Gönderen Konu: Rolanti dalgalanması ve rolanti motoru değişimi ( 98 tipo 1.6ie )  (Okunma sayısı 39445 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Burak Ağçayazı

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1527
    • 1998 Tipo .4ie
  • *Adı soyadı : burak ağcayazı
  • *Meslek: memur
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: sivas
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: passat
  • Model Yılı: 2010
  • Yakıt Türü: Benzin
şimdi eli kagıt kalem tutan arkadaşları fiat ta emeil atmalarını ve sitemlerini bildirmelerini dilerim
valla benimde aklımdan geçen buydu , tofaşa hep beraber mail göndersek fena olmaz .
öncekilke tiponun ön tamponu 390 lira olacak işmi , silecek motoru 400-500 lira , daha aklıma gelmeyen bi sürü parça var ne bulmak mümkün nede satın almak mümkün çok abuk sabuk fiyatlar , bu kadar adi bir kuruluş olamaz , bi ara albeaların ön farları türkiyede yoktu 2 yılda zor getirdiler yedek parça farları .

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
arkadaslar 159 B9 000 motor kodlu 1,6ie motorun ateşleme sistemi GM.. yani general motors  :ok: general motors= opel

fiatın ürünü değil..o nedenle ateşleme sistemi elemanlarını opel ürünü olarak bulmak mümkün..bunu daha önce gazi kankam ateşleme bobini alırkende karsılasmıştı.. :ok: :ok:
Volkswagen California


er 23

  • Ziyaretçi
arkadaşlar bu kanu ile ilgili dün akşam tofaş fiata e mail attım cevaplarını merakla bekliyorum gönderdikleri anda yayıonlıyacagım bence bu işin gercek mudahili tofaş fiattır sorunları kendi aramızda cözmeye calışırken onlarıda unutmayalım sonuçta bu aracları üretenler onlar cözüm noktasında geri durmamalılar ama bunu elbette daha sık mesaj göndererek onlarıda cözümün bir parcası olmaya zorlayarak ve en önemlisi bir emeil gödderdim deyip işin arkasını brakmayarak cözülebilecegine inanıyorum bu parcalara insanların ihtiyacı olduguna ve temini/imali konusunda yardımcı olmalarını sıklıkla belirtmeliyiz arsıra gönderecegimiz mesajlardan pek birşey cıkacagına inanmıyorum

er 23

  • Ziyaretçi
arkadaşlar birde şu işe ayar olmaya başladım sprey işi rolenti ve gaz kebegini ni spreyle temizleme
1.cisi rolenti motoru icin
adama gidiyorsunuz rolenti motorunu söküp söküldügü deligesprey sıkmak brakın allahını severseniz parmak büyüklügündeki delige sprey sıkmayı sorunu orda cözmeyi
2:asıl proplemden herkes uzak duruyo sebeb
rolenti motorunun ici acılmıyor
dolayısıyla tamirde olmuyor
sorun rolenti motoru üzerindeki yay ve kafada degil
sorun o yaya ve kafaya hareket veren ic kısımdaki
manyetik kısım zaten mil öyle hareketi sırasında 20 cm ileri geri gitmiyo ic akasamını inceleyen görür hareket mesafesi 3  5milimi gecmez
o kısma dolan kurum sakız gibi olarak rolentiyi bozuyor(izmir cigli atasanayi ayhan oto opel f diye isteyin hetronox marka yansanayi rolenti motoru kredi kartına 45 peşini 40 ben aldım taktım gayette memnunum şimdi elinde yokmuş kutusunu götürecegim sipariş edecekedecek gelince yedek birtane daha alacagım cünki orjinalı ve yan sanayisi arasında öyle park yaratacak bir ic yapısı yok sonucta ikiside emme manifoldunun icindeki kurum ve tozun ic yapılarına ulaşmasını engelleyecek bir yapısı yok bu motorları bozan bu kulumlanma ve toz topragın ic yapılara ulaşarak manyetik etki esnasında mili frenlemeleridir  vebu motorların 100 adet yan sanayi 100 adet orjinal takın her ikisinindede 99 zar tanesinin arıza sebebi bunlar dan dolayı olacaktır
şimdi gelelim bu parca orjinal olsa ne olur yan sanayi olsa ne olur opel f lerkle aynı olan bu parcayı şekil olarak birebir tututgu icin yan sanayide olsa bişey olmaz ama başka aracların cok benzeyenlerini uydurmak ikinci planınız olsun

Çevrimdışı undabah

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 15278
    • tipundabah
  • *Adı soyadı : Hakan
  • *Meslek: Şoför
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Başkent
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
izmirde oturan arkadaşlar icin yan sanayi rolenti motorunu atasanayi girişinde bir parcacı var pazarları bile acık oldugunu gördüm ben motoru buradan 45 ytly aldım aracımda takılı hic bir proplemi yok(zaten aynı yıllarda üretilen bu opel f lerle tipo tempralar motorları farklı olmasına ragmen işletim sistemi(ecu)aynı bundan dolayı aracı calışır tutan egr ateşleme bobinigaz kelebek sensörü rolenti ayarlıyıcılarının birebir aynı oldugunu biliyorum görmedigim fakat tahminimce aynı olan diger parcalarıda şöyle sıralayabilecegimi biliyorum lamda o2 sensörü krank devir sensörleri gibi

Probleminiz tam olarak ne idi ?

Çevrimdışı Burak Ağçayazı

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1527
    • 1998 Tipo .4ie
  • *Adı soyadı : burak ağcayazı
  • *Meslek: memur
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: sivas
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: passat
  • Model Yılı: 2010
  • Yakıt Türü: Benzin
arkadaşlar bu kanu ile ilgili dün akşam tofaş fiata e mail attım cevaplarını merakla bekliyorum gönderdikleri anda yayıonlıyacagım bence bu işin gercek mudahili tofaş fiattır sorunları kendi aramızda cözmeye calışırken onlarıda unutmayalım sonuçta bu aracları üretenler onlar cözüm noktasında geri durmamalılar ama bunu elbette daha sık mesaj göndererek onlarıda cözümün bir parcası olmaya zorlayarak ve en önemlisi bir emeil gödderdim deyip işin arkasını brakmayarak cözülebilecegine inanıyorum bu parcalara insanların ihtiyacı olduguna ve temini/imali konusunda yardımcı olmalarını sıklıkla belirtmeliyiz arsıra gönderecegimiz mesajlardan pek birşey cıkacagına inanmıyorum


genderdiğiniz mailide bizimle paylasırsanız ona benzer bizde göndeririz

er 23

  • Ziyaretçi
arkadaşlar metim baya uzuncaydı ama yedek parca konusunda karşılaştıgım sorunları anlattım kısaca degineyim
1 ateşleme bobini heryerde yo kitapından bakan 540 diyo opel den 1256 alıyorum yansanayidiye ama kutunun üzerinde made in torino itali yazıyor opele 125 bize niye 540 diye sordum
2:rolenti motorundada aynı durum söz kousu 270 lik parca opelden al 80 lira tabi yine made in torino italy(fiatın ana rahmi)
hava hortumu hava odacıgı radyatör yedek su deposunun piyasada olmayışı milletin hurdacı cıkmacılara 5 kuruş luk parcalar icin altın fiyatında para ödemelerine tabi bulabilirlerse bu yüzden ihtiyac olan bu gibi parcaların daha yaygın hale getirilerek insanların bu durumlardan kurtarılması gerekirse tekrar imali (ha bide dijitalin plastik cercevesi yok cıkmasına bile 150 istendigini) hadi bizim araclar neysede  gidip opelden alıyoruz fiattan daha ucuza birde 2.0 lık tipo tempraların haline degindim hiç yazmayayım icler acısı insanlar 3/4 milyara zor satıp bir daha fiatt almamak üzere yemin edenler var eger birgün sıfır fiat almazsam gecmişte yaşadıgımbu proplemlerden kaynaklanacagını yazdım sizlerde  buna benzer karşılaştıgınız proplemleri ısrarla tekrar tekrar yazın takşi somut bir şeyler görene kadar

