Gönderen Konu: merhaba / silkeleme sorunu bulunamayan sorun...  (Okunma sayısı 329 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı darkandcold

  • Geri vites
  • İleti: 2
  • *Adı soyadı : yusuf
  • *Meslek: ikm
  • *Yaş: 27
  • *Şehir: tokat
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : ATİKER
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: Benzin
merhaba / silkeleme sorunu bulunamayan sorun...
« : 17.Ağu.2019 11:53:05 »
Merhaba foruma yeni katıldım,araç mpi tipo şu absli hava yastıklı başa belalardan.Benik sorunum var çözülemeyen bu lanet arabayi aldığım günden beri kac motor ustasi kac lpgci gördü bilmiyorum.Sorun düşük devirde lpgde silkeleme en fazla 1900/2000 devirde oluyor.O aralikda gaz vermedigimde silkelemeye başlıyor biraz gaza bastigimda silkeliyerek hızlanıyor bu sorun örnek 5 . Vitesde 2000 devirde gitmek istegimde hafif hafif silkeliyerek hissediyorum sanki anlik gaz verip aliyormuscasina 2000 devir civari.

Lpgciler yapamadi
Motorcu yapamadi

Kaç kere ustaya gittim olmadi bu sorun nedir neden yapar az kaldi ya arabayi yakacam ya satacm

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2662
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: merhaba / silkeleme sorunu bulunamayan sorun...
« Yanıtla #1 : 20.Ağu.2019 11:11:05 »
Araban o devirlerde fakir çalışıyor. Ve yakıt haritan bozulmuş. LPG yi kapat uzunca bir süre benzinde kullan. Sonra LPG sitemin çok eskiyse, özellikle enjektörleri değiştir. Tekrar ayar yaptır. O devir aralığındaki çarpanları %30 civarında yükselt. Düzeleceğini düşünüyorum.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Orkun

  • Geri vites
  • İleti: 5
  • *Adı soyadı : Orkun Yılmaz
  • *Meslek: İdareci
  • *Yaş: 48
  • *Şehir: Mersin silifke
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kırmızı
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: merhaba / silkeleme sorunu bulunamayan sorun...
« Yanıtla #2 : 24.Eyl.2019 15:23:51 »
Hocam merhabalar
Bende 1999 mdl. 2.0 16 v var arabada sürekli istop ediyor ve zor çalısıyor 5. Viteste giderken alt taraftan bir patlama sese ve patırtı kopuyor sonra istop ediyorustam sorunu bulamadı...?
Akü yeni, buji ve kablolar yeni üstkapak conta yenilendi bemzin enjektörleri temizlendi bir sorun olmadığı söylendi, tup sistemi komple yenilendi daha ne yapmam lazım bilemedim boir yardımci olursanız çok sevinicem
Teşekkürler

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2662
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: merhaba / silkeleme sorunu bulunamayan sorun...
« Yanıtla #3 : 24.Eyl.2019 17:43:19 »
Distributor içerisinde faz sensörü var. İyi durumda mı bir bakın.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Şenol Akdeniz

  • Geri vites
  • İleti: 17
  • *Adı soyadı : ŞENOL
  • *Meslek: Market
  • *Yaş: 50
  • *Şehir: ANKARA
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SW 2.0
  • Araç Rengi: ie 16v - BORDO
  • Lpg Markası : LOVATO
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: merhaba / silkeleme sorunu bulunamayan sorun...
« Yanıtla #4 : 25.Eyl.2019 23:44:06 »
Hüseyin bey, sizi hala burada aktif olarak görmek ne güzel, bilgilerinizden çok istifade ettim, sağolun varolun, arabam 20 ie 16 v sw, 15 yıldır bende  1 hafta önce sabahları silkeleyerek kararsız çalışmaya başladı, sesinde değişiklik traktör gibi derler ya... motor titriyor ve kaput dreksiyon dahil hissediyorsunuz. 3 - 5 kilometre sonra daha düzeliyor lakin sesi değişti arabanın bujileri distribitör kapağı ve tevzi makarası sıfır elimde vardı değiştim. iyileşme oldu ama başka birşey var, belli.. buji kabloları yeniydi fakat onlarıda değişeceğim, bir fikriniz var mı? bir de Ankara'da Bizim arabalara bakan iyi bir usta duyumun var mı? benim usta işi bırakmış  Teşekkürler. ( 169.000 de )

