Gönderen Konu: Orjinal Bujiler ( tipo / tempra )  (Okunma sayısı 15650 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Sezgin Kaçaroğlu

  • Member
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 6494
  • Ekinler Baş Vermeden Kör Buza Topallamazmış ....
    • Bordo Bereli ...
  • *Adı soyadı : Sezgin
  • *Meslek: Artık Bankacııı
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Alev Kırmızı
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Orjinal Bujiler ( tipo / tempra )
« Yanıtla #125 : 02.Tem.2012 20:04:51 »
tesekkür ederim, tavsiyene uyacağım ;)
bujiler champion RC9YCC
 Buji kablosu da UNİVAR orjinal 

Elimde suanda ikiside var aldım takarım diye duruyolar istersen aldığım fiyatlara gönderebilirim.

Çevrimdışı Murat Küllü

  • Hayat 6500 devirden sonra başlar , Ya elektrik keser yanlarsın ya da motoru kucağına alınca anlarsın…...
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1018
  • *Adı soyadı : murat
  • *Meslek: ön muhasebe
  • *Yaş: 24
  • *Şehir: istanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: mavi
  • Lpg Markası : zavoli
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Orjinal Bujiler ( tipo / tempra )
« Yanıtla #126 : 02.Tem.2012 23:59:31 »
bujiler champion RC9YCC
 Buji kablosu da UNİVAR orjinal 

Elimde suanda ikiside var aldım takarım diye duruyolar istersen aldığım fiyatlara gönderebilirim.
bujilerimi aldım, kabloya sanayiye çıktığımda bakacağım. tesekkür ederim ;)

Çevrimdışı Serhat Korkut

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 273
  • *Meslek: pazarlama
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: kurşuni gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Orjinal Bujiler ( tipo / tempra )
« Yanıtla #127 : 10.Ara.2014 01:51:26 »
http://www.kirazcioglu.com/U14600,2715,tipo-buji-takimi-16-enjeksiyonlu-elektrik-aydinlatma-aksami-lancia-7772515.htm benim bildiğim mpi motorlarda lancia buji yok ilk arabayı aldığım sıralar mpi tipo bujisi dediğimde lancia verdiği bi iki kere taktıydım sonra champion kullandım en son bosch fr6dc+ buji taktım orjinal made in germany memnunum gösterge olsun ateşleme olsun bi sıkıntı yok yakıtımda normal geçen gün söküp baktım uçlarıda gayet güzeldi diyeceğim o ki mpi lar için lancia varda bizmi bilmiyoruz bu linke göre var :s20:
Volkswagen Golf 1.6 16v---Fiat Tipo 1.6 i.e SLX AC---Ford Focus 1.6TDCİ

Çevrimdışı özkan yılmaz

  • Yola çıktıklarını yolda bulduklarına değişirsen hem yolunu kaybedersin hem yoldaşlarını...
  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 333
  • *Adı soyadı : özkan yılmaz
  • *Meslek: Filo Yönetimi Memuru
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: kastamonu
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.4 SX ie / AC
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Orjinal Bujiler ( tipo / tempra )
« Yanıtla #128 : 29.Oca.2015 13:15:53 »
arkadaşlar merhaba;

Tipo 1,4 ie aracım için  rc9ycc buji bulamadım.İnternettende araştırdım.Piyasada rc7ycc ve rc10ycc var.Bunlardan kullanabilirmiyiz veya rc9ycc yi temin edebileceğimiz bir yer varmı.

Teşekkürler.

Çevrimdışı Mustafa Güler

  • Süper Moderator
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 17192
    • Mustafa Güler - 2014 SEAT LEON 1.2TSI / BEYAZ
  • *Adı soyadı : Mustafa Güler
  • *Meslek: Muhasebe
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Seat
  • Araç Modeli: Leon
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Model Yılı: 2014
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Orjinal Bujiler ( tipo / tempra )
« Yanıtla #129 : 29.Oca.2015 13:50:27 »
arkadaşlar merhaba;

Tipo 1,4 ie aracım için  rc9ycc buji bulamadım.İnternettende araştırdım.Piyasada rc7ycc ve rc10ycc var.Bunlardan kullanabilirmiyiz veya rc9ycc yi temin edebileceğimiz bir yer varmı.

