Gönderen Konu: Tekleme/Silkeleme  (Okunma sayısı 100 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı sametb

  • Geri vites
  • İleti: 2
  • *Adı soyadı : samet bal
  • *Meslek: webmaster
  • *Yaş: 27
  • *Şehir: giresun
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: yeşil
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Tekleme/Silkeleme
« : 28.Ağu.2019 00:29:43 »
Merhaba arkadaşlar, 96 SX Tipo var bende. Karbüratörlü, tüplü.

Araca yapılanlar: Aracı aldıktan sonra, baskı balata, trigier kayışı ve diğer kayışların değişimi, Bosch marka yeni bujiler vs değiştirdim.  Subap ayarı tamam, gaz ayarı tamam.

Araçtaki sorun:1 ile 2. Vites arası silkeleme yapıyor, örneğin 2 de giderken gazdan ayağımı alınca silkeliyor. Vites küçültme yapınca da yapıyor.  Bir türlü çözemedim. Bunun gibi bir problem ile karşılaşan var mı? Yardım eder misiniz?

Ek bişey soracağım, bu araçta motor suyu normal sıcaklığı 90in bir dış aşağısı mı 90mi?
Benden önceki sahibi sanırım hiç antifriz kullanmamış, ben şimdi antifriz koymak istiyorum ancak deler kevgire döner diye korkuyorum. Radyatör üst hortumu ve alt hortumu değişti, subap ayarı yapılırken oradaki conta da değişti. Sizce antifriz katayim mı? Çünkü hararet 90a çabuk ulaşıyor. Bide benden önceki sahibi manuel fan açma tuşu yaptırmış
hızlanınca hararet 60'lara kadar düşüyor. Durunca rölantide 90'a geliyor.
« Son Düzenleme: 28.Ağu.2019 02:00:15 Gönderen: sametb »

Çevrimdışı selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 381
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tekleme/Silkeleme
« Yanıtla #1 : 28.Ağu.2019 10:55:05 »
Lpg  konularına  yorum  yapmıyorum. Çünkü  ben Lpg hiç bir  zaman  kullanmadım. Dolayısıyla  Lpg takılmış  araç  benim  gözümde  araçlıktan  çıkmıştır. Her  türlü  sorun  arıza  memnuniyetsizlik  yaşanması  olasıdır.


Antifiriz  olayına  gelince ; 

Sonuçları  ne  olursa  olsun  mutlaka  antifiriz  kullanınız.

Soğutma  suyu  %50 antifiriz + %50 Saf  su  karışımından  oluşmalıdır. ( Çeşme  suyu  kesinlikle  ilave  edilmemeli, çok mecbur  kalınırsa  hazır  şişe  su  ilave  edilebilir  )

Antifiriz , soğutma  suyunun,  kışın  soğuktan  donmasını  engellemenin  yanısıra  yazın  hararet  yapmasını  da  engeller,  en  önemlisi  ise sistemin  paslanmasını  engelleyerek  radyatörlerin  ,hortumların, termostat ' ın  ömrünü  uzatır.


Manuel  fan  açma  tuşunu,  aracın  fanı otomatik   açmayıp  hararet  yapmaya  meylettiği  son  çare  anlarda  kullanınız  sadece.

Normal  şartlarda ( manuel fan ı  kullanmadan ) seyir  halinde  hararet  60 - 70 - 80  derecelere  düşüyorsa, rolantide  tekrar  90 ' a  çıkıyorsa, termostat  bozuk  demektir.  Motorun  düşük  sıcaklıkta  çalışması, yakıtı  artıracağı  gibi  motorun  aşınmasına  da  neden  olur.

Dijital  göstergeli  Tempra / Tipo larda  hararet  göstergesi  ya  yam  90 da  sabit  durur  yada  90 ' ın  1  göz  altında  sabit  durur.  Her  ikisi  de  uygundur. Elektronik  aksamın  yaşlanmasından  kaynaklanır  sorun  değildir.

Ancak;  motor suyu   tam  ısındığında,  araç ister  hareket  halinde  olsun  ister  durduğu  yerde  rolantide  çalışsın,  o  sabit  noktanın  altına  hiç  düşmez, 1  göz  üstüne  çıkar , fan  devreye  girer  suyu soğutur, gösterge tekrar  eski  yerine  ( sabit  noktaya ) gelir.

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2658
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme/Silkeleme
« Yanıtla #2 : 28.Ağu.2019 14:55:34 »
Biz LPG li araç kullanıyoruz ve gayet memnunuz. Araçlarımız yaptığımız tasaruffla 10 yılda kendilerini amorti ediyor. Bundan iyisi can sağlığı. Sevmeyenlere de benzin yada mazotla mutluluklar, iyi gazlamalar diliyoruz. İlla LPG severlere laf atmanız gerekmiyor.

Silkelemeye gelince, önce benzinde de aynı şeyi yapıyor mu kontrol edin. Muhtemelen yapacaktır. Motor kulakları kırılmış olabilir. Ani gaz ve durma da sarsıntı yapar. Ayrıca manifolddan, gaz kelebeğinden yada mixerden kontrolsüz hava girişi olması kuvvetle muhtemel. Bu yüzden arabanız ayağınızı gazdan çekseniz bile gaz vermeye çalışıyor gibi oluyordur. Hemen aklıma geliveren sebepler bunlar.   
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı recepkurt

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 99
  • *Adı soyadı : Recep kurt
  • *Meslek: Asansör montaj
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: Çanakkale
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Siyah
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1995
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme/Silkeleme
« Yanıtla #3 : 28.Ağu.2019 20:54:09 »
Bende 2009dan beri lpg kullanıyorum çok memnunum gidip enayi gibi benzin alıp kendimi devlete yolduramam dizel arabada almam hem traktör gibi çalışıyor hemde kışın geç ısınıyor hemde bakım fiyatları yüksek eniyisi lpg bencede
« Son Düzenleme: 28.Ağu.2019 20:57:35 Gönderen: recepkurt »