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2662
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: merhaba / silkeleme sorunu bulunamayan sorun...
« Yanıtla #5 : 26.Eyl.2019 09:46:42 »
Siz de sağolun arkadaşlar.
Tempra çok karakterli bir arabadır. Ve hala çok severim. Dijital göstergesine büyük otomobil firmaları bile yeni yeni geçiyorlar ve kullanıkları o kadar teknolojiye rağman hala Tempra'nın ki kadar iyi değil.
Diz kapağı probleminden dolayı otomatik araç lazım olduğundan Tempra'yı bırakmaz zorunda kaldım. Şimdi Passat kullanıyorum ama kendime güvenimin olduğu bir an gelirse, belki emekli olursam, hobi arabası olarak, bir Tempra 2.0 16v alıp kapının önüne koymak ciddi ciddi aklımdan geçiyor. Ama bu yaştan sonra sökme takma işleriyle uğraşabilir miyim bilmiyorum. Yaş 40'ı geçtikten sonra vücut geri geri gidiyor.

Sorunuza gelince, eski arabalarda en yaygın sorun tesisat sorunudur. Çürümüş kablolar, sağa sola sürttüğü için aşınmış kablolar, yada gevşemiş soketler neredeyse bu türden tüm sorunların kaynağıdır. Kafayı kaputun altına sokup birer birer elden geçirmek gerek. Ben 4 ay kafamı kaputun altından çıkaramadığım zamanları bilirim. Bir sıcak su hortumu lpg tesisat kablosunu yumuşatıp kısa devre yaptırdığını buldum sonra ve sorunu hallettim. ama araba ondan sonra rektefiyeye gitmişti çünkü bir silindir enjektörü sürekli açık kaldığı için silindiri mahfetmişti. Böyle bir şey.
Hep söylerim böyle durumlarda ikinci seçenek distributörün içindeki faz sensörüdür. Ulaşması zor olduğu için kimse dikkat etmiyor ama Baktığım araçlarda sıcaktan dolayı içindeki mıknatıs çoğunda dağılmış yada sentesi bozulmuş vaziyette oluyor.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Şenol Akdeniz

  • Geri vites
  • İleti: 17
  • *Adı soyadı : ŞENOL
  • *Meslek: Market
  • *Yaş: 50
  • *Şehir: ANKARA
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SW 2.0
  • Araç Rengi: ie 16v - BORDO
  • Lpg Markası : LOVATO
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: merhaba / silkeleme sorunu bulunamayan sorun...
« Yanıtla #6 : 26.Eyl.2019 17:41:25 »
Hüseyin bey, teşekkür ederim... distribitörün gövdesinin üzerinde, tepede bir soket var, benim arabada bu soket bir kaç yıldır lakır lukur oynuyor daha önce sıkı duruyordu diye hatırlıyorum, farkına vardığımda, kime sorduysam dokunma sıkıntı olmaz denildi. sıkıntı da olmuyordu,  bu faz sensörünün soketi midir?  sizin araçta sabit mi duruyordu?  bundan olabilir mi?

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2662
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: merhaba / silkeleme sorunu bulunamayan sorun...
« Yanıtla #7 : 27.Eyl.2019 10:13:42 »
Evet o faz sensörü çıkışı ama onun oynamayanını görmedim. Metal yuvada gevşediği için oynuyor.
Soket uçlarından multimetre ile ölçülüp sağlamlığını test etmek gerekiyor. 800 ohm civarında bir değer çıkması gerekiyordu yanlış hatırlamıyorsam Distribütörün içini boşaltıp arkasındaki sensöre ulaşmak gerekiyor. Plastik hamurlu bir mıknatıs bloku var. Motora bitişik çalıştığından sıcak sebebiyle kırılmış oluyor çoğunlukla. Aynı zamanda zamanla sentesi de kaymış oluyor. Gözden uzak olduğu için farkedilmiyor. Forumda yazdım ama fotolar kayıp. Oradan bakılabilir.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Orkun