Teşekkürler.
Bir bakın isterseniz: http://www.n11.com/champion-buji-rc9ycc-P19439847

http://www.yedekdunyasi.com/champion-rc9ycc-buji-cift-bakir-tipo-siena-palio-palio-weekend-1-4-8v-842423.html

Çevrimdışı özkan yılmaz

  • Yola çıktıklarını yolda bulduklarına değişirsen hem yolunu kaybedersin hem yoldaşlarını...
  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 333
  • *Adı soyadı : özkan yılmaz
  • *Meslek: Filo Yönetimi Memuru
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: kastamonu
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.4 SX ie / AC
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Orjinal Bujiler ( tipo / tempra )
« Yanıtla #130 : 29.Oca.2015 17:02:19 »
mustafa kardeş n11 dekini bende inceledmiştim rc9ycc de toyata araçlar için uygundur yazıyor açıklamada o yüzden üzerinde durmamıştım.

Bizim araçlara uyarmı ?

Çevrimdışı Mustafa Güler

  • Süper Moderator
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 17192
    • Mustafa Güler - 2014 SEAT LEON 1.2TSI / BEYAZ
  • *Adı soyadı : Mustafa Güler
  • *Meslek: Muhasebe
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Seat
  • Araç Modeli: Leon
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Model Yılı: 2014
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Orjinal Bujiler ( tipo / tempra )
« Yanıtla #131 : 29.Oca.2015 17:15:12 »
mustafa kardeş n11 dekini bende inceledmiştim rc9ycc de toyata araçlar için uygundur yazıyor açıklamada o yüzden üzerinde durmamıştım.

Bizim araçlara uyarmı ?
Sonuçta buji kodu aynı

Çevrimdışı özkan yılmaz

  • Yola çıktıklarını yolda bulduklarına değişirsen hem yolunu kaybedersin hem yoldaşlarını...
  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 333
  • *Adı soyadı : özkan yılmaz
  • *Meslek: Filo Yönetimi Memuru
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: kastamonu
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.4 SX ie / AC
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Orjinal Bujiler ( tipo / tempra )
« Yanıtla #132 : 29.Oca.2015 17:28:09 »
 :ok:

Çevrimdışı özkan yılmaz

  • Yola çıktıklarını yolda bulduklarına değişirsen hem yolunu kaybedersin hem yoldaşlarını...
  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 333
  • *Adı soyadı : özkan yılmaz
  • *Meslek: Filo Yönetimi Memuru
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: kastamonu
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.4 SX ie / AC
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Orjinal Bujiler ( tipo / tempra )
« Yanıtla #133 : 02.Şub.2015 23:10:09 »
Arkadaşlar merhaba;

Tipo 1,4 ie için kitapçığında belirtilen orjinal buji aşağıdaki linkde yer alan yerden sipariş verdim iki gün içerisinde ulaştı. İki takım buji kargo felan 40 tl ihtiyacı olanlar buradan temin edebilir.
http://www.n11.com/champion-buji-rc9ycc-P19439847?cid=604001&gclid=CPe72ZGVxMMCFSfItAodgAQAHw



Çevrimdışı İbrahim karagöz

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 66
  • *Adı soyadı : İbrahim Karagöz
  • *Meslek: Polis
  • *Yaş: 24
  • *Şehir: Diyarbakır
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Mavi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2000
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Orjinal Bujiler ( tipo / tempra )
« Yanıtla #134 : 26.Şub.2015 21:50:17 »
 :01: iyi forumlar

aracımın bujilerini değiştirmek istiyorum.  bu sitede buldum fakat birisi çift bakır bir diğeri 1.6 ie diyor
orjinal kitapçığında Champion-Rc7ycc yazıyor forumda da mevcut zaten
farkı nedir bunların
(Aracım 1.6 İE)

http://www.hepsiburada.com/liste/champion-rc7ycc-kalem-buji-tempra-tipo-16-ie-841545/productDetails.aspx?productId=otm841545&categoryId=20014361#Gorseller
http://www.hepsiburada.com/liste/champion-rc7ycc-buji-cift-bakir-842401/productDetails.aspx?productId=otm842401&categoryId=20014361

bu ürünün diğerlerinden farkı nedir acaba?  :???:
http://www.kirazcioglu.com/U14600,2715,tipo-buji-takimi-16-enjeksiyonlu-elektrik-aydinlatma-aksami-lancia-7772515.htm
 :foto: :) :)
kızıl elma

