Gönderen Konu: TİPO 1.4 İE KLİMA PROBLEMİ. YARDIMLARINIZI RİCA EDİYORUM  (Okunma sayısı 294 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı muhasebeci33

  • Geri vites
  • İleti: 9
  • *Adı soyadı : HASAN ÖZ
  • *Meslek: MUHASEBECİ
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: MERSİN
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: MAVİ
  • Lpg Markası : ATİKER
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Tüm arkadaşlara hayırlı işler diliyorum.

Arkadaşlar 1997 model tipo 1.4 sxie ac aracım var. Mersinde hava sıcaklığı malumunuz çok fazla. aracımın kliması geçen sene temmuz ağustos ayında bile çok güzel soğutma yapıyordu. bu kış klimayı hiç açmadım ve havaların ısındığı bu günlerde klimayı kullanmak istedim ve maalesef klima çalışmadı.

neyse tavsiye üzerine gittiğim ustacık, klima kompresöründen gaz kaçağı olduğunu bu nedenle gazın bittiğini kompresörün devreye girmediğini söyledi. keçenin ve bilyenin değişmesi gerektiğini, eğer milde problem varsa onunda değişmesi gerektiğini söyledi. bende ne gerekiyorsa yap dedim. tabi yaptı. keçesi, bilyesi değişti yeni gaz be yağ basıldı.değişen parçaları da aldım duruyor. başka bir usta lazım olursa gösteririm diye.aracımı 1 gün sonra teslim aldım. klima çalışıyor ve soğutuyor. buz gibi yaptı. ilk 1 hafta hergün klimayı kullanmam gerektiğini söyledi ancak ben sadece 3 gün kullanabildim. 4.gün klimayı kullanmak istediğim kompresör devreye giriyor ancak soğutma yapmıyordu. 5.gün tekrar denedim yine aynı kompresör devreye giriyor ama soğutma yok. 6. gün denedim artık kompresör devreye girmiyor. muhtemelen gaz tekrar uçtu gitti ve bu nedenle kompresör çalışmıyor. 7.gün tekrar denedim kompresör devreye giriyor ama motor gücünden çok az alıyor.

şimdi arkadaşlar. sizce bu aracın problemi ne olabilir ? nerelere baktırmam gerekiyor ? bilgili abilerim ve kardeşlerimden yardım bekliyorum.
« Son Düzenleme: 08.May.2019 14:09:05 Gönderen: muhasebeci33 »

Çevrimdışı selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 381
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
Bakımı  yapan  klimacı, başka  bir  yerde  kaçak  olup  olmadığını  tespit  edebilmek  için , yeni  gaz  ve  yağ  ile  birlikte ,  ( muhtemelen )  kaçak  kontrol  sıvısı  da  basmıştır  sistem  içerisine. Bu  kaçak  kontrol  sıvısı, fosforlu  renk te  bir  sıvıdır  ve  kaçak  olan  bölgenin  tespit  edilmesine  yarar, bu  nedenle  bu  sıvı  basıldığında  1  hafta  boyunca  her gün  klimanın  en  az  10  dk  çalıştırılması  gerekir.



Kontrol  sırasında  özel  bir  gözlük  ve  fosforlu  ışık  ile  gazın  dolaştığı  bütün  hat  kontrol  edilir  ve  boyalı  sıvının  dışarı  sızdığı  yer  tespit  edilerek  ona  göre  müdahale  edilir.

( Bu  sıvı  çıplak  gözle  görülemez. )


Bakımı  yapan  klimacıya  gidiniz  acilen..

Çevrimdışı muhasebeci33

  • Geri vites
  • İleti: 9
  • *Adı soyadı : HASAN ÖZ
  • *Meslek: MUHASEBECİ
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: MERSİN
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: MAVİ
  • Lpg Markası : ATİKER
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
bu ustacığa tekrar aracımı teslim etmek istemiyorum. kendisine sordum kaçak ile ilgili renkli herhangi birşey basmamış kompresöre

Çevrimdışı selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 381
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
O  halde  başka  bir  klimacıya  gidiniz.  Kaçak  kontrol  gazı  ile  kaçak  kontrolü  yapsın.  Kaçak  tespit  edilemez  ise, yeni  klima  gazı  ve  kaçak  tespit  sıvısı  bassın.

Sonrasında  fosforlu  sıvının  kaçak  kontrolü  yapılacak.

Ama  kompresördeki  conta/keçe   değişimi  sağlıklı  şekilde yapılamadıysa  kompresörden  kaçırıyordur  yine.


Gaz  kaçağı  dışında.

Klima  basınç muşürü arızalı  olabilir.

https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-tempra-tipo-klima-basinc-musuru-weber-7741521-628075528/detay


Klima Expansiyon valfi tıkanmış  olabilir.

http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=15924.0




Kurutucu  filtre  tıkanmış  olabilir.

https://www.otoklima.com.tr/yedek-parcalar/kurutucu-filtreler/kyof9315-fiat-tempra



Bunların  kontrolünü ve  arıza  tespitini  klimacı  yapacak  tabi ki.







