Gönderen Konu: Endüksiyon (Ateşleme ) bobini değişimi ( tipo / tempra 1.6ie / MPİ Motor )  (Okunma sayısı 15744 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

SAMET7

  • Ziyaretçi
normal beynini de yeni değiştirdim brc marka

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
normal beynini de yeni değiştirdim brc marka

Normal sistemde patlama olur. Patlama istemiyorsanız sıralı sistem takınız..
Volkswagen California


Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
Normal sistemde patlama olur. Patlama istemiyorsanız sıralı sistem takınız..
:ok: :ok: :ok:

Çevrimdışı Eren Göktaş

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 2705
  • The best or nothing 'forever-benz'
  • *Adı soyadı : Eren
  • *Meslek: ElectronicMan
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Karaman-Konya arası
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: yeşil
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Bizim tempranında bobin gitti zannedersem   :s20: dün gündüz konyadan gaz aldım petrolden çıkarken araba bi titrer gibi oldu 80 90 la giderken,gazdan ayağımı çektim bir daha dokundum yine aynısını yaptı daha sonra yol boyunca bir sıkıntı olmadı, neyse geldim arabayı parkettim 15 dakika sonra biryere gitmem icab etti ve arabayı tekrar çalıştıramadım...Güç bela çalıştırdık...Gaz kesmeye başladı tetiklemede sorun olduğunu gördüm kablonun ek yeri motora deyiyormuş...Neyse onuda düzellttik araba tekrar düzeldi....Akşam bahçeye gittim arabanın radyatör alt hortumundan su kaçırıdığını gördüm azar azar su atıyordu...Neyseki onu gördüm hararetlik bir problem yok...Öylen tekrar marş yapmaya çalıştım kii iplerim orada koptu  :crash: :crash: :crash: :crash: :crash: araba hiç bir şekilde çalışmıyor marş yapıyoruz gaz geliyor,tetiklemede sorun yok....Tam gaz yaparak çalıştırmaya çalıştım patlatma kapağını olduğu gibi fırtlattı...Akü iyice zayıfladı dinamoyu yakmaktan korktuğum için bıraktım marş yapmayı arabayı başka bir arabayla çekerken vurdurdum ve çalıştı....Ne alaka anlamadım şimdi benim bobinim mi bozuk bujilerimmi kablolarım mı ? Arabayı eve getirdikten 7-8 saat sonra çalıştırmaya başladım tekrar kapağı fırlattı bir iki zorlamada çok geç çalıştı....Beni çok kızdırdı  :merdane: bobindenmi başlasam bujiden mi yoksa kablolardanmı ? yoksa hepsini söküp komple yenilesemmi daha önce hiç patlatma yapmadı aşşağı yukarı 1 buçuk senedirde biniyordum sorunsuz... :( :( :( arabaya bakmasak neyse bakıpta böyle oldumu insanın canı çok sıkılıyor temprayı o an hurdaya çevirmek istedim  :crash:
« Son Düzenleme: 14.Ağu.2011 04:11:26 Gönderen: tempraci70 »
Mercedes-Benz 'The best or Nothing'

Çevrimdışı undabah

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 15278
    • tipundabah
  • *Adı soyadı : Hakan
  • *Meslek: Şoför
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Başkent
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
bobin hariç diğerleri pahalı şeyler değil yenile bence hepsini aklında soru işareti kalmasın  ;)

Çevrimdışı Eren Göktaş

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 2705
  • The best or nothing 'forever-benz'
  • *Adı soyadı : Eren
  • *Meslek: ElectronicMan
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Karaman-Konya arası
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: yeşil
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
bobin hariç diğerleri pahalı şeyler değil yenile bence hepsini aklında soru işareti kalmasın  ;)


Öyle yapayım abi...Değilse kafayı sıyırttıracak bana  :merdane: arabayı gördükçe canım sıkılıyor
Mercedes-Benz 'The best or Nothing'

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
Bizim tempranında bobin gitti zannedersem   :s20: dün gündüz konyadan gaz aldım petrolden çıkarken araba bi titrer gibi oldu 80 90 la giderken,gazdan ayağımı çektim bir daha dokundum yine aynısını yaptı daha sonra yol boyunca bir sıkıntı olmadı, neyse geldim arabayı parkettim 15 dakika sonra biryere gitmem icab etti ve arabayı tekrar çalıştıramadım...Güç bela çalıştırdık...Gaz kesmeye başladı tetiklemede sorun olduğunu gördüm kablonun ek yeri motora deyiyormuş...Neyse onuda düzellttik araba tekrar düzeldi....Akşam bahçeye gittim arabanın radyatör alt hortumundan su kaçırıdığını gördüm azar azar su atıyordu...Neyseki onu gördüm hararetlik bir problem yok...Öylen tekrar marş yapmaya çalıştım kii iplerim orada koptu  :crash: :crash: :crash: :crash: :crash: araba hiç bir şekilde çalışmıyor marş yapıyoruz gaz geliyor,tetiklemede sorun yok....Tam gaz yaparak çalıştırmaya çalıştım patlatma kapağını olduğu gibi fırtlattı...Akü iyice zayıfladı dinamoyu yakmaktan korktuğum için bıraktım marş yapmayı arabayı başka bir arabayla çekerken vurdurdum ve çalıştı....Ne alaka anlamadım şimdi benim bobinim mi bozuk bujilerimmi kablolarım mı ? Arabayı eve getirdikten 7-8 saat sonra çalıştırmaya başladım tekrar kapağı fırlattı bir iki zorlamada çok geç çalıştı....Beni çok kızdırdı  :merdane: bobindenmi başlasam bujiden mi yoksa kablolardanmı ? yoksa hepsini söküp komple yenilesemmi daha önce hiç patlatma yapmadı aşşağı yukarı 1 buçuk senedirde biniyordum sorunsuz... :( :( :( arabaya bakmasak neyse bakıpta böyle oldumu insanın canı çok sıkılıyor temprayı o an hurdaya çevirmek istedim  :crash:
eren önce buji kablosunu kontrol et,yırtık falan varmı,(buji kablosuda lazımsa yine doduco al) yoksa bujileri değiştir yine düzelmiyorsa bobini değiştir.yalnız bobinde doduco dan şaşma.piyasada birçok marka mevcut ama hepsi de 1 yıl bile gitmiyor(trow,olympia gibi).doduco da 120 tl civarı idi.maşallah 2 yıldan bri saat gibi çalışıyor. bu arada maşka marka bobin alanlar 3. bobini de alıp değiştirmek zorunda kaldılar.

Çevrimdışı Eren Göktaş

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 2705
  • The best or nothing 'forever-benz'
  • *Adı soyadı : Eren
  • *Meslek: ElectronicMan
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Karaman-Konya arası
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: yeşil
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
eren önce buji kablosunu kontrol et,yırtık falan varmı,(buji kablosuda lazımsa yine doduco al) yoksa bujileri değiştir yine düzelmiyorsa bobini değiştir.yalnız bobinde doduco dan şaşma.piyasada birçok marka mevcut ama hepsi de 1 yıl bile gitmiyor(trow,olympia gibi).doduco da 120 tl civarı idi.maşallah 2 yıldan bri saat gibi çalışıyor. bu arada maşka marka bobin alanlar 3. bobini de alıp değiştirmek zorunda kaldılar.

Teşekkürler abi, markada doduco opellerin bazı sınıf arabalarına olan bobinlerin uyduğunu söylemiştin...Şuan üzerindeki gm marka...Çalıştırırken 120 milyonluk şeyin yüzünden dinamodan olacaz fiyatı nekadar bilmiyorum ama bobinden fazla olduğu kesin..Yarın sananyiye götürüyorum arabayı
Mercedes-Benz 'The best or Nothing'

SAMET7

  • Ziyaretçi
tatarin marka aldım ben patlamaya devam:(. ilk olarak buji ve kablolarını değiştr 1 hafta bin.. duruma göre duduco bobini alırsın ama ilk bujileri ve kabloyu değiştr .

