun çıktı diye arabayı satmaya gerek yok illa tamiri olur ama yaklaşık 20-25 yaşına geldi bu arabalar her türlü problem çıkartabiliyorlar arabamda hiçnişey yok dersin en sıcakta fan motoru yanar sanayiye motoru yakmadan zor vardım demek istediğim bunlar normal şeyler kaç yıllık arabada daha doğrusu fiat araçlarda kuş serisini hiç saymıyorum zaten
Hocam bende bindiğim arabanın farkındayım. Nihayetin de 20 yaşında araba markasını bir yana bırakalım mekanik yorgunluk denen birşey var. Aracımın motoru bakımlı hiç aksatılmamış ben 2. Sahibinden aldım gözü gibi bakmış arabaya 7 bin km de bir bakımını yaptırmış bende aynı şekilde devam ediyorum. Ama bazen gaza basmak gerekiyor. Geçenlerde acil bir durum oldu Malatya nın bir ilçesine gitmem gerekti. “Acil olduğundan ötürü” yüksek devir bandında 40 km yol gittim. Eğer gerektiğinde gaza basamıyorsak aracın ne gerek var 1.6 ya 1.4 e 1.0 motor alıp tın tın gidelim.

Çevrimdışı recepkurt

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 95
  • *Adı soyadı : Recep kurt
  • *Meslek: Asansör montaj
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: Çanakkale
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Siyah
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1995
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: TİPO 1.6 MPİ DEVİR KESİCİ
« Yanıtla #9 : 09.Şub.2019 20:59:45 »
Doğrudur bişey diyemiyom şahsen ben şehirler arası yolda 120 nin altına hiç inmiyorum ort hızım 130. Tam gaz yaparsam 170 i görüyorum dahada gitmiyor zaten araba bende hızı çok severim demekki sizde başka bir problem var araçla ilgili bu arada diğer arkadaşlar benzin pompası falan demişler ama siz diyorsunuzki lpg dede aynısı oluyor araç lpg ile giderken benzin pompası ne alaka onu anlamadım
« Son Düzenleme: 09.Şub.2019 21:03:51 Gönderen: recepkurt »

Çevrimdışı selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 377
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: TİPO 1.6 MPİ DEVİR KESİCİ
« Yanıtla #10 : 09.Şub.2019 21:27:09 »
araç lpg ile giderken benzin pompası ne alaka onu anlamadım...


Burada  bahsedilmek  istenen:   LPG  ile  kullanılan  araçların  genelinde, aylarca  veya  yıllarca  benzin  deposunun   % 85 ' i  boş  bırakılıyor,  yani  benzin  deposu    çeyrek  deponun  da altında  tutuluyor  devamlı  veya  uzun  süreler,  bu  da  şamandra  içindeki  ( pompayı  tutan ) lastik  takozun  yüksekte  olması  sebebi  ile  kurumasına  ve  zamanla  ufalanıp  pütürlenip  dökülmesine  ve  tıkanmalara  yol  açıyor.  Depo  uzun  süre  çeyrek  depo  düzeylerinde  bırakılmamalı, devamlı  en  az  yarım  depo  benzin  bulunmalı ki, şamanda  içerisindeki  kauçuk  parçalar  ve  pompa  motoru  kuruyup  zarar  görmesin.

Pompa nın  tamamı   benzin  içerisinde  gömülü  olmalı ki  soğuk  kalabilsin,  yoksa  hem  pompa  zamanla  ısınarak  bozuluyor,  hemde  kauçuk  aksam  kuruyarak  pütür pütür  ufalanıp  dökülüyor.

Oğuzhan  arkadaşımız  bu  sorunu ''   Lpgde kullanımda benzin depo şamandırasındaki lastik bozulup benzin pompa motorunu tıkıyor ve bozuyor. ''   şeklinde  kısaca  beyan  etmiş.

Çevrimdışı recepkurt

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 95
  • *Adı soyadı : Recep kurt
  • *Meslek: Asansör montaj
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: Çanakkale
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Siyah
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1995
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: TİPO 1.6 MPİ DEVİR KESİCİ
« Yanıtla #11 : 10.Şub.2019 01:35:58 »

Burada  bahsedilmek  istenen:   LPG  ile  kullanılan  araçların  genelinde, aylarca  veya  yıllarca  benzin  deposunun   % 85 ' i  boş  bırakılıyor,  yani  benzin  deposu    çeyrek  deponun  da altında  tutuluyor  devamlı  veya  uzun  süreler,  bu  da  şamandra  içindeki  ( pompayı  tutan ) lastik  takozun  yüksekte  olması  sebebi  ile  kurumasına  ve  zamanla  ufalanıp  pütürlenip  dökülmesine  ve  tıkanmalara  yol  açıyor.  Depo  uzun  süre  çeyrek  depo  düzeylerinde  bırakılmamalı, devamlı  en  az  yarım  depo  benzin  bulunmalı ki, şamanda  içerisindeki  kauçuk  parçalar  ve  pompa  motoru  kuruyup  zarar  görmesin.

Pompa nın  tamamı   benzin  içerisinde  gömülü  olmalı ki  soğuk  kalabilsin,  yoksa  hem  pompa  zamanla  ısınarak  bozuluyor,  hemde  kauçuk  aksam  kuruyarak  pütür pütür  ufalanıp  dökülüyor.

Oğuzhan  arkadaşımız  bu  sorunu ''   Lpgde kullanımda benzin depo şamandırasındaki lastik bozulup benzin pompa motorunu tıkıyor ve bozuyor. ''   şeklinde  kısaca  beyan  etmiş.

Eyvallah dediğiniz çok doğru hatta benzin oromatiğinide bozuyor karbüratörlü araçlarda benim 2 defa başıma gelmiştir ancak sorunu olan arkadaş benzin ve lpgdede oluyor yazmış benim mesela yine bozuldu benzin otomatiği benzine alınca pompalama yapmıyor geç benzin gittiği için zor çalışıyor ama lpgde sıkıntısız çalışıyor ve gazda çok iyi yiyor ister 6000 devir olsun farketmiyor kısacası ben benzin deposunu borular dahil komple söküp atsam bile yine gazda sıkıntısız çalışır ondan yazmıştım bir önceki yazımı
« Son Düzenleme: 10.Şub.2019 01:37:53 Gönderen: recepkurt »

Çevrimdışı selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 377
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: TİPO 1.6 MPİ DEVİR KESİCİ
« Yanıtla #12 : 10.Şub.2019 12:25:26 »
Aynı  sorun  hem  benzinde  hem de  LPG ' de  yaşandığında, ateşleme  sistemine  yönelmek  gerekir.

Kaldı ki, LPG  ile  kullanılan  araçlar,  Bujı - Bujı kablosu ve  özellikle  bobin ' i  çok  çabuk yıpratıyor.

En az  5  sene  aynı  araçta , LPG  kullanan  Tempra/Tipo  kullanıcıları  en  az  2 - 3   defa  bobin  değişimi  yapmıştır.


Bobin  in  erken  bozulmaması  için; 

Ya ;  ömrü  20 bin km  olan , orijinal bujileri  0.70mm  tırnak  aralığı  ile  kullanıp  en  fazla  10 bin km de  bir  buji  ve bujı  kablosu  değişimi  yapılmalıdır.

Ya da;  80 - 90 bin  km   kadar  ömrü  olan   LPG ye  dayanıklı,   IRIDYUM  bujı  kullanılmalıdır.  İridyum  bujı  kullanımında  da  yine  bujı  kabloları  15  bin  km de  bir  değiştirilmelidir.

Bu şekilde  yapılmadığı  sürece,   sık  sık  ateşleme  sorunları  ve  bobin ' in  iş  görmez  olması  söz  konusudur.


https://urun.n11.com/buji/bcpr7eix-lpg-bujisi-P18973434

https://urun.n11.com/buji/bpr8eix-lpg-bujisi-P18972799


https://www.youtube.com/watch?v=QUQ8av-9rbs

Çevrimdışı recepkurt

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 95
  • *Adı soyadı : Recep kurt
  • *Meslek: Asansör montaj
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: Çanakkale
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Siyah
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1995
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: TİPO 1.6 MPİ DEVİR KESİCİ
« Yanıtla #13 : 10.Şub.2019 21:58:51 »
Usta bu paylaşımı yaptığın iyi ben orjinal olsun diye lancia buji kullandım hep Ve tırnak aralığınla hiç oynamadım yine n11 de gezerken şu ilanı gördüm bosch marka varmış bundan alsam işimi görürmü sizin paylaştıklarınız pahalı geldi 4 üne yaklaşık 400 tl para vermek lazım birde şu ilan var ilgini çeken

https://urun.n11.com/buji/iridyum-buji-lpg-bujisi-fiat-tipo-P291969665

Çevrimdışı selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 377
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: TİPO 1.6 MPİ DEVİR KESİCİ
« Yanıtla #14 : 11.Şub.2019 23:30:01 »
Evet  NGK  epey  pahalı. Ben de  LPG  yok.

 4 adet  NGK BCPR7EIX  bujı  350tl . 

Bir takım     NGK  RC-FT203  (Mpi)  bujı  kablo  seti  200 tl. 

550 tl  bayıldık.

Bosch  marka  olanı  da  kullanılabilir tabi.

Ama  satıcı  ile  görüşüp, aracınızın  motor ve  modeline   uyumlu  olanı  almalısınız.

Yoksa  yarardan  çok  zararı  olabilir.

Çevrimdışı recepkurt

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 95
  • *Adı soyadı : Recep kurt
  • *Meslek: Asansör montaj
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: Çanakkale
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Siyah
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1995
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: TİPO 1.6 MPİ DEVİR KESİCİ
« Yanıtla #15 : 12.Şub.2019 08:51:58 »
Anladım usta saolasın