« Son Düzenleme: 09.May.2019 08:54:45 Gönderen: selim öztürk »

Çevrimdışı muhasebeci33

  • Geri vites
  • İleti: 9
  • *Adı soyadı : HASAN ÖZ
  • *Meslek: MUHASEBECİ
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: MERSİN
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: MAVİ
  • Lpg Markası : ATİKER
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
yardımınız için çok teşekkür ederim.

Çevrimdışı muhasebeci33

  • Geri vites
  • İleti: 9
  • *Adı soyadı : HASAN ÖZ
  • *Meslek: MUHASEBECİ
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: MERSİN
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: MAVİ
  • Lpg Markası : ATİKER
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Vallahi memlekette para kazanmak isteyen yok. Adamlara arabayı götürüyorum hemen kompresör değişiminden radyatör değişiminden bahsediyorlar.  Adamlara diyorum biryerden kaçak var bunu tespit edelim. Gerek yok abi sistemi yenileyelim diyorlar. Mersinde iyi bir klima ustası önerebilecek kimse var mı

Çevrimdışı muhasebeci33

  • Geri vites
  • İleti: 9
  • *Adı soyadı : HASAN ÖZ
  • *Meslek: MUHASEBECİ
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: MERSİN
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: MAVİ
  • Lpg Markası : ATİKER
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
 :crash: :crash: arkadaşlar yaklaşık 2 haftadır aracın klimasıyla uğraşıyorum ve hala düzelme yok. Allahtan çok fazla para harcamadım ve size yaşadıklarımı anlatıyorum  :yrdm:

kompresör tekrardan söküldü revize edildi. keçe,oringi, bilyası değişti. mil'de,pistonda ve kasnakta sorun yokmuş. kompresör yerine takıldı gaz basıldı 1 hafta sorunsuzca kullandım. yeni model araç gibi soğutma yaptı. :bravo: ama 1 hafta sonra akşam iş dönüşü klimayı açtım ılık üfledi ve 1 saat sonunda hiç soğutmamaya başladı. gaz tekrar bitti ve kompresör devreden çıktı.

tekrar ustaya gittim usta buna bak yine aynısını yaptı dedim. yarım saat aradı taradı makineye bağladı kaçak bulamadı. sonra azotlu gaz bastı yarına kadar kullan klimayı sonra gel dedi. ben 2 gün kullandım ve gittim. gözlükle baktı araca hiçbiryerde kaçak yok dedi.

ama dikkatimi çeken 1 nokta oldu. klimaya gaz basıldıktan sonra kompresörün oradan çok küçük baloncuk sesleri geliyordu. ustaya tarif ettim radyatörcüye git dedi. radyatörcüye gittim, radyatörün sağlam borular sağlam fan sağlam geriye sadece evoporatör kalıyor dedi. eğer ondada problem yoksa kompresörü değiştirmen lazım dedi.

arkadaşlar bu kompresör tamir edilemezmi yahu  :s14:  kompresör fiyatlarını sordum uçuyor mübarek. aynı paraya eve 2.klimayı alırım  :D adam çıkmasına 500 sıfırına 1200 tl işçilik ve gaz basımıyla beraber 1750 tl para istedi. arabamı satmak istemiyorum, çok memnunum.

fiyat konusunda siz tecrübeli arkadaşlarımın yorumlarını bekliyorum.

1750 tl fiyat kompresör değişimi, gaz basımı ve işçilik için uygun bir fiyat mı ?

Çevrimdışı selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 381
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
1200 tl kompresör

150 tl gaz  basımı  desek

Eski kompresörü söküp  yeni  kompresörü  takmaya  400 tl  işçilik  istemek  insafsızca  olmuş.  Kompresörü  söküp  takmanın  hiç  bir  zorluğu  yok. 200 tl  yeterli  bence.

Hadi  kompresör  değişti.

Sorun düzelmezse  ne  olacak.

Ya  evaporatör ( klima iç petek ) de  kaçak  varsa.

Evaporatör ' e  500 tl  değişimi  için  de  1000 tl  işçilik  isterler  heralde.


Gaz  basılınca  kompresör  çalışıyor  soğuk  üflüyorsa  ve  gaz  bitince  yapılan  kontrolde  komresörde  kaçak  tespit  edilemiyorsa  komresörde  sorun  yoktur, Boşuna  masraf  etmiş  olursunuz. ki  en  kolay  kaçak  kontrolü  yapılabilen  aksam  kompresördür. Klima  gazı içerisinde  yağ  mevcuttur.  Gaz  sızıntısı  yaşandığında  gaz  ile  birlikte  bu  yağ  da  sızıntı  yapar  ve   bu  yağ  sızıntisı  çıplak  gözle  bile  görülebilir. 

Bence  evaporatör  de  son  ihtimal  olmalı,   önce  kondanserin  sağlamlığı  netleştirilmeli.

Kondanser'i ( dış peteği )  söktürüp  de  kaçak  kontrolü  yaptırın.  Çünkü  kaçak  kontrolü  yapılırken  sadece  ön  taraftan  bakılıyor,  arka  taraf  kontrol  edilemiyor  çünkü  arkasında  motor  su  radyatörü  var.  Arkadan  kaçak  kontrolü  yapmak  mümkün  değil,  ancak  kondanser  sökülerek  önlü
  arkalı  net  şekilde  kaçak  kontrolü  yapılmalıdır.


Kondanser :

https://www.aktasotoyedekparca.com/Klima-Radyatoru-Tempra-Tipo,PR-1818.html



Evaporatör :

https://www.baslaroto.com/tempra-tipo-kalorifer-aksamlari/tempra-tipo-kalorifer-kutusu-klima-radyatoru-evapator?limit=25

Çevrimdışı muhasebeci33

  • Geri vites
  • İleti: 9
  • *Adı soyadı : HASAN ÖZ
  • *Meslek: MUHASEBECİ
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: MERSİN
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: MAVİ
  • Lpg Markası : ATİKER
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Öncelikle hayırlı bayramlar. Büyük bir ihtimal sorunu çözdüm arkadaşlar.

Arabanın altına yatıp bakmaya aciz adamlar ustayım diye geçiniyor. Bayramda boş zamanımda kafaya taktım bulacağım bu arızayı dedim ve buldum.

Arabanın altına yattım özellikle klima radyatörünü inceledim. Klima radyatörünün 4 yerinde büyük taş yaraları var ve delik var. Çok büyük ihtimal klima radyatöründen gaz kaçırıyor. İnce bir sızıntı olduğu için, bizim ustacıklar bulamıyor.  Sizin verdiğiniz linkten kondanser siparişi vereceğim. Ancak son bir ustaya daha götürüp klima radyatörünün durumunu kontrol ettireceğim.

Çevrimdışı selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 381
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
Elimizden  iş  gelmese  yandık  zaten, her kez  ustayım  diye  geçiniyor, halbuki  hiç bir  hat  değiller.

Klima  gaz  kaçağı  sorunları , % 95  oranıda  kompresör  ve  kondanserden  kaynaklanır.

Kompresöredeki  kaçaklar  içindeki  eskimiş  olan  conta  ve  keçelerin  zayıflığından  ötürü, hareket  halindeyken  klimayı  açmak  veya   klima  açıkken  ani  gaza  yüklenmeler  sonucu  zayıf  keçelerin  patlaması  sonucu  oluşur.

Klimayı  rolanti  devrindeyken  açıp  sonra  hareket  etmek  veya  hareket  halindeyken  açmak  gerekiyorsa, debriyaja  basıp  devir  rolantiye  düştüğünde  klimayı  açıp  yavaş  yavaş  debriyajı  bırakarak  gerçekleştirilmelidir.

Kondanser  kaçakları  ise  taş  çarpması  , ufak  tefek  önden  çarpmalar  veya  paslanma  ile  çürüme  sonucu  oluşur.

Yeni  kondanser  alındığında  iyice  gözlemlenerek  boya  atması  olup  olmadığı  kontrol  edilmeli, boya  atması  tespit  edilirse  sprey  boya  ile  boyasız
 yerler  boyanmalıdır.  Çünkü  boyasız  yerler  kısa  zamanda  paslanmaya   başlar.Bir  de  yeni  kondanser      araca  takılmadan  önce  içine  hava  veya  gaz  basılarak  su  havuzuna  daldırılarak  kaçak  testi  yapılmalıdır.  Çünkü  piyasada ki  kondanserler   genelde   orijinal  değil  yan  sanayidir.  Yan  sanayi  ürünlerin de  üretim  hatalı  olabileceği  unutulmamalıdır.

Çevrimdışı muhasebeci33

  • Geri vites
  • İleti: 9
  • *Adı soyadı : HASAN ÖZ
  • *Meslek: MUHASEBECİ
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: MERSİN
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: MAVİ
  • Lpg Markası : ATİKER
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Klima problemim Allah a çok şükür çözüldü. 1 haftadır sorunsuz kullanıyorum. Kondanser değişti problem bitti

Çevrimdışı selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 381
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
Geçmiş  olsun. Güle güle  kullanın. Kazasız, belasız, arızasız günlerde  inşallah.

Çevrimdışı muhasebeci33

  • Geri vites
  • İleti: 9
  • *Adı soyadı : HASAN ÖZ
  • *Meslek: MUHASEBECİ
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: MERSİN
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: MAVİ
  • Lpg Markası : ATİKER
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Amin. Çok teşekkür ederim