Çevrimdışı halil avcu

  • 1998 1.4 SXİE ENJEKSIYONLU
  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 45
    • http://www.simplemachines.org
  • *Adı soyadı : HALİLAVCU
  • *Meslek: koruma güvenlik
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: ankara
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.4 SX ie
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : mimgas
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Orjinal Bujiler ( tipo / tempra )
« Yanıtla #135 : 13.Mar.2015 01:02:23 »
bu buji olayına her zaman dikkat ederim daha önce ki tempra ve tipolarım 1.6 sx di buji kodları doğruydu..şu an 1.4 sx ie aracım var 2 hafta önce bujileri kendim söktüm baktım ne durumdalar diye durumları gayet iyiydi temizledim tekrar taktım fakat birde baktım ki daha önceki sahibi rc7 takmış şu anda çekişinde gidişinde bi problem yok dijitalde  aydınlatmada sadece cansızlık var bir sorun olurmu cansızlık bu yüzden mi acaba.(ben sırf bu yüzden akü altındaki saşe bağlantısını temizlemeyi düşünüyordum) rc9 ycc olması lazım normalde değil mi ?
BEYAZ ASLAN

Çevrimdışı Gökhan Kenar

  • Member
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 6166
  • *Adı soyadı : GÖKHAN KENAR
  • *Meslek: Resepsiyonist
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: BURSA-Gemlik
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: ÇELİK GRİ
  • Lpg Markası : ATİKER
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Orjinal Bujiler ( tipo / tempra )
« Yanıtla #136 : 13.Mar.2015 02:58:20 »
bu buji olayına her zaman dikkat ederim daha önce ki tempra ve tipolarım 1.6 sx di buji kodları doğruydu..şu an 1.4 sx ie aracım var 2 hafta önce bujileri kendim söktüm baktım ne durumdalar diye durumları gayet iyiydi temizledim tekrar taktım fakat birde baktım ki daha önceki sahibi rc7 takmış şu anda çekişinde gidişinde bi problem yok dijitalde  aydınlatmada sadece cansızlık var bir sorun olurmu cansızlık bu yüzden mi acaba.(ben sırf bu yüzden akü altındaki saşe bağlantısını temizlemeyi düşünüyordum) rc9 ycc olması lazım normalde değil mi ?

RC7YCC 1.6ie lerin bujileridir. Sizinki dediğiniz gibi RC9YCC. Orjinaliyle değiştirmenizi öneririm ;)

Çevrimdışı özkan yılmaz

  • Yola çıktıklarını yolda bulduklarına değişirsen hem yolunu kaybedersin hem yoldaşlarını...
  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 333
  • *Adı soyadı : özkan yılmaz
  • *Meslek: Filo Yönetimi Memuru
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: kastamonu
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.4 SX ie / AC
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Orjinal Bujiler ( tipo / tempra )
« Yanıtla #137 : 13.Mar.2015 08:03:12 »
bu buji olayına her zaman dikkat ederim daha önce ki tempra ve tipolarım 1.6 sx di buji kodları doğruydu..şu an 1.4 sx ie aracım var 2 hafta önce bujileri kendim söktüm baktım ne durumdalar diye durumları gayet iyiydi temizledim tekrar taktım fakat birde baktım ki daha önceki sahibi rc7 takmış şu anda çekişinde gidişinde bi problem yok dijitalde  aydınlatmada sadece cansızlık var bir sorun olurmu cansızlık bu yüzden mi acaba.(ben sırf bu yüzden akü altındaki saşe bağlantısını temizlemeyi düşünüyordum) rc9 ycc olması lazım normalde değil mi ?


linkde 1,4 ie lerin orjinal bujisi mevcut 4 adet 23,60 tl fiyatda uygun

http://eyedekparcam.com/fiat/tipo?page=2  :ok:

Çevrimdışı halil avcu

  • 1998 1.4 SXİE ENJEKSIYONLU
  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 45
    • http://www.simplemachines.org
  • *Adı soyadı : HALİLAVCU
  • *Meslek: koruma güvenlik
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: ankara
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.4 SX ie
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : mimgas
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Orjinal Bujiler ( tipo / tempra )
« Yanıtla #138 : 13.Mar.2015 23:54:26 »
sağolun arkadaşlar bujileri kontrolde bunu farkettim ama asıl önemli olan dijital aydınlatma son ayarda olmasına rağmen zayıf yanması üzerindeki bujiler iyi ama ekran canlanacak ise hemen değiştireyim..
BEYAZ ASLAN

Çevrimdışı Sukru Sahiner

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 217
  • İlle de Italiano
  • *Adı soyadı : Şükrü Şahiner
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 40
  • *Şehir: Ankara
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Beyaz HLX
  • Lpg Markası : :D
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Orjinal Bujiler ( tipo / tempra )
« Yanıtla #139 : 14.Mar.2015 11:06:01 »
araci lpg li olan tüm kullanicilarin dikkatine  :s14:

bujilerinizin orjinal olarak belirtilmiş olan ısıl değeri neyse lpg kullandiğimiz için (lpg yakitinin yanma karakteristiği benzine göre farkli olduğundan) bu değeri 1 numara büyütüp o bujileri kullanmak her zaman daha verimli ve sağlıklı yanma sağlayacağından şiddetle tavsiye edilir.

örnek;
orjinal buji kodunuz RC9YCC ise LPG li aracımızda RC10YCC kullanilmasi tavsiye edilir.
RC7YCC ise LPG li aracımızda RC8YCC kullanılması önerilir.

bu kodlar içinde harfler arasında kullanılan rakamsal değer bujinin ısıl değeri olup LPG kullandığımız için bir derece soğuk değer kullanılması çok doğru olur.
ayrıca bujiler tek başlarına asla elektrik üretemedikleri için ateşleme bobininiz ve buji kablolarınızın son derece sağlıklı olması şarttır.
2002 Marea HLX

Çevrimdışı halil avcu

  • 1998 1.4 SXİE ENJEKSIYONLU
  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 45
    • http://www.simplemachines.org
  • *Adı soyadı : HALİLAVCU
  • *Meslek: koruma güvenlik
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: ankara
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.4 SX ie
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : mimgas
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Orjinal Bujiler ( tipo / tempra )
« Yanıtla #140 : 16.Mar.2015 00:50:38 »
şimdi rc10ycc taksam daha mı iyi olur diyorsunuz... bu bilgiyi nasıl temin ettiniz neye göre kim tarafından tavsiye ediliyor net bir şey var mı.. yoksa gideyim 1.4 sxie aracıma bunu takayım...önemli bir soru daha yakıt artar mı???
BEYAZ ASLAN

Çevrimdışı özkan yılmaz

  • Yola çıktıklarını yolda bulduklarına değişirsen hem yolunu kaybedersin hem yoldaşlarını...
  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 333
  • *Adı soyadı : özkan yılmaz
  • *Meslek: Filo Yönetimi Memuru
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: kastamonu
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.4 SX ie / AC
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Orjinal Bujiler ( tipo / tempra )
« Yanıtla #141 : 16.Mar.2015 08:13:28 »
arkadaşlar ben tipo 1,4 ie de rc9ycc orjinal buji kullanıyorum.Son derecede memnunum. :ok:

Çevrimdışı Sukru Sahiner

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 217
  • İlle de Italiano
  • *Adı soyadı : Şükrü Şahiner
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 40
  • *Şehir: Ankara
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Beyaz HLX
  • Lpg Markası : :D
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Orjinal Bujiler ( tipo / tempra )
« Yanıtla #142 : 16.Mar.2015 10:58:35 »
şimdi rc10ycc taksam daha mı iyi olur diyorsunuz... bu bilgiyi nasıl temin ettiniz neye göre kim tarafından tavsiye ediliyor net bir şey var mı.. yoksa gideyim 1.4 sxie aracıma bunu takayım...önemli bir soru daha yakıt artar mı???

onno usta diyor  :DD
2002 Marea HLX

Çevrimdışı halil avcu

  • 1998 1.4 SXİE ENJEKSIYONLU
  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 45
    • http://www.simplemachines.org
  • *Adı soyadı : HALİLAVCU
  • *Meslek: koruma güvenlik
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: ankara
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.4 SX ie
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : mimgas
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Orjinal Bujiler ( tipo / tempra )
« Yanıtla #143 : 17.Mar.2015 02:19:22 »
onno usta diyor  :DD
tamam sağolasın...tereddütde kaldım.... :(
BEYAZ ASLAN

Çevrimdışı özkan yılmaz

  • Yola çıktıklarını yolda bulduklarına değişirsen hem yolunu kaybedersin hem yoldaşlarını...
  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 333
  • *Adı soyadı : özkan yılmaz
  • *Meslek: Filo Yönetimi Memuru
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: kastamonu
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.4 SX ie / AC
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Orjinal Bujiler ( tipo / tempra )
« Yanıtla #144 : 30.Mar.2015 12:19:30 »
merhaba;
Bujiler hakkında bazı bilgililer.


BUJI NEDIR ?

İki elektrodu ve porseleni bulunan parçaya buji adı verilir. Motor silindirlerinde bir kıvılcım atlama aralığı sağlayacak şekilde yapılmıştır.

