Gönderen Konu: TEMPRA ve TİPO'NUZUN MOTOR BEYGİR GÜCÜ ÖLÇÜM STANDARTLARI.DIN-SAE-EEC AÇIKLAMASI  (Okunma sayısı 6891 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
O
Gerçekten mi şaşırdım. O zaman bilgi verecekler sanırım. Ama elle tutulur bir bilgi olacağını zannetmiyorum. 140 küsür beygir şu normalara göre yazılmıştır diye bir cümle ile geçiştirebilirler. çok uzun ve tam açıklayıcı bir cevap beklemiyorum açıkçası
Olay sadece norm farkındansa ben ona da razıyım. 10-15 bg aşağı olur ve durumu anlamış oluruz. Ama 149 bg yazıp ta 120 vermişlerse kendimi kötü hissedeceğim.
Fakat ben kısa bir süre 140'lık Laguna ve uzun süre 130bg lik Mazda 626 kullandım , şu an altımdaki 16v Tempra , hadi Laguna'nın şasesi çok ağır ve gücünü göstermiyor ama özellikle üst devirlerde benim Tempra, Mazda 626 dan çok daha güçlü. O yüzden 120bg olayını bir türlü hazmedemedim. Cevap gelsin bakalım ne çıkacak.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Mustafa Güler

  • Süper Moderator
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 17192
    • Mustafa Güler - 2014 SEAT LEON 1.2TSI / BEYAZ
  • *Adı soyadı : Mustafa Güler
  • *Meslek: Muhasebe
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Seat
  • Araç Modeli: Leon
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Model Yılı: 2014
  • Yakıt Türü: Benzin
Konya'da dyno var abi teste tabi tut. İçin rahatlar ;)

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Konya'da dyno var abi teste tabi tut. İçin rahatlar ;)
Çok sordum bulamadım. İnternette var diyenler, dükkanına gidince "arızalı" deyip kıvırıyorlar.
Nerde var? Adres, tel vs. var mı? Çok makbule geçer.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Mustafa Güler

  • Süper Moderator
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 17192
    • Mustafa Güler - 2014 SEAT LEON 1.2TSI / BEYAZ
  • *Adı soyadı : Mustafa Güler
  • *Meslek: Muhasebe
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Seat
  • Araç Modeli: Leon
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Model Yılı: 2014
  • Yakıt Türü: Benzin
Çok sordum bulamadım. İnternette var diyenler, dükkanına gidince "arızalı" deyip kıvırıyorlar.
Nerde var? Adres, tel vs. var mı? Çok makbule geçer.
DYNOMOSS KONYA
ADRES  10437 sok no 12 Karatay Konya
( Galericiler Sitesi İçi )
 
TEL  0 332 342  40 88
FAX  0 332 342 40 08

http://www.dynomoss.com/default.asp

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Tamamıdır, telefon ettim. O tarafa gidince inşallah kesin ölçtürürüm. Çok teşekkürler. Makbule geçti. :ok:
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Davut Bostancı

  • -Kareser-
  • Süper Moderatör
  • N O S
  • *****
  • İleti: 5051
  • Emekli SEDİCİ Pilotu
    • Kareser-1997 Tipo 2.0 16v Sedicivalvole Ateş Kırmızı
  • *Adı soyadı : Davut
  • *Meslek: Teknisyen
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: Kocaeli-Karabük
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Model Yılı: 2020
  • Yakıt Türü: Benzin
Bende 2.0 tempranın kaç çıkıcağını çok merak ediyorum tipolarla farkı varmı bakalım kranklardaki güç aynı olsada yere temas eden güç nasıl  :ok: :ok:




Çevrimdışı Mustafa Güler

  • Süper Moderator
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 17192
    • Mustafa Güler - 2014 SEAT LEON 1.2TSI / BEYAZ
  • *Adı soyadı : Mustafa Güler
  • *Meslek: Muhasebe
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Seat
  • Araç Modeli: Leon
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Model Yılı: 2014
  • Yakıt Türü: Benzin
Tamamıdır, telefon ettim. O tarafa gidince inşallah kesin ölçtürürüm. Çok teşekkürler. Makbule geçti. :ok:
Bende merak ediyorum abi bakalım sonuç ne olacak? Eğer teste gidersen abi muhakkak video isteriz haberin olsun :sırıtan:

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Bende merak ediyorum abi bakalım sonuç ne olacak? Eğer teste gidersen abi muhakkak video isteriz haberin olsun :sırıtan:
Video çekelim inşallah.
Ama araba uzun süre LPG de çalıştığı için benzinde randımanı düşük şu anda. Önce biraz benzinde kullanıp onu iyileştirmek gerek. Yada bu şekilde dinoya sokup, biraz düşük olduğunu bilerek kafadan %10-20 yükseltmek gerek. Ne yapmamı tavsiye edersiniz?
« Son Düzenleme: 02.Ara.2011 18:54:17 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Davut Bostancı

  • -Kareser-
  • Süper Moderatör
  • N O S
  • *****
  • İleti: 5051
  • Emekli SEDİCİ Pilotu
    • Kareser-1997 Tipo 2.0 16v Sedicivalvole Ateş Kırmızı
  • *Adı soyadı : Davut
  • *Meslek: Teknisyen
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: Kocaeli-Karabük
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Model Yılı: 2020
  • Yakıt Türü: Benzin
Video çekelim inşallah.
Ama araba uzun süre LPG de çalıştığı için benzinde randımanı düşük şu anda. Önce biraz benzinde kullanıp onu iyileştirmek gerek. Yada bu şekilde dinoya sokup, biraz düşük olduğunu bilerek kafadan %10-20 yükseltmek gerek. Ne yapmamı tavsiye edersiniz?
Araç sağlıklıysa benzinde yüksek devirlerde kullan kurumu söksün atsın  :ok:




Çevrimdışı Tarık Çakarer

  • Member
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2184
  • Belki Birgün ...
  • *Adı soyadı : tarık
  • *Meslek: İs Güvenliği Personeli
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Yalova
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: Benzin
Size gelebilecek cevap aşağı yukarı zaten bellii...yakıt değerlerii emisyon vs göz önüne alınrak yapılmış bi işlem...dyno ya girdğiniz zaman emin olun bi hayal krıklığı yaşayacaksınızz...ahmet abi dyno ya soktu davut abi dyno ya soktu ki tipolar tempralara oranlar daha atik.. veriler aşağı yukarı aynıı...kısıtlama olmuş olmasa arabaya eprom uygulaması yapıldığında en bariz fark olan 3. viteste LASTİK SESİ duyulmazdı ztn.. demek bi kısıtlama var ki biz bu epromu yaptığımızda o kıstlamayı geri almışız.. Ve şunuda söylemeden geçemicem bizim araçlara yaptığımız EPROM uygulamasını kesinlikle CHİP TUNİNİG uygulamasıyla karıştırmayınız... İkisi maliyet ve uygulama açısından birbirinden çok farklı şeyler....



...Hayaller Gerçekleştirilmek İçindir...

Çevrimdışı Özer Öztürk

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 2661
  • *Adı soyadı : Özer
  • *Meslek: ERP Yazılım Geliştirme Uzmanı
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Seat
  • Araç Modeli: Leon
  • Araç Rengi: Sarı
  • Lpg Markası : Prins
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Türü: LPG
Video çekelim inşallah.
Ama araba uzun süre LPG de çalıştığı için benzinde randımanı düşük şu anda. Önce biraz benzinde kullanıp onu iyileştirmek gerek. Yada bu şekilde dinoya sokup, biraz düşük olduğunu bilerek kafadan %10-20 yükseltmek gerek. Ne yapmamı tavsiye edersiniz?
Carbon clear  ;)

Seat Leon 2.0 TFSI FR(200)
Fiat Bravo 1.6 16v
Toyota Auris 1.4 D4-D
Alfa 156 1.6 Distinctive
Marea HLX

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Size gelebilecek cevap aşağı yukarı zaten bellii...yakıt değerlerii emisyon vs göz önüne alınrak yapılmış bi işlem...dyno ya girdğiniz zaman emin olun bi hayal krıklığı yaşayacaksınızz...ahmet abi dyno ya soktu davut abi dyno ya soktu ki tipolar tempralara oranlar daha atik.. veriler aşağı yukarı aynıı...kısıtlama olmuş olmasa arabaya eprom uygulaması yapıldığında en bariz fark olan 3. viteste LASTİK SESİ duyulmazdı ztn.. demek bi kısıtlama var ki biz bu epromu yaptığımızda o kıstlamayı geri almışız.. Ve şunuda söylemeden geçemicem bizim araçlara yaptığımız EPROM uygulamasını kesinlikle CHİP TUNİNİG uygulamasıyla karıştırmayınız... İkisi maliyet ve uygulama açısından birbirinden çok farklı şeyler....
Eprom yada Tuning ayrımı yapmadan konuşuyorum; Epromda siz sadece güç artırımı değil aynı zamanda altdevirlerdeki torku da yeniden düzenliyorsunuz. Bu yüzden isterseniz 4.viteste bile patenaj yaptırırsanız inanırım. Ayrıca aracın donanımı ile de oynayarak, performans eksoz, filtre vs. ile epromu destekliyorsunuz. Sizin araçların her durumda, emisyondan düşülmese bile, gücünün artacağı kesin.
Benim merak ettiğim şey, 149bg yazılırken, 120bg araç teslim edilir mi? Bu bir söylenti mi, gerçek mi? Ticaretin içerisindeyim ve etiketin arkası için, bana bu kadar kolay yalan söylenilmez gibi geliyor.
Benim aracın motorunun 16 yaşında olduğunu ve hiç açılmadığını göz önünde tutarak, yıpranma sebebiyle gücünden en azından %30 kaybettiğini peşinen kabul ederek, eğer araç 100bg civarında çıkarsa iddia gerçektir. Ama 110 üstü çıkarsa gerçek değildir, söylentiden ibarettir, diye düşüneceğim.
Aracı benzinde kullanmaya başladım. Bir kaç gün sonra motor kendine gelince dinoya sokacağım ve hep birlikte göreceğiz.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Özer Öztürk

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 2661
  • *Adı soyadı : Özer
  • *Meslek: ERP Yazılım Geliştirme Uzmanı
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Seat
  • Araç Modeli: Leon
  • Araç Rengi: Sarı
  • Lpg Markası : Prins
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Türü: LPG
149 bg gücünde bir aracın motoru açılmamış olsa bile %30 gibi bir kayıp çok fazla olduğunu düşünüyorum.. Eğer aracın rutin bakımları zamanında yapılmışsa bence en fazla %10 düşmeli.130-149 bg arası normal diye düşünürüm ancak 150 bg lik bir aracın 100 bg çıkması oldukça anormal bence.. Bir diğer husus ta aracın torku..Eğer aracın performansı kısılmışsa muhtemelen torku da olduğundan oldukça az çıkıcaktır..Bunu da göz önünde bulundurabilirsiniz  :ok:

Seat Leon 2.0 TFSI FR(200)
Fiat Bravo 1.6 16v
Toyota Auris 1.4 D4-D
Alfa 156 1.6 Distinctive
Marea HLX

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
149 bg gücünde bir aracın motoru açılmamış olsa bile %30 gibi bir kayıp çok fazla olduğunu düşünüyorum.. Eğer aracın rutin bakımları zamanında yapılmışsa bence en fazla %10 düşmeli.130-149 bg arası normal diye düşünürüm ancak 150 bg lik bir aracın 100 bg çıkması oldukça anormal bence.. Bir diğer husus ta aracın torku..Eğer aracın performansı kısılmışsa muhtemelen torku da olduğundan oldukça az çıkıcaktır..Bunu da göz önünde bulundurabilirsiniz  :ok:
Araç 205000 de, contalardan yağ sızdırıyor ve yağ yakıyor. 300.000 gibi rektefiye ister diyor ustalar. Araç 4 sahip değiştirmiş, bakımlarının düzenli olup olmadığı hakkında fikrim yok. 6 yıldır LPG li kullanılıyor. Bu saydıklarıma göre %10 çok az bir yıpranma payı bence. Kullanırke edindiğim izlenim %30 normaldir gibi geliyor. Tork özellikle rampalarda kullanırken süper görünüyor. Ama rakamlar ne der bilmiyorum.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Özer Öztürk

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 2661
  • *Adı soyadı : Özer
  • *Meslek: ERP Yazılım Geliştirme Uzmanı
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Seat
  • Araç Modeli: Leon
  • Araç Rengi: Sarı
  • Lpg Markası : Prins
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Türü: LPG
Hüseyin bey eğer durumunuz müsait ve uzun süreli binmeyi düşünüyorsanız 300000 i beklemeden aracı bakıma sokun derim..Şuan ki durum aynı bir hastanın kan kaybetmesi ve kaybettikçe de durumunun daha da ağırlaşması gibi.. Ayrıca umarım araç üzerindeki LPG sistemi düz sistem değildir..
« Son Düzenleme: 03.Ara.2011 01:25:58 Gönderen: Özer Öztürk »

Seat Leon 2.0 TFSI FR(200)
Fiat Bravo 1.6 16v
Toyota Auris 1.4 D4-D
Alfa 156 1.6 Distinctive
Marea HLX

Çevrimdışı Tarık Çakarer

  • Member
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2184
  • Belki Birgün ...
  • *Adı soyadı : tarık
  • *Meslek: İs Güvenliği Personeli
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Yalova
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: Benzin
%30 bi kayıpp olmasıı demek arabanın motorunn bitik olduğu anlamına gelir.. yaş dolayısı ile en fzla %10 bi kayıp olurr... %10 bile fazla bi değerdir aslnda.. araçta şuan ki kayıp %5 ila %7 arasındadır.. öyle bi kayıp olması söz konusu olmaz varsa bile motor bitik demektir..ayrıca şöyle bi durum var.. açık hava filtresi ve egzos sistemi ile dışarda konuşulanlar kadar perfo alınamaz.. alan yalan söylerr...size şöyle bi örnekleme yapayım.. Açık hava filtresi ve egzos sistemi ile beraber aracınıza kazandıracağınız maksimum beygir 5 i geçmezzz... dışarda söylenenler vs.. tamamen psikolojiktir.. bu artıları yaparsanız aracınızın muhtemel kaybını gidermiş olursunuzz... dynoya stock halde çıkanlar ztn bunun farkını grdüü...en güzel örnek.. ahmet abinin örneğidir... aracını 155 bygir yapmadn önce dynoya çıktığında 123 beygir verdii aracıı ki forumun hatta piyasanın en bakımlı 2.0 16 V i.. Artı olarak ta şunlar var araçta.. REMUS egzos Raid marka açık hava filtresii İRİDYUM buji.. bu artılara rağmen sonuç ortada.. epromdan sonra herşey değişti tabi ama en güzel örnek budur...



...Hayaller Gerçekleştirilmek İçindir...

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
155Bg mi....  :s20:  Davut bu araçlar için....öyle löp diye güç alamazsın heleki 150 falan hikaye sağlam eksoz olacak headers ile birlikte ve o güçlere ulaşmak için sadece eprom yetmeyebilir ecu değişikliği şart derim ayrıca şanzuman debriyaj bunlar olmadan çok çok zor hatta rüya diyebilirim  piston değiştirdikten sonra zaten üzerindeki ecu yetersiz kalır....diyor  :s20:
« Son Düzenleme: 03.Ara.2011 22:56:28 Gönderen: Musa Eroğlu »
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Tarık Çakarer

  • Member
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2184
  • Belki Birgün ...
  • *Adı soyadı : tarık
  • *Meslek: İs Güvenliği Personeli
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Yalova
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: Benzin
155Bg mi....  :s20:  Davut bu araçlar için....öyle löp diye güç alamazsın heleki 150 falan hikaye sağlam eksoz olacak headers ile birlikte ve o güçlere ulaşmak için sadece eprom yetmeyebilir ecu değişikliği şart derim ayrıca şanzuman debriyaj bunlar olmadan çok çok zor hatta rüya diyebilirim  piston değiştirdikten sonra zaten üzerindeki ecu yetersiz kalır....diyor  :s20:

Ahmet abinin dyno verisi mevcut...148 ztn italyan tipolar veriyoo.. ahmet abinin konunsunda olacaktı...



...Hayaller Gerçekleştirilmek İçindir...

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Haydi tempracılar dynonuzu görelim hep tipolar çıktı yazdık çizdik kimseyi inandıramadık...ben tamamı orjinal parçalarla motor yaptırdım motor açıldıktan sonra bile aldığım 123hp idi..ha benim orj.eprom 4Q9 idi 99 model için,96-97 modeli 130 mu verir Davut dynoda 130 görmüştü..

sonrasında cat-orta susturucu iptali,iridyum buji,raid sünger filtre,geniş kazan remus ve eprom mod ile 151hp..şimdi motor iyice açıldı azda olsa fark vardır..dyno video ve raporu var bakın..

gerçekleri ifade ettik bugüne kadar ama ikna edemedik siz çıkın dynoya bizle paylaşın
:cc:
« Son Düzenleme: 03.Ara.2011 23:41:15 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Dino için hazırlık yapıyordum ama Enjektörlerden birisi işeme yaptığı için, dino olayı şimdilik ertelendi.
Enjektör konusunda yardımcı olabilecek arkadaşlar şu linke bir baksınlar ve fikrini söylesinler lütfen. Ustaya götürmeden sorunu çözebilirsem çok iyi olacak.

http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=22575.msg351854;topicseen#new

Sonrasında yine dinoya sokacağım. 
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
2 saattir dyno test sonuçlarını arıyorum,bağlantıda zayıf henüz bulamadım  :s20:  :hoho: bizim araçlar 150Bg verecek kapasiteye sahip diye düşünüyorum zaten..benim aracında motoru henüz açılmadı...silindir,subap contaları vs motorun bakımını yaptıracam,sökülmüşken motor istiyorsa motorda yapılır...daha sonra eprom ve dyno testine girebilir...ama ne zaman olur hiçbi fikrim yok  :hoho:
Ortada 151Bglik bir motor varsa,Davut niçin 150Bg imkansız diyor :s20:
« Son Düzenleme: 04.Ara.2011 00:12:01 Gönderen: Musa Eroğlu »
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Davut Bostancı

  • -Kareser-
  • Süper Moderatör
  • N O S
  • *****
  • İleti: 5051
  • Emekli SEDİCİ Pilotu
    • Kareser-1997 Tipo 2.0 16v Sedicivalvole Ateş Kırmızı
  • *Adı soyadı : Davut
  • *Meslek: Teknisyen
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: Kocaeli-Karabük
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Model Yılı: 2020
  • Yakıt Türü: Benzin
2 saattir dyno test sonuçlarını arıyorum,bağlantıda zayıf henüz bulamadım  :s20:  :hoho: bizim araçlar 150Bg verecek kapasiteye sahip diye düşünüyorum zaten..benim aracında motoru henüz açılmadı...silindir,subap contaları vs motorun bakımını yaptıracam,sökülmüşken motor istiyorsa motorda yapılır...daha sonra eprom ve dyno testine girebilir...ama ne zaman olur hiçbi fikrim yok  :hoho:
Ortada 151Bglik bir motor varsa,Davut niçin 150Bg imkansız diyor :s20:
Bu güç konusundaki yazılıp çizilenleri tamamıyla takip edenler neden imkansız dediğimi gayet iyi bilirler  ;)

Yerli ve ithal arasındaki farkları defalarca yazdık sanırım bu farklar yerli üretimlerin kolay kolay o güçlere çıkamayacağının delili olsa gerek  ;) ;)




Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Bu güç konusundaki yazılıp çizilenleri tamamıyla takip edenler neden imkansız dediğimi gayet iyi bilirler  ;)

Yerli ve ithal arasındaki farkları defalarca yazdık sanırım bu farklar yerli üretimlerin kolay kolay o güçlere çıkamayacağının delili olsa gerek  ;) ;)

evet dilimizde tüy bitti motor o gücü veremez demedik yerli üretimlerin emisyon,oktansız benzin v.s  kısıtlamasını vurguladık..inanmayan orj.haliyle çıkar dynoya..ortalama motorda kayıp fazla olmaz ayrıca..bu konuda konuşmaya fazla lüzum yok :)
« Son Düzenleme: 04.Ara.2011 11:20:16 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Bu güç konusundaki yazılıp çizilenleri tamamıyla takip edenler neden imkansız dediğimi gayet iyi bilirler  ;)

Yerli ve ithal arasındaki farkları defalarca yazdık sanırım bu farklar yerli üretimlerin kolay kolay o güçlere çıkamayacağının delili olsa gerek  ;) ;)

Son olarak yazmak istediğim Davut hala 150Bg imkansız diyor...Ahmet aracının 151Bg olduğunu yazıyor...ben bunu anlamış değilim  :s20:
Davut senin aracın cat iptali vs olmadan orjinal haliylemi 130Bg verdi  :s20: ki öyleyse cat iptali-ekzoz-filtre-eprom vs değişimle 140-150Bg arası güç verir zaten....  :s20:
cat iptali olmadan Orjinal haliyle 130Bg verdiyse (EEC standardına göre 139Bg)bu araçta Tofaş kısıtlaması yapılmamış olmuyormu....  :s20:
cat iptali olmadan Orjinal hali 130Bg--cat iptali vsvs yapılarak olması gereken 140-150Bg......DIN standardı.....
« Son Düzenleme: 04.Ara.2011 16:17:46 Gönderen: Musa Eroğlu »
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Aynı şeyleri ben de söylecektim ama şu dinoya bir girip çıkıp ondan sonra söyleyeyim diye düşünmüştüm.
Adamlar EEC 148bg verdilerse, DIN'e çevrilince 137 filan çıkar. Bunca seneden sonra modsuz DIN 130bg çıkıyorsa, kısıtlacak bir şey kalmamış demektir.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda