Gönderen Konu: Rolanti dalgalanması ve rolanti motoru değişimi ( 98 tipo 1.6ie )  (Okunma sayısı 39345 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
Benim birşey dikkatimi çekti. Rolanti dalgalanması sorunu bende de var ve hem vakit hemde Bursa'da yakınlarda bir examiner cihazı olan usta bulamadığım için ilgilenemiyorum. Herkese de kurcalatmak istemiyorum.

Dikkatimi çekense şu; rolanti dalgalanmasını her zaman yapmıyor. Yaptığı zamanlarda bu araç giderkende farklar yaratıyor. Mesela o an rolanti dalgalanması yoksa yola çıktığımda araç daha seri, dalgalanma varsa; zor toparlama, vites değiştirirken ani devir düşmesi ve daha yüksek vitesi taktığımda aracın devrini alması için geçen sürenin artması gibi. Merak ettiğim konu ise rolanti motoru sadece araç rolantide çalışır vaziyetteyken mi yoksa araç seyir halinde iken araca etki edip etmediği.

Geçenlerde iş yerime yakın bir yerde bir çıkmacı bulmuştum. Burada bu problemin rolanti moturundan kaynaklandığını öğrenince çıkma bi motor almaya karar vermişti. Çıkmacıya götürdüm aracı. Adam da problemi gördü, onun dışında aracın arada gaz yemeğini çekmediğini söyledim. Kendisinin enjeksiyon sistemleri üzerine de çalıştığını söyledi. Biraz inceledi. Ve durumun 4 parçadan bir veya birkaçından olabileceğini söyledi. Bunlar; rolanti motoru, kelebek potansiyometresi, ısı müşürü ve map sensörü. O da bunun için ilk önce cihazı bağlatman, ona göre hareket edilmesi gerektiğini söyleyip bir kaç yere telefon açtı bizim araçlara bağlanan cihazları varmı diye ancak bulamadı. Bende hala problememime bir çözüm bulamadan sağda solda examiner cihazı bulunan usta arıyorum. En son çare bulamazsam cihaza birmotta bağlatıcam.

piyasada bilgisayarı ve gerekli teşkilatı olan ustalar aracı bilgisayar bağlıyorlar  ;)

servisede götrürüp bilgisayara bağlatabilirsin,şahsen ben böyle bir arıza durumuyla karşılaşırsam aracı serviste bilgisayar bağlatırım,çünkü pişyasada ki bilgisayar veyazılımların ne kadar güvenilir olduğunu bilmiyorum  ;) ;)

bu arada rölanti motoru ile ilgili alternatif parça arayışındayım,bir modele ait delphi marka rölanti , motoruyla bizim motorların bire bir uyma ihtimali var,ama bu sıralar sanayiye uğrayamadığım için,motoru karşılaştırma ve inceleme fırsatım olmadı  ;) ;)

motoru incelem fırsatım olursa,bu rölanti motorundan sıkıntı yaşayan arkadaşlarımız,çok kaliteli rölanti motorunu çok uyguna alabilecekler  ;) ;) ;)

Çevrimdışı Bedri Öztürk

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 328
    • 1999 TİPO 1.6İE SLX / GÖKYÜZÜ MAVİSİ
  • *Adı soyadı : Bedri
  • *Meslek: Hazır asker
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Benim birşey dikkatimi çekti. Rolanti dalgalanması sorunu bende de var ve hem vakit hemde Bursa'da yakınlarda bir examiner cihazı olan usta bulamadığım için ilgilenemiyorum. Herkese de kurcalatmak istemiyorum.

Dikkatimi çekense şu; rolanti dalgalanmasını her zaman yapmıyor. Yaptığı zamanlarda bu araç giderkende farklar yaratıyor. Mesela o an rolanti dalgalanması yoksa yola çıktığımda araç daha seri, dalgalanma varsa; zor toparlama, vites değiştirirken ani devir düşmesi ve daha yüksek vitesi taktığımda aracın devrini alması için geçen sürenin artması gibi. Merak ettiğim konu ise rolanti motoru sadece araç rolantide çalışır vaziyetteyken mi yoksa araç seyir halinde iken araca etki edip etmediği.

Geçenlerde iş yerime yakın bir yerde bir çıkmacı bulmuştum. Burada bu problemin rolanti moturundan kaynaklandığını öğrenince çıkma bi motor almaya karar vermişti. Çıkmacıya götürdüm aracı. Adam da problemi gördü, onun dışında aracın arada gaz yemeğini çekmediğini söyledim. Kendisinin enjeksiyon sistemleri üzerine de çalıştığını söyledi. Biraz inceledi. Ve durumun 4 parçadan bir veya birkaçından olabileceğini söyledi. Bunlar; rolanti motoru, kelebek potansiyometresi, ısı müşürü ve map sensörü. O da bunun için ilk önce cihazı bağlatman, ona göre hareket edilmesi gerektiğini söyleyip bir kaç yere telefon açtı bizim araçlara bağlanan cihazları varmı diye ancak bulamadı. Bende hala problememime bir çözüm bulamadan sağda solda examiner cihazı bulunan usta arıyorum. En son çare bulamazsam cihaza birmotta bağlatıcam.

piyasada bilgisayarı ve gerekli teşkilatı olan ustalar aracı bilgisayar bağlıyorlar  ;)

servisede götrürüp bilgisayara bağlatabilirsin,şahsen ben böyle bir arıza durumuyla karşılaşırsam aracı serviste bilgisayar bağlatırım,çünkü pişyasada ki bilgisayar veyazılımların ne kadar güvenilir olduğunu bilmiyorum  ;) ;)

bu arada rölanti motoru ile ilgili alternatif parça arayışındayım,bir modele ait delphi marka rölanti , motoruyla bizim motorların bire bir uyma ihtimali var,ama bu sıralar sanayiye uğrayamadığım için,motoru karşılaştırma ve inceleme fırsatım olmadı  ;) ;)

motoru incelem fırsatım olursa,bu rölanti motorundan sıkıntı yaşayan arkadaşlarımız,çok kaliteli rölanti motorunu çok uyguna alabilecekler  ;) ;) ;)

İnşallah bulursun da onca parayı ufacık motora vermek zorunda kalmayız. Birde fiat ın kendi servisinde bu cihaza bağlatmanın maliyeti nedir acaba. Her serviste standarmıdır. Uçuk fiyatlar isterlermi. Ben fiat servisine bir defa gittim. Onda da motor numarasına bakmak için 70 lira istediklerinde resti çekip dönmüştüm.

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
Benim birşey dikkatimi çekti. Rolanti dalgalanması sorunu bende de var ve hem vakit hemde Bursa'da yakınlarda bir examiner cihazı olan usta bulamadığım için ilgilenemiyorum. Herkese de kurcalatmak istemiyorum.

Dikkatimi çekense şu; rolanti dalgalanmasını her zaman yapmıyor. Yaptığı zamanlarda bu araç giderkende farklar yaratıyor. Mesela o an rolanti dalgalanması yoksa yola çıktığımda araç daha seri, dalgalanma varsa; zor toparlama, vites değiştirirken ani devir düşmesi ve daha yüksek vitesi taktığımda aracın devrini alması için geçen sürenin artması gibi. Merak ettiğim konu ise rolanti motoru sadece araç rolantide çalışır vaziyetteyken mi yoksa araç seyir halinde iken araca etki edip etmediği.

Geçenlerde iş yerime yakın bir yerde bir çıkmacı bulmuştum. Burada bu problemin rolanti moturundan kaynaklandığını öğrenince çıkma bi motor almaya karar vermişti. Çıkmacıya götürdüm aracı. Adam da problemi gördü, onun dışında aracın arada gaz yemeğini çekmediğini söyledim. Kendisinin enjeksiyon sistemleri üzerine de çalıştığını söyledi. Biraz inceledi. Ve durumun 4 parçadan bir veya birkaçından olabileceğini söyledi. Bunlar; rolanti motoru, kelebek potansiyometresi, ısı müşürü ve map sensörü. O da bunun için ilk önce cihazı bağlatman, ona göre hareket edilmesi gerektiğini söyleyip bir kaç yere telefon açtı bizim araçlara bağlanan cihazları varmı diye ancak bulamadı. Bende hala problememime bir çözüm bulamadan sağda solda examiner cihazı bulunan usta arıyorum. En son çare bulamazsam cihaza birmotta bağlatıcam.

piyasada bilgisayarı ve gerekli teşkilatı olan ustalar aracı bilgisayar bağlıyorlar  ;)

servisede götrürüp bilgisayara bağlatabilirsin,şahsen ben böyle bir arıza durumuyla karşılaşırsam aracı serviste bilgisayar bağlatırım,çünkü pişyasada ki bilgisayar veyazılımların ne kadar güvenilir olduğunu bilmiyorum  ;) ;)

bu arada rölanti motoru ile ilgili alternatif parça arayışındayım,bir modele ait delphi marka rölanti , motoruyla bizim motorların bire bir uyma ihtimali var,ama bu sıralar sanayiye uğrayamadığım için,motoru karşılaştırma ve inceleme fırsatım olmadı  ;) ;)

motoru incelem fırsatım olursa,bu rölanti motorundan sıkıntı yaşayan arkadaşlarımız,çok kaliteli rölanti motorunu çok uyguna alabilecekler  ;) ;) ;)

İnşallah bulursun da onca parayı ufacık motora vermek zorunda kalmayız. Birde fiat ın kendi servisinde bu cihaza bağlatmanın maliyeti nedir acaba. Her serviste standarmıdır. Uçuk fiyatlar isterlermi. Ben fiat servisine bir defa gittim. Onda da motor numarasına bakmak için 70 lira istediklerinde resti çekip dönmüştüm.
serviste arabayı ne kadar bilgisayara bağlıyorlar bilmiyorum,ama son zamanlarda bu işlemi yaptıran arkadaşlar varsa fiyatını yazarlar  ;) ;)

rölanti motorunu çıkmaclar 50-60 civarına sayıyorlar,hatta bazaıları daha fazla fiyat çekebiliyor,eğer düşündüğüm motor birebir uyarsa 80 tl civarına alınabilecek,rölanti motorunun nette ki fiyatı bu,inşallah piyasada da aynı civara bulabiliriz,ya da netten sipariş edebiliriz  ;)

yeter ki motor birebir uysun  ;) ;)

er 23

  • Ziyaretçi
aracınızı calıştırdıgınızda rolenti 2500=3000 arası yükselp yavaş yavaş 800 düşüyomu evetse rolenti motoru ilerki durumlarda dahada yavaş düşecektir parca fiyatını fiat parcacılarında sordum 270 ytl dediler teşekür edip cıktım arabanın işletim sistemi opelle aynı oldugunu bildigim icin opel (opeli 1996/2001 arası astra vectra corca) parcacılarında parcayı yan sanayi 45 ytl ye pazarlıksız aldım admlar gercekten cüzzi karla clıştıklarını bildigim parcacılardı yoksa ne yan sanayilerine 100 -150 istedilerde vermedim taktım calıştırdım herşey normal parcanın icinde mıktatıslanma ile calışan hassas bir sistem var (söktümde biliyorum) eger yaylı mili sökmeye calışırsanız takarken sıkıldıktan sonra fazla zorlamayın yoksa mil sona dayandıktan sonra gectigi plastik dişli yuvayı kırarsınız en dipten motoru percinlerinden  ayırmak isterseniz soket ucları  motor icinde sac kılı inceligindedir
not diger arac markalarına ait rolenti ayarlıyıcılarıda birbirine cok benzer fakat uc yapıları farklıdır uc milinin etrafı bazılarında ince bir boru ile kapalıdır bu kapalılık ona baş düşmanı kurumlaşmadan korur kurumlaşma rolenti motorunu kitler sökmekten erinmeyen arkadaşlar icin 3 beş ayda bi temizleme spreyi sıkarak icine birar temizlemek mümkün gibi ama al 45 ytl ye yedek bulunsun derim cünki en temizi en saglamı

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
aracınızı calıştırdıgınızda rolenti 2500=3000 arası yükselp yavaş yavaş 800 düşüyomu evetse rolenti motoru ilerki durumlarda dahada yavaş düşecektir parca fiyatını fiat parcacılarında sordum 270 ytl dediler teşekür edip cıktım arabanın işletim sistemi opelle aynı oldugunu bildigim icin opel (opeli 1996/2001 arası astra vectra corca) parcacılarında parcayı yan sanayi 45 ytl ye pazarlıksız aldım admlar gercekten cüzzi karla clıştıklarını bildigim parcacılardı yoksa ne yan sanayilerine 100 -150 istedilerde vermedim taktım calıştırdım herşey normal parcanın icinde mıktatıslanma ile calışan hassas bir sistem var (söktümde biliyorum) eger yaylı mili sökmeye calışırsanız takarken sıkıldıktan sonra fazla zorlamayın yoksa mil sona dayandıktan sonra gectigi plastik dişli yuvayı kırarsınız en dipten motoru percinlerinden  ayırmak isterseniz soket ucları  motor icinde sac kılı inceligindedir
not diger arac markalarına ait rolenti ayarlıyıcılarıda birbirine cok benzer fakat uc yapıları farklıdır uc milinin etrafı bazılarında ince bir boru ile kapalıdır bu kapalılık ona baş düşmanı kurumlaşmadan korur kurumlaşma rolenti motorunu kitler sökmekten erinmeyen arkadaşlar icin 3 beş ayda bi temizleme spreyi sıkarak icine birar temizlemek mümkün gibi ama al 45 ytl ye yedek bulunsun derim cünki en temizi en saglamı

bilgiler için teşekkürler,

astra f kasa rölanti motoru ile aynı olduğunu duydum,fakat elimdeki motor ile karşılaştırmadan ve emin olmadan bu bilgiyi paylaşmak istemedim,özelliklede milin uç kısmının uyması lazım,yoksa rölanti motoru vazifesini yerine getiremeiyor tam olarak,bu konuda mustafa arkadaşımızın bir çalışması olmuştu,satıcı yanlış rölanti motoru satmış,o da eski motorun ucundaki mili yeni motora takarak halletmişti problemi  ;) ;)

benim dediğim rölanti motoru delphi marka (alman malı) ve netteki fiyatı 80 tl,şimdiye kadar tanıdık çıkmacıdan iki tane rölanti motoru aldım,tanesi 50 tl den,şu an bir sıkıntı yok,rölanti motoru sağlam,ama bu konuda sıkıntı çeken arkadaşlara yardımcı olmak istedim, çıkmacıdan 50-60 veya daha fazlasını vererek eski alacaklarına aynı fiyata yeni ve sağlam rölanti motoru alırlar(fiatın yedek parça satış politikası da malum,270 tl fiyat vermişler sana )  ;)

eğer motor uyarsa bir tane yedek alacağım  ;) ;)

yalnız tekrar hatırlatayım,henüz motorları karşılaştırma fırsatım olmadı  ;)

karşılaştırdığım zaman tekrar bilgilendiririm ;)
« Son Düzenleme: 26.Nis.2009 00:10:30 Gönderen: gazi_144 »

Çevrimdışı sadık ablak

  • TURBO
  • ******
  • İleti: 6675
  • sadık /ankara -30
  • *Adı soyadı : SADIK
  • *Meslek: SMMM ADAYI
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: ANKARA
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: Benzin
dün opel servisine gittim orada bir tane opel astra vardı 98 model rolanti motoruna baktım bizdekiyle aynı ama dış görünüşü ustaya sordum evet aynı ama görmeden birebir olduğunu söyleyemem dedi içindeki miller bazen farklı olabiliyor dedi ama daha önce bi tempraya taktıklarını ve sorunsuz çalıştığını söyledi fiyatını öğrenemedim ama

bu parçayı opel parçacılarındada bulabileceğimizi biliyorum artık  :hoho:
LÜTFEN FORUM KURALLARINI OKUYUNUZ

