Gönderen Konu: Motor Rektefesi 1600 cc ( motor kodu : 159 A3 016 )  (Okunma sayısı 4748 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Mehmet KOCAMAZ

  • Süper Moderatör
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1356
    • 1999 Tipo 1.6ie SLX / ACS
  • *Adı soyadı : Mehmet
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: istanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Lpg Markası : Zavoli
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: LPG
Çalışma tamemen MAVİS717 Mesut abiye aittir

TEMPRA MOTOR REKTEFESİ (1,6 SXA)

ARACIMA KIŞ BAKIMI YAPMAYA KARARVERDİM.ANTİFİRİZ VS KOYACAKTIM.AMA ARACIM 2 HAFTADIR SU EKSİLTİYORDU.SU KAÇIRAN YERİ ARADIM AMA BULAMADIM.TAMİRCİME GİTTİM.BERABER ARADIK AMA BULAMADIK.ARACIN SU SICAKLIĞI 90 DERECEYE GELİNCE HAVA YAPIYORDU.VE SİLİNDİR CONTASININ YANMIŞ OLDUĞUNA KARAR VERDİK.

( BU ARADA ARACIMA HARARET YAPTIRMADIM.AMA HAZİRAN AYINDA TATİLE GİDERKEN RADYATÖR HORTUMUM DELİNMİŞ RADYATÖR SUYU BOŞALMIŞ HARARET DERECESİ 110 DERECE SINIRINA GELMİŞ AMA HEMEN SU TAKVİYESİ YAPMAM NEDENİ İLE NORMALE DÖNMÜŞTÜ.ARACIMDA YAĞ YAKMA VEYA PERFORMANS KAYBI YOKTU.)

SİLİNDİR KAPAK CONTASINI SÖKMEK İÇİN MOTORU PARCALADIK.SİLİNDİR KAPAĞINI ÇIKARDIĞIMIZDA PİSTONLARIN BİR TANESİ BİZİ PEK MEMNUN ETMEDİ.NEDENİ İSE PİSTON ÜZERİNDE ÇOK AZ KURUM VARDI VE SİLİNDİRDE YANMA OLMADIĞINA İŞARETTİ.YANİ PİSTON AŞINMIŞ VE KAÇIRIYORDU.NORMALDE SİLİNDİRİN TÜM YÜZEYİNDE KURUM OLMASI GEREKİR.VE BU GÜZEL BİR YANMA OLDUĞUNU GÖSTERİR.KURUM OLMAYAN PİSTONU ÇIKARINCA SEKMANININ KIRIK OLDUĞUNU GÖRDÜK..

REKTİFİYE USTASINA ÖLÇÜM YAPTIRMAYA KARAR VERDİK.ÖLÇÜM YAPILDIKTAN SONRA SONUÇ MOTORUN REKTİFİYE OLMASI GEREKTİĞİYDİ.

DURUM BÖYLE OLUNCA KARŞIMIZA 2 TANE SECENEK ÇIKTI.

1- MOTOR YAĞ YAKMADIĞI VE ÇEKİŞ KAYBI OLMADIĞI İÇİN MOTORUN SİLİNDİR CONTASINI DEĞİŞTİREREK MOTORU TOPLAMAK

2- REKTEFE EDEREK TOPLAMAK.

UZUN BİR DÜŞÜNME VE BİLGİ ALIŞVERİŞNDEN SONRA ( MALUM MASRAFLI BİR DURUM )REKTEFE ETMEYE KARAR VERDİM.

BİLGİ VE RESİMLERİ SİZLEREL PAYLASIYORUM..ALLAH HERKESİ DAHA BÜYÜK DERTLERDEN KORUSUN..

 
 

















« Son Düzenleme: 15.May.2009 14:59:57 Gönderen: mavis717 »

Çevrimdışı kadir aykanat

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1337
  • KaDiR - AnKaRa - 25 VoLuMe:ııııııııııIııııııııı[]
  • *Adı soyadı : KaDiR
  • *Meslek: OtO MüZiK GöRüNtÜ Ve ALaRm SiStEmLeRİ
  • *Yaş: 26
  • *Şehir: AnKaRa
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: BeYaZ
  • Lpg Markası : benzinli :)
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Motor Rektefesi 1600 cc ( motor kodu : 159 A3 016 )
« Yanıtla #1 : 05.Mar.2008 14:38:46 »
mesut kardesım de olmasa hıc bısey den anlamıcaz walla saol kardesım  :ok: :ok: :ok:

Çevrimdışı Murat Demir

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 534
  • *Adı soyadı : MURAT DEMİR
  • *Meslek: İŞÇİ
  • *Yaş: 37
  • *Şehir: ZONGULDAK
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempa SXA_K
  • Araç Rengi: BORDO
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Motor Rektefesi 1600 cc ( motor kodu : 159 A3 016 )
« Yanıtla #2 : 05.Mar.2008 21:47:42 »
Sağolasın mesut kardeşim bana bu konuda epey yardımcı oldu diyer forumda ramazan bayramında bende conta yakmıştım bana bu resimleri göndermişti bilgim olsun diye epeyde işime yaramıstı ey gidi ey eski günler aklıma geldi şimdi  ;((

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Motor Rektefesi 1600 cc ( motor kodu : 159 A3 016 )
« Yanıtla #3 : 08.Mar.2008 21:26:36 »
mehmet kardeşim teşekkür ederim... ;) ;)
Volkswagen California


Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Motor Rektefesi 1600 cc ( motor kodu : 159 A3 016 )
« Yanıtla #4 : 08.Mar.2008 21:27:19 »
kadir ve murat kardeşim hep beraber bi seyler ögreniyoruz.. ;) ;)
Volkswagen California


Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Motor Rektefesi 1600 cc ( motor kodu : 159 A3 016 )
« Yanıtla #5 : 08.Mar.2008 21:44:56 »
kankama da sanada teşkkürler mehmet kardeşim  :ok:

Çevrimdışı Hamdi Topal

  • Ombudsmantör
  • N O S
  • *****
  • İleti: 3531
  • Araç Markası: Opel
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Motor Rektefesi 1600 cc ( motor kodu : 159 A3 016 )
« Yanıtla #6 : 09.Mar.2008 00:23:08 »
hazırlanmada ve sunumda emeği geçenlerden ALLAH razı olsun..

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Motor Rektefesi 1600 cc ( motor kodu : 159 A3 016 )
« Yanıtla #7 : 09.Mar.2008 14:02:01 »
hazırlanmada ve sunumda emeği geçenlerden ALLAH razı olsun..

teşekkür ederim kanka ve hamdi abi  ;)
« Son Düzenleme: 09.Mar.2008 14:04:08 Gönderen: mavis717 »
Volkswagen California


Çevrimdışı Mehmet KOCAMAZ

  • Süper Moderatör
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1356
    • 1999 Tipo 1.6ie SLX / ACS
  • *Adı soyadı : Mehmet
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: istanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Lpg Markası : Zavoli
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Motor Rektefesi 1600 cc ( motor kodu : 159 A3 016 )
« Yanıtla #8 : 10.Mar.2008 23:47:31 »
Rica ederim abilerim ;)

RANGER

  • Ziyaretçi
Ynt: Motor Rektefesi 1600 cc ( motor kodu : 159 A3 016 )
« Yanıtla #9 : 12.Mar.2008 18:22:43 »
ellerize saglık dostlar...büyüksünüz hepiniz...

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Motor Rektefesi 1600 cc ( motor kodu : 159 A3 016 )
« Yanıtla #10 : 12.Mar.2008 18:50:52 »
teşekkür edeim tuncay kardeşim.. ;) ;)
Volkswagen California


veysel_mff52

  • Ziyaretçi
Ynt: Motor Rektefesi 1600 cc ( motor kodu : 159 A3 016 )
« Yanıtla #11 : 19.Mar.2008 22:56:58 »
Emeğine sağlık abi sağolasın....Allah kimsenin başına böyle masraflı dertler açmasın. sorması ayıp kaça patlıyo böyle bi rektefiye yaptırmak felan...

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Motor Rektefesi 1600 cc ( motor kodu : 159 A3 016 )
« Yanıtla #12 : 19.Mar.2008 23:34:46 »
Emeğine sağlık abi sağolasın....Allah kimsenin başına böyle masraflı dertler açmasın. sorması ayıp kaça patlıyo böyle bi rektefiye yaptırmak felan...
sende sağolasın.. ;) ben hesaplı yaptırdım..750 ytl.ama normal 1200ytl civarı..
Volkswagen California


Proximo

  • Ziyaretçi
Ynt: Motor Rektefesi 1600 cc ( motor kodu : 159 A3 016 )
« Yanıtla #13 : 20.Mar.2008 00:01:23 »
Conta yakmak kötüye işaret değilmi ?
 :s16:

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Motor Rektefesi 1600 cc ( motor kodu : 159 A3 016 )
« Yanıtla #14 : 20.Mar.2008 00:04:21 »
Conta yakmak kötüye işaret değilmi ?
 :s16:

evet.ama yakın zamanda fark ettiysen conta değişimi ile kurtarabilirsin
..ama son dönemse motor hararet yapıp rektefe gerekebilir..
Volkswagen California


Çevrimdışı Hakan Esen

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1031
    • bursatipo
  • *Adı soyadı : hakan
  • *Meslek: endustrıal electronic technicer
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: bursa
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: kiraz kırmızı
  • Model Yılı: 2000
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Motor Rektefesi 1600 cc ( motor kodu : 159 A3 016 )
« Yanıtla #15 : 21.Haz.2008 16:26:37 »
arkadaşlar bir aracın motorunun bittiğini nereden anlarız?ilk başta aklıma gelenler çekişte azalma,fazla yakıt,aşırı zorlanma,katalog verilerine göre maxımum hıza ulaşamama(bakımlar tam oldugunda bile)..1.4 s tipomun cekişinden memnun değilim (lpgde) benzinde zaten kullanmıyorum ucuk rakamlar cıkıyo ortaya illaki kullanacagım zaman hava filtresinin girişindeki bantı sökmemmi gerekiyor bunun başka bi yolu yokmudr?1.3 doblo kullanıyorum tipodan sonra daha bi seri geliyo aracım 126000 kmde motor yapılmaktan kasıt nedir rektefiye neresine yapılıyo,,motor yaptıranlar daha sonraları hararetten şikayet ediyolar bunun  sebebi nedir?yaptırmaya kalksam ne kadara mal olur?yaptıranlar veya bu tecrübeyi daha önce yaşamış olan arkadaşlar bilgilendirirse memnun olurum  :teşekkür:
"Kalabalıkta ARTİSTLİK yapanın tenhada ÖZRÜ kabul olmaz" :)

dangerous161blue

  • Ziyaretçi
Ynt: Motor Rektefesi 1600 cc ( motor kodu : 159 A3 016 )
« Yanıtla #16 : 21.Haz.2008 17:34:22 »
kardeşim rektefiye olabilir motor sıfır yapılır   yada sekman atılıp da kurtarabilirsn  sonuçta  kapalıkutu açınca belli olur sekman mı rektefiyemi memnun kalırsın ama ii usta şart

dangerous161blue

  • Ziyaretçi

HAYDAR98.1.6.SX

  • Ziyaretçi
Ynt: Motor Rektefesi 1600 cc ( motor kodu : 159 A3 016 )
« Yanıtla #18 : 08.Tem.2008 21:20:06 »

ellerinize saglık arkadaşlar motor yeni gibi oldu

sweetyy06

  • Ziyaretçi
Ynt: Motor Rektefesi 1600 cc ( motor kodu : 159 A3 016 )
« Yanıtla #19 : 31.Tem.2008 23:35:23 »
ellerine sağlık sayende biraz bilgimizi arttırdık :)

Çevrimdışı Serhat Ayşen

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 196
  • Serhat/32/Ankara-Polatlı
  • *Adı soyadı : Serhat
  • *Meslek: Elektrik Tek.
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: Ankara
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Motor Rektefesi 1600 cc ( motor kodu : 159 A3 016 )
« Yanıtla #20 : 04.Ağu.2008 00:32:27 »
benım motorda blok ıle kapak arasındakı contadan cok yag kacırıyor, sokersem motor da yaptıracagım onun yerıne bolca yag eklıyorum, yaga da zam gelmıs ama ne yapalım
88 Renault 11/93 Doğan SLX/94 Tipo SX/2006 Aveo/2009 Cruze  8 Yılda 5 otomobil
http://www.yukleresim.com/images/86784775758233185142.jpg

sescimustafa

  • Ziyaretçi
Ynt: Motor Rektefesi 1600 cc ( motor kodu : 159 A3 016 )
« Yanıtla #21 : 26.Ağu.2008 16:06:00 »
çok güzel bi çalışma eline sağlık bilmediğimiz noktaları öğrenmiş olduk.sağolasın  :love:

exp86

  • Ziyaretçi
Ynt: Motor Rektefesi 1600 cc ( motor kodu : 159 A3 016 )
« Yanıtla #22 : 16.Eki.2008 17:14:46 »
 :teşekkür: Arkadasım...
4 zamanlı aracların genel motoru hakkındada bılgı sahıbı oluyoruz bu sekılde.
derleyen arkadasın ellerı dert gormesın

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Motor Rektefesi 1600 cc ( motor kodu : 159 A3 016 )
« Yanıtla #23 : 16.Eki.2008 23:18:19 »
arkadaşlar bir aracın motorunun bittiğini nereden anlarız?ilk başta aklıma gelenler çekişte azalma,fazla yakıt,aşırı zorlanma,katalog verilerine göre maxımum hıza ulaşamama(bakımlar tam oldugunda bile)..1.4 s tipomun cekişinden memnun değilim (lpgde) benzinde zaten kullanmıyorum ucuk rakamlar cıkıyo ortaya illaki kullanacagım zaman hava filtresinin girişindeki bantı sökmemmi gerekiyor bunun başka bi yolu yokmudr?1.3 doblo kullanıyorum tipodan sonra daha bi seri geliyo aracım 126000 kmde motor yapılmaktan kasıt nedir rektefiye neresine yapılıyo,,motor yaptıranlar daha sonraları hararetten şikayet ediyolar bunun  sebebi nedir?yaptırmaya kalksam ne kadara mal olur?yaptıranlar veya bu tecrübeyi daha önce yaşamış olan arkadaşlar bilgilendirirse memnun olurum  :teşekkür:

Aracımda yakıt artışı yok,zorlanma yok ama muhtemel maksimum hıza ulaşamama,çekişten düşme olunca aracımın şu anki gücünü ölçmek için bosch car service'de dinamometreye bağlattım.Düşündüğümden fazla düşük çıkınca sorun ne olabilir diye sorduğumda motoru açmadan :s20: kompresörle motoru ölçeriz sorunun altta mı(piston-segman-gömlek),yoksa üstte mi(subap) olduğunu anlarız dediler.Bu ölçümden sonra karar veriyorlarmış :???:



Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Motor Rektefesi 1600 cc ( motor kodu : 159 A3 016 )
« Yanıtla #24 : 17.Eki.2008 13:19:43 »
ahmet kardeşim ne kadar çıktı..hp.. :s20:
Volkswagen California