Gönderen Konu: 2000 fan çalışmıyor acilll  (Okunma sayısı 54 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı levent altuntaş

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 58
  • zamanın ötesinde
    • tempra
  • *Adı soyadı : levent altuntas
  • *Meslek: asker
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: balıkesir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 8v
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : atiker fast
  • Model Yılı: 1995
  • Yakıt Türü: LPG
2000 fan çalışmıyor acilll
« : 14.Nis.2019 23:18:02 »
abiler malum kış dikkat etmedim. ama şimdi havalar isında. baktım hararet 90+2 fandan tık yok. bekledim 3. çizgiye gelince durdum. fandan tık yok. bu arada klimaya basıncada fan ve kompresor tık yok. en son geçen yaz uzun uğraşlar sonucu fan müşiri ve sağ ön far arkasındaki fan kontrol paneli tamir olmuştu. çalışıyordu. benim aklıma şu geldi. 2 ay önce araç arızalandı. distribütorden. usta motordaki map sensörünün olduğu yeri açıp ordaki ateşleme sigortasına da baktıydı. o zaman bana 40 amperlik sigortan (fan ve klima) yanmış değiş demişti. bende 50a bulup taktim. ama altındaki kablolar soyuk ve kopacak gibiydi. bende bantladım. ihmal işte. şimdide olan bu. iş güç te yoğun sanayiye gidemedim bir türlü . sizce burdaki sigortadan mı yoksa yine far arkasındaki yermi. tabi müşir de yine gitmişte olabilir. ama o zaman da klima çalışırdi. ben kendim ellemek istemiyorum zira elektrikten korkarım. ne dersiniz... panoya ısıyı bildiren ısı sensörü nerede bu arada bilem varmı. sanki göstergede tırt. aç kapa 1-2 çubuk oynuyor bazen..
araç 1995 2000 8v

Çevrimdışı selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 371
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: 2000 fan çalışmıyor acilll
« Yanıtla #1 : 16.Nis.2019 14:34:23 »
Hararet  90+2  veya 90+3  çizgiye  geldiğinde  kontağı  kapatıp 5 saniye  sonra  kontağı  tekrar  açın. Hararet  aynı  dereceyi  gösteriyorsa  elektrikçiye  süpheli  olan  bantladığınız  kabloları  tamir  ettirin  ve  fan  muşuru  ile  fan  motoru fişlerini + kablolarını   kontrol  ettirin.

Eğer  kontağı  kapatıp  açtığınızda  hararet  90  veya  daha  altında  bir  değer  gösteriyorsa,  sorun  dijital  gösterge de,  gösterge  sökülüp kondansatörler  değişecek.

Hararet  muşuru ( panoya ısıyı bildiren ısı sensörü )  ile  alakalı  bir  sorun  yok  bence.  Hararet muşürü  arızalı  olduğunda,  hararet  göstergesi  devamlı ; ya  hiç  göstermez  yada  ful  gösterir. Bazen  de  90  gösterirken  birden  1 - 2  göz  gösterir    veya  ful  gösterir.

Haraet Muşürünün  yeri :  1.4  ve  1.6 motorlada  ön  tarafta , 2.0 motorlarda üstte  2.  bujınin  hemen  yanında.



Çevrimdışı levent altuntaş

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 58
  • zamanın ötesinde
    • tempra
  • *Adı soyadı : levent altuntas
  • *Meslek: asker
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: balıkesir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 8v
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : atiker fast
  • Model Yılı: 1995
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: 2000 fan çalışmıyor acilll
« Yanıtla #2 : 16.Nis.2019 17:15:01 »
Sabah sanayiye gittim. 3 saat far arkasindaki fan kontrol unitesi ve tesisat kablolarina bakildi. Sonucta radyator uzerindeki bi kontrol unitesi termik degisti 60 tl ye. Kablo ve someti yenilendi fan 1 ve 2.kademe. cakisti. Klima calisti. Ama fan 120 derece olmasina ragmen acmadi. Ustada ilk bakilacak yer olan fan musirini degistirdi ve fan calisti. Ama yine 90 da xegil 110  yani 90 2 cizgi gecince acti. Usta isi sensoru saglam dedi. Kendide bi gisterge takti sensore derece ayni. Yani sensor ve pano normal. Ama usta bu araba 120 derece kadar isinmis gorunmuyo dedi. Havadan suphe etti. Havasinida aldik. Ama gecesogukta yine bakicam suya. Aklim ermedi bu yuksek acma isine. Ya hava var yada fan musiri orjin olmadihindan yada radyator artik oluyo...

Çevrimdışı selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 371
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: 2000 fan çalışmıyor acilll
« Yanıtla #3 : 16.Nis.2019 19:50:01 »
Ben  de  aracı  ilk  aldığım  zamanlar  hararet  göstergesi  devamlı  tam  90 da  sabit  duruyordu.

90+1  de  fan ' ın  1.  kademesi , 90+2  de  fan ın  2.  kademesi  çalışıyordu.Başka  tempra tipo  kullanıcılarında  ise  hararet  ibresi  90 ' ın  1  göz  altında ( 90 - 1 )  de  sabit  seyrediyor  90 da  fan ın  1. kademesi  devreye  girip  tekrar 90 ın  1  göz  altına  düşüyordu. 90+1  de  fan ın  2.  kademesi  devreye  giriyordu.

Benimki  mi  doğru, onlarınki mi  doğru  bir  türlü  netleşmemişti.



Bir  zaman  sonra  benim  radyatördeki  kaçak  ve  kaloriferinde  iyi ısıtmaması  nedeniyle  motor  su  radyatörü  +  kalorifer  radyatörü + termostat  ve  bütün  su  hortumları değişti.


O  günden  beri   benim  de  hararet  göstergem   90 ın  1  göz  altında  sabit  seyrediyor.  Tam  90  olunca  1. kademe , 90+1  olunca  2.  kademe  fan  çalışıyor.


Sizde  de  radyatör  tıkanmış  olabilir.