Gönderen Konu: TEMPRA ve TİPO'NUZUN MOTOR BEYGİR GÜCÜ ÖLÇÜM STANDARTLARI.DIN-SAE-EEC AÇIKLAMASI  (Okunma sayısı 6890 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Yaman Furkan

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1745
    • Yaman's Garaj
  • *Adı soyadı : YaMaN
  • *Meslek: Tekniker
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: turuncu
  • Lpg Markası : yohh
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Türü: Benzin
çıkmaz  :)

bende öyle tahmin ediyorum...o yüzden ben araçların şu anki dyno değerlerine göre değerlendirmelerinden yanayım..yani ruhsatta ne yazdığı çokta önemli değil bence...

Ayhan MENGÜÇ

  • Ziyaretçi
insanlar araçları sizin söylediniz hp dino  ve beygir gücüne göremiseçiyolar   ama bende aynı ganıdayı tofaşın böyle bir aldatmaca  yapacagını sanmıyorum

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
insanlar araçları sizin söylediniz hp dino  ve beygir gücüne göremiseçiyolar   ama bende aynı ganıdayı tofaşın böyle bir aldatmaca  yapacagını sanmıyorum

Ayhan bey

okuyun bakalım kullanam klavuzunda ne yazıyor. Önce  yazdığınız mesajlara yazılanları okuyun



Volkswagen California


Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Evet üstte bahsettiğim dinodan iki yıl sonra aracı revizyon ettirdim, yaklaşık 30.000 km rodaj yapıldı ve tekrar dinoya soktum aracı. Sonuç beklenildiği gibi ama ilginç bir durum daha var.

Güç 115,6 hp çıktı. Revizyondan önce 105 hp idi, bu yukarıda konuşulduğu beklenildiği gibi.
İlginç olan tork
Tork 183,2 nm, arabanın fabrika değerlerinden daha yüksek çıktı. Bu da sanırım benim alt devirleri güçlendirmek için yaptığım eksoz susturucu müdahalesinden dolayı. Bu müdahaleyi yapmamış olsaydım 125-130 gibi bir aralıkta çıkacaktı sonuç.

Araçtaki güç artışındaki iniş 4000 devirden sonra başlıyor. 4800 gibi bir noktadan sonra artış duruyor. Dino müdürü, TOFAŞ'ta bu arabalar imal edilirken çalışmış ve dediğine göre bizim arabalarda kullandığımız 1,6 larla ortak kullanılan hava filtresinin bu devirden sonra motoru boğuyor.  Aynı motoru kullanan coupe 43,43 cm2'lik filtre kullanırken bizim arabaların filtresi 31,70 cm2. Yani %25 daha küçük yüzey alanlı bir hava filtresi kullanıyoruz ki, bizim arabalardaki güç kaybının önemli bir sebebi de bu olabilir. Gerisi de Tofaş kısıtlaması filandır heralde.

Velhasıl arabayı mıncıklamadan 150 beygirim var filan deyip, yola çıkınca rezil olmamak gerek.

« Son Düzenleme: 28.Mar.2014 14:20:43 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Eprom şart..
Evet, öyle görünüyor + eksoz ve filtre olayları.

Tork çok pis artmış revizyondan sonra.
Revizyon öncesi 128,7 nm olan tork, revizyon sonrası 183 nm olmuş. Fabrika değerinden daha fazla.

Bunu anlayamıyorum. Dizel motor gibi olmuş. Düşük güç, yüksek tork. Bunu eksoz susturucusuna bağlamıştım ama tekbaşına olayı açıklamak için yetersiz çünkü ilk dino testi sırasında da aynı eksoz vardı. Araba bu tork yüzünden iyi yokuş tırmanıyormuş demek ki. Ben yokuş tırmanışına bakınca 160 hp falan oldu gibi düşünmeye başlamıştım.  :s3: . Oysa durum farklıymış.

Revizyonda sübap ayarlarını değiştirmiştik, öncekine göre 0,05 daha kısmıştık hatırlayabildiğim kadarıyla. Klavuzdaki yazdıkları gibi yapmıştık. Görünür hiç bir ayarsızlık vs. yok ama bundan sonra hiç bir şekilde düzelmeyen bir uzun kontak süresi sorunu da oluşmuştu. Ben hem tork artışını hem de uzun kontağı süpap aralıklarını değiştirmemize-kısmamıza bağlıyorum şimdi. Teoman usta sübap aralıklarını kaç veriyor?
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Evet, öyle görünüyor + eksoz ve filtre olayları.

Tork çok pis artmış revizyondan sonra.
Revizyon öncesi 128,7 nm olan tork, revizyon sonrası 183 nm olmuş. Fabrika değerinden daha fazla.

Bunu anlayamıyorum. Dizel motor gibi olmuş. Düşük güç, yüksek tork. Bunu eksoz susturucusuna bağlamıştım ama tekbaşına olayı açıklamak için yetersiz çünkü ilk dino testi sırasında da aynı eksoz vardı. Araba bu tork yüzünden iyi yokuş tırmanıyormuş demek ki. Ben yokuş tırmanışına bakınca 160 hp falan oldu gibi düşünmeye başlamıştım.  :s3: . Oysa durum farklıymış.

Revizyonda sübap ayarlarını değiştirmiştik, öncekine göre 0,05 daha kısmıştık hatırlayabildiğim kadarıyla. Klavuzdaki yazdıkları gibi yapmıştık. Görünür hiç bir ayarsızlık vs. yok ama bundan sonra hiç bir şekilde düzelmeyen bir uzun kontak süresi sorunu da oluşmuştu. Ben hem tork artışını hem de uzun kontağı süpap aralıklarını değiştirmemize-kısmamıza bağlıyorum şimdi. Teoman usta sübap aralıklarını kaç veriyor?

zaten orj. tork 185nm değil mi 2.0 16V'lerin..ama bu beygir düşüklüğüne rağmen bu aralığı yakamasıda ilginç olmuş tabi..

teo yanlış hatırlamıyorsam emme 40-egzoz 45 ayarlıyor senteyi (0,40-0,45mm)
45-50 de olabilir unuttum

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Klavuzdan tekrar baktım orjinal tork 182nm, bende çıkan 183,2nm.
Yakıtın düşük olması da buna bağlı anlaşılan.
Yaşasın LPG'li fiyatına dizel arabam oldu.  :aa:
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Oğuzhan AKTAŞ

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1230
  • *Adı soyadı : Oğuzhan AKTAŞ
  • *Meslek: Öğretmen
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Ordu
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Alfa Romeo Giulietta
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Türü: Dizel
147 BG de böyle kayıp oluyorsa biz bu teste girince ne çıkıyor acaba?




Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
147 BG de böyle kayıp oluyorsa biz bu teste girince ne çıkıyor acaba?

senin durum farklı Hüseyin beyde orjinal,kısıtlı tofaş epromu var ecusunda...
« Son Düzenleme: 28.Mar.2014 18:40:21 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Klavuzdan tekrar baktım orjinal tork 182nm, bende çıkan 183,2nm.
Yakıtın düşük olması da buna bağlı anlaşılan.
Yaşasın LPG'li fiyatına dizel arabam oldu.  :aa:

Bu arada subapları hatırladım 0,45 ve 0,50

Aşağıda eski ve yeni kullanma kılavuzunda olan tork değerleri var..

Eski kitapta 18kgm yani 176nm EEC ye göre 173nm
Yeni kitapta 19kgm yani 186,3nm



182nm değil ,birim kgm yani 178nm tork..Aşağıdaki kılavuza baktın sanırım kgm olarak verilmiş

1kgm=9,80nm

Sonuç olarak 3 kılavuzda birbirinden farklı  :sırıtan:

« Son Düzenleme: 28.Mar.2014 19:31:42 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Anladğım kadarıyla benim arabanın avansı bozuk olduğu için tork güç dengesi bu durumda. Maksimum torka maksimum devirden çok erken ulaşıyor. Bu sebepten tork normal görülmesine karşın güç aşağılarda çıkıyor. Arabanın LPG ile benzinde farklı devirlenmesini görünce anladım bunu. LPG düşük avans sever.

Teoman usta avans tabancası ile mi yapıyor avans ayarını? Ben bilgisayardan uğraştım araba biraz değişti ama körlemesine oluyor yapıp ettiğim. Revizyondan sonra avansı ideal ayar bu diyerek ilk durumu ile bırakmıştım ama anlaşılan revizyon sonrası motorlar yeni sıfırdan avans istiyor. Avans düzelirse 125-130 hp gibi bir değere çıkacağını sanıyorum.
« Son Düzenleme: 31.Mar.2014 11:49:01 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Bize mahsus da değilmiş bu durum anlaşılan;
Bizimle aynı motoru kullanan 16v Coupe'cilerin testlerini araştırdım. Araba stok halde max 136hp veriyor. Epromu takınca hemen 149hp oluyor.
Stok ve epromlu test sonuçları aşağıda. 1 nolu test stok, diğerleri epromlu.

"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Anladğım kadarıyla benim arabanın avansı bozuk olduğu için tork güç dengesi bu durumda. Maksimum torka maksimum devirden çok erken ulaşıyor. Bu sebepten tork normal görülmesine karşın güç aşağılarda çıkıyor. Arabanın LPG ile benzinde farklı devirlenmesini görünce anladım bunu. LPG düşük avans sever.

Teoman usta avans tabancası ile mi yapıyor avans ayarını? Ben bilgisayardan uğraştım araba biraz değişti ama körlemesine oluyor yapıp ettiğim. Revizyondan sonra avansı ideal ayar bu diyerek ilk durumu ile bırakmıştım ama anlaşılan revizyon sonrası motorlar yeni sıfırdan avans istiyor. Avans düzelirse 125-130 hp gibi bir değere çıkacağını sanıyorum.

avansı distribitör'deki çizgilerden lancia tester ile ayarlıyor kontrolünüde avans tabancası ile yapıyor diye hatırlıyorum

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Evet servis kitabında da hem lancia tester hem de avans lambası ile diyor. İkisi birlikte olacakmış.

Şimdilik gaz pedalı tepkisi ve motor sesine göre el yordamı ile en iyiyi bulacağız artık. İşin kötüsü LPG ve benzin farklı ayarlarda iyi çalışıyorlar. Birinde iyi oldu dediğim ayar diğerine geçince sapıtıyor.

Bu tek başıma yiyeyebileceğim bir nane değil. Belki birgün Gemliğe düşer yolumuz da Teoman Usta'ya ince ayarları yaptırırız. Yazbaşı gibi, Triger değişimini Teoman usta'da yaptırayım bari.

Bu arada bilgi olsun diye, 140 hp lagunalar da dinoda 130hp çıkıyormuş. Renocuların sitesine üyeyim. Onlar da bu durumdan şikayetçi.
« Son Düzenleme: 02.Nis.2014 12:15:55 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda