Gönderen Konu: Devir ani yükseldiginde egsozda patlatma???  (Okunma sayısı 175 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı burhanulu

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 89
  • *Adı soyadı : Burhan ULU
  • *Meslek: Kamu
  • *Yaş: 27
  • *Şehir: Trabzon
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SX
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1990
  • Yakıt Türü: LPG
Devir ani yükseldiginde egsozda patlatma???
« : 22.May.2019 18:01:48 »
Herkese iyi günler. Sebebini bilmediğim bir konuda bilginizi almak istiyorum. Gaza aniden bas bırak yapınca veya rampa asagi düşük vitesle inerken devir yükseldiği zaman egsozda patırtı / patlatma oluşuyor. Benzin ve lpg de de durum aynı.  Acaba bunu. Sebebi nedir?
« Son Düzenleme: 22.May.2019 19:35:31 Gönderen: burhanulu »

Çevrimiçi selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 381
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Devir ani yükseldiginde egsozda patlatma???
« Yanıtla #1 : 23.May.2019 11:16:06 »
Bu  durumun  2  sebebebi  olabilir.

1 - Zayıf / Yetersiz  ateşleme : Arızalı  Buji - Bujı kablosu - Distribütör veya Bobin

2 - Fakir  karışım  ( yakıt az - Hava çok )  : Araç  bir  yerden  fazla  hava  alıyor. Hava filtre  hortumunda  yırtık - Emme  manifolduna  bağlı  hortumlarda  çatlak/Patlak/Yırtık, karburatör  alt  takozunda  çatlak, emme  manifold  bloğunda  çatlak , vestenhaus (servofren)  hortumunda  çatlak  vs. 

Çevrimdışı burhanulu

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 89
  • *Adı soyadı : Burhan ULU
  • *Meslek: Kamu
  • *Yaş: 27
  • *Şehir: Trabzon
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SX
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1990
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Devir ani yükseldiginde egsozda patlatma???
« Yanıtla #2 : 23.May.2019 18:48:22 »
1. Seçenekten olması düşük ihtimal gibi geliyor. Çünkü atesleme parçalarını değişeli 1 yil olmadı. Hava yakıt karışımından olma ihtimali yüksek. Çünkü lpg hava oranını azalınca patirdama kesiliyordu. Lpg ayarinin da dengeli olduğunu düşünmüyorum. Keza benzin hava ayarında da sorun olmasi yüksek ihtimal. Karburatordeki hava ayar vidasiyla oynamıştım birkaç kere. Bu benzin hava oranını ayarlarken, cihaza baglamadan, yakit hava oranını dengelemek mümkün mü acaba?
Veya lpg de bilgisayardan ayar yapıyorlar amq benzin için emisyon ayarı nasıl yapılır merak ediyorum

Çevrimiçi selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 381
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Devir ani yükseldiginde egsozda patlatma???
« Yanıtla #3 : 23.May.2019 21:08:19 »
Bence  LPG yi  tamamen  kapatın  ve 1 - 2  gün  benzinde  kullanıp  karbüratörcüye  gidin, güzel  bir  hava  ve  avans  ayarı  yapsın. Sonrasında  patlatma  yapıp  yapmadığınız  kontrol  edin.  Patlatma  sorunu  düzeldiyse, LPG ye  geçerek  Lpg  ayarını da  ona  güre  yaptırırsınız.

ama  unutmayın  LPG  kullanılan  araçta  bujıler  çok  çabuk  yıpranır.  Bujıleriniz  Irıdyum  değilse,  orjınal  bujılerin  20 - 25  bın  km  de  bozulması, elektrotlarının  erimesi   yüksek  ihtimal.

Kısacacası  LPG  kullanılan  araçta  1  senelik  bujı ve  bujı  kablolarına  güvenmemek  gerekir.

Çevrimdışı burhanulu

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 89
  • *Adı soyadı : Burhan ULU
  • *Meslek: Kamu
  • *Yaş: 27
  • *Şehir: Trabzon
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SX
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1990
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Devir ani yükseldiginde egsozda patlatma???
« Yanıtla #4 : 24.May.2019 09:34:48 »
Motor yaptirdiktan sonra her zaman aksam benzinde bırakıp sabahları isinanana kadar benzinle kullanıyorum.
Digiplexli araca avans ayari yapılıyor mu acaba?
Siz araçta iridyum mu kullanıyorsunuz? Orjinalden farkli buji kullaninca gostergede sorun oluyormuş. Var mi boyle birsey?

Çevrimiçi selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 381
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Devir ani yükseldiginde egsozda patlatma???
« Yanıtla #5 : 24.May.2019 21:21:35 »
Evet  ben  iridyum bujı  kullanıyorum.  Aracın  modeline  uygun  kodu  kullanırsanız  hiç bir  sorun  çıkmıyor.

Bende  LPG  yok. 1.6 Mpi motor.  Sadece  meraktan  iridyum  bujı  alıp  taktım.  ( 4  adet NGK  iridyum  bujı  350 tl. ) Benim araçta  hiç  bir  fark  yaratmadı, motor  zaten  saat  gibi  çalışıyor  yıllardır,  bu  nedenle  bir  fark  yaratmasını  da  beklemiyordum  doğrusu.

 Sadece  100 bin  km  dayanacağını  düşünüyorum.  LPG  li  araçlarda  da  80  bin  km ye  kadar dayandığı  söyleniyor.

Ama  yine  de  iriydum  bujı  ye  o  kadar  para  vermeye  değmez.

15 - 20 bin  km de  bir bujıleri   orjınali  ile  değiştirseniz  bile daha  karlı  olursunuz.  Bujı tırnak  aralığını 0.70mm  yaparak  kullanın  yeter.





« Son Düzenleme: 24.May.2019 21:30:14 Gönderen: selim öztürk »

Çevrimdışı burhanulu

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 89
  • *Adı soyadı : Burhan ULU
  • *Meslek: Kamu
  • *Yaş: 27
  • *Şehir: Trabzon
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SX
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1990
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Devir ani yükseldiginde egsozda patlatma???
« Yanıtla #6 : 26.May.2019 00:47:07 »
Şu an araçtaki bujiler 0.8 veya 0.9 olmalı. Aralığı daraltınca benzinle calismasina etki eder mi?
Bir de dün aracın benzinde rolantisi düştü. Karburator hava ayar vidasini gevsettim duzeldi. Benzinde patırdama da gitti su an icin. Sanırım dediginiz gibi yakıt hava karışımında sorun var. Yakit hava karışım dengesizliği lpgcilerdeki cihazla ölçülebilir mi acaba

Çevrimiçi selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 381
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Devir ani yükseldiginde egsozda patlatma???
« Yanıtla #7 : 26.May.2019 08:28:53 »
Benzindeki yakıt  hava  karışım  değerleri  egzoz  emisyon  ölçümünde  daha  net  belli  olur. Sonuç  kağıdında bütün  ( mevcut ve olması gereken ) değerler  yazar.

Bujı tırnak  aralığı  LPG li  araçlarda mümkün  olduğunca  daraltılıyor.  Lpg nin  daha  verimli  yanabilmesi  için. 

Sizin  aracınızın  olması  gereken  orijınal  tırnak  aralığı   benzin  için  0.70mm.  Kullanma  kılavuzu sayfa  136 da böyle  yazıyor.

0.65mm  bile  deneyebilirsiniz  Lpg  için   daha  verimli  olacak.



https://otomobil.fiat.com.tr/content/dam/fiat/TR/kullanim-kilavuzlari/tempra/Tempra_Kullanim_Kilavuzu_1990.pdf







Çevrimdışı burhanulu

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 89
  • *Adı soyadı : Burhan ULU
  • *Meslek: Kamu
  • *Yaş: 27
  • *Şehir: Trabzon
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SX
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1990
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Devir ani yükseldiginde egsozda patlatma???
« Yanıtla #8 : 29.May.2019 16:52:53 »
Müsait bi zamanda bujileri söküp kontrol edeceğim. Tabi bunların yanında lpg ayari da çok önemli. Lpgli araçların çoğunda yakıt dışarıya çiğ olarak atılıyor ama kimse farkında bile değil.  Elle yapilan ayarda yakit hava dengesi ne kadar doğru orantılı ayarlanabilir bilmiyorum açıkçası