er 23

  • Ziyaretçi
arkadaşlar sanayiciler iki fıs fıs sıkayım düzelsin olmadımı ya işte bu modeller ayar tutmuyo yok ya
rolenti motorunu degiştirdim brak ayar tumamasını senin ayar bile yapmana gerek yok motor kendi ayarını kendine veriyo zaten sen asıl ayar tutuyo dedikleri karburatörlü modeller bi ayar tuturda göreyim allahtan lpg varda milet cahil cuhalat agzı olan konuşyo sonra bunları duyanlarda profösör muamelesi yoıyor şahsen kaburatörlü tempraya sekiz sene binmiş birisi olarak bir kere temizletme gafletinde bulundum sonra ayar tutmadı  alahtan lpg ye gectimde kurtuldum o zamanlar

pckeops

  • Ziyaretçi
arkadaslar merhaba
bnm bu sekilde bi sorunum   vardı ve burayada yazdım ama sadece lpgde benzinle kullananlar  için birsey diyemiyorum.çünkü bende benzinde sorun yok .
yani lpg li araclar için konusuyorum
forumu incelediğmde mpi olupta gaz taktıran rolanti dalgalanması neredeyse yasamayan yok

aracım 1.6 mpi ve sıralı sistem atıker taktırdım .
sorunlar
1.arac 35 dereceyi bulduğunda lpg ye geçişte sonra surekli 1000 devir ile 2000 devir arasında oymama
(sehir içi kullanımlarda berbat )
2.sehir dısı kullanımlarda ise 145 km 150 arası enjeksiyon isığını yakıyodu ve araba güçten düsüyodu

ustalara inanmayın  rolanti motoru arızalı ,egr valfi kirli,buji kabloları ,map sensürü vs
rolanti motoru değişimi hariç hepsini ya yaptım yada yaptırdım .
en son rolanti motoru değiştirmemi söylediler yeter deyip aracta benzinde sorun yok lpg oluyosa bu sistemim bi arızası değil
ya lpg yi sök yada alternatif çözum arayalım dedim.ustada ismini burada vermek istemiyorum 2 farklı lpg satış merkezlerini aradı hiç biri mpi motor tempra ve tipo ya takmayın uyumlu değil bu sorun yasanıyo dedi.
yani bizim arabalarımıza lpg sıralı uyumlu değil .

bnm çözumum farklı lpg enjektör capları deneyip o sekilde kullandım
atikerin 1.8 mm ilk takılandı dalgalanma kesmedi ve yakıt fazla
daha sonra 1.5 mm uclar taktım   dalgalanma azaldı fakat yuksek hızlarda enjeksiyon isıgını yakıyor.

en son olarak 1.6 mm uç taktırıp valtek ekjektör takıldı suanda dalgalanmadan eser yok hafta sınu da aracı lpgde 185 km kadar cıkardım hiç tıklamadı

sonuc olarak  mpi arac lpg uyumlu değil her parça sorunlu diye para harcayıp değiştirmeyin ben çüzüme bu sekilde ulastım.
 

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
yasin kardeşim teşekkürler.. ;) ;) ;)
Volkswagen California


Çevrimdışı Bedri Öztürk

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 328
    • 1999 TİPO 1.6İE SLX / GÖKYÜZÜ MAVİSİ
  • *Adı soyadı : Bedri
  • *Meslek: Hazır asker
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
arkadaslar merhaba
bnm bu sekilde bi sorunum   vardı ve burayada yazdım ama sadece lpgde benzinle kullananlar  için birsey diyemiyorum.çünkü bende benzinde sorun yok .
yani lpg li araclar için konusuyorum
forumu incelediğmde mpi olupta gaz taktıran rolanti dalgalanması neredeyse yasamayan yok

aracım 1.6 mpi ve sıralı sistem atıker taktırdım .
sorunlar
1.arac 35 dereceyi bulduğunda lpg ye geçişte sonra surekli 1000 devir ile 2000 devir arasında oymama
(sehir içi kullanımlarda berbat )
2.sehir dısı kullanımlarda ise 145 km 150 arası enjeksiyon isığını yakıyodu ve araba güçten düsüyodu

ustalara inanmayın  rolanti motoru arızalı ,egr valfi kirli,buji kabloları ,map sensürü vs
rolanti motoru değişimi hariç hepsini ya yaptım yada yaptırdım .
en son rolanti motoru değiştirmemi söylediler yeter deyip aracta benzinde sorun yok lpg oluyosa bu sistemim bi arızası değil
ya lpg yi sök yada alternatif çözum arayalım dedim.ustada ismini burada vermek istemiyorum 2 farklı lpg satış merkezlerini aradı hiç biri mpi motor tempra ve tipo ya takmayın uyumlu değil bu sorun yasanıyo dedi.
yani bizim arabalarımıza lpg sıralı uyumlu değil .

bnm çözumum farklı lpg enjektör capları deneyip o sekilde kullandım
atikerin 1.8 mm ilk takılandı dalgalanma kesmedi ve yakıt fazla
daha sonra 1.5 mm uclar taktım   dalgalanma azaldı fakat yuksek hızlarda enjeksiyon isıgını yakıyor.

en son olarak 1.6 mm uç taktırıp valtek ekjektör takıldı suanda dalgalanmadan eser yok hafta sınu da aracı lpgde 185 km kadar cıkardım hiç tıklamadı

sonuc olarak  mpi arac lpg uyumlu değil her parça sorunlu diye para harcayıp değiştirmeyin ben çüzüme bu sekilde ulastım.
 

Tam da bugün artık son çare deyip rolanti motorunu almıştım.  :sırıtan:

Neyse rolanti motorunu opelinkini 70 tl ye aldım. Rolanti benzinde problem çıkartmadı ancak lpg de devam ediyordu. Gazı taktırdığım yere gittim ayar için. Uzun uğraşlar sonucu programla belirli ayarları değiştirdi ve regülatör basıncını değiştirerek dalganmayı kesti. Kesti dediyse önceki gibi 500-1500 devir arası oynama yerine şuan arada 800-700 arası oynuyor. Birde ayağımızı gazdan çektiğimizde devir 800e kadar düşer orada kalır ya. Şuan bende devir biraz daha aşağılara düşüyor 2 dalga yapıyor olması gereken devre geliyor. Ustanın yaptığı ayarlardan sonra performansa bir fark hissedemedim. Daha bugün yapıldığı içinde yakıt tüketimi konusunda birşey diyemeyeceğim.

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
arkadaslar merhaba
bnm bu sekilde bi sorunum   vardı ve burayada yazdım ama sadece lpgde benzinle kullananlar  için birsey diyemiyorum.çünkü bende benzinde sorun yok .
yani lpg li araclar için konusuyorum
forumu incelediğmde mpi olupta gaz taktıran rolanti dalgalanması neredeyse yasamayan yok

aracım 1.6 mpi ve sıralı sistem atıker taktırdım .
sorunlar
1.arac 35 dereceyi bulduğunda lpg ye geçişte sonra surekli 1000 devir ile 2000 devir arasında oymama
(sehir içi kullanımlarda berbat )
2.sehir dısı kullanımlarda ise 145 km 150 arası enjeksiyon isığını yakıyodu ve araba güçten düsüyodu

ustalara inanmayın  rolanti motoru arızalı ,egr valfi kirli,buji kabloları ,map sensürü vs
rolanti motoru değişimi hariç hepsini ya yaptım yada yaptırdım .
en son rolanti motoru değiştirmemi söylediler yeter deyip aracta benzinde sorun yok lpg oluyosa bu sistemim bi arızası değil
ya lpg yi sök yada alternatif çözum arayalım dedim.ustada ismini burada vermek istemiyorum 2 farklı lpg satış merkezlerini aradı hiç biri mpi motor tempra ve tipo ya takmayın uyumlu değil bu sorun yasanıyo dedi.
yani bizim arabalarımıza lpg sıralı uyumlu değil .

bnm çözumum farklı lpg enjektör capları deneyip o sekilde kullandım
atikerin 1.8 mm ilk takılandı dalgalanma kesmedi ve yakıt fazla
daha sonra 1.5 mm uclar taktım   dalgalanma azaldı fakat yuksek hızlarda enjeksiyon isıgını yakıyor.

en son olarak 1.6 mm uç taktırıp valtek ekjektör takıldı suanda dalgalanmadan eser yok hafta sınu da aracı lpgde 185 km kadar cıkardım hiç tıklamadı

sonuc olarak  mpi arac lpg uyumlu değil her parça sorunlu diye para harcayıp değiştirmeyin ben çüzüme bu sekilde ulastım.
 

Tam da bugün artık son çare deyip rolanti motorunu almıştım.  :sırıtan:

Neyse rolanti motorunu opelinkini 70 tl ye aldım. Rolanti benzinde problem çıkartmadı ancak lpg de devam ediyordu. Gazı taktırdığım yere gittim ayar için. Uzun uğraşlar sonucu programla belirli ayarları değiştirdi ve regülatör basıncını değiştirerek dalganmayı kesti. Kesti dediyse önceki gibi 500-1500 devir arası oynama yerine şuan arada 800-700 arası oynuyor. Birde ayağımızı gazdan çektiğimizde devir 800e kadar düşer orada kalır ya. Şuan bende devir biraz daha aşağılara düşüyor 2 dalga yapıyor olması gereken devre geliyor. Ustanın yaptığı ayarlardan sonra performansa bir fark hissedemedim. Daha bugün yapıldığı içinde yakıt tüketimi konusunda birşey diyemeyeceğim.
hayırlı olsun bedri kardeşim,rölanti motorunun markası neydi acaba  :s20:

Çevrimdışı AcMpi

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 4422
  • Emekli Moderatör
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: AKSARAY
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: BEYAZ
  • Lpg Markası : Zavoli
  • Model Yılı: 2000
  • Yakıt Türü: LPG
farklı bişe sorucam ben. araba rölantide çalışırken birden gaz verdiğinde stop etcekmiş gibi olan varsa sebebini bilen var mı?

edit: genel sormaya karar verdim  :s20:
« Son Düzenleme: 05.May.2009 22:03:51 Gönderen: AcMpi »

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
abi farklı bişe sorucam ben. senin araba rölantide çalışırken birden gaz verdiğinde stop etcekmiş gibi oluyo mu?
serhat kardeşim motorun pedala verdiği tepki süresini mi diyorsun,evet belli bir tepki süresi var  ;) ;)

birde o olay spor filtre ile daha belirgin oluyor özelliklede lpg de  ;)

orjinal filtreyle olmuyordu veya bu kadar belirgin olmuyordu diye hatırlıyorum  ;)

Çevrimdışı Bedri Öztürk

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 328
    • 1999 TİPO 1.6İE SLX / GÖKYÜZÜ MAVİSİ
  • *Adı soyadı : Bedri
  • *Meslek: Hazır asker
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Rolanti motorunun kutusu açık yeşil renkte marka olarak PG electronic yazıyor. Parça kodu da sanırım 826550 diye geçiyor. Sözde orjinal diye aldık, ustamda benim sorduğum parçacıyı tanıyormuş onun elemanıyla gittik aldık. İlk dediği fiyat 85ti 70e aldık. Ustama da dedim yan sanayi falan olabilirmi diye, olsa arar söylerdi falan dedi ama yinede bu işlerin uzmanı olmadığımız için pekte bir yorum yapamıyorum.

Çevrimdışı AcMpi

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 4422
  • Emekli Moderatör
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: AKSARAY
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: BEYAZ
  • Lpg Markası : Zavoli
  • Model Yılı: 2000
  • Yakıt Türü: LPG
abi benzinde pek fazla hissettirmiyo. gazda rölantide çalışırken  gaza biraz hızlı basıcak olursam bi öksürür gibi yapıyo. ayağımı gazdan çekmeden misal 2000 devirde çalışırken gazı istediğim gibi pompalayım çok hızlı tepki alıyorum.  tek sorunum ilk gaz verirkenki sendeleme. yine misal araba1. viteste rölantide çok güzel gidiyo sabit 6km hızla, ama hızlanmak için ayağımı pedala attığımda az biraz silkeleyip hızlanıyo.
bu sorunun konuyla alakasına gelicek olursam. rölanti devresinden çıkıp gaz kelebeğine ilk tepki gelişinde yaşadığım bu sıkıntı :s20: defalarca gaz ayarı için gittim, sadece ordaki rakamları değiştiriyolar. başka bi ayrıntısı varsa hani diyerekten merak ettim :???:

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
Rolanti motorunun kutusu açık yeşil renkte marka olarak PG electronic yazıyor. Parça kodu da sanırım 826550 diye geçiyor. Sözde orjinal diye aldık, ustamda benim sorduğum parçacıyı tanıyormuş onun elemanıyla gittik aldık. İlk dediği fiyat 85ti 70e aldık. Ustama da dedim yan sanayi falan olabilirmi diye, olsa arar söylerdi falan dedi ama yinede bu işlerin uzmanı olmadığımız için pekte bir yorum yapamıyorum.
tekrar hayırlı olsun bedri kardeşim,fiyat uygun ama marka hakkında bir bilgim yok

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
abi benzinde pek fazla hissettirmiyo. gazda rölantide çalışırken  gaza biraz hızlı basıcak olursam bi öksürür gibi yapıyo. ayağımı gazdan çekmeden misal 2000 devirde çalışırken gazı istediğim gibi pompalayım çok hızlı tepki alıyorum.  tek sorunum ilk gaz verirkenki sendeleme. yine misal araba1. viteste rölantide çok güzel gidiyo sabit 6km hızla, ama hızlanmak için ayağımı pedala attığımda az biraz silkeleyip hızlanıyo.
bu sorunun konuyla alakasına gelicek olursam. rölanti devresinden çıkıp gaz kelebeğine ilk tepki gelişinde yaşadığım bu sıkıntı :s20: defalarca gaz ayarı için gittim, sadece ordaki rakamları değiştiriyolar. başka bi ayrıntısı varsa hani diyerekten merak ettim :???:

serhatım canını sıkma aynı olay bende de var,özelliklede dediğin gibi lpg de,arabanın bu düşünme olayını spor filtrede belirgenleştiriyor  ;)

senin arabada da hala spor filtre takılı değil mi  ;)

bende lpg yi yeni taktırdığımda,dönüşümü yapanların başına bayağı bir ekşidim ,elemanlar dediğin gibi pc den rakamları değiştirdiler ama bir fark olmadı  ;)

onun için kafanı takma o kadar,hakana da sorsak eminim aynı cevabı alacağız,hatta benzinle kullanan mesut kankama da sorsak,çok belirgin olmamakla birlikte rölantideki ilk gaz anında aynı şey vardır  ;) ;)

önceki arabam karbüratörlü olduğu için ilk başlarda ondan da yanılgıya düştüm,o canavarların tepki süresi süper  ;) ;)
« Son Düzenleme: 05.May.2009 22:26:34 Gönderen: gazi_144 »

Çevrimdışı Bedri Öztürk

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 328
    • 1999 TİPO 1.6İE SLX / GÖKYÜZÜ MAVİSİ
  • *Adı soyadı : Bedri
  • *Meslek: Hazır asker
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
abi benzinde pek fazla hissettirmiyo. gazda rölantide çalışırken  gaza biraz hızlı basıcak olursam bi öksürür gibi yapıyo. ayağımı gazdan çekmeden misal 2000 devirde çalışırken gazı istediğim gibi pompalayım çok hızlı tepki alıyorum.  tek sorunum ilk gaz verirkenki sendeleme. yine misal araba1. viteste rölantide çok güzel gidiyo sabit 6km hızla, ama hızlanmak için ayağımı pedala attığımda az biraz silkeleyip hızlanıyo.
bu sorunun konuyla alakasına gelicek olursam. rölanti devresinden çıkıp gaz kelebeğine ilk tepki gelişinde yaşadığım bu sıkıntı :s20: defalarca gaz ayarı için gittim, sadece ordaki rakamları değiştiriyolar. başka bi ayrıntısı varsa hani diyerekten merak ettim :???:


aynen o sorun bende de var.

Çevrimdışı Burak Ağçayazı

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1527
    • 1998 Tipo .4ie
  • *Adı soyadı : burak ağcayazı
  • *Meslek: memur
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: sivas
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: passat
  • Model Yılı: 2010
  • Yakıt Türü: Benzin
abi benzinde pek fazla hissettirmiyo. gazda rölantide çalışırken  gaza biraz hızlı basıcak olursam bi öksürür gibi yapıyo. ayağımı gazdan çekmeden misal 2000 devirde çalışırken gazı istediğim gibi pompalayım çok hızlı tepki alıyorum.  tek sorunum ilk gaz verirkenki sendeleme. yine misal araba1. viteste rölantide çok güzel gidiyo sabit 6km hızla, ama hızlanmak için ayağımı pedala attığımda az biraz silkeleyip hızlanıyo.
bu sorunun konuyla alakasına gelicek olursam. rölanti devresinden çıkıp gaz kelebeğine ilk tepki gelişinde yaşadığım bu sıkıntı :s20: defalarca gaz ayarı için gittim, sadece ordaki rakamları değiştiriyolar. başka bi ayrıntısı varsa hani diyerekten merak ettim :???:

serhatım canını sıkma aynı olay bende de var,özelliklede dediğin gibi lpg de,arabanın bu düşünme olayını spor filtrede belirgenleştiriyor  ;)

senin arabada da hala spor filtre takılı değil mi  ;)

bende lpg yi yeni taktırdığımda,dönüşümü yapanların başına bayağı bir ekşidim ,elemanlar dediğin gibi pc den rakamları değiştirdiler ama bir fark olmadı  ;)

onun için kafanı takma o kadar,hakana da sorsak eminim aynı cevabı alacağız,hatta benzinle kullanan mesut kankama da sorsak,çok belirgin olmamakla birlikte rölantideki ilk gaz anında aynı şey vardır  ;) ;)

önceki arabam karbüratörlü olduğu için ilk başlarda ondan da yanılgıya düştüm,o canavarların tepki süresi süper  ;) ;)
abi bunun bir sebebide gaz kelebeğinin potansiyometreyle ecuye bilgi vermesidir zaman farkları yaratabiliyor , karbüratorlü motorlar gibi ani tepki veremiyor enjeksiyonlular , tabi çok küçük zaman farkları olarak

er 23

  • Ziyaretçi
arkadaşlar benim arabamda emilatörlü sistemvar gazcılar ya bu arbaya bu olurmu bunu sökelim sıralı takalım dediler cakallar tabi parada yöktü söktürmedim
                                                       şimdi gaza basınca stop edecekmiş gibi
1 gaza basınca gaz kelebegi telli kelebek acılır hava gider
2 gaz/benzinde gidiyorsa
1 ya ateşleme zayıftır(bende oldu bujı tırnak aralıkları farklı farkılıydı patlama yapıyo kalkışlarda stop edecekmiş gibi oluyordu buji temizleyip aralıklarını 0.70 düşürdüm)durum düzeldi
düzelmediyse başka bir buji kablosu ile dene
düzelmediyse(ducudu opel 16xel motor buji kablosu 40 ytl civarı)
ateşleme bobini ateşlemeyi zayıf yapıyordur(ducudu/delphi yine opel 125 civarı)

er 23

  • Ziyaretçi
mpi dedinde üzerindeki işletim sistemi opeldir gidin opellere gaz taktırıpta sorun yaşamayanı varmı sorunlar aynı
egr yi körle
1 bujilerin ve rolenti motorun kurumdan kurtulsun
2 gazdaki patırtıların kesilsin

Çevrimdışı undabah

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 15278
    • tipundabah
  • *Adı soyadı : Hakan
  • *Meslek: Şoför
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Başkent
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Opel astra F diye sorayom bakalım bende de var bu düşük devirde sallama olayı  ;(

Çevrimdışı undabah

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 15278
    • tipundabah
  • *Adı soyadı : Hakan
  • *Meslek: Şoför
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Başkent
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Astra F rölanti motoru 75 TL delphi marka

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
Opel astra F diye sorayom bakalım bende de var bu düşük devirde sallama olayı  ;(
Astra F rölanti motoru 75 TL delphi marka
X14XE,X16XEL motor kodlu(1.4 veya 1.6) astra f kasa olması lazım hakanım  ;)