Gönderen Konu: 2000 motor 16 v performans sorunu  (Okunma sayısı 73 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Cat1998

  • Geri vites
  • İleti: 6
  • *Adı soyadı : Seckin filiz
  • *Meslek: Sofor
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: Bolu
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: LPG
2000 motor 16 v performans sorunu
« : 10.Şub.2019 16:38:30 »
Mrb sayin arkadaslar yaklasik 4 ay once 2000 motor 16 v 98 model tempra aldim aldigim sira ust kapak contasi karter contasi devirdaim contasini degistirdik buji buji kablosu yag ntiriz degisdi fakat 5. Vitesde erken power lambasi yaniyo ve 135 km gecmiyo devir 4500 cikiyo sorun ne olabilir sizce tesekkur ederim

Çevrimdışı selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 377
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: 2000 motor 16 v performans sorunu
« Yanıtla #1 : 10.Şub.2019 17:24:05 »
Power ışığının  hangi  devirde  yandığı  o  kadar  da   önemli  değil. Vakummetre  hassasiyetini  kaybetmiştir artık. Önemsiz  bir  opsiyon.

İlla  düzgün  çalışsın  isterseniz, akünün  hemen  arkasında  power  ışığının  yanmasını  sağlayan   Vakummetre  ( yakıt tüketim gösterge ölçeri )  mevcut, yenisini  alıp  takabilirsiniz.

Vakummetre :

https://unluoto.com.tr/urunler/15710/yakit-tuketim-gostergesi-olceri-fiat-tempra-tipo



135 km/s  geçmemesine  gelince , debriyaj  balatası  kaçırıyor  olabilir,

motorda  kompresyon  kaçağı  olabilir ( silindir  kompresyonlarını  ölçtürünüz )

Araç  devamlı  düşük  devilerde  kullanılmış  olup  sağır  kalmış  olabilir  vs. vs.

Çevrimdışı recepkurt

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 95
  • *Adı soyadı : Recep kurt
  • *Meslek: Asansör montaj
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: Çanakkale
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Siyah
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1995
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: 2000 motor 16 v performans sorunu
« Yanıtla #2 : 10.Şub.2019 19:35:12 »
Bu arkadaşın yaşadığı problemin tam tersi olmuştu bende 2500 deyanıyordu power sonra o vakum pompasının üstünde düz tornavida olan bir vida var o küflenmiş hiç dönmüyordu pompayı söküp vidaya wd 40 sıktım biraz bekledim vida dönmeye başladı o vidayı ne kadar sıkarsan erken geçiyor ne kadar gevşetirsen daha geç ışık yanıyor birde o şekilde denemeni tavsiye ederim yani o bidayla istediğin devirde powerin yanmasını sağlayabilirsin tabi içindeki sistem bozulmadıysa

Çevrimdışı selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 377
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: 2000 motor 16 v performans sorunu
« Yanıtla #3 : 10.Şub.2019 21:24:11 »
Benim  vakummetre  de  özelliğini  kaybetti, bazen  2000,  bazen  2500  devirlerde  yanıyordu.

Üzerindeki  ayar  vidası  kaynamış  artık, çevirmeye  uğraştıkça  hepten  yalama  oldu.

Vakummetrenin  elektrik  soketini  söktüm ( 2 kablolu bir  soket )

İki  kablo  arasına    bir  direnç  lehimlettim.

Önce  95  ohm  değerinde  direnç  takmıştım, 3000 - 3500  devir  aralığında  yanıyordu.

Sonra  direnç  değerini  105 ohm  yaptım  şimdi  sadece  4000  devirde  Power  lambası  yanıyor.