Gönderen Konu: Motor soğutma suyu doldurulması ve havasının alınması  (Okunma sayısı 9205 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

200016V

  • Ziyaretçi
Suyun renginde bi değişim olmadım?

onur-d

  • Ziyaretçi
önce içindeki pis suyu bosalttım,sonra temız su ve katkıyı koydum su gene pis ve kopurmuş olarak çıktı

200016V

  • Ziyaretçi
önce içindeki pis suyu bosalttım,sonra temız su ve katkıyı koydum su gene pis ve kopurmuş olarak çıktı

Demekki iyi kötü işe yarıyor güzelmiş :)
Hayırlısı olsun senin için.

meric_35

  • Ziyaretçi
arkadaslar bugun bende arabama antifiriz koydum konu kalabalıgı olmasın diye buraya yazıyom sorunumu;
radyatorun altındaki hortumu sokmeye üşendim bende sol üst kosede kelebek gibi acma yeri olan serce parmak genişliginde bi tıpa var ya ordan suyu bosalttım fakat kapatırken biraz fazla sıktım galiba cıt diye bi catlama sesi simdi o parca radyatorun icine dusermi nasıl degiştirebilirim basıma bi dert acarmı bilgi verirseniz cok sevinirim arkadaslar insallah sorunumu anlatabilmisimdir cevab bekliyorum iyi forumlar...

onur-d

  • Ziyaretçi
cıtlama sesi normal o vida sert ve rayatördeki yuvasıda sıkı oldugu ıcın takılırken o ses cıkıyor geri cevirip baksaydınız eger suphelenıyosanız kırıldımı dıye, bide orası havasını almak ıcın yapılmıs yanı sızın radyatordekı suyun tamamı bosalmamıs

meric_35

  • Ziyaretçi
geri cıkarıp baktım tamamen kırılmamış ama eger dedigim gibi catlak varsa hararet 80-90' a cıktıgında basınctan koparmı diye süpheleniyorum

onur-d

  • Ziyaretçi
o vidanın basıncla felan oradan cıkması ımkansız vıdada catlakmı tespıt ettınız eger oyle bısey varsa gerı takmasaydınız cunku tutma yerı kırılırsa ıcınde kalıcak oradan havasını alamıyacaksınız

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19292
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
vida kırıldı ise onun yenisi olması lazım..eger bulamaz iseniz toros havalandırma musluğu takınız..tamamen metal toros havalandırma tapası..
Volkswagen California


oklit

  • Ziyaretçi
bildiklerini paylaşan arkadaşlara teşekkürler,

benim araçta termostatın içi boşaltılmış yani su sıcakken de soğukken de radyotörü dolaşıyor.

termostatı alıp kendim takmayı düşünüyorum, su tamamamen boşaltılınca kaç litre su alıyor motor, hacim ne kadar

bu işi yapan arkadaş var mı, yorumlarınızı bekliyorum

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19292
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
kullanma klavuzunda tam değerler var..6,5 sıvı alıyormuş soğutma sistemi..

sıvı doldururken kaloriferi sıcak konuma alınız..
Volkswagen California


meric_35

  • Ziyaretçi
vida kırıldı ise onun yenisi olması lazım..eger bulamaz iseniz toros havalandırma musluğu takınız..tamamen metal toros havalandırma tapası..

bu tapa tamamen yerinden cıkıyosa sorun yok zaten ne yapar eder yenisini bulurumda gevşettiginde yarısı cıkıyo yarısı radyatörde kalıyo yarın bakayım artık toroslarınkide bize uyoyosa guzel verdigin bilgi icin sagol mesut abi

meric_35

  • Ziyaretçi
bildiklerini paylaşan arkadaşlara teşekkürler,

benim araçta termostatın içi boşaltılmış yani su sıcakken de soğukken de radyotörü dolaşıyor.

termostatı alıp kendim takmayı düşünüyorum, su tamamamen boşaltılınca kaç litre su alıyor motor, hacim ne kadar

bu işi yapan arkadaş var mı, yorumlarınızı bekliyorum

nerden anladınız termostatın görevini yapamadıgını

oklit

  • Ziyaretçi
normalde sürekli 90 civarında olması gereken hararet yola çıkınca 50 lere falan düşüyor

motor çabuk ısınmıyor..

meric_35

  • Ziyaretçi
artık havalar sogudu gec soguması normaldir uzun yoldada 4 cizgi hararet cizgisi normal diye biliyorum tabi benim gorüsüm dogrumu bilmem.
 bu arada benim tapa sorunum çözüldü parcacıdan 2 tl ye aldım taktım yalnız biraz uzun gibi geldi eskisine nazaran biraz yol yapayım su kacırırsa yenisini alacaz artık

Çevrimdışı Vedat Özan

  • vedat özan
  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 121
    • 2008 1.3 DOBLO DİNAMİC
  • *Adı soyadı : VEDAT
  • *Meslek: doğalgaz tesisat
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: ANKARA
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: YEŞİL
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Türü: Dizel
arkadaşlar arcımda hararet 100 gösteriyor bu sırada radyatör kapağından damla damla su atıyor acaba kapakmı bozuk yoksa hararet yapıyor ondanmı bilen varmı radyatör kapağı kaç dereceden sonra su atar

hexus98

  • Ziyaretçi
benim tipo s ile bugün 12 km yola gittim hararet göstergesi 90a bile gelmedi ama durdugum zaman hararet birden yükselmeye başladı bende motor kaputunun içini açtımki tam olarak karbüratörün altından hafif bir duma çıkıyordu motoru hemen stop ettim bir farkettimki hava soguk diye ısıtma jiklesini çekmiştim ısıtma jiklesi takılı kalmış. Kafam bozuldu tamirciye gittim radyatörde antifriz yokmuş antifriz koydurdum havasınıda aldı fakat şimdi radyatörün alt kısmındaki hortumdan su damlatıyor bir başka usta dediki daha önceden antifriz kullanılmadığından bu sorunu yapar radyatörde delik çatlak varsa antifriz açmıştır dedi yarın radyatörü kontrol ettirecem ama şu kış ayında hararet göstergesinin 90+2 5-10 km sonra görmesi canımı sıkıyor... çözümü bilen arkadaşlardan yardım bekliyorum lütfen mesaj atarmasınız çok sevinirim.

Çevrimdışı Ekrem Akgün

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 667
  • *Adı soyadı : EKREM
  • *Meslek: AKGÜN
  • *Yaş: 24
  • *Şehir: İSTANBUL
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: SATILDIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: Benzin
arkadaşlar arcımda hararet 100 gösteriyor bu sırada radyatör kapağından damla damla su atıyor acaba kapakmı bozuk yoksa hararet yapıyor ondanmı bilen varmı radyatör kapağı kaç dereceden sonra su atar
conta yakıyorsun dikkat et hemen contayı değiştir yoksa yaga karışır mazallajh dünya parası verirsin
l

hexus98

  • Ziyaretçi
Arkadaşlar benim başıma gelen sizin başınıza gelmesin diye anlatım olayları : Radayatörümü yiyen bitiren antifrizin çatlakları kapatması için Toz olan kuma benzeyen bir madde koymuştuk bu madde radyatör çatlaklarını kapattı bunun yanında motordada heryeri tıkadı galiba. Bugün radyatör + fan müşürü değiştiği halde şu kış döneminde 10-15 dk da 90+2 yi görüyor motor sıcaklığı kaç tane ustaya görüdüysem normal diyorlar ama ben kendi arabamı biliyorum soguk havada 75-80'i geçmezdi sıcaklığı önceden !!! Şimdi uzun yola çıkmaya korkuyorum.
Ustanın biri motor üst kapak sökülecek motor sogutma deliklerine tek tek bakılacak tıkalı bir yer var mı diye Neyse Allah sonumuzu hayretsin bu gidişle ben bu arabayı ustalar yüzünden satarım satarsam. Her kafadan bir ses geliyor.
Ben size tavsiye Arabanız dogru dürüst çalışıyorsa sakın bir yeriyle oynatmayın çook masraf açıyor gerçektende. bugün 200 tlden oldum.
Lütfen buna benzer başına olay gelmiş arkadaşlar nasıl çözdüklerini anlatırsa sevinirim.... Kış ayında sıcaklık normalde tipo-s lerde kaçta seyrediyor ?
« Son Düzenleme: 11.Ara.2010 19:04:58 Gönderen: hexus98 »

Çevrimdışı Gökhan Karadaş

  • gökhan5142
  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 12543
  • FOREVER 156 :D
  • *Adı soyadı : gökhan karadaş
  • *Meslek: P.M.
  • *Yaş: 26
  • *Şehir: istanbul
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Rengi: bej
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Türü: Benzin
Arkadaşlar benim başıma gelen sizin başınıza gelmesin diye anlatım olayları : Radayatörümü yiyen bitiren antifriz için ustanın birine Toz olan kuma benzeyen bir madde koymuştuk bu madde radyatör çatlaklarını kapattı bunun yanında motordada heryeri tıkadı galiba. Bugün radyatör + fan müşürü değiştiği halde şu kış döneminde 10-15 dk da 90+2 yi görüyor motor sıcaklığı kaç tane ustaya görüdüysem normal diyorlar ama ben kendi arabamı biliyorum kış aynda 75-80 arası çalışıyordu önceden !!! Şimdi uzun yola çıkmaya korkuyorum.
Ustanın biri motor üst kapak sökülecek motor sogutma deliklerine tek tek bakılacak tıkalı bir yer var mı diye Neyse Allah sonumuzu hayretsin bu gidişle ben bu arabayı ustalar yüzünden satarım satarsam. Her kafadan bir ses geliyor.
Ben size tavsiye Arabanız dogru dürüst çalışıyorsa sakın bir yeriyle oynatmayın çook masraf açıyor gerçektende. bugün 200 tlden oldum.
geçmiş olsun :morgöz:

hexus98

  • Ziyaretçi
sagolasın gökhan. Maddi sıkıntım ne zaman olsa rabama yansıyor arabamda da sıkıntı oluyor ki tam dibe vurum...

Çevrimdışı İbrahim Öztürk

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1044
  • *Adı soyadı : İbrahim
  • *Meslek: Satış danışmanı
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: Parlak Siyah
  • Model Yılı: 2012
  • Yakıt Türü: Benzin
bende hıc antıfrız koymamıstım aracıma bırgun koyayım dedım radyatoru patlattık bır kac hortumda cabası. %50 ye 50 oranında antfrıze koyun aracınıza. yoksa her tarafı curutuyor. radyatoru degıstıkten sonra hararet ınanılmaz ıyı degerlere dustu

1995 FIAT TIPO 1.6 SX 230.000KM

Çevrimdışı Levent karakoc

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 473
  • *Adı soyadı : levent
  • *Meslek: tekniker
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: istanbul-Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gümüş
  • Lpg Markası : AKL Sıralı
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Merhabalar çok aradım ama bulamıyorum kalorifer peteğini söktüm geri takıcam ama motorun hava yapmasından korkuyorum havasını almak için motor bloğu üzerindeki civatayı bulamadım bana mpi motor üzerinde nerede gösterebilirmisini<z yada resim var  mı? kalorifer hortumundaki tapayı buldum ama motor bloğundakini bulamıyorum acil yardımınızı bekliyorum :( aracı çalıştırsam zararı olur mu bide ? not forumda bulamadım
Hey Gidi Hacı Murat sen SENSÖRsüzde giderdin
 :nazar:  TEMPRA PİLOTU   :nazar:
Tempra 1.6 i.e SLX ABS Airbag Klima Gümüş Gri
Full + Full

Çevrimdışı Adnan Taşan

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 478
    • ADNAN TASAN - 1989 1.7 FLASH (F2N ENGİNE) BEYAZ
  • *Adı soyadı : adnan
  • *Meslek: otobüs driver:)
  • *Yaş: 34
  • *Şehir: amasya
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : nlp
  • Model Yılı: 1989
  • Yakıt Türü: LPG
hava almak için motor bloğunda tapa aramana gerek yok..suyunu tamamla..kalorifere giden hortumlardan birini veya lpg regulatöre giden hortumu gevşet havasını al..çok az hava kalsa bile kendisi atar zaten..bunları yaptıktan sonra aracı çalıştır ve termostatın açıp suyu devir ettiğini gör..

Çevrimdışı Vedat Özan

  • vedat özan
  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 121
    • 2008 1.3 DOBLO DİNAMİC
  • *Adı soyadı : VEDAT
  • *Meslek: doğalgaz tesisat
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: ANKARA
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: YEŞİL
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Türü: Dizel
kalorifer hortumunun üstünde tornavida başlıklı

Çevrimdışı Levent karakoc

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 473
  • *Adı soyadı : levent
  • *Meslek: tekniker
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: istanbul-Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gümüş
  • Lpg Markası : AKL Sıralı
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
eywallah teşekkürler beni tamirciye kadar götürsün yeter yanlız şunu sorucam bende lpg sadece kalorifere giden hortumdaki tırnaklı vidadan hava alsam olmaz mı ? bide termostatın açtığını nasıl anlayabilirim?
Hey Gidi Hacı Murat sen SENSÖRsüzde giderdin
 :nazar:  TEMPRA PİLOTU   :nazar:
Tempra 1.6 i.e SLX ABS Airbag Klima Gümüş Gri
Full + Full