Gönderen Konu: Tempra kalorifer otomatiği  (Okunma sayısı 75 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı emrecibuk

  • Geri vites
  • İleti: 5
  • *Adı soyadı : Emre
  • *Meslek: Operatör
  • *Yaş: 24
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1993
  • Yakıt Türü: LPG
Tempra kalorifer otomatiği
« : 07.Eki.2019 23:29:30 »
Selamın aleyküm üstadlar yeni bir tempra aldım (sxa) fakat kalorifer otomatiği ve fişi yanmıştı aldığımda yenisi aldım fakat bağlayacak usta bulamıyorum şeması olması lazım diyorlar bununla ilgili tecrübesi ya da bilgisi olan var mı?

Çevrimdışı selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 392
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tempra kalorifer otomatiği
« Yanıtla #1 : 08.Eki.2019 18:25:06 »
Kalorifer otomatiği  dediğiniz  nedir  ki.  Bu  isimde  bir parça  yok.

Çevrimdışı emrecibuk

  • Geri vites
  • İleti: 5
  • *Adı soyadı : Emre
  • *Meslek: Operatör
  • *Yaş: 24
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1993
  • Yakıt Türü: LPG

Çevrimdışı Samet Akar

  • Geri vites
  • İleti: 18
  • *Adı soyadı : Samet Akar
  • *Meslek: Öğrenci
  • *Yaş: 21
  • *Şehir: Malatya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Lpg Markası : Lovato
  • Model Yılı: 1993
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tempra kalorifer otomatiği
« Yanıtla #3 : 09.Eki.2019 22:25:02 »
beceriniz var ise sizde yapabilirsiniz pekde zor değil

Çevrimdışı emrecibuk

  • Geri vites
  • İleti: 5
  • *Adı soyadı : Emre
  • *Meslek: Operatör
  • *Yaş: 24
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1993
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tempra kalorifer otomatiği
« Yanıtla #4 : 09.Eki.2019 23:29:57 »
Şema falan lazım deyince usta cesaret edemedim daha önce de 2 kez yandı bu parça. Nasıl bir yol izle meliyim sizce?

Çevrimdışı selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 392
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tempra kalorifer otomatiği
« Yanıtla #5 : 10.Eki.2019 10:32:24 »
Kalorifer anahtarının  soketi  tamamen  mi  eridi, sadece  giriş ağzı mı  eridi.

Soketin giriş  ağızları  eridi  ise  soket  zaten  artık  kullanılmaz.  Soketin  kablolarının  sırası  bellidir. Sokette 5  adet  kablo  olması  lazım. kabloları yapışkan  kağıt  ile  sırası ile  numaralandırın.

Sonra  kabloları  soket  dibinden  kesin.

Her  kablonun  ucuna  fiş  takın  ve  kabloları , kalorifer  anahtarına  tek  tek sıkıca  takın.

Kalorifer  anahtarının  ( özellikle  soket kısmının )  sık sık  yanmasının, muhtemel  2   sebebi  vardır.

1 - Anahtara  geçen  soketin 5 fişinden  birinde veya  anahtardan  rezistansa  giden  kablonun  rezistans  fişinde  veya  rezistanstan  kalorifer  motoruna giden  motor fişinde    gevşeklik  vardır, bu  gevşeklikler elektrik  akımında   şelale  yaptırarak o  bölgenin  aşırı  ısınmasına  dolayısıyla  soketin  ve  anahtarın erimesine  neden  olur.  Kalorifer anahtarı - Kalorifer rezistansı ( rezistans kalorifer motoru yanında bulunur ) - Kalorifer motoru   üçlüsünün, bütün  bağlantı   noktalarındaki  fişlerin   kontrol  edilmesi  ve  sıkı  sıkıya  geçmiş  olması  sağlanmalıdır.  Hat  üzerinde  herhangi bir  noktada , açık  kablo  bulunmamalı  güzelce  bantlanmalı.


2.  sebep  ise  anahtara  bağlı  kablolar ,  çekilen  yüksek  akım  nedeniyle  ısınıp  yanıyordur.

Yüksek  akımı  kalorifer  motoru  çeker.  Kalorifer  motoru  tozdan  sıkışık  dönüyor  ise  zorlanıyor  ve yüksek  akım  çekmesine neden  oluyordur.

Kalorifer  motorunu  söküp, pervanesini ve  iç  elektrik  sargısını  balata  spreyi -  mazot - sentetik tiner  gibi temizleyiciler ve  fırça  yardımı ile  iyice  temizlenmeli  ve  en  son  kurulanıp  yerine  takılmadan  önce motor  göbek  mili  yağlanmalıdır.  ( Bu  işlem için  oto elektrikçiden  veya  bir  bobinajcıdan  destek  alabilirsiniz. )

Çevrimdışı emrecibuk

  • Geri vites
  • İleti: 5
  • *Adı soyadı : Emre
  • *Meslek: Operatör
  • *Yaş: 24
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1993
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tempra kalorifer otomatiği
« Yanıtla #6 : 10.Eki.2019 16:17:13 »
Çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler doğrultusunda sorunu çözdüm

Çevrimdışı selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 392
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tempra kalorifer otomatiği
« Yanıtla #7 : 10.Eki.2019 22:58:49 »
Geçmiş olsun.

İlerde  tekrar  sorun  çıkmasına  karşı, kalorifer motorunun  temizliği ve motor  milinin  yağlanmasını ihmal etmeyiniz.

Motor zorlandıkça  çekilen  fazla  akım, yine  hat üzerinde  zayıf  bulduğu  herhangi bir  birleşim noktasını ( soket - fiş - kablo eki vs. )  ısıtıp  eritir.