Gönderen Konu: Lpg bant ve hava sorunu?  (Okunma sayısı 242 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı burhanulu

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 89
  • *Adı soyadı : Burhan ULU
  • *Meslek: Kamu
  • *Yaş: 27
  • *Şehir: Trabzon
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SX
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1990
  • Yakıt Türü: LPG
Lpg bant ve hava sorunu?
« : 28.Nis.2019 17:16:43 »
Herkese kolay gelsin arkadaşlar. Tempra sx karburatorlu aracimda genel bakım yaparken, lpg ye el atayim dedim. Yalniz bu bant isine kafam takildi. Cogu yerde banlamak lazim diyor, cogusunda ise banta gerek yok deniyor. Karburatorlu arac kullanan arkadaslarin araclarinda bant var mi acaba? Bant olmadan, havalandirmayi orjinal olarak verince de araç gitmiyor.

Çevrimdışı recepkurt

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 95
  • *Adı soyadı : Recep kurt
  • *Meslek: Asansör montaj
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: Çanakkale
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Siyah
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1995
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Lpg bant ve hava sorunu?
« Yanıtla #1 : 28.Nis.2019 20:48:36 »
Herkese kolay gelsin arkadaşlar. Tempra sx karburatorlu aracimda genel bakım yaparken, lpg ye el atayim dedim. Yalniz bu bant isine kafam takildi. Cogu yerde banlamak lazim diyor, cogusunda ise banta gerek yok deniyor. Karburatorlu arac kullanan arkadaslarin araclarinda bant var mi acaba? Bant olmadan, havalandirmayi orjinal olarak verince de araç gitmiyor.

Bende karbüratörlü tipo var aşağıda ekleyeceğim videodakilerin aynısını yaparsan hem aracın daha az yakar hemde bantın boşuna takıldığını anlayacaksın benim araçtada bant vardı söktüm attım gaz ayarını iyi yapamayan ustaların kolayına geldiği için yapıyorlar o bantı sen söktüğünde gitmemesi normal çünkü gaz ayarın çok kötü o bantı sökerek en baştan gaz ayarı yapacaksın ben videodaki gibi yaptım sadece araç gazı kökleyince hızlanması yavaş oluyordu bende en son karbüratöre giren borudaki mavi ayar musluğunu biraz daha açınca problem kalmadı sonuç daha az yakıt sarfiyatı ve bant sökülmüş oldu tavsiye ederim bu videodakileri baştan sona izle ve el becerin varsa kendin yap kolay gelsin...

https://youtu.be/ozJU6Xz2QCA

Çevrimdışı nazaman

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 73
  • *Adı soyadı : engin agcan
  • *Meslek: işçi
  • *Yaş: 38
  • *Şehir: malatya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1992
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Lpg bant ve hava sorunu?
« Yanıtla #2 : 28.Nis.2019 21:05:03 »
Bende karbüratörlü tipo var aşağıda ekleyeceğim videodakilerin aynısını yaparsan hem aracın daha az yakar hemde bantın boşuna takıldığını anlayacaksın benim araçtada bant vardı söktüm attım gaz ayarını iyi yapamayan ustaların kolayına geldiği için yapıyorlar o bantı sen söktüğünde gitmemesi normal çünkü gaz ayarın çok kötü o bantı sökerek en baştan gaz ayarı yapacaksın ben videodaki gibi yaptım sadece araç gazı kökleyince hızlanması yavaş oluyordu bende en son karbüratöre giren borudaki mavi ayar musluğunu biraz daha açınca problem kalmadı sonuç daha az yakıt sarfiyatı ve bant sökülmüş oldu tavsiye ederim bu videodakileri baştan sona izle ve el becerin varsa kendin yap kolay gelsin...

https://youtu.be/ozJU6Xz2QCA

Hocam benim arabada hava filtre kutusunun hava alacağı yer iki tane.biri kışlık diğeri yazlık.kislik olanı malum yazlık olanina göre daha dar.yazlik olanı içinde mekanizma çalışmıyor ve kapalı ,bu haliyle kışlık olan yerden hava alıyor hep.acaba sizinkisi ne durumda? Yazlık olan yani daha geniş olan bolumumu kullanmaliyim?

Çevrimdışı recepkurt

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 95
  • *Adı soyadı : Recep kurt
  • *Meslek: Asansör montaj
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: Çanakkale
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Siyah
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1995
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Lpg bant ve hava sorunu?
« Yanıtla #3 : 28.Nis.2019 21:08:45 »
Benimki sürekli açık kışın ayar yaparken kontrol etmiştim bozulmuş dediğiniz kısım içindeki parçalarda kırılmış yani açıktı hiç ellemeden o şekilde gaz ayarı yaptım

Çevrimdışı nazaman

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 73
  • *Adı soyadı : engin agcan
  • *Meslek: işçi
  • *Yaş: 38
  • *Şehir: malatya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1992
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Lpg bant ve hava sorunu?
« Yanıtla #4 : 28.Nis.2019 21:22:25 »
Benimki sürekli açık kışın ayar yaparken kontrol etmiştim bozulmuş dediğiniz kısım içindeki parçalarda kırılmış yani açıktı hiç ellemeden o şekilde gaz ayarı yaptım
Yani yazlık açık degilmi? Peki hem yazlık hem kışlık açık olursa ne olur? Yada ben hep yazlık olanı açık biraksamda kışlık olanı kapatsam bişey olurmu?

Çevrimdışı recepkurt

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 95
  • *Adı soyadı : Recep kurt
  • *Meslek: Asansör montaj
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: Çanakkale
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Siyah
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1995
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Lpg bant ve hava sorunu?
« Yanıtla #5 : 28.Nis.2019 21:55:31 »
Yani yazlık açık degilmi? Peki hem yazlık hem kışlık açık olursa ne olur? Yada ben hep yazlık olanı açık biraksamda kışlık olanı kapatsam bişey olurmu?
İkisinide açsan hiçbir problem olmaz bendede öyle fazla yakmıyor yada onların açık olması hiçbirşeyi değiştirmei bende bu haziranda benim muayene var muayeneden sonra orjinal hava filtresini kutularıyla beraber komple sökmeyi düşünüyorum yerine hks açık hava filtresi almayı düşünüyorum yani ne kadar hava o kadar performans aç ikisinide hiçbirşey olmaz bence

Çevrimdışı burhanulu

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 89
  • *Adı soyadı : Burhan ULU
  • *Meslek: Kamu
  • *Yaş: 27
  • *Şehir: Trabzon
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SX
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1990
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Lpg bant ve hava sorunu?
« Yanıtla #6 : 28.Nis.2019 22:43:42 »
Öncelikle teşekkür ederim ilgilendiğiniz için.  Bu videoya daha önce rastladım fakat detaylı incelemedim :)
Ben aracı genelde şehir içi ve köy yolunda kullanıyorum. Ortalama kullandığım devir 2500 ve aşırı performanslı da kullanmadığım icin 3000 i geçmiyorum. Köy yollari da  çoğu rampa. Ayari videodaki gibi yapınca çekiş sorunu olur mu acaba?

Çevrimdışı recepkurt

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 95
  • *Adı soyadı : Recep kurt
  • *Meslek: Asansör montaj
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: Çanakkale
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Siyah
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1995
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Lpg bant ve hava sorunu?
« Yanıtla #7 : 28.Nis.2019 22:56:59 »
Öncelikle teşekkür ederim ilgilendiğiniz için.  Bu videoya daha önce rastladım fakat detaylı incelemedim :)
Ben aracı genelde şehir içi ve köy yolunda kullanıyorum. Ortalama kullandığım devir 2500 ve aşırı performanslı da kullanmadığım icin 3000 i geçmiyorum. Köy yollari da  çoğu rampa. Ayari videodaki gibi yapınca çekiş sorunu olur mu acaba?

Rica ederim eğer çekiş sorunu yaşarsanız karbüratöre giden hortumdaki vanayı biraz daha açın düzelmezse gaz beynin altındaki kısılan vanayı çok az daha açın canavar gibi olur arabanız yani durumu kısa özetlersek burda maksat beyindeki altta bulunan vanayı kısabildiğimiz kadar kısmak bu araca daha az yaktırıyor çok açarsak çok yakıyor olay bu.benim yaptığım ayarda sadece karbüratöre giden vanayı biraz daha açtım daha iyi gaz yiyor ve istediğim yokuşu ister araç dolu olsun rahatça çıkıyorum beynin rnaltındaki vanayı ilk yaptığım ayardan sonra hiç açmadım fazla yakmasın diye

Çevrimdışı burhanulu

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 89
  • *Adı soyadı : Burhan ULU
  • *Meslek: Kamu
  • *Yaş: 27
  • *Şehir: Trabzon
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SX
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1990
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Lpg bant ve hava sorunu?
« Yanıtla #8 : 29.Nis.2019 12:52:08 »
Tabi burda verim alabilmek için aslinda en önemli nokta, arkadasin da dedigi gibi havanin nereden girdigi? Misal benimkinde kislik taraf açık ve yazlik taraf tamamen kapalıydı. Ben motora sicak hava gelmesin diye, kislik rarafi kapatip yazlik taraftan verdim havayi ve tabi o taraf daha geniş olduğu icin ayarlar da değişti. Merak ettiğim sey ise, bu videodaki arkadasin motoruna hava nereden giriyor? Ve tabi sizinkide su an nasil onu da sormak istiyorum.

Çevrimdışı burhanulu

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 89
  • *Adı soyadı : Burhan ULU
  • *Meslek: Kamu
  • *Yaş: 27
  • *Şehir: Trabzon
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SX
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1990
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Lpg bant ve hava sorunu?
« Yanıtla #9 : 04.May.2019 15:57:44 »
Malesef ki videodaki ayarı yapınca, performans düştü. Aslında sorun ayarda değil. Hava filtresine girişi yazlik genis taraftan yapınca hava girişi fazla oluyor. Yüksek devirde belki işe yarar ama ani ivmelenme gerektiren yerlerde motor gaz yemeyip yığılıyor. Ben de mecburen girisi kışlık dar kısımdan yaptım. Ama hava filtre korugunun içindeki herşeyi cikardim. Su an icin sorunsuz. Tabi ayarlarin tutmasi icin en büyük meseke mikser sorunu. Çoğu temprada üstten mikser bulunuyor ve malesef bu mikser bizim araçlar için tam uyumlu değil. O yüzden ayar problemleri ortaya çıkıyor.

Çevrimdışı recepkurt

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 95
  • *Adı soyadı : Recep kurt
  • *Meslek: Asansör montaj
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: Çanakkale
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Siyah
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1995
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Lpg bant ve hava sorunu?
« Yanıtla #10 : 04.May.2019 17:28:09 »
Malesef ki videodaki ayarı yapınca, performans düştü. Aslında sorun ayarda değil. Hava filtresine girişi yazlik genis taraftan yapınca hava girişi fazla oluyor. Yüksek devirde belki işe yarar ama ani ivmelenme gerektiren yerlerde motor gaz yemeyip yığılıyor. Ben de mecburen girisi kışlık dar kısımdan yaptım. Ama hava filtre korugunun içindeki herşeyi cikardim. Su an icin sorunsuz. Tabi ayarlarin tutmasi icin en büyük meseke mikser sorunu. Çoğu temprada üstten mikser bulunuyor ve malesef bu mikser bizim araçlar için tam uyumlu değil. O yüzden ayar problemleri ortaya çıkıyor.

Valla arkadaş senin araçta başka bir problemde olabilir çünkü benimkinede videodaki yapılan ayarı yaptım bir problem olmadı zaten bu yazlık kışlık bişey farkedeceğini sanmıyorum neden dersen bende bundan önce başka bir tipo vardı onun bütün borularını hava kutuları dahil söküp yeni boruyla açık hava filtresi taktık tam tersine araç kendine geldi köpek gibi gidiyor ve bayılma vs. hiçbişey olmuyordu.benim şuanki tipoyada hazirandandan sonra yüne ne varsa söküp atıp açık hava filtresi takacağım yani kısaca havayı ne kadar açarsan araba o kadar kendine geliyor bu bütün araçlarda böyle pejo 206 vardı çok önceden onada açık hava fitresi takmıştım yine canavar olmuştu o arabamda yani o havaları açıp yada kapatmak bişeyi değiştirmez tamamen ayarla alakalı yada başka bir problem var ustaların çoğu o bant olayını düzgün ayar yapamadıkları için bantladıklarını tüm türkiye öğrendi başka forumlardada araştırabilirsin bir usta hava filtresine bant çekiyorsa o ustadan kaçın derim dediğim gibi şuan benim araçta ne bant var nede herhangi bir yer kapalı zaten bendeki o kısım komple açık o kısımlar parçlanmış önceden  yaz kışlık yer dediğiniz ve araçta hiçbir yığılma gaz yememe söz konusu değil

Çevrimdışı burhanulu

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 89
  • *Adı soyadı : Burhan ULU
  • *Meslek: Kamu
  • *Yaş: 27
  • *Şehir: Trabzon
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SX
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1990
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Lpg bant ve hava sorunu?
« Yanıtla #11 : 04.May.2019 23:52:47 »
Peki senin mikser üstten girişli mi?

Çevrimdışı recepkurt

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 95
  • *Adı soyadı : Recep kurt
  • *Meslek: Asansör montaj
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: Çanakkale
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Siyah
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1995
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Lpg bant ve hava sorunu?
« Yanıtla #12 : 05.May.2019 11:07:47 »
Peki senin mikser üstten girişli mi?
Evet üstten birde o gün ben bantı sökerken karbüratörün üstündeki kapağıda söktüm kapağın içi dahil miksersin o bölgelerde katranlaşmış yağ tabakası gördüm temizlemek için bayağı uğraştım sanki yağ tabakası gibi geldi bana bide onu söküp bi bak derim belki faydası olur

Çevrimdışı burhanulu

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 89
  • *Adı soyadı : Burhan ULU
  • *Meslek: Kamu
  • *Yaş: 27
  • *Şehir: Trabzon
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SX
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1990
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Lpg bant ve hava sorunu?
« Yanıtla #13 : 05.May.2019 13:22:09 »
Kararma muhtemelen lpgdendir. Yağlamanin sebebi karter havalandırma borusu oraya bağlı olduğu için.
Kışın komple temizlemistim. Sıklıkla benzinle kullandığım için kolay kirlenecegini sanmıyorum.
Aracın benzinle gidişinde sorun yok. Belki videodaki ayarı yapamadım. Ama havayı fazla verince arac sapitiyor  :)

Çevrimdışı recepkurt

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 95
  • *Adı soyadı : Recep kurt
  • *Meslek: Asansör montaj
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: Çanakkale
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Siyah
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1995
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Lpg bant ve hava sorunu?
« Yanıtla #14 : 05.May.2019 17:52:18 »
Kararma muhtemelen lpgdendir. Yağlamanin sebebi karter havalandırma borusu oraya bağlı olduğu için.
Kışın komple temizlemistim. Sıklıkla benzinle kullandığım için kolay kirlenecegini sanmıyorum.
Aracın benzinle gidişinde sorun yok. Belki videodaki ayarı yapamadım. Ama havayı fazla verince arac sapitiyor  :)

Anladım ilginç valla birde iyi bir ustaya göstermek lazım herhalde

Çevrimdışı burhanulu

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 89
  • *Adı soyadı : Burhan ULU
  • *Meslek: Kamu
  • *Yaş: 27
  • *Şehir: Trabzon
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SX
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1990
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Lpg bant ve hava sorunu?
« Yanıtla #15 : 05.May.2019 18:58:47 »
Karburatorlu sistemlerde lpg sistemi hep sorunlu aslinda. Ama millet ekonomik olduğu için kullanıyor. Tabi em önemli kısım ayar. Ama o da düzgün olmadığı zaman yakıtın çoğu çiğ olarak atılıyor ve yakit fazla oluyor. Su an aracın gidişinde sorun yok fakat çiğ atiyor. Yakıt hava dengesini ayarlayamadim sanırım. Ilk işim iyi bir ustaya gitmek ama herkes bant işine giriyor malesef :)

Çevrimdışı Samet Akar

  • Geri vites
  • İleti: 16
  • *Adı soyadı : Samet Akar
  • *Meslek: Öğrenci
  • *Yaş: 21
  • *Şehir: Malatya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Lpg Markası : Lovato
  • Model Yılı: 1993
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Lpg bant ve hava sorunu?
« Yanıtla #16 : 06.May.2019 22:12:11 »
Aynısını banada yapmıştı ustanın biri , zaten ya bant koyarlar yada filtrenin yazlık kısmına vida atarlar , bendeki 
bant  uygulaması uzun zaman üstünde kaldı ve havayı eme eme bant varla yok arasına getirmişti bende bandı çıkardım hiçbir değişiklik olmadı ,  bence bandın çok bir işlevi yok siz bantlı ayar yaptırın sonra sökersiniz

Çevrimdışı burhanulu

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 89
  • *Adı soyadı : Burhan ULU
  • *Meslek: Kamu
  • *Yaş: 27
  • *Şehir: Trabzon
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SX
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1990
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Lpg bant ve hava sorunu?
« Yanıtla #17 : 07.May.2019 17:01:22 »
Aynen dediğiniz gibi bant bir süre sonra yok oluyor. Zaten sadece kışlık taraf açık olunca, hava girişi dar olduğundan banta da gerek kalmıyor. Bilgisayar ile yakıt hava dengesini ayarlatinca sorun kalmaz artık.