Gönderen Konu: TEMPRA ve TİPO'NUZUN MOTOR BEYGİR GÜCÜ ÖLÇÜM STANDARTLARI.DIN-SAE-EEC AÇIKLAMASI  (Okunma sayısı 6889 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Merhaba arkadaşlar tempra ve tipolarımızda farklı standartta güç ölçüm birimleri vardır.Bunlar DIN-SAE-EEC'dir.Aracınızın kullanma kılavuzuna baktığınızda hangi standartta olduğunu görebilirsiniz.Ruhsatta BG veya KW cinsinden gösterir ama ölçüm standartı yazmaz.Alıntı yaparak bu konuyu sizlerle paylaşmak istiyorum

DIN-SAE

Türkiye'de otomobil satan bazı şirketler beygir gücünü yüksek göstermek için SAE cinsinden veriyor. Citroen ve Subaru bütün modellerinde, Tofaş-Fiat ise bazı yerli modellerinde beygir gücü için SAE normunu kullanıyor. Geri kalan bütün şirketler beygir güçlerini DIN normuna göre verdiği için bu üç üreticinin araçları olduğundan daha güçlü gibi görünüyor. Bütün Avrupa ülkelerinde kullanılan DIN normu ile daha çok Amerika'da kullanılan SAE normu arasında önemli bir fark bulunuyor. Örneğin, aşağıda belirtildiği gibi, DIN normuna göre 90 BG/DIN olan bir aracın beygir gücü SAE normuna göre 101 BG/SAE.Beygir gücü arttıkça fark da artıyor.

Avrupa'daki bütün üreticiler DIN normunu kullanıyor ve Türkiye'de de bu üç şirket dışında bütün şirketler beygir gücü değerlerini BG/DIN olarak veriyor. SAE değeri, DIN olarak verilen değerden daha yüksek ve beygir gücü bu şekilde verildiğinde ikisi arasındaki farkı bilmeyen kişilerin aracın beygir gücünün daha fazla olduğunu düşünmesine neden oluyor.

Dünya üzerinde otomobillerin motor gücü ölçümünde yaygın olarak kullanılan 2 adet güç ölçüm standardı bulunmaktadır. Bunlardan SAE normu olarak bilineni motor gücünü, motorun çıkış noktası olan krank ucundan ölçerken, diğer norm (DIN) motor gücünü tekerleklerden ölçer. Kabaca birbirlerine 1.123 katsayısıyla çevrilebilen bu iki ölçüm şeklinden hangisinin kullanılacağına karar vermek firmaların yetkisindedir.

Tofaş-Fiat da bazı otomobillerinin beygir gücün SAE olarak veriyor. Yine, amaç beygir gücünü yüksek göstermek. Hatta, Tofaş'ın internetteki sitesinde beygir güçlerinin SAE cinsinden olduğu bile belirtilmemiştir. Tofaş'ın kataloglarında ise bazı beygir gücünün SAE cinsinden olduğu yazıyor. Ayrıca Tofaş'ın kataloglarında, ilginç bir şekilde, beygir güçleri SAE cinsinden verilirken tork değerleri DIN normuna göre verilmiş.Bütün şirketler DIN normunu kullanırken, beygir gücünün daha fazla olarak algılanmasına neden SAE normunu kullanmayı iyi niyetli bir davranış olarak değerlendirmek de mümkün değil.

EEC

Elektronik emisyon kontrolü (Electronic Emission Control) güç ölçümü olarak DIN standartını desteklemekle birlikte aracın katalizörlü tam gücünü vermektedir.Örnek olarak 2.0 16v motorun İtalyan üretimleri gereği gerçek katalizörlü gücü 139 HP EEC'dir.99 modelden düşük modeller için katalizörsüz ölçümü 148HP DIN olarak belirtilmiştir.Aslında iki modelde aynı motora sahiptir bu araçta katalizör olmadığı anlamına gelmez.

Türkiye yerli üretim şartlarında ise yakıt tüketim ve ülke şartları bazında tekrar yapılan bir düzenleme ile daha düşük HP güç üretir bir konuma getirilmiştir.Chip uygulaması ile artırılabilmektedir.
« Son Düzenleme: 17.Kas.2008 10:40:32 Gönderen: mekik »

illegalizer

  • Ziyaretçi
tarık'ın sedicivalvolesi 148 beygir değil mi demek istiyorsun?  :hiii:

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
tarık'ın sedicivalvolesi 148 beygir değil mi demek istiyorsun?  :hiii:

Yani EEC açıklamasını tekrar okumanı rica ederim Samet kardeşim :???:

148HP DIN standartına göre katalizör dahil edilmemiş(ki katalizör var) ölçüm verisi,139HP EEC katalizörlü ölçüm verisidir :s1:

Çok şanslısın anladın sen onu :hişşt:


Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Evet arkadaşlar özellikle 1.6 aracı olanlar,SAE olarak yazıldığını biliyor muydunuz? Belki daha önce bu durum dikkatinizi çekmedi :heyy:
« Son Düzenleme: 17.Kas.2008 10:59:13 Gönderen: mekik »

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Evet arkadaşlar özellikle1.6 aracı olanlar SAE olarak yazan arkadaşlar belki daha önce bu durum dikkatinizi çekmedi :heyy:

ahmet kardeşim ellerine sağlık.. ;)

tofas tipoyu pazarlarken ( özellikle 1,6ie serisi ) zamanın araclarının kuvvaetinde göstermek için sae normunu kullanmıştır..ve 104hp sae yazmıştır.tüm dünya dın normlarını kullanırken bunun böyle olması tofas için - bir puan olmuştur..
aslında tipo 1,6ie 104 hp değil 92hp dir..bunu daha önce forumda dile getirmiştim..zaten kullanma klavuzunda hp değerleri yazarken yanında normalarıda yazıyor.. ;)

http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=1257.25

kullanma klavuzu bilgileri





Volkswagen California


Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Daha önce forumda yer almış demek ki :s20: Benim aracımda da SAE 'ye DIN'a  nispeten düşük gösteriyor bu durumu aracımda 139HP EEC yazdığı zaman anladım.Diğer 2.0'lar 148HP DIN olarak lanse ediliyor,gördüm ki aradaki fark katalizör ölçümü :ok:
« Son Düzenleme: 17.Kas.2008 11:10:36 Gönderen: mekik »

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
ruhsatta ceşitli değerler yazıyor ..kimisinde hiç yazmıyor bile.. :crash:

benim temprada 102hp yazıyordu..eniştemin focus 100hp idi..ama benim tempra focus gibi değildi..arstırdım baktımki bizim tempra 86 hp..oda en iyi sartlarda..
nette millet yazıyor benim aracım su kadar hp diye..işte yukarıda fabrika değerleri var....tipo s için 88 hatta 97 hp diyen bile var..ama genel hata tipo / tempra 1.6 ie için 104 hp sanılması..aslında 92 hp..ve karbüratörlü motordan 6hp farklı..modsuz hali tabiki....  ;) ;)
Volkswagen California


Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ruhsat olayı işin diğer bir yüzü,modellerin uzantıları dahi tam belirtilmyor

Subaru bile SAE olarak göz boyuyorsa bizimkilerinde ondan geri kalmamısına şaşmamak lazım  ;)

Çevrimdışı Efe Cankurtaran

  • 6. Vites
  • ******
  • İleti: 2012
  • *Adı soyadı : efe
  • *Meslek: muhasebe
  • *Yaş: 27
  • *Şehir: istanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Yakıt Türü: LPG
benim aracın ruhsatında 70,5 kw yazıyor

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
teşekkürler ahmet kardeşim  ;) ;) ;)

küçük bir aldatmacayla insanların gözünü boyamaya çalışıyorlar

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
benim aracın ruhsatında 70,5 kw yazıyor

70.5KW için 1.36 katsayısı uygulandığında yaklaşık 96BG eder.Sorun KW veya BG olması değil bu ölçümün yapıldığı dünya standartı DIN veya SAE olması.İkisinin arasında 1.123 katsayı var SAE gösterildiğinde araç daha güçlü izlenimi veriliyor

EEC standartına göre katalizörlü çıkan DIN ölçümü yansıtılıyor bu da aracın daha düşük güce sahipmiş izlenimini veriyor

Çevrimdışı Tarık Çakarer

  • Member
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2184
  • Belki Birgün ...
  • *Adı soyadı : tarık
  • *Meslek: İs Güvenliği Personeli
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Yalova
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: Benzin
Bu da demek oluyorki benim ruhsatta 108 kw yazı beygir karşılığı 148...Bunu yazarlarken konvertörsüz ölçüm yaaparak ölçmüşler 148 çıkmışş..Konvertörlü ölçümde 139 hp çıkmıışş...doğrusu 139 hp dir o zaman  :) :) :) Konvertörü çıkarmak farz oldu artıkk  :hiii: :hiii: :hiii: :hiii: :puah: :puah: :muhaha:



...Hayaller Gerçekleştirilmek İçindir...

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Bu da demek oluyorki benim ruhsatta 108 kw yazı beygir karşılığı 148...Bunu yazarlarken konvertörsüz ölçüm yaaparak ölçmüşler 148 çıkmışş..Konvertörlü ölçümde 139 hp çıkmıışş...doğrusu 139 hp dir o zaman  :) :) :) Konvertörü çıkarmak farz oldu artıkk  :hiii: :hiii: :hiii: :hiii: :puah: :puah: :muhaha:

Yaptığım araştırmaya göre 1999 yılından önceki modellerde EEC normu zorunluluğu olmadığı için DIN normuna göre katalizörsüz ölçüme göre 148BG/DIN olarak belirtilmiştir.Ama şunuda unutmamak lazım Türkiye üretim şartlarında ise yakıt tüketim ve ülke şartları bazında tekrar yapılan bir düzenleme ile daha düşük HP güç üretir bir konuma getirilmiştir.İtalyadan orjinal eprom ile maksimize edilebiliyor   :love:
« Son Düzenleme: 17.Kas.2008 16:38:35 Gönderen: mekik »

Çevrimdışı Tarık Çakarer

  • Member
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2184
  • Belki Birgün ...
  • *Adı soyadı : tarık
  • *Meslek: İs Güvenliği Personeli
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Yalova
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: Benzin
 :teşekkür: Ahmet Abi bizi Bilgilendirdiğin için... :bravo: :bravo: :bravo: :bravo: :bravo: :s1: :s1: :s1:
« Son Düzenleme: 18.Kas.2008 00:08:44 Gönderen: sedicivalvole »



...Hayaller Gerçekleştirilmek İçindir...

veysel_mff52

  • Ziyaretçi
işin sahtekarlığına kaçılmış desenize arkadaşlar.satışlar hızlansın felan muhabettine...

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Çok güzel paylaşım teşekkürler....  :ok:
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Mustafa Güler

  • Süper Moderator
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 17192
    • Mustafa Güler - 2014 SEAT LEON 1.2TSI / BEYAZ
  • *Adı soyadı : Mustafa Güler
  • *Meslek: Muhasebe
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Seat
  • Araç Modeli: Leon
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Model Yılı: 2014
  • Yakıt Türü: Benzin
Hala yazan değerlerin doğru olmadığına inanan insanlar var :hiii:

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Değişik yerlerde yazıldı. Yasalar sebebi ile, Tofaş Tempra 16v leri 120bg olarak piyasa sürmüş diyorlar. Ama ruhsatta ve katalogda 148 yazıpta, teslimatta 120 beygir vermek pek akla yatmıyor. Bu hileli satış anlamına gelir ki kesinlikle yasal değil. O gün Tempra alan adamların tamamının bunu itirazsız kabul etmesi de aklıma yatmıyor. Kaldıki benim altımdaki araba 115bg'lik sıfır arabaları rahatlıkla, hiç zorlanmadan geçiyor. Defalarca denedim. Dinoya sokayım arabayı dedim ama yaşadığım şehirde dino yok. Bu yüzden sadece izlenimlerimle yetiniyorum.
Benim araba 16 yaşında ve hiç motor rektefiye edilmedi. Stok 120bg olarak teslim edilmiş ise 16 yaşına gelinceye kadar 90 beygire falan düşmesi lazım. Bu durumda Megan, Focus, Linea, Corolla vs. tüm arabaların beni tokatlayıp geçmesi lazım. Ama geçemiyor.
Mesela Toyota Corona ve Carinalar'ın aynı motora ve karösere sahip olduklarını okumuştum ama birisi EU düzenlemeleri nedeniyle motordan kısılmış. Ama bu katalogda ve ruhsatta aynen yazılıyor. Tofaş 120bg arabayı 148 beygir olarak kimseye kakalayamaz. Bi dönem Tempra 16v ler lüks araba olarak satıldı ve alan kesim hali vakti yerinde denilebilecek kesimdi. "148 bg yazdınız niye 120bg verdiniz diye" TOFAŞ'a hesap sorarlardı Sadece bahsettiğiniz standart farkı ortaya çıkar ki o da çok oynamaz gibi görünüyor. Yani yasalara aykırı bu durum var ortada.
TOFAŞ'ınKendilerinin böyle bir beyanı var mı? Duyan bilen var mı?
« Son Düzenleme: 01.Ara.2011 21:04:42 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Davut Bostancı

  • -Kareser-
  • Süper Moderatör
  • N O S
  • *****
  • İleti: 5051
  • Emekli SEDİCİ Pilotu
    • Kareser-1997 Tipo 2.0 16v Sedicivalvole Ateş Kırmızı
  • *Adı soyadı : Davut
  • *Meslek: Teknisyen
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: Kocaeli-Karabük
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Model Yılı: 2020
  • Yakıt Türü: Benzin
Tofaş 96 ve sonrası için hem emisyon hemde müşteri şikayetlerini değerlendirerek 2.0 16 v motorların ecusunda yazılımsal değişiklik yapmışlar.Bazı ruhsatlarda 137 yazar kimisinde 148 yazar.148 lik motor yurdışındadır.Tr ye hiç gelmedi motorlar farklı bununla ilgili forumda konu var resimli merak eden arkadaşlarım bakabilir   ;) ;)

Türkiyede olan standart 2.0 lar 115-120 arasındadır. Fakat tork yüksek olduğundan yeni nesil 1.6 larla çok rahat kalkabilir  ;) ;)

180 bg kadar önü açık motordur.Turbosuz alınabilecek max değer budur.Turbo ile tahmin ediyorum (0.5 bar basılırsa) 220 bg kadar çıkar üzerindeki pistonlar 400 bg kadar dayanıklıdır.Fakat bu aracı bu güçlerde yürütmenizde imkansız  ;)




Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Davut bey sizin aracın motor kodu kaç  :s20: mesela bendeki 836A3.000....italyan üretimler bu kodla başlıyor yerli üretimler farklı....motor kodunun tam olarak açılımı nedir bilmiyorum ama,bizim araçlar tam bir muamma aslında   :s20:
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Tarık Çakarer

  • Member
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2184
  • Belki Birgün ...
  • *Adı soyadı : tarık
  • *Meslek: İs Güvenliği Personeli
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Yalova
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: Benzin
Tempraların italyan üretimi yoktur.. 94 model tipolar (Tek kapı olanlar) italyan üretimdir ve italyadan getirtilmişlerdir... stok 148 beygirdir.. yerli üretim bi tipo ile kaltığında çok rahatlıkla geçebileceğini göreceksiniz.. bunların dışında yağ soğutma sistemi ve şanzuman dişli oranlarıda yerli üretimlere göre farklıdır....



...Hayaller Gerçekleştirilmek İçindir...

Çevrimdışı Davut Bostancı

  • -Kareser-
  • Süper Moderatör
  • N O S
  • *****
  • İleti: 5051
  • Emekli SEDİCİ Pilotu
    • Kareser-1997 Tipo 2.0 16v Sedicivalvole Ateş Kırmızı
  • *Adı soyadı : Davut
  • *Meslek: Teknisyen
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: Kocaeli-Karabük
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Model Yılı: 2020
  • Yakıt Türü: Benzin
Davut bey sizin aracın motor kodu kaç  :s20: mesela bendeki 836A3.000....italyan üretimler bu kodla başlıyor yerli üretimler farklı....motor kodunun tam olarak açılımı nedir bilmiyorum ama,bizim araçlar tam bir muamma aslında   :s20:
Ben aracı sattım motor koduyla bunu anlayamazsın .

Muamma olacak bişey yok 95 sonrası yerli italyan olanların hem yazılımı hemde motoru farklı farklı derken tamamıyla değil bir kaç parçası forumda var resimli 2.0 motor resimlerinde animasyonlu farkı görürsünüz zaten onun haricinde sıkışıtırma oranları vs hep farklı ..




Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ben aracı sattım motor koduyla bunu anlayamazsın .

Muamma olacak bişey yok 95 sonrası yerli italyan olanların hem yazılımı hemde motoru farklı farklı derken tamamıyla değil bir kaç parçası forumda var resimli 2.0 motor resimlerinde animasyonlu farkı görürsünüz zaten onun haricinde sıkışıtırma oranları vs hep farklı ..

kanka kendi 2.0 temprasının italyan mı yerli mi olduğunu anlamaya çalışıyor ;)

Çevrimdışı Davut Bostancı

  • -Kareser-
  • Süper Moderatör
  • N O S
  • *****
  • İleti: 5051
  • Emekli SEDİCİ Pilotu
    • Kareser-1997 Tipo 2.0 16v Sedicivalvole Ateş Kırmızı
  • *Adı soyadı : Davut
  • *Meslek: Teknisyen
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: Kocaeli-Karabük
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Model Yılı: 2020
  • Yakıt Türü: Benzin
kanka kendi 2.0 temprasının italyan mı yerli mi olduğunu anlamaya çalışıyor ;)
Modeli 95 in üstündeyse yerli  araştıracak bişey yok tipolardan farkı kasa ve 5 bg (2.0 16v)




Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
belki brezilya üretimdir...  :w:  :hoho:

 5bg derken  :s20:  Ayrıca ben tofaşın kısıtlama olayına inanıyorum...
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc