Gönderen Konu: HARARET Göstergesi Arızaları ( DİGİTAL gösterge )  (Okunma sayısı 40662 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19292
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: HARARET Göstergesi Arızaları ( DİGİTAL gösterge )
« Yanıtla #150 : 01.Oca.2011 23:34:44 »
Arkadaşlar araçlarınızın kondansatörlerini değiştirdiğinizi söylüyorsunuz
 eğer elinizde uzun süre bekleyen veya parçacıda uzun süre bekleyen kondansatör
 hele güneşte beklediyse kondansatör içerisindeki sıvı bir şekilde kuruyor
 buna defalarca rastladım sağlam zannettiğim kondansatör arızalı olduğu için hüsran kaçınılmaz oluyor
 buna dikkat çekmek istedim

teşekkürler.. ;)
Volkswagen California


Çevrimdışı Oğuzhan Buytoz

  • Oguz020--My Dream..
  • Member
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 12491
  • Tahsil Cehaleti Alır Eşeklik Baki Kalır..
    • oğuz020 - 23 LS 126 Citroen C-elysee
  • *Adı soyadı : oğuz
  • *Meslek: işçi , amele, teknisyen vs vs vs
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: ELAZIĞ
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: BEYAZ
  • Lpg Markası : ...
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: HARARET Göstergesi Arızaları ( DİGİTAL gösterge )
« Yanıtla #151 : 14.Tem.2011 13:35:09 »
Arkadaşlar geçenlerde bir arkadaşın arabasında aynı sorun mevcuttu tek sorun hararetın bır sure kullanımdan sonra çok yuksek gostermesı 130 lara çıkması vardı.Pek kararlı çalışmıyodu.Dıjıtal gösterge içerisindeki kondansatorler den değildi,Kartta herhangi bir çatlak yada soğuk lehim yoktu.Diğer gösterge aksamlarında yıne hiç bir problem yoktu.Tesaduf eseri km müşürünü söktüm ve baktığımda bütün uçlar oksıtlıydı,ve şase kablosuda kopmak uzere ıncelmıştı.Müşür soketi ve kablosunu yeniledikten sonra problem çözüldü.Bu demek oluyorki dijitale giren her kablo özellikle dışarda kalan,dikkatle ıncelenmeli özellikle şase kabloları.Sadece hararet göstergesinde problem yaşayanlar direk hatayı dijitale giren müşürlerde ve şase kablolarında arasınlar.
;) :ok: :bravo: gecmıs olsun elıne saglık

MECNUN BİLSEYDI TEMPRA SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ :)

Yokluğun BİRŞEY değiştirmedi... Demekki Varlığın GEREKSİZDİİİ
Sonra bir MPİ görürsün. Alırsın, fena bağlanırsın. Kolay ulaşırsın, zor vazgeçersin :)

Çevrimdışı Ender Işıldak

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 4026
  • GAKKOŞ
  • *Adı soyadı : ENDER
  • *Meslek: Truck Driver
  • *Yaş: 36
  • *Şehir: tekirdağ-istanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Model Yılı: 2016
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: HARARET Göstergesi Arızaları ( DİGİTAL gösterge )
« Yanıtla #152 : 06.Ara.2011 23:58:10 »
arkadaşlar benım aracın hararet göstergesi hiç yanmıyordu kalorferde hiç ısıtmıyordu.termostat değiştirdik kalorfer el değmeyecek kadar cok ısıtıyor. ancak hararet göstergesi sacmalamaya basladı. 90 ı gecince fan acıyor. ancak özellıkle park halınde iken hararet 130 çıkıyor.su koyduğumuz yeri acıyorum hiç bir hareket yok radyatörün üst hortum çok sıcak alt hortum ılık neden oluyor acaba esas problemse 130 gösteren hararet kontağı kapatıp acınca 90 a düşüyor. bıraz beklıyorum tekrarr 130 a cıkıyor ac kapa yapınca 90 adüşüyor. ne yapmam gerek bilginize basvurmak istedımde
ZİRVEYE ÇIKARKEN GÖRDÜKLERİNİ UNUTMA ,İNERKEN ONLARA RASTLAYACAKSIN

