Gönderen Konu: Yağ Filtresi Hakkında  (Okunma sayısı 60 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı omerozdemir

  • Geri vites
  • İleti: 11
  • *Adı soyadı : Ömer Özdemir
  • *Meslek: Jeneratör Sevis
  • *Yaş: 22
  • *Şehir: Düzce
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Metalik Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Yağ Filtresi Hakkında
« : 03.Eki.2019 23:55:38 »
Arkadaşlar merhaba aracım 2.0 16V,yağ filtresi hakkında merak ettiğim bir kaç şey var. İnternette orjinal olarak yağ filtresi araştırdığımda bir kaç adet farklı markalarda filtreler çıkıyor karşıma doğal olarak. Her diş çapı uyan filtreyi takmak bence garip olur? Ve filtredeki delik sayısının tam olarak önemi nedir? Açıkcası ben aracıma en yarayacak ve sağlıklı olacak olan filtreyi takmak istiyorum önerisi ve bilgilerini benimle paylaşabilecek arkadaşlar var mı ?

Mesela bu gördüğünüz Opar marka filtrede 6 adet delik bulunmakta;


Bu bosch marka filtrede ise 5 delik bulunmakta;


Bu filtrede ise 8 delik mevcut;

Çevrimdışı selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 392
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Yağ Filtresi Hakkında
« Yanıtla #1 : 04.Eki.2019 20:53:30 »
Delik  sayısı  önemli   değil.  5  delik  fazlasıyla  yeterli  geliyor.

Önemli  olan  aracınıza  uygun  özellikte  yağ  filtresi  kullanmak.

2.0 16v  Tempra / Tipo larda  orijinalinde ,   çek valfli veya siboplu  diye  tabir   edilen  yağ filtreleri  kullanıyor.  Yağ  filtresinin  içinde  yaylı  bir  mekanizma  mevcut.




https://urun.gittigidiyor.com/otomobil-motor-aksesuar/yag-filtresi-tempra-tipo-2-0-16v-siboblu-472773196?utm_source=google-pla&utm_medium=paid-search&utm_content=329305395794&utm_term=65353677359&ga_prodid=472773196&ga_merchantid=134432357&scxid=14489-145818-2357-0&sc_gcsp=gg&gclid=EAIaIQobChMIzN6744-D5QIVlumaCh0tBgqpEAQYASABEgIKjvD_BwE&gclsrc=aw.ds


https://otoerciyes.com/tempra-tipo-2-0-16v-yag-filtresi-71736164


Çek valfli  orijinal  filtre  kullanmasanız  ne  olur,  denemediğim  için  bilemiyorum, ama fabrika  normal  filtre  varken  neden  çek valfli  filtre  tercih  etmiş, mühendislerin  bir  bildiği  vardır  elbet.

Eski 2.0 16v  Tempracı   arkadaşlarımız  bu  konuda  detaylı  bilgiye  sahiptir. Mesajı  gören  olursa  fikir  beyan  ederler  sanırım.

Ama  2.0 16v  aracın  orijinal   yağ  filtresi   çek valflidir.  Oem : 71736164




.

Çevrimdışı omerozdemir

  • Geri vites
  • İleti: 11
  • *Adı soyadı : Ömer Özdemir
  • *Meslek: Jeneratör Sevis
  • *Yaş: 22
  • *Şehir: Düzce
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Metalik Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Yağ Filtresi Hakkında
« Yanıtla #2 : 05.Eki.2019 23:45:03 »
Hocam bilgilendirme için çok sağolun  :ok:

Çevrimdışı omerozdemir

  • Geri vites
  • İleti: 11
  • *Adı soyadı : Ömer Özdemir
  • *Meslek: Jeneratör Sevis
  • *Yaş: 22
  • *Şehir: Düzce
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Metalik Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Yağ Filtresi Hakkında
« Yanıtla #3 : 05.Eki.2019 23:51:46 »
Delik  sayısı  önemli   değil.  5  delik  fazlasıyla  yeterli  geliyor.

Önemli  olan  aracınıza  uygun  özellikte  yağ  filtresi  kullanmak.

2.0 16v  Tempra / Tipo larda  orijinalinde ,   çek valfli veya siboplu  diye  tabir   edilen  yağ filtreleri  kullanıyor.  Yağ  filtresinin  içinde  yaylı  bir  mekanizma  mevcut.




https://urun.gittigidiyor.com/otomobil-motor-aksesuar/yag-filtresi-tempra-tipo-2-0-16v-siboblu-472773196?utm_source=google-pla&utm_medium=paid-search&utm_content=329305395794&utm_term=65353677359&ga_prodid=472773196&ga_merchantid=134432357&scxid=14489-145818-2357-0&sc_gcsp=gg&gclid=EAIaIQobChMIzN6744-D5QIVlumaCh0tBgqpEAQYASABEgIKjvD_BwE&gclsrc=aw.ds


https://otoerciyes.com/tempra-tipo-2-0-16v-yag-filtresi-71736164


Çek valfli  orijinal  filtre  kullanmasanız  ne  olur,  denemediğim  için  bilemiyorum, ama fabrika  normal  filtre  varken  neden  çek valfli  filtre  tercih  etmiş, mühendislerin  bir  bildiği  vardır  elbet.

Eski 2.0 16v  Tempracı   arkadaşlarımız  bu  konuda  detaylı  bilgiye  sahiptir. Mesajı  gören  olursa  fikir  beyan  ederler  sanırım.

Ama  2.0 16v  aracın  orijinal   yağ  filtresi   çek valflidir.  Oem : 71736164
.

Ufak bir araştırmada bu sonuca ulaştım, bahsettiğiniz valf demek ki yağlamayı tamamen yapabilmesi için gerekliymiş  :bravo:

Alıntı
Filtrelerin motordaki konumlarına göre yağlama sistemlerini üçe ayırabiliriz :

-Tam akımlı sistemler: Bu tip sistemlerde yağ filtresi direkt motora bağlıdır. Bu şekilde motordaki tüm yağ filtreden geçer. Fakat bu durumda filtrenin mukavemetinden dolayı motora doğru yağ akımı sınırlanır ve motordaki yağ basıncı
azalabilir. Bundan dolayı tam akımlı sistemlerde subap kullanılmaktadır. Valfın görevi motora doğru yağ akımını hızlandırmaktır. Bu subap yağ filtresinin veya motorun içinde de olabilir.