Bujinin motordaki fonksiyonu nedir?

Bujınin görevi ateşleme enerjisini yanma haznesine taşımak ve elektrotlarının arasında oluşan elektrik atlaması ıle sıkışmış hava yakıt karışımının yanmasını başlatmaktır. Ateşleme bobini aküden aldığı elektrik enerjisini ortalama 30 bin Volt değerine yükselterek bujiye aktarır ve uygun zamanda bu yüksek enerji bujinin tırnakları (elektrotları) arasında yanmayı başlatıcı kıvılcıma dönüşür. Yanmanın ideal gerçekleşebilmesi için bujinin yeri çok önemlidir. Buji, ateşleme haznesinde sıkışmış hava yakıt karışımını her şartta en iyi ateşleyebileceği ve diğer faktörlerden etkilenmeyeceği bir yere yerleştirir.

Bujiler ne sıklıkta değiştirilmelidir?
 
Kullanım şartlarına ve buji tipine bağlı olarak değişiklik göstermekle birlikte, standart bir bujinin 15 bin km sonunda değiştirilmesi gerektiği söylenebilir. 

Buji ömrünü kısaltan faktörler nelerdir?

Buji ömrünü kısaltan başlıca etken kötü yakıttır. Bir diğer önemli etken motor sistemindeki ayarların bozukluğudur. Bu ayar bozukluğuna motorun sürekli olarak zengin karışım ile çalışması örnek gösterilebilir.

Bujinin kullanım süresini doldurduğu otomobil kullanırken anlaşılabilir mi?

Aracınız normalden fazla yakıt tüketmeye başlamışsa, tekleme yapıyorsa, deparlarda zorlanıyor ve ilk hareket esnasında yavaş kalkıyorsa, bu sorunlar bujiden kaynaklanıyor olabilir.

Aracımızın bujilerini kendimiz nasıl değiştirebiliriz?

Bujiyi sökerken önce birkaç tur gevşetilmeli ve basınçlı hava veya fırça kullanılarak bujinin çevresi temizlenmelidir. Böylece buji tam olarak söküldüğünde silindir içine istenmeyen parçaların düşmesi önlenmiş olur. Eğer buji çok sıkı ise onu biraz gevşettikten sonra dişli aralarına girecek şekilde yağ ve pas çözücü damlatılmalı, bir süre beklendikten sonra tamamı sökülmelidir. Aksi takdirde silindir kafasına hasar verebilir.

Takarken bujinin ve motorun birbirine temas edecek (öpecek) yüzeylerinin temiz olmasına dikkat edilmelidir. Buji sıkılırken mümkün ise tork anahtarı ile sıkılmalıdır. Tavsiye edilen sıkılma şekli ilk önce buji tam oturana kadar el ile sıkmak daha sonra aşağıda verilen listeye göre tork anahtarı ile sıkmaktır. Tork anahtarı yok ise;

 Yeni bujilerde (düz yüzeyli ve pullu) tam oturuncaya kadar önce el daha sonra anahtar ile 90 derece sıkılmalıdır.
 Kullanılmış bujilerde ise 30 derece sıkılmalıdır.
 Konik yüzeyli bujilerde ise el ile tam oturttuktan sonra 15 derece anahtar ile sıkılmalıdır.

Yukarıdaki hususlara dikkat edilmediği takdirde buji hasar görebilir ve görevini tam olarak yerine getirmeyebilir.

Uzun paso ve kısa paso bujiler arasındaki farklar nelerdir?

Uzun paso ve kısa paso bujilerin görev ve performans olarak aralarında fark yoktur. Motor yapısına bağlı olarak uzun veya kısa paso buji kullanılması gerekir, fakat yanlış kullanıldığı zamanlarda çeşitli arızlar meydana gelebilir.

 Kısa paso buji yerine uzun paso buji kullanılması durumunda buji yanma haznesine doğru çıkıntı yapar ve pistona hasar verebilir. Dişlerde oluşan kömürleşme yüzünden sökmek mümkün olmayabilir ayrıca buji aşırı ısınır.
 Uzun paso yerine kısa paso huji takılır ise yanma haznesi içine gerekli uzantıyı yapamaz ve bunun sonucunda gerekli ateşlemeyi yapamaz.
 Kendi tırnaklarını temizleyecek gerekli ısıya ulaşamaz ve üstü kurum bağlar. 

Özel tip bujilerin motor peformansına ne tür katkıları vardır?