Çevrimdışı Eren Göktaş

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 2705
  • The best or nothing 'forever-benz'
  • *Adı soyadı : Eren
  • *Meslek: ElectronicMan
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Karaman-Konya arası
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: yeşil
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Anca bugüne sıra alabildik ustadan... Ustam Karamanda tektir  :ok:

birazdan gideceğim...biz bobinde dedik ama usta nerelere gitti  :hiii: :hiii: geçen gittiğimde contanda bi sıkıntı var dedi ben çalışırırken kompresyonda bi sıkıntı var gibi dedi, eğer revizyon yapmakta anlaşırsak revizyona sokacağım arabayıda, kafama takıp düşünmektense bir kere motor yaptırırım dönüpte bakmam, araçta üfleme başladı  ;( yağ esiyor ben bu şekilde binemem eğer bineceksek sapasağlam binelim tempranın satılacağı yok  :hiii: :hiii:
« Son Düzenleme: 19.Ağu.2011 08:27:25 Gönderen: tempraci70 »
Mercedes-Benz 'The best or Nothing'

Çevrimdışı Mustafa Temiz

  • Scratch
  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 133
  • *Adı soyadı : Mustafa TEMİZ
  • *Meslek: Elektronik ve Hoparlör Tamir
  • *Yaş: 40
  • *Şehir: İzmir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Mavi (Safir)
  • Lpg Markası : Zavoli
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: LPG
Merhabalar
Arkadaşlar benim aracım düşük devirde 1500 2500 arası tatlı gazla kullanırken bazen silkeler gibi oluyor. Gaz ayarını yaptırdım yeni ama hala yapıyor. Acaba ateşleme sisteminde sorunmu var dedim. Bujileri, buji kablolarını felen bu hafta içinde değiştircem. Acaba endüksiyon bobininde olabilirmi sorun ? Emanet alacağım biride yok. Başka nasıl anlaşılır bu bobinden olup olmadığı ?

Rakı - şarap gâvurluksa,
Deniz gâvurluksa, ve karşısında batarken izlemek güneşi..
Aşk gavurluksa, ve sevdiğinin elini tutarak kordonda dolaşmak,
İzmir'lilik gavurluksa, ve özgürlüğe düşkün olmak, kimse tarafından kısıtlanmak istememekse
Ben gavurun önde gideniyim, yazın en büyük harflerle.BEN İZMİRLİYİM...

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Merhabalar
Arkadaşlar benim aracım düşük devirde 1500 2500 arası tatlı gazla kullanırken bazen silkeler gibi oluyor. Gaz ayarını yaptırdım yeni ama hala yapıyor. Acaba ateşleme sisteminde sorunmu var dedim. Bujileri, buji kablolarını felen bu hafta içinde değiştircem. Acaba endüksiyon bobininde olabilirmi sorun ? Emanet alacağım biride yok. Başka nasıl anlaşılır bu bobinden olup olmadığı ?

yenisi ile denemeden anlasılmaz  :)
Volkswagen California


Çevrimdışı Mustafa Temiz

  • Scratch
  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 133
  • *Adı soyadı : Mustafa TEMİZ
  • *Meslek: Elektronik ve Hoparlör Tamir
  • *Yaş: 40
  • *Şehir: İzmir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Mavi (Safir)
  • Lpg Markası : Zavoli
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: LPG
Triger seti, klima şarj 2 kayış, gergi rumanı, hava polen filtresi, bujileri champion 0.7mm lik orjinal bujilerden, buji kabloalrını baktırcam. Bayrama hazır hale gelsin.

Rakı - şarap gâvurluksa,
Deniz gâvurluksa, ve karşısında batarken izlemek güneşi..
Aşk gavurluksa, ve sevdiğinin elini tutarak kordonda dolaşmak,
İzmir'lilik gavurluksa, ve özgürlüğe düşkün olmak, kimse tarafından kısıtlanmak istememekse
Ben gavurun önde gideniyim, yazın en büyük harflerle.BEN İZMİRLİYİM...

Çevrimdışı Eren Göktaş

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 2705
  • The best or nothing 'forever-benz'
  • *Adı soyadı : Eren
  • *Meslek: ElectronicMan
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Karaman-Konya arası
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: yeşil
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Arabanın bobininde hiç bir sıkıntı yokmuş....Üst kapak çatlamış egr valfinin oradan...Habire su alıyormuş ona bağlı patlatmalar oluşmaya başlamış...Onu yaparken pistonlarada el attık arabamda şehir içinde 90+1 oluyordu hararet...Daha önce yapanlar devirdayim  borusuna nasıl kaçırdılarsa bir saç  vidası kaçırmışlar...oda orjinal pompanın tribünlerini zıparalamış resmen... o vida nelere mal oldu...şuan araba saat gibi orjinal çelik contayıda taktık...bu contaları konyada şahinlere nitro takanlar kullanıyormuş çelik conta on numara birşey ricambi marka...içim rahat şuan  :)
Mercedes-Benz 'The best or Nothing'

hilmigül

  • Ziyaretçi
Forumda bu bölümü okuyarak arabamda olan sıkıntıyı tek başıma parça değiştirerek halletmiş bulunmaktayım. Araç düşük devirlerde silkeleme ve patlama yapmaya başlamıştı. Bobini değiştirerek bu işi çözmüş durumdayım. Arabamda sıralı sistem LPG mevcut.

Çevrimdışı undabah

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 15278
    • tipundabah
  • *Adı soyadı : Hakan
  • *Meslek: Şoför
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Başkent
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
hayırlı olsun  :bayrak2:

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
Forumda bu bölümü okuyarak arabamda olan sıkıntıyı tek başıma parça değiştirerek halletmiş bulunmaktayım. Araç düşük devirlerde silkeleme ve patlama yapmaya başlamıştı. Bobini değiştirerek bu işi çözmüş durumdayım. Arabamda sıralı sistem LPG mevcut.
güle güle kullanın  ;)

Çevrimdışı tipocu_60

  • Member
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 8328
    • tipocu_60 - 1997 TİPO SLX 1.6 MPİ İE / GÖKYÜZÜ MAVİSİ
  • *Adı soyadı : Ulaş Can
  • *Meslek: Maliyeci-Kedici Sx Pilotu
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Tokat-Niksar
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Kristal Mavi
  • Lpg Markası : Zavoli
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
tipo tempra klima kompresörleri de opel astraların bi modeliyle aynıymıs bilginize klimacım söylemişti..eski kasalardan  ;)

Çevrimdışı Eren Göktaş

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 2705
  • The best or nothing 'forever-benz'
  • *Adı soyadı : Eren
  • *Meslek: ElectronicMan
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Karaman-Konya arası
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: yeşil
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
tipo tempra klima kompresörleri de opel astraların bi modeliyle aynıymıs bilginize klimacım söylemişti..eski kasalardan  ;)

Güzel ayrıntı  :ok:  :teşekkür:
Mercedes-Benz 'The best or Nothing'

Çevrimdışı Hakan Erdinç

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 62
  • Hakan/Yaş 29/İstanbul
  • *Adı soyadı : Hakan ERDİNÇ
  • *Meslek: muhasebe
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: istanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SW 1.6
  • Araç Rengi: Kurşun gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG

Slm.
Kardeş bişey sorcam bende aynı şikayetlerle bobini değiştirmek istiyorum. sorum şu senin araç duruyormuydu. eğer duruyorsa doduco bobini halen kullanıyormusun arıza falan yapmadı dimi?


geçen yıl araba lpg de düşük devirde tekleme ve patlatma yapmaya başladı, yalnız aynı problem yüksek devirde ve benzinde yoktu  ;)

özellikle düşük devirde biraz fazla gaz verince tekleme yapıyor,gaz yemiyor ve patlatma yapıyordu, çok dengeli ve yavaş yavaş gaz verdiğimde yapmıyor, vede yüksek devirde olmuyordu

araştırmalar sonucu problemin endüksiyon bobininden kaynaklandığını tespit ettik,bobin düşük devirlerde gerektiği kadar ateşleme yaptırmıyordu,
bizim araçlarda gm nin bobini kullanılmış,
parçacıda orjinal gm nin bobine 550 tl istediler  :hoho: :hoho:

bunun üzerine çıkma parçaya yöneldim,50 tl ye önce test etmek şartıyla yine çıkma gm bobin aldım ve problem halloldu  ;) ;)

ama neticesinde çıkma parça da belli bir süre kullanılmış olduğu için, bu gibi elktronik parçaların da belli bir kullanım ömrü olduğundan bir yıl boyunca kullandım, ve geçen hafta aynı problem tekrarladı  :s21:

alternatif parça arayışına girdim, gm nin bu endüksiyon bobinin opelde de kullanıldığını öğrendim, hatta egr valfi ve rölanti motoru da ortaktı, özelliklede asta f kasa da  ;) ;)

opel parçacılarını gezdim, olympic marka çin malı bobin buldum 120 tl ama satan parçacı dükkandan çıktığın an geri almam dedi,vazgeçtim,başka bir parçacıda doduco marka alman malı endüksiyon bobini buldum yine 120 tl ye parçayı taktım ve maşallah araba saat gibi oldu tekrar  ;) ;) ;)



Tempra 1.6 IE SLX MPI 1997 Kurşun Gri

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Slm.
Kardeş bişey sorcam bende aynı şikayetlerle bobini değiştirmek istiyorum. sorum şu senin araç duruyormuydu. eğer duruyorsa doduco bobini halen kullanıyormusun arıza falan yapmadı dimi?




Arac 2011 yılında satıldı yerine HLX alındı. Satıldığı zamanda üzerinde bu bobin vardı.
Volkswagen California


Çevrimdışı Hasan Ali Akpınar

  • Geri vites
  • İleti: 24
  • *Adı soyadı : Hasan Ali
  • *Meslek: öğrenci
  • *Yaş: 19
  • *Şehir: ankara
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie
  • Araç Rengi: mavi
  • Lpg Markası : ekogas
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Benimde buna benzer sorunum var araç 173 000 de  aracın üzerinde orjinal bobini duruyor.Araç bazen arıza lambası yakıyor ve lpgde ilk 15dk gaz yemiyor gaza yavaş yavaş basmak gerekiyor.Arıza lambası yanınca arabanın rölantisi bozuluyor bedford gibi çalışıyor.Geçenlerde servise uğrayıp cihaza bağlandığımızda arıza listesinde 3.ve 4. pistona ateşleme yapılmıyor hatasını gördüm.Buradan yola çıkarak sorunun endüksiyon bobininde olduğunu düşünüyorum.Not:benzinde gaz yememe sorunu yok.

Çevrimdışı undabah

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 15278
    • tipundabah
  • *Adı soyadı : Hakan
  • *Meslek: Şoför
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Başkent
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Benimde buna benzer sorunum var araç 173 000 de  aracın üzerinde orjinal bobini duruyor.Araç bazen arıza lambası yakıyor ve lpgde ilk 15dk gaz yemiyor gaza yavaş yavaş basmak gerekiyor.Arıza lambası yanınca arabanın rölantisi bozuluyor bedford gibi çalışıyor.Geçenlerde servise uğrayıp cihaza bağlandığımızda arıza listesinde 3.ve 4. pistona ateşleme yapılmıyor hatasını gördüm.Buradan yola çıkarak sorunun endüksiyon bobininde olduğunu düşünüyorum.Not:benzinde gaz yememe sorunu yok.
usta değiştir kardeş detaylı kontrol şart hatta çıkma usta bobinle bi denesin sanmıyorum ama belki düzelir, düzelirse bobinle kurtarırsın

barış topal

  • Ziyaretçi
slm arkadaşlar biraz araştırdım ama bobinle ilgili fazla bi konu bulamadım,benim araçta; tempra 1.6 ie slx 1996 , ara ara ateşleme bobininin orta iki gözünde ateşleme kesiyor genelde motor yeni çalıştığı zamanlarda oluyor. bu konuda bilgisi olan veya bobinin elktironik şemasını bilen varsa yardımcı olabilirmi aceba. şimdiden herkese  teşekkür ediyorum                   arkadaşlar konuyu yanlış yerde açmışım galiba özür.
« Son Düzenleme: 28.Nis.2014 03:55:45 Gönderen: barış topal »

barış topal

  • Ziyaretçi
slm.yardımlarınız için tşk. bendeki sorun ara ara 1ile3. bujide ateşleme kesiyordu buda performansın yüzde ellisini düşürüyordu motor birden pusuyor araba hantallaşıyordu.bugün bobini söktüm ( zaten yok dedim) ( doduco) anladığım kadarıyla 1-3 ve 4-2 aynı yerden voltaj alıyor aynı anda ateşlem yapıyor. içindeki bağlantılardan birinin koptuğunu tesbit ettim motor sallandığın da bazen temas atmiyor bazen ediyormuş sağlama aldım şu an çalışmasıda gaz yemeside çok rahatladı. ama sökmesi çok riskli içindeki bağlantılar çok kısa sökerken bazılarını zaten koparmak zorunda kalıyorsun yrlerine dikkat etmek lazım. tşk.