Gönderen Konu: merhaba / silkeleme sorunu bulunamayan sorun...  (Okunma sayısı 983 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı darkandcold

  • Geri vites
  • İleti: 4
  • *Adı soyadı : yusuf
  • *Meslek: ikm
  • *Yaş: 27
  • *Şehir: tokat
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : ATİKER
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: Benzin
merhaba / silkeleme sorunu bulunamayan sorun...
« : 17.Ağu.2019 11:53:05 »
Merhaba foruma yeni katıldım,araç mpi tipo şu absli hava yastıklı başa belalardan.Benik sorunum var çözülemeyen bu lanet arabayi aldığım günden beri kac motor ustasi kac lpgci gördü bilmiyorum.Sorun düşük devirde lpgde silkeleme en fazla 1900/2000 devirde oluyor.O aralikda gaz vermedigimde silkelemeye başlıyor biraz gaza bastigimda silkeliyerek hızlanıyor bu sorun örnek 5 . Vitesde 2000 devirde gitmek istegimde hafif hafif silkeliyerek hissediyorum sanki anlik gaz verip aliyormuscasina 2000 devir civari.

Lpgciler yapamadi
Motorcu yapamadi

Kaç kere ustaya gittim olmadi bu sorun nedir neden yapar az kaldi ya arabayi yakacam ya satacm

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2662
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: merhaba / silkeleme sorunu bulunamayan sorun...
« Yanıtla #1 : 20.Ağu.2019 11:11:05 »
Araban o devirlerde fakir çalışıyor. Ve yakıt haritan bozulmuş. LPG yi kapat uzunca bir süre benzinde kullan. Sonra LPG sitemin çok eskiyse, özellikle enjektörleri değiştir. Tekrar ayar yaptır. O devir aralığındaki çarpanları %30 civarında yükselt. Düzeleceğini düşünüyorum.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Orkun

  • Geri vites
  • İleti: 5
  • *Adı soyadı : Orkun Yılmaz
  • *Meslek: İdareci
  • *Yaş: 48
  • *Şehir: Mersin silifke
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kırmızı
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: merhaba / silkeleme sorunu bulunamayan sorun...
« Yanıtla #2 : 24.Eyl.2019 15:23:51 »
Hocam merhabalar
Bende 1999 mdl. 2.0 16 v var arabada sürekli istop ediyor ve zor çalısıyor 5. Viteste giderken alt taraftan bir patlama sese ve patırtı kopuyor sonra istop ediyorustam sorunu bulamadı...?
Akü yeni, buji ve kablolar yeni üstkapak conta yenilendi bemzin enjektörleri temizlendi bir sorun olmadığı söylendi, tup sistemi komple yenilendi daha ne yapmam lazım bilemedim boir yardımci olursanız çok sevinicem
Teşekkürler

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2662
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: merhaba / silkeleme sorunu bulunamayan sorun...
« Yanıtla #3 : 24.Eyl.2019 17:43:19 »
Distributor içerisinde faz sensörü var. İyi durumda mı bir bakın.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Şenol Akdeniz

  • Geri vites
  • İleti: 20
  • *Adı soyadı : ŞENOL
  • *Meslek: Market
  • *Yaş: 50
  • *Şehir: ANKARA
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SW 2.0
  • Araç Rengi: ie 16v - BORDO
  • Lpg Markası : LOVATO
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: merhaba / silkeleme sorunu bulunamayan sorun...
« Yanıtla #4 : 25.Eyl.2019 23:44:06 »
Hüseyin bey, sizi hala burada aktif olarak görmek ne güzel, bilgilerinizden çok istifade ettim, sağolun varolun, arabam 20 ie 16 v sw, 15 yıldır bende  1 hafta önce sabahları silkeleyerek kararsız çalışmaya başladı, sesinde değişiklik traktör gibi derler ya... motor titriyor ve kaput dreksiyon dahil hissediyorsunuz. 3 - 5 kilometre sonra daha düzeliyor lakin sesi değişti arabanın bujileri distribitör kapağı ve tevzi makarası sıfır elimde vardı değiştim. iyileşme oldu ama başka birşey var, belli.. buji kabloları yeniydi fakat onlarıda değişeceğim, bir fikriniz var mı? bir de Ankara'da Bizim arabalara bakan iyi bir usta duyumun var mı? benim usta işi bırakmış  Teşekkürler. ( 169.000 de )

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2662
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: merhaba / silkeleme sorunu bulunamayan sorun...
« Yanıtla #5 : 26.Eyl.2019 09:46:42 »
Siz de sağolun arkadaşlar.
Tempra çok karakterli bir arabadır. Ve hala çok severim. Dijital göstergesine büyük otomobil firmaları bile yeni yeni geçiyorlar ve kullanıkları o kadar teknolojiye rağman hala Tempra'nın ki kadar iyi değil.
Diz kapağı probleminden dolayı otomatik araç lazım olduğundan Tempra'yı bırakmaz zorunda kaldım. Şimdi Passat kullanıyorum ama kendime güvenimin olduğu bir an gelirse, belki emekli olursam, hobi arabası olarak, bir Tempra 2.0 16v alıp kapının önüne koymak ciddi ciddi aklımdan geçiyor. Ama bu yaştan sonra sökme takma işleriyle uğraşabilir miyim bilmiyorum. Yaş 40'ı geçtikten sonra vücut geri geri gidiyor.

Sorunuza gelince, eski arabalarda en yaygın sorun tesisat sorunudur. Çürümüş kablolar, sağa sola sürttüğü için aşınmış kablolar, yada gevşemiş soketler neredeyse bu türden tüm sorunların kaynağıdır. Kafayı kaputun altına sokup birer birer elden geçirmek gerek. Ben 4 ay kafamı kaputun altından çıkaramadığım zamanları bilirim. Bir sıcak su hortumu lpg tesisat kablosunu yumuşatıp kısa devre yaptırdığını buldum sonra ve sorunu hallettim. ama araba ondan sonra rektefiyeye gitmişti çünkü bir silindir enjektörü sürekli açık kaldığı için silindiri mahfetmişti. Böyle bir şey.
Hep söylerim böyle durumlarda ikinci seçenek distributörün içindeki faz sensörüdür. Ulaşması zor olduğu için kimse dikkat etmiyor ama Baktığım araçlarda sıcaktan dolayı içindeki mıknatıs çoğunda dağılmış yada sentesi bozulmuş vaziyette oluyor.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Şenol Akdeniz

  • Geri vites
  • İleti: 20
  • *Adı soyadı : ŞENOL
  • *Meslek: Market
  • *Yaş: 50
  • *Şehir: ANKARA
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SW 2.0
  • Araç Rengi: ie 16v - BORDO
  • Lpg Markası : LOVATO
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: merhaba / silkeleme sorunu bulunamayan sorun...
« Yanıtla #6 : 26.Eyl.2019 17:41:25 »
Hüseyin bey, teşekkür ederim... distribitörün gövdesinin üzerinde, tepede bir soket var, benim arabada bu soket bir kaç yıldır lakır lukur oynuyor daha önce sıkı duruyordu diye hatırlıyorum, farkına vardığımda, kime sorduysam dokunma sıkıntı olmaz denildi. sıkıntı da olmuyordu,  bu faz sensörünün soketi midir?  sizin araçta sabit mi duruyordu?  bundan olabilir mi?

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2662
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: merhaba / silkeleme sorunu bulunamayan sorun...
« Yanıtla #7 : 27.Eyl.2019 10:13:42 »
Evet o faz sensörü çıkışı ama onun oynamayanını görmedim. Metal yuvada gevşediği için oynuyor.
Soket uçlarından multimetre ile ölçülüp sağlamlığını test etmek gerekiyor. 800 ohm civarında bir değer çıkması gerekiyordu yanlış hatırlamıyorsam Distribütörün içini boşaltıp arkasındaki sensöre ulaşmak gerekiyor. Plastik hamurlu bir mıknatıs bloku var. Motora bitişik çalıştığından sıcak sebebiyle kırılmış oluyor çoğunlukla. Aynı zamanda zamanla sentesi de kaymış oluyor. Gözden uzak olduğu için farkedilmiyor. Forumda yazdım ama fotolar kayıp. Oradan bakılabilir.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Orkun

  • Geri vites
  • İleti: 5
  • *Adı soyadı : Orkun Yılmaz
  • *Meslek: İdareci
  • *Yaş: 48
  • *Şehir: Mersin silifke
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kırmızı
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: merhaba / silkeleme sorunu bulunamayan sorun...
« Yanıtla #8 : 27.Eyl.2019 14:56:51 »
Hüseyin hocam merhabalar sensörünü değiştirdik ama benim sorunumu çözmedi dediģiniz gibi kırıktı silifke ve erdemlide gitmediğim usta kalmadı bu gün mersin oto sanayini alt üst  ettim usta bulamadım arabaya ben bakarım ,yaparim diyen herkes kaputu kaldırıp 2000 16 v yazısını görünce yapamam diyorlar gümrük  müşaviri bir arkadaşımın arkadaşının sadece alfa ve rover bakan bir ustası varmış en son ona gittim usta bu ya eline tornavidayı alıp arabayı epey bi dinledi rölanti ve hava ayarı yaptı araba istop etmeyi ve silkelemeyi kesti 2 saattir şehir ićinde dolaşıyorum hadi hayırlısı...

Çevrimdışı Şenol Akdeniz

  • Geri vites
  • İleti: 20
  • *Adı soyadı : ŞENOL
  • *Meslek: Market
  • *Yaş: 50
  • *Şehir: ANKARA
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SW 2.0
  • Araç Rengi: ie 16v - BORDO
  • Lpg Markası : LOVATO
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: merhaba / silkeleme sorunu bulunamayan sorun...
« Yanıtla #9 : 27.Eyl.2019 18:57:30 »
Hüseyin bey, eksik olma kardeşim... ölçüp değerlere bakacağım. Buji kablolarını bugün yeniledim, değişiklik yok.... Bu arada Sn. Orkun bey Kaderdaşım gibi , ben de bu gün biraz turladım, birkaç adres aldım tavsiye üzerine gittim... adamlar bizim arabayı görünce afedersin altına bırakıyor, ısınınca da nispeten düzeldiğinden anlamaları iyice zorlaşıyor.  Birinin elemanı biraz ilgilendi, sipoplardan olma ihtimalini yüksek buldu. soğukken daha sarsıntılı, ısınınca iyileştiği bilgisinden giderek sibopların sıkılığından olabilir dedi. mantıklı buldum lakin sibop ayarlatacak adam Ankara da nerede onu bulmak mesele... : :s16: :s14:
« Son Düzenleme: 27.Eyl.2019 21:34:25 Gönderen: Şenol Akdeniz »

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2662
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: merhaba / silkeleme sorunu bulunamayan sorun...
« Yanıtla #10 : 28.Eyl.2019 13:31:36 »
Hüseyin hocam merhabalar sensörünü değiştirdik ama benim sorunumu çözmedi dediģiniz gibi kırıktı silifke ve erdemlide gitmediğim usta kalmadı bu gün mersin oto sanayini alt üst  ettim usta bulamadım arabaya ben bakarım ,yaparim diyen herkes kaputu kaldırıp 2000 16 v yazısını görünce yapamam diyorlar gümrük  müşaviri bir arkadaşımın arkadaşının sadece alfa ve rover bakan bir ustası varmış en son ona gittim usta bu ya eline tornavidayı alıp arabayı epey bi dinledi rölanti ve hava ayarı yaptı araba istop etmeyi ve silkelemeyi kesti 2 saattir şehir ićinde dolaşıyorum hadi hayırlısı...
Gaz kelebeği üstündeki sarı renkli büyük vidadan arabanın rölanti ve stop etme ayarları yapılabilir. Sıkıp gevşeterek deneme yanılma yöntemiyle bu ayarı yapabilirsiniz. Ama bunun için RHV nizin sağlam olması ve o sarı vidanın oringinin de sağlam olması gerekir. Göz önünde olduğu için söyleme gereği duymadım. Ama ustalar bu motora hiç bakmadıysa belki bunu bile bilmiyorlardır. forumda rhv tamir ve bakımına dair epeyce bilgi var.

Hüseyin bey, eksik olma kardeşim... ölçüp değerlere bakacağım. Buji kablolarını bugün yeniledim, değişiklik yok.... Bu arada Sn. Orkun bey Kaderdaşım gibi , ben de bu gün biraz turladım, birkaç adres aldım tavsiye üzerine gittim... adamlar bizim arabayı görünce afedersin altına bırakıyor, ısınınca da nispeten düzeldiğinden anlamaları iyice zorlaşıyor.  Birinin elemanı biraz ilgilendi, sipoplardan olma ihtimalini yüksek buldu. soğukken daha sarsıntılı, ısınınca iyileştiği bilgisinden giderek sibopların sıkılığından olabilir dedi. mantıklı buldum lakin sibop ayarlatacak adam Ankara da nerede onu bulmak mesele... : :s16: :s14:

Bizim motor zaten biraz titrek çalışır. Sadece buna bakarak sorun bulmak yanlış olur. Hayvan gibi kalın şimleri olduğu için ikiyüzbini geçmiş motorlarda bile sibop ayarı sadece hafifçe kaçmış oluyor bizim motorlarda. Sibop ayarı yapmak çok zor. Şimleri yerinden çıkarıp bakmak için özel takım gerekiyor onun da kimsede olduğunu sanmıyorum. Ben kendim söküp bakmıştım ama sadece tek şimi çıkarabilmiştim ve onu da yerine geri takamamıştım. Bunun üzerine bir kapak ustası bulup 3 kişi zorla sökebilmiştik. Ciddi bir fark çıkmamıştı. Buna dair yaptığım çalışma da forumda var. Oradan bakabilirsiniz.

İlk yapacağınız şey, aracınız lpgli ise bir süre, tercihen 400km kadar benzinde kullanmaktır. Benim araba lpg de çok çabuk ayar bozuyordu. O yüzden sürekli ayar yapıp duruyordum. Eğer sizin de sorununuz bu ayar bozma kaynaklı ise, boşuna masraf etmemiş olursunuz. Yok yine de düzelmiyorsa, diğer alternatiflere geçebilirsiniz.

Benim arabayı da ustalar bakmadığı için kendim tamirci olmak zorunda kalmıştım.

Cihaza bağlayabilirseniz iyi olur ama 3 pinli fiat kabloyu bulabilmek çok zor olsa gerek artık.

"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Şenol Akdeniz

  • Geri vites
  • İleti: 20
  • *Adı soyadı : ŞENOL
  • *Meslek: Market
  • *Yaş: 50
  • *Şehir: ANKARA
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SW 2.0
  • Araç Rengi: ie 16v - BORDO
  • Lpg Markası : LOVATO
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: merhaba / silkeleme sorunu bulunamayan sorun...
« Yanıtla #11 : 06.Eki.2019 14:04:40 »
Hafta başı bir ustaya daha gittim,Kaputu açınca korkmadı :bravo: kolları sıvadı. Altına girdi,gaza ayar çekti, rolanti vidasıyla oynayıp bujileri kontrol etti. bir haftalık bujilerin tırnak aralıklarını biraz daralttı :mgz:.... yüksek çalışıyordu biraz rahatladı, sibop ayarı önerdi, ertesi gün bunların ayarını gönderdiği bir ustaya gittik arabayı öğlene kadar buz gibi soğuttuk, ayarlarda bozulma söz konusuymuş,üçünde sorun yoktu, eksozların dördü, emmenin biri ayarlandı, yeni şimler koyuldu. iki üç gündür test ediyorum lakin titreme hâlâ var. değişiklik olmazsa üst kapağı sökelim demişti usta  Hüseyin bey fikriniz nedir?
     henüz faz sensörü, Manifolt oksijen sensörü, bobin ölçümü yapılmadı, triger setine bakan yok, bilmiyorum acaba balans kayışı eskiyince titreme yapar mı?gergi bilyaları mesela bunlarda sebep olur mu? fikrim yok.üst kapak sökülünce düzeleceğini bilsem sök diyeceğim. sıradan gidiyoruz bakalım elimize geçtikçe harcıyoruz, kanki  iyileşene kadar devam.

Çevrimdışı Şenol Akdeniz

  • Geri vites
  • İleti: 20
  • *Adı soyadı : ŞENOL
  • *Meslek: Market
  • *Yaş: 50
  • *Şehir: ANKARA
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SW 2.0
  • Araç Rengi: ie 16v - BORDO
  • Lpg Markası : LOVATO
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: merhaba / silkeleme sorunu bulunamayan sorun...
« Yanıtla #12 : 10.Eki.2019 22:16:48 »
kayışlar sağlam görünüyor, faz sensörü kaldı ellemediğim, daha önce hiç kurcalamadım, iyice mok etmekten korkuyorum.

Çevrimdışı Şenol Akdeniz

  • Geri vites
  • İleti: 20
  • *Adı soyadı : ŞENOL
  • *Meslek: Market
  • *Yaş: 50
  • *Şehir: ANKARA
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SW 2.0
  • Araç Rengi: ie 16v - BORDO
  • Lpg Markası : LOVATO
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: merhaba / silkeleme sorunu bulunamayan sorun...
« Yanıtla #13 : 21.Eki.2019 22:22:53 »
Bu gün itibari ile sorunumu çözdüm arkadaşlar konuyu takip edenlerin yararlanmaları için paylaşıyorum, 1,5 aylık bir süredir sabahları silkeleme sonra düzelme sorunum vardı, tam düzelme olmamakla birlikte sallapati yürüyordu. Bir haftadır emme manifoldunun sol başında fısıltı duyuyordum ama baktığım hortumlarda sorun yoktu. videolar çekip titremesini ve eksozdan çıkan aşırı mavi beyaz dumanı üstatlara yolladım ama çözülmedi, bu sabah azmedip kısa bir hortum parçasını kulağıma götürüp diğer ucunu motorun içinde gezdirerek emme manifoldunun şüpelendiğim yerin altından dinleyerek kaçağı tepit ettim. ustaya götürüp manifoldu söktürdük, hortum yırtılmış muhtemelen enjektörlerden sızıntı yapan benzin çürütmüş, işeyen enjektörler yağı kiri içerde çözerek sabah ilk marşta aşırı dumana sebep oluyor, hava alan manifold, motoru titretiyormuş, belirtileri görenler çonta yanığından şüpeleniyordu. ama ben biliyordum ki arabam hiç hararet yapmamıştı ve suda eksilme olmuyordu. bu arada yolda eksoza da baktırıp eskiyen şu metal örgü olan bölümü değiştirdim(120 tl). Enjektörler sökülüp temizlendi  ve bakımları yapıldı değişmesi gereken conta vs parçaları yenilemişler. --- zahmetli bir arzaydı, sök tak çok uğraştırıcı bir yerde arıza. toplamda 5-6 saat sürdü.

olayın asıl faili :  benzin geri dönüş valfi kaçırıyor, bu sebeple
enjektörler :  işiyor bu sebeple,
emme manifold : contası kaçan benzinden çürüyor hava alıyor, (sarsıntı bu yüzden)

benzin geri dönüş (basınç) valfi ilk kontrolde sağlam göründü, akşam üzeri ikinci kontrolde ustanın tecrübesi sebebi ile arızalı olduğunu tespit etiik. yarın o da değişecek şuan benzin iptal
bu gün bir oh dedim çok şükür.
Ankara 88 oto sanayi 1468. Cadde 2280. Sokak No 6 İvedik  ASİL OTO Ayhan Mengüç Ustaya, özellikle oğlu Abdullah bey'e  çok teşekkürler, ellerine sağlık.

Bu arada Forum kıdemli üyelerinden Sn. Hüseyin Ertaş bey'e verdiği bilgilerden dolayı çok teşekkür ederim. :tebrik:
« Son Düzenleme: 21.Eki.2019 22:39:46 Gönderen: Şenol Akdeniz »

Çevrimdışı Şenol Akdeniz

  • Geri vites
  • İleti: 20
  • *Adı soyadı : ŞENOL
  • *Meslek: Market
  • *Yaş: 50
  • *Şehir: ANKARA
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SW 2.0
  • Araç Rengi: ie 16v - BORDO
  • Lpg Markası : LOVATO
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: merhaba / silkeleme sorunu bulunamayan sorun...
« Yanıtla #14 : 22.Eki.2019 20:05:25 »
Bu gün geri dönüş valfi de takıldı gaz kelebeğinin altında arka tarafta kütükten kelebek bölümü sökülüp öyle takılıyor.. 120 tl fiyatı var.  bakalım ne kadar gidecek. benzinde ve gazda çalışmasına rağmen, benzinde rolantide durmuyor stop ediyor gazda problem yok. pompa geldi ilk aklımıza bakmadık henüz.  başka neden yapar bilmiyorum şimdilik.

Çevrimdışı Şenol Akdeniz

  • Geri vites
  • İleti: 20
  • *Adı soyadı : ŞENOL
  • *Meslek: Market
  • *Yaş: 50
  • *Şehir: ANKARA
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SW 2.0
  • Araç Rengi: ie 16v - BORDO
  • Lpg Markası : LOVATO
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: merhaba / silkeleme sorunu bulunamayan sorun...
« Yanıtla #15 : 25.Eki.2019 18:27:45 »
Benzin pompası sıfır yedek vardı,onu taktım yine bir değişiklik olmadı,ilk harekette boğulma, rölantide duramama sorunu, gazda hızını aldıktan sonra benzine sıkıntı olmuyor, gidiyor... buna rağmen gazdaki kadar atak değildi...
 arabanın altında bulunan benzin flitresi değişti, eskisinin artık benzin geçiremez hale geldiğini gördük.yenisiyle biraz daha rahatladı.... esas olay map sensöründen hortumunu çıkarınca araba normalleşti. başka map taktık yine aynı araba map olmadan normal çalışıyor, usta tam tersi olması lazım dedi.. çabaların sonucu sorunun ecu da olduğunu, gazda uzun süre kullanılan araçlarda  bunun görülebildiği aracın benzinle kullanılmadığı için kendisini korumaya alıp gaza göre davrandığını söyledi. ya beyin değişecek :s20:,ya yazılım atılacak ;( yada uzun bir yolculuğu benzinle kullanacaksın, belki :mgz: şimdilik buraya kadar geldik,  deneyimli arkadaşla tecrübelerini paylaşırlarsa sona geldik.
 -----sabahahları ilk çalıştırmada duman atma sorunu hala var. bunun da sorumlusu map meselesi, ecu map ı denetleyemiyor diyor usta... benim fikrim ise, sibop ayarından sonra oldu, sipop lastikleri pistonlara yağ kaçırıyor olabilir.
« Son Düzenleme: 30.Eki.2019 13:10:00 Gönderen: Şenol Akdeniz »

Çevrimdışı darkandcold

  • Geri vites
  • İleti: 4
  • *Adı soyadı : yusuf
  • *Meslek: ikm
  • *Yaş: 27
  • *Şehir: tokat
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : ATİKER
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: merhaba / silkeleme sorunu bulunamayan sorun...
« Yanıtla #16 : 20.Kas.2019 06:55:53 »
Teşekkürler cevabınız için ,aracın silkeleme sorununu büyük ölçüde çözdüm.Krans sensörünün soketinden yapıyormuş silkelemeyi sokete elektrik ustasi şu renkli plastik izalotor takti sorun baya düzeldi .Sizin dediginiz gibi bir sürede benzinde kullanacağım.Şimdi ise baska bir sorunum var yardimci olursaniz sevinirim.Araç direksiyonu cevirince aşırı ses yapiyor vinlama tarzinda(komple cevirdigimizdeki ses gibi ama çok daha fazla bağırıyor)ustaya sordum direksiyon pompasi degisecek dedi.Bende önce yağını degistirsem duzelirmi merak ediyorum bu arada yağda eksiltme yok.Evet bu sorun neden olur pompami kesin.Teşekkürler

Çevrimdışı nazaman

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 76
  • *Adı soyadı : engin agcan
  • *Meslek: işçi
  • *Yaş: 38
  • *Şehir: malatya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1992
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: merhaba / silkeleme sorunu bulunamayan sorun...
« Yanıtla #17 : 20.Kas.2019 13:57:43 »
Geçmiş olsun hocam.araba silkeleme derken titrememi yoksa hareket halindeyken ileri geri gidip gelmemi? Benim araçta titriyor ,gaz pedalim vibrasyon yapıyor.bu işin bununla alakası varmı acaba? Birde emme manifold contamdanda şüpheleniyorum bujiler kablolar ateşleme ve LPG ayarı yapılmasına rağmen araba rolantide titriyor.manifold hava almasından şüpheleniyorum .manifold contası değişimi ne kadar sürüyor ve tutuyor ? Birde subap ayarlarına baktiracagim

Çevrimdışı darkandcold

  • Geri vites
  • İleti: 4
  • *Adı soyadı : yusuf
  • *Meslek: ikm
  • *Yaş: 27
  • *Şehir: tokat
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : ATİKER
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: merhaba / silkeleme sorunu bulunamayan sorun...
« Yanıtla #18 : 30.Kas.2019 11:30:54 »
Bende titreme değil silkeleme vardı.sorun bu şekilde baya azaldı

Çevrimdışı selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 405
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: merhaba / silkeleme sorunu bulunamayan sorun...
« Yanıtla #19 : 30.Kas.2019 18:08:20 »
..........................................Araç direksiyonu cevirince aşırı ses yapiyor vinlama tarzinda(komple cevirdigimizdeki ses gibi ama çok daha fazla bağırıyor)ustaya sordum direksiyon pompasi degisecek dedi.Bende önce yağını degistirsem duzelirmi merak ediyorum bu arada yağda eksiltme yok.Evet bu sorun neden olur pompami kesin.Teşekkürler


Evet  direksiyon  pompası  değişecek.  Direksiyon  yağı  kırmızı  renkte   olur.  Rengi  koyulaşmış  kararmış  gibiyse  önce  yağını  değiştirmeyi  deneyebilirsiniz.

Yağın  rengini şırınga  ile  çekip  kontrol  edebilirsiniz.

Yağ  normal  kırmızı  renkte  ise  yağ  değiştirmenin  bir  faydası  olmaz.