Özel tip bujıler yapıları gereği daha düşük ısılarda çalışabildıklerı ıçın aracın soğuk çalışmasında iyi performans gösterirler. Ayrıca kendilerini temizleme ısıları daha düşük olduğundan kirlenme oranları oldukça düşüktür. Yine yapıları gereği üstlerindeki kayıplar oldukça azdır. Özellikle tırnaklarının farklı metaryallerden yapılması kirlenmesini zorlaştırır.

Yukarıda belirtilen bu temel farklılıklar buji ömrünü uzattığı gibi yeterli ve düzgün ateşleme ile yakıt tasarrufu, gerçek gücünde çalışma devamlılığı gibi avantajlar sağlar.

Çevrimdışı özkan yılmaz

  • Yola çıktıklarını yolda bulduklarına değişirsen hem yolunu kaybedersin hem yoldaşlarını...
  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 333
  • *Adı soyadı : özkan yılmaz
  • *Meslek: Filo Yönetimi Memuru
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: kastamonu
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.4 SX ie / AC
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Orjinal Bujiler ( tipo / tempra )
« Yanıtla #145 : 08.Nis.2015 01:17:39 »
arkadaşlar merhaba;

Rc9ycc buji piyasada çok zor bulunuyor veya bizim burda bulunmuyor internette de araştırdım çoğu sitede stokda yok görünüyor.Parçacılarda üretimden kalktı diyor.
bunun yerine piyasada rc9yc buji var kullanılabilirmi veya yerine kullanılabilecek madili varmıdır.

Çevrimdışı Mustafa Güler

  • Süper Moderator
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 17192
    • Mustafa Güler - 2014 SEAT LEON 1.2TSI / BEYAZ
  • *Adı soyadı : Mustafa Güler
  • *Meslek: Muhasebe
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Seat
  • Araç Modeli: Leon
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Model Yılı: 2014
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Orjinal Bujiler ( tipo / tempra )
« Yanıtla #146 : 08.Nis.2015 09:33:15 »
arkadaşlar merhaba;

Rc9ycc buji piyasada çok zor bulunuyor veya bizim burda bulunmuyor internette de araştırdım çoğu sitede stokda yok görünüyor.Parçacılarda üretimden kalktı diyor.
bunun yerine piyasada rc9yc buji var kullanılabilirmi veya yerine kullanılabilecek madili varmıdır.

Buyrun:
http://www.n11.com/rc9ycc-buji-cift-bakir-tipo-siena-palio-palio-weekend-14-8v-842-P17890483


Çevrimdışı özkan yılmaz

  • Yola çıktıklarını yolda bulduklarına değişirsen hem yolunu kaybedersin hem yoldaşlarını...
  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 333
  • *Adı soyadı : özkan yılmaz
  • *Meslek: Filo Yönetimi Memuru
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: kastamonu
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.4 SX ie / AC
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Orjinal Bujiler ( tipo / tempra )
« Yanıtla #147 : 08.Nis.2015 13:15:01 »
mustafa kardeş sağolasın n11 dekini incelemiştim 3 adet kalmış oradada bugün de baya bi araştırdım aşağıda linki yazıyorum buradan sipariş verdim ihtiyacı olan arkadaşlar buradan alabilir.

http://www.otoyedekparca.com/search.php

Çevrimdışı Mustafa Güler

  • Süper Moderator
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 17192
    • Mustafa Güler - 2014 SEAT LEON 1.2TSI / BEYAZ
  • *Adı soyadı : Mustafa Güler
  • *Meslek: Muhasebe
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Seat
  • Araç Modeli: Leon
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Model Yılı: 2014
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Orjinal Bujiler ( tipo / tempra )
« Yanıtla #148 : 08.Nis.2015 13:16:52 »
mustafa kardeş sağolasın n11 dekini incelemiştim 3 adet kalmış oradada bugün de baya bi araştırdım aşağıda linki yazıyorum buradan sipariş verdim ihtiyacı olan arkadaşlar buradan alabilir.

http://www.otoyedekparca.com/search.php
Parça bulunduysa problem yok o zaman ;)

Çevrimdışı özkan yılmaz

  • Yola çıktıklarını yolda bulduklarına değişirsen hem yolunu kaybedersin hem yoldaşlarını...
  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 333
  • *Adı soyadı : özkan yılmaz
  • *Meslek: Filo Yönetimi Memuru
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: kastamonu
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.4 SX ie / AC
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Orjinal Bujiler ( tipo / tempra )
« Yanıtla #149 : 08.Nis.2015 13:17:44 »
 :ok: