Gönderen Konu: termostat resimleri ( tempra 1.6 sxa - tipo 1.4ie )  (Okunma sayısı 7627 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19292
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
TEMPRA 1,6 SXA (KARBÜRATÖRLÜ) TERMOSTAT RESİMLERİ


ARKADASLAR ÇOĞU ZAMAN TERMOSTATIN AÇMAMASI ARACLARIMIZIN HARERET YAPMASINA NEDEN OLUR..VE TERMOSTATLARIMIZI DEĞİŞTİRMEK ZORUNDA KALIRIZ...

::::::::TERMOSTAT::::::::

Termostat, sıcaklığı istenen ölçüde sabit tutabilen bir tür kontrol sistemidir.yani araclarımızın soğutma suyunu belirli bir sıcaklığa gelene kadar motor içinde hapseder.radyatör il bağlantısını keser.gerekli sıcaklığa ulasıncada  Sıcaklıktaki değişim, termostattaki duyarlı bir parçaya tesir ederek gerkli olan yeri açar ve soğutma suyumuz radyatör ve motor arasında devirdaim olur. böylece motorumuz en ideal ısıda çalışmış olur..

arızalanması durumunda mutlaka değişmelidir.aksi halde arızalı termostat açılmaz ve motor suyunun devir daimini sağlamaz ise araclarımız hararet yapabilir..

ben yazın termostatın içini boşaltıyorum..nedeni ise bulunduğum yerde zaten havalar sıcak .motor çabuk ısınıyor.termostın içi dolu ise fan motoru sık aralıklarla çalışmak zorunda kalıyor....termostatı boşaltınca motor suyu daha geç ısınıyor ve fan daha az aralıklarla çalışıyor.

TERMOSTATIN ÇALIŞMA ŞEKLİ İSE
MOTOR SUYU TERMOSTATIN İÇ KISIMINDAN GELİR..SU MOTOR UN ÇALIŞMASI İLE YETERLİ ISIYA GELİNCE TERMOSTATIN İÇİNDEKİ ISIYA DUYARLI (HAREKETİ İLERİ VE GERİ OLARAK YAPAR) PARCA HAREKET EDEREK SUYUN KÜÇÜK VE BÜYÜK OLAN BORULARIN BİRLEŞTİĞİ KISMA GEÇMESİNE İZİN VERİR.MOTOR SICAKLIĞI YETERLİ SEVİYE 87'C CİVARI OLDUĞU SÜRECE AÇIK KALIR.SU SICAKLIĞI DAHA ASAĞI  DÜŞÜNCE YOLU KAPATIR VE SU SICAKLIĞI TEKRAR 87'C CİVARINA GELİNCE TEKRAR AÇILIR.
VE BU BÖYLE DEVAM EDER VE MOTORUMUZ HER ZAMAN 87'C CİVARI BİR ISIDA ÇALIŞMIŞ OLUR..

TERMOSTATTAN ÇIKAN:

BÜYÜK BORU RADYATÖR ÜST HORTUMUNA TAKILARAK RADYATÖR İLE BAĞLANTIYI SAĞLAR.

KÜÇÜK BORU İSE KALORİFER PETEĞİ SICAK SU GİRİŞİNE GİDEN HORTUMA TAKILARAK KALORİFER İLE BAĞLANTIYI SAĞLAR..













Bunlarda @mmengi Tipo 1.4 ie termostatına ait resimler.



« Son Düzenleme: 30.May.2009 18:51:42 Gönderen: mavis717 »
Volkswagen California


ahmeteren03

  • Ziyaretçi
Ynt: TEMPRA 1,6 SXA ve TİPO 1.4ie TERMOSTAT RESİMLERİ
« Yanıtla #1 : 16.Nis.2008 21:32:41 »
teşekkürler emeğinize sağlık

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 8502
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: TEMPRA 1,6 SXA ve TİPO 1.4ie TERMOSTAT RESİMLERİ
« Yanıtla #2 : 16.Nis.2008 22:10:01 »
ellerine sağlık kanka  :ok: ;) :teşekkür:

dangerous161blue

  • Ziyaretçi
Ynt: TEMPRA 1,6 SXA ve TİPO 1.4ie TERMOSTAT RESİMLERİ
« Yanıtla #3 : 20.May.2008 15:28:20 »
onu boş taksak olurmu abi yaz için yoksa 87 yerine daha az değerdemi takılacak

ahimehmet

  • Ziyaretçi
Ynt: TEMPRA 1,6 SXA ve TİPO 1.4ie TERMOSTAT RESİMLERİ
« Yanıtla #4 : 20.May.2008 16:30:38 »
selam benim bu hararet olayı ile başım dertte arabam hararet yaptı fan müşürü ve termostat değiştirdim ama yeni öaldığım termostatın üzerinde sıcaklık sensörü yok parçacılarda yoktu eskisini taktık kırık olduğu halde. bu sensörün görevi tam olarak nedir hararet göstergem çalışıyor. bu arada aracın hararet problemi devam ediyor conta yakmış olabilir deniyo radyatör tıkalı olabilir deniyo sistemde hava var gibi geliyo bana ama hava yapmaz deniyo fena halde bunaldım daha aracı da yeni aldım yardım ederseniz sevinirim

er 23

  • Ziyaretçi
Ynt: TEMPRA 1,6 SXA ve TİPO 1.4ie TERMOSTAT RESİMLERİ
« Yanıtla #5 : 07.May.2009 15:37:34 »
ect sensörü engine colant sensör (türkce mealı )motor sıcaklık sensörü
görevi:bu sensör motorun sıcaklıgını algılayarak motorun sıcak veya soguk oldugunu ecu ya bildirir yani kışın arac bir marşta calışıyorsa bu sensör ecuya motor soguk ona göre enjeksiyon süresini artırır motor cabuk calışır yani ciklenin görevini yapar tüm enjeksiyonlu araclarda vardır bizimkinin parca fiyatı 70 ytl civarındadır örnegin fousların sensörü 98/2005 arası olanların ect sensörü bizimkilerine cok benziyor onunda fiyatı 70 ytl calışma prensipleri ısındıklarında direncleri düşer  4 omh den 2  omh ye ve arac ısındı der ve enjeksiyon sürelerini kısaltarak zengin karışımı keser
calışmadıgını nasıl anladın şöyle bir durum yaşıyormusun
aracın cok yakıyormu
benzine alınca belli eder
eksozdan simsiyah duman atar motor ısındıgı zaman benim görüşlerim bunlar
bir fikir elettronikcilerde  2 omh lik drenci alarak buraya bagla  motorda degişiklik olacakmı bu direncler 50 kuruşluk bişey hep baglı kalırsa kışın zor calışır



Çevrimdışı Adminn

  • Administrator
  • 2. Vites
  • ******
  • İleti: 201
  • *Adı soyadı : İsmail
  • *Meslek: Memur
  • *Yaş: 38
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Aracı Olmayan Admin
  • Lpg Markası : yok
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: termostat resimleri ( tempra 1.6 sxa - tipo 1.4ie )
« Yanıtla #6 : 21.Ara.2010 23:06:37 »
bir sorun olacak ben motor yeni çaliştiginda termostad dan radyatöre gelen hortumu el ile kontrol ediyorum 85 90 dereceye gelene kadar herhangi bir ısınma yok buda demekki termostad saglam fakat kalörifer e giden hortum motor ile aynı oranda ısınıyor yanı kalörifer kısmına su geçişi var bu sizdede böylemi normali nedir ?

normal olması gereken durum bu zaten  :ok:

Çevrimdışı Adminn

  • Administrator
  • 2. Vites
  • ******
  • İleti: 201
  • *Adı soyadı : İsmail
  • *Meslek: Memur
  • *Yaş: 38
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Aracı Olmayan Admin
  • Lpg Markası : yok
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: termostat resimleri ( tempra 1.6 sxa - tipo 1.4ie )
« Yanıtla #7 : 21.Ara.2010 23:10:51 »
anladım o zaman mantıken kalöriferi soguga ayarladıgımızda bu hortum ısınmamalı musluk kapatmalı eger ısınıyorsa musluk da kaçirma vardir dogrumu ? cevap için teşekkürler  :ok:

yanlış..

musluk hortumun sonunda ama hortum sıcak suyun gectiği kısıma bağlı olduğu için komşuluk ilişksinden dolayı hortumun içindeki su ısınır dolayısı ile hortumda ısınır.. ;)

Çevrimdışı Adminn

  • Administrator
  • 2. Vites
  • ******
  • İleti: 201
  • *Adı soyadı : İsmail
  • *Meslek: Memur
  • *Yaş: 38
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Aracı Olmayan Admin
  • Lpg Markası : yok
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: termostat resimleri ( tempra 1.6 sxa - tipo 1.4ie )
« Yanıtla #8 : 21.Ara.2010 23:14:35 »
evet haklısınız az da olsa ısınma olur , dogrusu petek çıkış hortumunu kontrol etmek :ok:

oradaki komşuluk sıcakkanlıdır.. :hiii:

Çevrimdışı Adminn

  • Administrator
  • 2. Vites
  • ******
  • İleti: 201
  • *Adı soyadı : İsmail
  • *Meslek: Memur
  • *Yaş: 38
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Aracı Olmayan Admin
  • Lpg Markası : yok
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: termostat resimleri ( tempra 1.6 sxa - tipo 1.4ie )
« Yanıtla #9 : 21.Ara.2010 23:30:21 »
hocam biz bu kalörifer muslugunun saglamlıgını anlayamıyacagız desene ilişkiler çok sıkılıfıkılı  :hiii:

aslında şunun için soruyorum kışın problem yok ama yazın eger petege sıcak su geliyor ise klima performansını etkilemesi ben o suyun devirdaim etmemesini saglamak istiyorum geçen lpg hortumundaki gaz vanasını sıfırı ile degiştirdim 3 lira baktımki bu vana burayada uygulanabilir yani sıcak su geçişini komple kapatabilir belki böyle birşey uygulayacagım ama normalini ögrenmek istedim  :sırıtan:

haklısın bu bir sorun..

yazın kalorifer peteği kapalı iken petek sıcak mı bakacaksınız. musluk kaçırıyor olabilir.. ;)

forumda daha önceleri 93 sx klimalı aracı olan bir üye musluğun su kaçırması sebebi ile kalorifer hortumlarını iptal etmişti.. ;)

Çevrimdışı İbrahim Öztürk

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1044
  • *Adı soyadı : İbrahim
  • *Meslek: Satış danışmanı
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: Parlak Siyah
  • Model Yılı: 2012
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: termostat resimleri ( tempra 1.6 sxa - tipo 1.4ie )
« Yanıtla #10 : 30.Ara.2010 19:19:57 »
ben aractan termostatı sokeyım dıyorum sureklı açık namussuz

1995 FIAT TIPO 1.6 SX 230.000KM