FORUM KURALLARI

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
dün opel servisine gittim orada bir tane opel astra vardı 98 model rolanti motoruna baktım bizdekiyle aynı ama dış görünüşü ustaya sordum evet aynı ama görmeden birebir olduğunu söyleyemem dedi içindeki miller bazen farklı olabiliyor dedi ama daha önce bi tempraya taktıklarını ve sorunsuz çalıştığını söyledi fiyatını öğrenemedim ama

bu parçayı opel parçacılarındada bulabileceğimizi biliyorum artık  :hoho:
verdiğin bilgiler için teşekkürler kankam  ;) :ok: :ok:

keşke fiyat ve markasınıda sorsaydın kankam  ;) ;)

elimde önceden kalan bozuk rölanti motoru var onu götürüp karşılaştıracağım yolum düşerse  ;) ;)

Çevrimdışı sadık ablak

  • TURBO
  • ******
  • İleti: 6675
  • sadık /ankara -30
  • *Adı soyadı : SADIK
  • *Meslek: SMMM ADAYI
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: ANKARA
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: Benzin
kanka sorddum fiyatı ama adam bilmiyordu parçaya bakan da dışardaydı

ben fiestayı hep opel servisinde yaptırıyorum adamlar iyi anlıyor ama çok para alıyorlar
LÜTFEN FORUM KURALLARINI OKUYUNUZ

FORUM KURALLARI

Çevrimdışı Bedri Öztürk

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 328
    • 1999 TİPO 1.6İE SLX / GÖKYÜZÜ MAVİSİ
  • *Adı soyadı : Bedri
  • *Meslek: Hazır asker
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Opelin rolanti motorunu bende sordum ustama. Evet aynı ama opelinki daha pahalı dedi. Tam bir fiyat bilgisi alamadım.

Ayrıca bugün öğrendim bizim rolanti motoru eski kasa punto larla ile de aynıymış. Bir çıkmacı var dışardan parça getiriyor alacaktık motoru 75 dedi. Burda da alanlar 50 tl gibi fiyatlara aldıkları için almadım. Yarın bende çıkmacıları dolaşıcam bulabildiğim en düşük fiyata alıcam kısmetse.

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
kanka sorddum fiyatı ama adam bilmiyordu parçaya bakan da dışardaydı

ben fiestayı hep opel servisinde yaptırıyorum adamlar iyi anlıyor ama çok para alıyorlar

tamam kankam,sağlık olsun  ;) ;)

Opelin rolanti motorunu bende sordum ustama. Evet aynı ama opelinki daha pahalı dedi. Tam bir fiyat bilgisi alamadım.

Ayrıca bugün öğrendim bizim rolanti motoru eski kasa punto larla ile de aynıymış. Bir çıkmacı var dışardan parça getiriyor alacaktık motoru 75 dedi. Burda da alanlar 50 tl gibi fiyatlara aldıkları için almadım. Yarın bende çıkmacıları dolaşıcam bulabildiğim en düşük fiyata alıcam kısmetse.

bedri kardeşim,o kadar parayı bence çıkma parçaya verme,bizim rölanti motorunun parça kodu 7778983, kodla arama yaptım http://www.varolan.com.tr sitesinde, 124,63 tl lik fiyat çıktı ,yalnız marka bilgisi yok  ;)
tanıdık parçacı varsa bu fiyat üzerinde iskonto da yapabilir  ;)



ayrıca astra f kasa için netten satış yapan http://www.opelparcaci.com sitesinde delphi marka rölanti motoru 80 tl,ama birebir aynı olup olmadığını karşılaştırmak lazım  ;)
bu siteden de hiç alışveriş yapmadım,onu da belirteyim  ;)





Çevrimdışı sadık ablak

  • TURBO
  • ******
  • İleti: 6675
  • sadık /ankara -30
  • *Adı soyadı : SADIK
  • *Meslek: SMMM ADAYI
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: ANKARA
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: Benzin
bilgiler için teşekkürler kankam  :teşekkür: :hey:
LÜTFEN FORUM KURALLARINI OKUYUNUZ

FORUM KURALLARI

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
bilgiler için teşekkürler kankam  :teşekkür: :hey:
sağol kankam  ;) ;) ;)

Çevrimdışı Bedri Öztürk

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 328
    • 1999 TİPO 1.6İE SLX / GÖKYÜZÜ MAVİSİ
  • *Adı soyadı : Bedri
  • *Meslek: Hazır asker
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
bende o kadar para vermektense sıfır motor alma taraftarıyım heleki şu yoklukta. Ancak hiç parçacı tanıdık yok. Bi şekilde opelinkini bulabilirsem de onun da bir uyumsuz gösterebilme ihtimalinde korkuyorum. Daha tam anlamıyla deneyen emin olan olmadı. Yoksa tabikide sıfır motor almak çıkmasını almaya göre kat kat daha iyidir.

er 23

  • Ziyaretçi
1996 model tempra slx mpi motorlu aracımda ilk alıştırmada rolentinin 3000 kadar cıkıp sonra 800 devire düşüyordu (deniz motorları üzerine 12 yıldır calışmaktacalışmaktayım) araştırmalarım sonunda rolenti motorundan yaptıgını tespit ettim ve tofaş parcacılarında parcayı aramaya başladım fakat cogu yok demekle birlikte bazıları kitabından ve parca numarasından bakarak getirtebilecegini söyledi(bu arada 270 ytl dediler) bende cıkmacıdan 80 ytl ye aldım iki, ay gitti  forumdan ögrendigim kadarıyla birebir uyan
 cünki işletim sistemi aynı olan opel f lerle aynı parcaydı parcayı opelcilerde aradıgımda bol miktarda buldum hemde aracımızın orjineli ile aynı olan  parcaya 90 ytl buldum fakat byan sanayisiğ olan 45 liralık parcayı aldım alma sebebim ise parca cok basit bir parca(icini acıp inceleyenler anlar)yani yan sanayide olsa masraftan ve işcilikten kacacak bir durum yok ve arascıma kendim ayak üstü taktım ve oldu şu an 4 aydır sorunsuz calışmakta(aslını isterseniz bu parcalar maliyet olarak  5 lirayı gecmez ama malesef soyuluyoruz(270 nere 45 nere düşününki aldıgım parcacıda kar etigini düşündügünüzde  fabrika kaca mal etmiştir)

Çevrimdışı undabah

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 15278
    • tipundabah
  • *Adı soyadı : Hakan
  • *Meslek: Şoför
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Başkent
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
1996 model tempra slx mpi motorlu aracımda ilk alıştırmada rolentinin 3000 kadar cıkıp sonra 800 devire düşüyordu (deniz motorları üzerine 12 yıldır calışmaktacalışmaktayım) araştırmalarım sonunda rolenti motorundan yaptıgını tespit ettim ve tofaş parcacılarında parcayı aramaya başladım fakat cogu yok demekle birlikte bazıları kitabından ve parca numarasından bakarak getirtebilecegini söyledi(bu arada 270 ytl dediler) bende cıkmacıdan 80 ytl ye aldım iki, ay gitti  forumdan ögrendigim kadarıyla birebir uyan
 cünki işletim sistemi aynı olan opel f lerle aynı parcaydı parcayı opelcilerde aradıgımda bol miktarda buldum hemde aracımızın orjineli ile aynı olan  parcaya 90 ytl buldum fakat byan sanayisiğ olan 45 liralık parcayı aldım alma sebebim ise parca cok basit bir parca(icini acıp inceleyenler anlar)yani yan sanayide olsa masraftan ve işcilikten kacacak bir durum yok ve arascıma kendim ayak üstü taktım ve oldu şu an 4 aydır sorunsuz calışmakta(aslını isterseniz bu parcalar maliyet olarak  5 lirayı gecmez ama malesef soyuluyoruz(270 nere 45 nere düşününki aldıgım parcacıda kar etigini düşündügünüzde  fabrika kaca mal etmiştir)

Opel F nedir ?

er 23

  • Ziyaretçi
bu  prolemini cözdügünü düşünen arkadaşlar birşeyler söylemek istiyorum parcanın arızalanma sebebi nedir benim düşünceme göre egr valfidir vafin görevi silindir icerisindeki ısının 1500 derecelere ulaşması durumunda oluşan azot oksit gazını  engellemektir bunuda(ki 1200 decede bu gaz oluşmaz) silindir icindeki gazı emme manifolduna yani rolenti motorunun oldugu kıma kısa devre ederek silindir icine tekrar yanmiş gaz geleceginden oksijen azalır ve yanma zayıflar bu nedenle yanma iyi olmaz (bu sistemde yanmanın ve verimin maksimun olması ikinci plandadır cunki amacı yüksek sıcaklıkta oluşan azot oksit gazını engrllemektir astım bronşit sebebi son yılarda ülkemize giren dizel ve benzinli araclarda ülkemizdeki yakıt kalitesinin düşük olması sebebiyle sistemimi of ederek piyasaya sürmektedirler egr li sürenler ise bir muddet sonra şikayetlerin artması üzerine egr sistemişni iptal etmekte garanti dışına alarak egr valfini körlemektedirler egr li arac alan ve durumdan haberdar olan bazı insanlar ise 0 aldıkları araçlarda ilk günden egr yi iptal ettirmektedirler(bir tanesinin yorumu belediye araclarının arkasından 1 km duman cıktıgı bir ülkede dogayı benmi koruyacagım) ki bende kör conta koyarak egr valfini iptal etttim ve aracımdaki rolenti motoru arızasının asıl sebebbinin yok oldugunu düşünüyorum(yoksa emme manifoldunda olan bu parcaya kurumlanma sebebiyle arıza nereden gelsin)arızalı rolenti motorlarını acın bakın sakız seklinde kurumdan kilitlenmişdurumdadırlar kilitlemeye yakın rolenti yavaş yavaş düşer daha sonra daha zor düşer(not bu sitem eksozda patlamalarada yol acmaktadır körledikten sonra sayet ateşleme bobini tam arıza lı degil ve buji tırnak aralıkları 0.70 ise patırtılar kesilebilir cünki lpg li araclar icin zaten zor yanan ve yandıgında silindir icindeki sıcaklıgı 1500 dercelerin üzerine cıkaran lpg egr ile dönüşüme gectiginde silindir icinde tam yanmayarak tekrar manifold icine gelmekte ve orada patlamaktadır ve emme manifoldunda oluşan bu patırtılar aslında patlamadır ve kapalı veya acık durumda olan rolenti motorunada basınc uygulamakta örnegin kapalı durumdaki bir rolenti motoruna aniden  kapatmaya calışır ve bu öngörülmeyen bir olaydır cünki işlemsel olmayan dış mudahaledir hemde sert bir şekilde

Çevrimdışı undabah

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 15278
    • tipundabah
  • *Adı soyadı : Hakan
  • *Meslek: Şoför
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Başkent
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Opel F ?

er 23

  • Ziyaretçi
opel f bu 96 ve 2000 bin yılları arasında üretilmişş astralardır yanılmıyorsam buji kalosu ateşleme bobini gaz kelebek potansiyometresi ateşleme bobini aynı(bir gün sabah arabayı calıştırdım arac gaz yemiyor buji kablolarını tek tek söktüm arac calışırken  2 adet bujinin ateşlemedigini gördüm aracı zor zahmet iki silndirle sanayiye kadar götürdüm ateşleme bobinini tofoş fiat parcacılarına sordum ve yok cevabını aldım(büyük parcacı kıtaptan parca numarası ile bakarak sordu 570 ytl dedi) bende forumdan ögrendigim icin opel parcacılarını araştırmaya başladım hepsinde inanılmayacak derecede vardı ceşit ceşit era marka bobini 120 ytl ye aldım üzerinde torino italya yazıyordu yani fiat fabrikası ve bobini taktım şıkır şıkır(aynı bobinin ducudu olanı delphi olanıda var buji kablolarınıda bu opel f ler ait kullanabilkirsin ben ducudu kullanıyorum 40 ytl ye aldım

Çevrimdışı Burak Ağçayazı

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1527
    • 1998 Tipo .4ie
  • *Adı soyadı : burak ağcayazı
  • *Meslek: memur
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: sivas
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: passat
  • Model Yılı: 2010
  • Yakıt Türü: Benzin
opel f bu 96 ve 2000 bin yılları arasında üretilmişş astralardır yanılmıyorsam buji kalosu ateşleme bobini gaz kelebek potansiyometresi ateşleme bobini aynı(bir gün sabah arabayı calıştırdım arac gaz yemiyor buji kablolarını tek tek söktüm arac calışırken  2 adet bujinin ateşlemedigini gördüm aracı zor zahmet iki silndirle sanayiye kadar götürdüm ateşleme bobinini tofoş fiat parcacılarına sordum ve yok cevabını aldım(büyük parcacı kıtaptan parca numarası ile bakarak sordu 570 ytl dedi) bende forumdan ögrendigim icin opel parcacılarını araştırmaya başladım hepsinde inanılmayacak derecede vardı ceşit ceşit era marka bobini 120 ytl ye aldım üzerinde torino italya yazıyordu yani fiat fabrikası ve bobini taktım şıkır şıkır(aynı bobinin ducudu olanı delphi olanıda var buji kablolarınıda bu opel f ler ait kullanabilkirsin ben ducudu kullanıyorum 40 ytl ye aldım

desenize fiat ölmüşte ağlayanı yok , sanki antika arabalarda parça bulamıyoruz bulsakta fiyatlar mercedes BMW fiyatlarını aratmayacak kadar pahalı bu kadar araç üretip parça sorunu çekmek fiatın yüz karası

er 23

  • Ziyaretçi
garip olan şu bence bu parcalar tofaş fiat parcacılarında yok ama opel parcacılarında var hemde aynısı 3 opelciye gidin ikisinde bulursdunuz ama en garibi ateşleme bobininde yaşadım bana 570 ytl fiyat ceken fiat parcacısından almadıgım o parcayı yan sanayi diye aldıgım opel parcacısından 125 ytl olmasıdır sıkı durun dahada garibi geliyo kutunun üzerindeki marka era üretim yeri torino  italya yani bu arabaların ana rahmi ve şunu düşündün fiat bu parcaları hala üretiyo ve opel parcacılarına uygun fiyata sunuyor fakat bu parcaları dogan şahin gibi klasik tempra tipo motoru parcalarını satan yedek parcacıların peynir ekmek gibi satmadıkları icin ellerinde bulundurmaya tenezül bile etmiyorlar alışmışlar klasik tempra tipo parcaları satmaya

er 23

  • Ziyaretçi
izmirde oturan arkadaşlar icin yan sanayi rolenti motorunu atasanayi girişinde bir parcacı var pazarları bile acık oldugunu gördüm ben motoru buradan 45 ytly aldım aracımda takılı hic bir proplemi yok(zaten aynı yıllarda üretilen bu opel f lerle tipo tempralar motorları farklı olmasına ragmen işletim sistemi(ecu)aynı bundan dolayı aracı calışır tutan egr ateşleme bobinigaz kelebek sensörü rolenti ayarlıyıcılarının birebir aynı oldugunu biliyorum görmedigim fakat tahminimce aynı olan diger parcalarıda şöyle sıralayabilecegimi biliyorum lamda o2 sensörü krank devir sensörleri gibi

Çevrimdışı Bedri Öztürk

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 328
    • 1999 TİPO 1.6İE SLX / GÖKYÜZÜ MAVİSİ
  • *Adı soyadı : Bedri
  • *Meslek: Hazır asker
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Opel rolanti motorunun fiyatını sordum bugün. 85 TL fiyat verdiler orjinal İtalyan üretimi.

er 23

  • Ziyaretçi
işte bu kadar aynı motoru git fiatta sor 270 milyon ben sordum

er 23

  • Ziyaretçi
aracı ilk aldıgımda bu fiyatlar ve parcaların olmayışı içimi karartmıştı aracımdan sogumuştum taki opel parcacılarının alayında bu parcaları bulana kadar

er 23

  • Ziyaretçi
şimdi eli kagıt kalem tutan arkadaşları fiat ta emeil atmalarını ve sitemlerini bildirmelerini dilerim