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4525
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: HARARET Göstergesi Arızaları ( DİGİTAL gösterge )
« Yanıtla #153 : 07.Ara.2011 00:15:19 »
Forumda ilgili konular vardı...yeni konu açmadan önce forumda araştırma yapsanız daha doğru olur...
http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=776.0
http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=33.0
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Eren Göktaş

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 2697
  • The best or nothing 'forever-benz'
  • *Adı soyadı : Eren
  • *Meslek: ElectronicMan
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Karaman-Konya arası
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: yeşil
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: HARARET Göstergesi Arızaları ( DİGİTAL gösterge )
« Yanıtla #154 : 07.Ara.2011 03:11:02 »
İnşallah başıma gelen iş değildir....Bu yazdıklarımı dikkate alırda ustanıza baş vurursanız büyük masraftan kurtulursunuz....

Ama öncelikle ucuz olan yöntemleri sayalım  :ok:...Göstergenizdeki kondansatörleri değiştirin veya değiştittirin...Eğer oda faydalı olmaz ise şuna dikkat edin aracınızın farları açıkken mi yapıyor ? onun haricinde yapmıyorsa aracınızda elektronik aksamlar şaseyi tam almıyordur  ;) ;) şanzumanın üzerindeki aküden şanzumana giden siyah kabloyu takip edin ve şanzumanın üzeerinden sökerek bu kısımı zımparalayın...Ve bu ucu tekrar takın  :ok: Ben bu konu üzerinde bir çok çalışmalar yaptım fakat hiç faydalı olmadı meğersem sorunum farklıymış  :kötü: :kötü: ..Anlattığınıza göre sorunuma çok benziyor

Aracımın harareti rampa çıkarken 110 lara kadar çıkıyordu :kötü: :kötü:, rampa aşağı inerken 85 lere kadar düşüyordu...Araç çalışır vaziyette durduğunda ise taa 120 lere vuruyordu  :crash: Radyatörüm patladığı için bende radyatör tıkalı bu sorunu böylece çözmüş oluruz hem diyip yenisini aldım ve sonuç yine aynı  :( :( ;( Bi ustaya sordum gayet normal dedi. Normal olan nedir usta dedim ? Tofaşlarda sıkıntı olmaz 90 ı geçmesi dedi bende fazla kaale almadım ustayı çünkü bir ustamdan başkasına inanmam onada o ara ulaşamamıştım... neyse dedik....Aradan biraz zaman geçti conta yaktı aracım...neyse yaptırdım fakat uzun yoldan geldiğimde tekrar conta yaktı ve üst kapak çatladı...Buradan sonrası çok önemli  :s16: :s16: :s16: ;

Kapağı açmışken sekmanları değiştirdik..ana kol yataklar değişti ustam en son dediki devirdaim pompanıda değiştirelim dedi bunların orjinali plastik çıktı güvenli değil dedi... hiç sökülmemiş orjinal dedi  :ok:...peki usta nasıl diyorsan öyle olsun dedim..Güç bela pompayı çıkardı birde ne görelim  :crash: :crash: :crash: pompada tribün diye birşey kalmamış  :crash: yani araç hiç devirdaim yapmıyormuş sadece karşıdan gelen rüzgar ile soğuyormuş ön taraftaki su 90 ise arka taraf belki 130 lara kadar çıkıyor...Orjinal pompalarımızın tribünleri plastik...tribünün erimesine neden olan ise ufacık bir saç vidası su haznesinden içeri girerek pompanın oraya ulaşıyor ve tüm tribünleri zımpara gibi sıyırıyor  :crash: ...Benim 95 dereceden aşşağı gezdiğim olmazdı....Arabamı yaptırdıktan sonra hararetim şuan 85-90 çok şükür...şeytan kulağına kurşun nazar değmesin sıkıntı yok  :nazar: :nazar: :nazar:


Demem o ki eğer uzun bir süredir devirdaim pompanızı değiştirmediyseniz bi baktırın...Bu benim tecrübemdir.  :tebrik: :tebrik: :tebrik:
« Son Düzenleme: 07.Ara.2011 03:21:23 Gönderen: Eren Göktaş »
Mercedes-Benz 'The best or Nothing'

Çevrimdışı Mustafa Güler

  • Süper Moderator
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 17133
    • Mustafa Güler - 2014 SEAT LEON 1.2TSI / BEYAZ
  • *Adı soyadı : Mustafa Güler
  • *Meslek: Muhasebe
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Seat
  • Araç Modeli: Leon
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Model Yılı: 2014
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: HARARET Göstergesi Arızaları ( DİGİTAL gösterge )
« Yanıtla #155 : 07.Ara.2011 09:30:26 »
İnşallah başıma gelen iş değildir....Bu yazdıklarımı dikkate alırda ustanıza baş vurursanız büyük masraftan kurtulursunuz....

Ama öncelikle ucuz olan yöntemleri sayalım  :ok:...Göstergenizdeki kondansatörleri değiştirin veya değiştittirin...Eğer oda faydalı olmaz ise şuna dikkat edin aracınızın farları açıkken mi yapıyor ? onun haricinde yapmıyorsa aracınızda elektronik aksamlar şaseyi tam almıyordur  ;) ;) şanzumanın üzerindeki aküden şanzumana giden siyah kabloyu takip edin ve şanzumanın üzeerinden sökerek bu kısımı zımparalayın...Ve bu ucu tekrar takın  :ok: Ben bu konu üzerinde bir çok çalışmalar yaptım fakat hiç faydalı olmadı meğersem sorunum farklıymış  :kötü: :kötü: ..Anlattığınıza göre sorunuma çok benziyor

Aracımın harareti rampa çıkarken 110 lara kadar çıkıyordu :kötü: :kötü:, rampa aşağı inerken 85 lere kadar düşüyordu...Araç çalışır vaziyette durduğunda ise taa 120 lere vuruyordu  :crash: Radyatörüm patladığı için bende radyatör tıkalı bu sorunu böylece çözmüş oluruz hem diyip yenisini aldım ve sonuç yine aynı  :( :( ;( Bi ustaya sordum gayet normal dedi. Normal olan nedir usta dedim ? Tofaşlarda sıkıntı olmaz 90 ı geçmesi dedi bende fazla kaale almadım ustayı çünkü bir ustamdan başkasına inanmam onada o ara ulaşamamıştım... neyse dedik....Aradan biraz zaman geçti conta yaktı aracım...neyse yaptırdım fakat uzun yoldan geldiğimde tekrar conta yaktı ve üst kapak çatladı...Buradan sonrası çok önemli  :s16: :s16: :s16: ;

Kapağı açmışken sekmanları değiştirdik..ana kol yataklar değişti ustam en son dediki devirdaim pompanıda değiştirelim dedi bunların orjinali plastik çıktı güvenli değil dedi... hiç sökülmemiş orjinal dedi  :ok:...peki usta nasıl diyorsan öyle olsun dedim..Güç bela pompayı çıkardı birde ne görelim  :crash: :crash: :crash: pompada tribün diye birşey kalmamış  :crash: yani araç hiç devirdaim yapmıyormuş sadece karşıdan gelen rüzgar ile soğuyormuş ön taraftaki su 90 ise arka taraf belki 130 lara kadar çıkıyor...Orjinal pompalarımızın tribünleri plastik...tribünün erimesine neden olan ise ufacık bir saç vidası su haznesinden içeri girerek pompanın oraya ulaşıyor ve tüm tribünleri zımpara gibi sıyırıyor  :crash: ...Benim 95 dereceden aşşağı gezdiğim olmazdı....Arabamı yaptırdıktan sonra hararetim şuan 85-90 çok şükür...şeytan kulağına kurşun nazar değmesin sıkıntı yok  :nazar: :nazar: :nazar:


Demem o ki eğer uzun bir süredir devirdaim pompanızı değiştirmediyseniz bi baktırın...Bu benim tecrübemdir.  :tebrik: :tebrik: :tebrik:
:ok: :bravo:

Çevrimdışı Gökhan Polat

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 432
  • *Adı soyadı : Gökhan
  • *Meslek: Öğrenci Emeklisi
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Gaziantep
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: HARARET Göstergesi Arızaları ( DİGİTAL gösterge )
« Yanıtla #156 : 07.Ara.2011 13:10:38 »
İnşallah başıma gelen iş değildir....Bu yazdıklarımı dikkate alırda ustanıza baş vurursanız büyük masraftan kurtulursunuz....

Ama öncelikle ucuz olan yöntemleri sayalım  :ok:...Göstergenizdeki kondansatörleri değiştirin veya değiştittirin...Eğer oda faydalı olmaz ise şuna dikkat edin aracınızın farları açıkken mi yapıyor ? onun haricinde yapmıyorsa aracınızda elektronik aksamlar şaseyi tam almıyordur  ;) ;) şanzumanın üzerindeki aküden şanzumana giden siyah kabloyu takip edin ve şanzumanın üzeerinden sökerek bu kısımı zımparalayın...Ve bu ucu tekrar takın  :ok: Ben bu konu üzerinde bir çok çalışmalar yaptım fakat hiç faydalı olmadı meğersem sorunum farklıymış  :kötü: :kötü: ..Anlattığınıza göre sorunuma çok benziyor

Aracımın harareti rampa çıkarken 110 lara kadar çıkıyordu :kötü: :kötü:, rampa aşağı inerken 85 lere kadar düşüyordu...Araç çalışır vaziyette durduğunda ise taa 120 lere vuruyordu  :crash: Radyatörüm patladığı için bende radyatör tıkalı bu sorunu böylece çözmüş oluruz hem diyip yenisini aldım ve sonuç yine aynı  :( :( ;( Bi ustaya sordum gayet normal dedi. Normal olan nedir usta dedim ? Tofaşlarda sıkıntı olmaz 90 ı geçmesi dedi bende fazla kaale almadım ustayı çünkü bir ustamdan başkasına inanmam onada o ara ulaşamamıştım... neyse dedik....Aradan biraz zaman geçti conta yaktı aracım...neyse yaptırdım fakat uzun yoldan geldiğimde tekrar conta yaktı ve üst kapak çatladı...Buradan sonrası çok önemli  :s16: :s16: :s16: ;

Kapağı açmışken sekmanları değiştirdik..ana kol yataklar değişti ustam en son dediki devirdaim pompanıda değiştirelim dedi bunların orjinali plastik çıktı güvenli değil dedi... hiç sökülmemiş orjinal dedi  :ok:...peki usta nasıl diyorsan öyle olsun dedim..Güç bela pompayı çıkardı birde ne görelim  :crash: :crash: :crash: pompada tribün diye birşey kalmamış  :crash: yani araç hiç devirdaim yapmıyormuş sadece karşıdan gelen rüzgar ile soğuyormuş ön taraftaki su 90 ise arka taraf belki 130 lara kadar çıkıyor...Orjinal pompalarımızın tribünleri plastik...tribünün erimesine neden olan ise ufacık bir saç vidası su haznesinden içeri girerek pompanın oraya ulaşıyor ve tüm tribünleri zımpara gibi sıyırıyor  :crash: ...Benim 95 dereceden aşşağı gezdiğim olmazdı....Arabamı yaptırdıktan sonra hararetim şuan 85-90 çok şükür...şeytan kulağına kurşun nazar değmesin sıkıntı yok  :nazar: :nazar: :nazar:


Demem o ki eğer uzun bir süredir devirdaim pompanızı değiştirmediyseniz bi baktırın...Bu benim tecrübemdir.  :tebrik: :tebrik: :tebrik:

neler gelmis basina oyle senin yaw, Allah korumusun beterinden, ne kadar masrafin gittin, motor yenilendi desene o zaman, gecmis olsun kardes, umarim bi daha yasamazsin, ve cok icten yazmissin bravo :) :alkış:
Ey şehid oğlu şehid, isteme benden makber,

Sana ağuşunu açmış duruyor Peygamber.

EMIN EROL

  • Ziyaretçi
Ynt: HARARET Göstergesi Arızaları ( DİGİTAL gösterge )
« Yanıtla #157 : 07.Ara.2011 16:01:24 »
iki gündür aynı olaylar bendede olmaya başladı
hararet belli bir süre sonra 130 hatta full oluyor istop edip yeniden kontrol etdiğimde düzeliyor hareket edince tekrar yükseliyor iniyor   aracın ısısında bir sorun yok (hararet müşürünü  değişdirdim sorun devam ediyor)

konuyu iyice inceledim sırayla hepsini deneyecem bakalım nasıl bir sonuç çıkacak  ;(

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4525
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: HARARET Göstergesi Arızaları ( DİGİTAL gösterge )
« Yanıtla #158 : 07.Ara.2011 16:19:49 »
iki gündür aynı olaylar bendede olmaya başladı
hararet belli bir süre sonra 130 hatta full oluyor istop edip yeniden kontrol etdiğimde düzeliyor hareket edince tekrar yükseliyor iniyor   aracın ısısında bir sorun yok (hararet müşürünü  değişdirdim sorun devam ediyor)

konuyu iyice inceledim sırayla hepsini deneyecem bakalım nasıl bir sonuç çıkacak  ;(


Alıntıdır:
Motor sıcaklık sensörü, silindir kapağı üzerinde veya motor bloğunda bulunur.
Sıcaklık sensörü arızalandığı zaman aracın hararet göstergesi çalışmaz ve soğutma sistemi
arıza sinyali verir. Sıcaklık sensörleri NTC dirençlerdir. Bu dirençler sıcaklık artığı zaman
direnci azalan elektronik bir parçadır. Sıcaklık sensörünü aracın üzerinde takılı iken hızlı bir
şekilde test etmek için, soketi çıkartılır, bu durumda hararet göstergesi fazla direnç
algılayacağı için hararet “0” göstermelidir. Yine aynı soketin uçlarını birbirine değdirdiğimiz
zaman direnç sıfır olacağından hararet göstergesi maksimum sıcaklık gösterecektir. Bu
durumda gösterge panelinin sağlam olup olmadığı anlaşılır.....
Ben bu kontol şeklini bilmediğim için aracımda denememiştim ama,bu şekilde bi kontrol yapıp deneyebilirsin....

ama senin sorunun kondansatörler gibi görünüyor ilk olarak 6.adet kondansatörü değiştir...geçenlerde benim aracında aynı şekilde hararet,kontağı açıp kapatmayla vs full gösteriyordu-devir saati kendi kendine yükselip düşüyordu-rakamlar eksik göstermeye başlamıştı-vsvs kondansatörleri değiştirdim,tüm sorunlar çözüldü....
http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=33.0
« Son Düzenleme: 07.Ara.2011 16:24:03 Gönderen: Musa Eroğlu »
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


EMIN EROL

  • Ziyaretçi
Ynt: HARARET Göstergesi Arızaları ( DİGİTAL gösterge )
« Yanıtla #159 : 07.Ara.2011 17:04:58 »
musa bey dediğniz gibi soket i çıkarıp tekrar takma yı yarın bir deneyim  :ok:

Çevrimdışı Ender Işıldak

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 4026
  • GAKKOŞ
  • *Adı soyadı : ENDER
  • *Meslek: Truck Driver
  • *Yaş: 36
  • *Şehir: tekirdağ-istanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Model Yılı: 2016
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: HARARET Göstergesi Arızaları ( DİGİTAL gösterge )
« Yanıtla #160 : 12.Ara.2011 19:55:36 »
ben aracın hararet müşürünü arac 90 derece sıcaktayken söküyorum 0 olması gerekir diye düşünürken müşürü söktüğüm halde göstergede hiç bir oynama olmuyor yani müşürü takıp çıkarınca göstergede kımıldama olmuyor bu neden olabilir acaba
ZİRVEYE ÇIKARKEN GÖRDÜKLERİNİ UNUTMA ,İNERKEN ONLARA RASTLAYACAKSIN

Çevrimdışı Furkan Hatipoğlu

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 130
  • *Adı soyadı : Furkan Hatipoğlu
  • *Meslek: Öğrenci
  • *Şehir: Ankara
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SW 1.6
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: HARARET Göstergesi Arızaları ( DİGİTAL gösterge )
« Yanıtla #161 : 12.Ara.2011 23:53:17 »
 :aa: :aa: :aa: Benim Tempra da 1 ay öncesine kadar hararey 90 dan aşağı inmiyordu... Mesela sabah çalıştırır çalıştırmaz 90 dan başlıyodu havalar soğudu 0 la 20 arasında başlıyo 90 flan oluyo...  :aa: :aa: :aa:
_________________ !!!... Yaşamak Lazım...!!! _________________

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4525
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: HARARET Göstergesi Arızaları ( DİGİTAL gösterge )
« Yanıtla #162 : 13.Ara.2011 00:13:19 »
ben aracın hararet müşürünü arac 90 derece sıcaktayken söküyorum 0 olması gerekir diye düşünürken müşürü söktüğüm halde göstergede hiç bir oynama olmuyor yani müşürü takıp çıkarınca göstergede kımıldama olmuyor bu neden olabilir acaba

denemediğim için bilmiyorum  :s20: göstergen dijltalmi analogmu,soketi çıkardıktan sonra kontağı kapatıp tekrar açtınmı....  :s20:

:aa: :aa: :aa: Benim Tempra da 1 ay öncesine kadar hararey 90 dan aşağı inmiyordu... Mesela sabah çalıştırır çalıştırmaz 90 dan başlıyodu havalar soğudu 0 la 20 arasında başlıyo 90 flan oluyo...  :aa: :aa: :aa:

Dijital göstergedeki 6 adet kondansatörü değiştirip tekrar kontrol edebilirsin...
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10580
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: HARARET Göstergesi Arızaları ( DİGİTAL gösterge )
« Yanıtla #163 : 13.Ara.2011 00:23:18 »
dijitalin var derdin var  :)

Çevrimdışı Gökhan Kenar

  • Member
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 6148
  • *Adı soyadı : GÖKHAN KENAR
  • *Meslek: Resepsiyonist
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: BURSA-Gemlik
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: ÇELİK GRİ
  • Lpg Markası : ATİKER
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: HARARET Göstergesi Arızaları ( DİGİTAL gösterge )
« Yanıtla #164 : 13.Ara.2011 00:26:10 »
dijitalin var derdin var  :)

Basit iş hallettim ben dert yok  ;)

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10580
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: HARARET Göstergesi Arızaları ( DİGİTAL gösterge )
« Yanıtla #165 : 13.Ara.2011 00:27:42 »
Basit iş hallettim ben dert yok  ;)

hooootooottoott hoot devirleri ibre sayacak arkadaş dijital bizi bozar :heyo:

EMIN EROL

  • Ziyaretçi
Ynt: HARARET Göstergesi Arızaları ( DİGİTAL gösterge )
« Yanıtla #166 : 22.Ara.2011 18:03:11 »
arkadaşlar hararet  gösterge sorunum çözüldü :aa:
öncelikle forumdan aldığım bilgiyle
1 (-) kablosunun şaseye ve şanzımanın ordaki bağlantılarını temizledim wd40 sürdüm
2 hararet müşürünün kablosunu buji kablosundan uzaklaşdırdım  :hişşt:
3 bobin kablosuna sarılı olan lpg kablosunu diğer koblo demetlerinden ayrı bir şekilde plastik kablo borularıyla ayırdım :hey:
4 pek alakası olmaya bilir aracın motorundaki tüm kabloları plastik kablo borularıyla kapladım açıkda birtane kablo kalmadı
artık bilmiyorum ama bunlardan biri kesin sorunu çözdü

Çevrimdışı Şenol Karabulut

  • ( karacaoglan61)
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1490
    • Karacaoglan 61 - 1998 1.6 ie TEMPRA ATEŞ KIRMIZI
  • *Adı soyadı : Karacaoglan61
  • *Meslek: tarım
  • *Yaş: 46
  • *Şehir: bursa/mustafakemalpa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: ateşkırmızı
  • Lpg Markası : lavato
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: HARARET Göstergesi Arızaları ( DİGİTAL gösterge )
« Yanıtla #167 : 22.Ara.2011 18:07:50 »
 
arkadaşlar hararet  gösterge sorunum çözüldü :aa:
öncelikle forumdan aldığım bilgiyle
1 (-) kablosunun şaseye ve şanzımanın ordaki bağlantılarını temizledim wd40 sürdüm
2 hararet müşürünün kablosunu buji kablosundan uzaklaşdırdım  :hişşt:
3 bobin kablosuna sarılı olan lpg kablosunu diğer koblo demetlerinden ayrı bir şekilde plastik kablo borularıyla ayırdım :hey:
4 pek alakası olmaya bilir aracın motorundaki tüm kabloları plastik kablo borularıyla kapladım açıkda birtane kablo kalmadı
artık bilmiyorum ama bunlardan biri kesin sorunu çözdü

  geçmiş olsun  diyelim o zaman  rahat bir nefes almışsındır artk


Çevrimdışı Ender Işıldak

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 4026
  • GAKKOŞ
  • *Adı soyadı : ENDER
  • *Meslek: Truck Driver
  • *Yaş: 36
  • *Şehir: tekirdağ-istanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Model Yılı: 2016
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: HARARET Göstergesi Arızaları ( DİGİTAL gösterge )
« Yanıtla #168 : 22.Ara.2011 21:11:25 »
bu arada gecenlerde bendede aynı sorun vardı paneli söktüm sökmüşken boyadım temizledim güzelce. ve ek olarak sadece patlak ampulleri değiştirdim birde islenme olan yerleri temizledim ne gariptirki hararet kendiliğnden düzeldi .ama kondansör falan değiştirmedim. nasıl oldu bende anlamadım
  ancakı benim kafamı kurcalayan en önemli konu hararet müşürünün fişini çıkarıyorum mesela arba 90 dercedeyken çalış vaziyette müşürü çıkarmama rağmen göstergede hiçbir değişiklik olmuyor.müşür çıkıkkende takılıymışgibi gösteriyo.
normalde müşürü çekince ya 130 çıkması lazım yada tamamen sıfıra inmesi lazım diye biliyorum böyle bir sorun neden olur acaba başına gelen arkadaş varmı acaba
ZİRVEYE ÇIKARKEN GÖRDÜKLERİNİ UNUTMA ,İNERKEN ONLARA RASTLAYACAKSIN

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19292
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: HARARET Göstergesi Arızaları ( DİGİTAL gösterge )
« Yanıtla #169 : 22.Ara.2011 21:32:46 »
bu arada gecenlerde bendede aynı sorun vardı paneli söktüm sökmüşken boyadım temizledim güzelce. ve ek olarak sadece patlak ampulleri değiştirdim birde islenme olan yerleri temizledim ne gariptirki hararet kendiliğnden düzeldi .ama kondansör falan değiştirmedim. nasıl oldu bende anlamadım
  ancakı benim kafamı kurcalayan en önemli konu hararet müşürünün fişini çıkarıyorum mesela arba 90 dercedeyken çalış vaziyette müşürü çıkarmama rağmen göstergede hiçbir değişiklik olmuyor.müşür çıkıkkende takılıymışgibi gösteriyo.
normalde müşürü çekince ya 130 çıkması lazım yada tamamen sıfıra inmesi lazım diye biliyorum böyle bir sorun neden olur acaba başına gelen arkadaş varmı acaba
Kontağı kapatıp açınca o zaman düşüyor  :)
Volkswagen California


Çevrimdışı Şenol Karabulut

  • ( karacaoglan61)
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1490
    • Karacaoglan 61 - 1998 1.6 ie TEMPRA ATEŞ KIRMIZI
  • *Adı soyadı : Karacaoglan61
  • *Meslek: tarım
  • *Yaş: 46
  • *Şehir: bursa/mustafakemalpa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: ateşkırmızı
  • Lpg Markası : lavato
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: HARARET Göstergesi Arızaları ( DİGİTAL gösterge )
« Yanıtla #170 : 23.Ara.2011 22:09:31 »
  benimde   bir hafta önçe  hararet anormal çalışıyordu  aküden kaporta ve şanjumana giden  şase kablolarını temizleyinçe düzeldi   sorun kalmadı 


Çevrimdışı Levent karakoc

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 473
  • *Adı soyadı : levent
  • *Meslek: tekniker
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: istanbul-Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gümüş
  • Lpg Markası : AKL Sıralı
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: HARARET Göstergesi Arızaları ( DİGİTAL gösterge )
« Yanıtla #171 : 10.Mar.2012 19:59:02 »
benim göstergemde hararet 90 dan yukarı hiç çıkmıyor hatta bugün hararet yaptırdım bizzati hala 90da çakılı . motor ısınırken sorun yok lineer olarak sıfırdan 90 a çıkıyo ama 90 dan yukarı çıkmıyo kondansatörleride değiştirdim ne yapmam lazım  :???:
Hey Gidi Hacı Murat sen SENSÖRsüzde giderdin
 :nazar:  TEMPRA PİLOTU   :nazar:
Tempra 1.6 i.e SLX ABS Airbag Klima Gümüş Gri
Full + Full

Çevrimdışı Ender Işıldak

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 4026
  • GAKKOŞ
  • *Adı soyadı : ENDER
  • *Meslek: Truck Driver
  • *Yaş: 36
  • *Şehir: tekirdağ-istanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Model Yılı: 2016
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: HARARET Göstergesi Arızaları ( DİGİTAL gösterge )
« Yanıtla #172 : 10.Mar.2012 20:36:35 »
benim göstergemde hararet 90 dan yukarı hiç çıkmıyor hatta bugün hararet yaptırdım bizzati hala 90da çakılı . motor ısınırken sorun yok lineer olarak sıfırdan 90 a çıkıyo ama 90 dan yukarı çıkmıyo kondansatörleride değiştirdim ne yapmam lazım  :???:
aynı dert bendede var bende kondansör değişimi yaptım 1 ay önce ama 90 ıbazen bır diş gecıyor sonra yıne 90 da acaba doğru calışıyo ondanmı yoksa sapıttımı yıne
ZİRVEYE ÇIKARKEN GÖRDÜKLERİNİ UNUTMA ,İNERKEN ONLARA RASTLAYACAKSIN

Çevrimdışı Ender Işıldak

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 4026
  • GAKKOŞ
  • *Adı soyadı : ENDER
  • *Meslek: Truck Driver
  • *Yaş: 36
  • *Şehir: tekirdağ-istanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Model Yılı: 2016
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: HARARET Göstergesi Arızaları ( DİGİTAL gösterge )
« Yanıtla #173 : 10.Mar.2012 20:38:07 »
bırde dıkkatımı ceken bırsey var hava cok soğuk olmasına rağmen aracı calıştırdıktan sonra hararet göstergesı cok hızlı yukselıyo sankı ama 90 da kalıyo
ZİRVEYE ÇIKARKEN GÖRDÜKLERİNİ UNUTMA ,İNERKEN ONLARA RASTLAYACAKSIN

Çevrimdışı Levent karakoc

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 473
  • *Adı soyadı : levent
  • *Meslek: tekniker
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: istanbul-Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gümüş
  • Lpg Markası : AKL Sıralı
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: HARARET Göstergesi Arızaları ( DİGİTAL gösterge )
« Yanıtla #174 : 10.Mar.2012 21:20:42 »
bırde dıkkatımı ceken bırsey var hava cok soğuk olmasına rağmen aracı calıştırdıktan sonra hararet göstergesı cok hızlı yukselıyo sankı ama 90 da kalıyo

evet bende aracı çalıştırıyorum 3. dakkada 3 diş yanmış oluyo
Hey Gidi Hacı Murat sen SENSÖRsüzde giderdin
 :nazar:  TEMPRA PİLOTU   :nazar:
Tempra 1.6 i.e SLX ABS Airbag Klima Gümüş Gri
Full + Full