  • Geri vites
  • İleti: 5
  • *Adı soyadı : Orkun Yılmaz
  • *Meslek: İdareci
  • *Yaş: 48
  • *Şehir: Mersin silifke
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kırmızı
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: merhaba / silkeleme sorunu bulunamayan sorun...
« Yanıtla #8 : 27.Eyl.2019 14:56:51 »
Hüseyin hocam merhabalar sensörünü değiştirdik ama benim sorunumu çözmedi dediģiniz gibi kırıktı silifke ve erdemlide gitmediğim usta kalmadı bu gün mersin oto sanayini alt üst  ettim usta bulamadım arabaya ben bakarım ,yaparim diyen herkes kaputu kaldırıp 2000 16 v yazısını görünce yapamam diyorlar gümrük  müşaviri bir arkadaşımın arkadaşının sadece alfa ve rover bakan bir ustası varmış en son ona gittim usta bu ya eline tornavidayı alıp arabayı epey bi dinledi rölanti ve hava ayarı yaptı araba istop etmeyi ve silkelemeyi kesti 2 saattir şehir ićinde dolaşıyorum hadi hayırlısı...

Çevrimdışı Şenol Akdeniz

  • Geri vites
  • İleti: 17
  • *Adı soyadı : ŞENOL
  • *Meslek: Market
  • *Yaş: 50
  • *Şehir: ANKARA
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SW 2.0
  • Araç Rengi: ie 16v - BORDO
  • Lpg Markası : LOVATO
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: merhaba / silkeleme sorunu bulunamayan sorun...
« Yanıtla #9 : 27.Eyl.2019 18:57:30 »
Hüseyin bey, eksik olma kardeşim... ölçüp değerlere bakacağım. Buji kablolarını bugün yeniledim, değişiklik yok.... Bu arada Sn. Orkun bey Kaderdaşım gibi , ben de bu gün biraz turladım, birkaç adres aldım tavsiye üzerine gittim... adamlar bizim arabayı görünce afedersin altına bırakıyor, ısınınca da nispeten düzeldiğinden anlamaları iyice zorlaşıyor.  Birinin elemanı biraz ilgilendi, sipoplardan olma ihtimalini yüksek buldu. soğukken daha sarsıntılı, ısınınca iyileştiği bilgisinden giderek sibopların sıkılığından olabilir dedi. mantıklı buldum lakin sibop ayarlatacak adam Ankara da nerede onu bulmak mesele... : :s16: :s14:
« Son Düzenleme: 27.Eyl.2019 21:34:25 Gönderen: Şenol Akdeniz »

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2662
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: merhaba / silkeleme sorunu bulunamayan sorun...
« Yanıtla #10 : 28.Eyl.2019 13:31:36 »
Hüseyin hocam merhabalar sensörünü değiştirdik ama benim sorunumu çözmedi dediģiniz gibi kırıktı silifke ve erdemlide gitmediğim usta kalmadı bu gün mersin oto sanayini alt üst  ettim usta bulamadım arabaya ben bakarım ,yaparim diyen herkes kaputu kaldırıp 2000 16 v yazısını görünce yapamam diyorlar gümrük  müşaviri bir arkadaşımın arkadaşının sadece alfa ve rover bakan bir ustası varmış en son ona gittim usta bu ya eline tornavidayı alıp arabayı epey bi dinledi rölanti ve hava ayarı yaptı araba istop etmeyi ve silkelemeyi kesti 2 saattir şehir ićinde dolaşıyorum hadi hayırlısı...
Gaz kelebeği üstündeki sarı renkli büyük vidadan arabanın rölanti ve stop etme ayarları yapılabilir. Sıkıp gevşeterek deneme yanılma yöntemiyle bu ayarı yapabilirsiniz. Ama bunun için RHV nizin sağlam olması ve o sarı vidanın oringinin de sağlam olması gerekir. Göz önünde olduğu için söyleme gereği duymadım. Ama ustalar bu motora hiç bakmadıysa belki bunu bile bilmiyorlardır. forumda rhv tamir ve bakımına dair epeyce bilgi var.

Hüseyin bey, eksik olma kardeşim... ölçüp değerlere bakacağım. Buji kablolarını bugün yeniledim, değişiklik yok.... Bu arada Sn. Orkun bey Kaderdaşım gibi , ben de bu gün biraz turladım, birkaç adres aldım tavsiye üzerine gittim... adamlar bizim arabayı görünce afedersin altına bırakıyor, ısınınca da nispeten düzeldiğinden anlamaları iyice zorlaşıyor.  Birinin elemanı biraz ilgilendi, sipoplardan olma ihtimalini yüksek buldu. soğukken daha sarsıntılı, ısınınca iyileştiği bilgisinden giderek sibopların sıkılığından olabilir dedi. mantıklı buldum lakin sibop ayarlatacak adam Ankara da nerede onu bulmak mesele... : :s16: :s14:

Bizim motor zaten biraz titrek çalışır. Sadece buna bakarak sorun bulmak yanlış olur. Hayvan gibi kalın şimleri olduğu için ikiyüzbini geçmiş motorlarda bile sibop ayarı sadece hafifçe kaçmış oluyor bizim motorlarda. Sibop ayarı yapmak çok zor. Şimleri yerinden çıkarıp bakmak için özel takım gerekiyor onun da kimsede olduğunu sanmıyorum. Ben kendim söküp bakmıştım ama sadece tek şimi çıkarabilmiştim ve onu da yerine geri takamamıştım. Bunun üzerine bir kapak ustası bulup 3 kişi zorla sökebilmiştik. Ciddi bir fark çıkmamıştı. Buna dair yaptığım çalışma da forumda var. Oradan bakabilirsiniz.

İlk yapacağınız şey, aracınız lpgli ise bir süre, tercihen 400km kadar benzinde kullanmaktır. Benim araba lpg de çok çabuk ayar bozuyordu. O yüzden sürekli ayar yapıp duruyordum. Eğer sizin de sorununuz bu ayar bozma kaynaklı ise, boşuna masraf etmemiş olursunuz. Yok yine de düzelmiyorsa, diğer alternatiflere geçebilirsiniz.

Benim arabayı da ustalar bakmadığı için kendim tamirci olmak zorunda kalmıştım.

Cihaza bağlayabilirseniz iyi olur ama 3 pinli fiat kabloyu bulabilmek çok zor olsa gerek artık.

"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Şenol Akdeniz

  • Geri vites
  • İleti: 17
  • *Adı soyadı : ŞENOL
  • *Meslek: Market
  • *Yaş: 50
  • *Şehir: ANKARA
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SW 2.0
  • Araç Rengi: ie 16v - BORDO
  • Lpg Markası : LOVATO
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: merhaba / silkeleme sorunu bulunamayan sorun...
« Yanıtla #11 : 06.Eki.2019 14:04:40 »
Hafta başı bir ustaya daha gittim,Kaputu açınca korkmadı :bravo: kolları sıvadı. Altına girdi,gaza ayar çekti, rolanti vidasıyla oynayıp bujileri kontrol etti. bir haftalık bujilerin tırnak aralıklarını biraz daralttı :mgz:.... yüksek çalışıyordu biraz rahatladı, sibop ayarı önerdi, ertesi gün bunların ayarını gönderdiği bir ustaya gittik arabayı öğlene kadar buz gibi soğuttuk, ayarlarda bozulma söz konusuymuş,üçünde sorun yoktu, eksozların dördü, emmenin biri ayarlandı, yeni şimler koyuldu. iki üç gündür test ediyorum lakin titreme hâlâ var. değişiklik olmazsa üst kapağı sökelim demişti usta  Hüseyin bey fikriniz nedir?
     henüz faz sensörü, Manifolt oksijen sensörü, bobin ölçümü yapılmadı, triger setine bakan yok, bilmiyorum acaba balans kayışı eskiyince titreme yapar mı?gergi bilyaları mesela bunlarda sebep olur mu? fikrim yok.üst kapak sökülünce düzeleceğini bilsem sök diyeceğim. sıradan gidiyoruz bakalım elimize geçtikçe harcıyoruz, kanki  iyileşene kadar devam.

Çevrimdışı Şenol Akdeniz

  • Geri vites
  • İleti: 17
  • *Adı soyadı : ŞENOL
  • *Meslek: Market
  • *Yaş: 50
  • *Şehir: ANKARA
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SW 2.0
  • Araç Rengi: ie 16v - BORDO
  • Lpg Markası : LOVATO
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: merhaba / silkeleme sorunu bulunamayan sorun...
« Yanıtla #12 : 10.Eki.2019 22:16:48 »
kayışlar sağlam görünüyor, faz sensörü kaldı ellemediğim, daha önce hiç kurcalamadım, iyice mok etmekten korkuyorum.