Gönderen Konu: Rolanti dalgalanması ve rolanti motoru değişimi ( 98 tipo 1.6ie )  (Okunma sayısı 39459 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
10 gündür yurt dışındaydım yeni geldim. sense__7373 dostumun sorununun çözüldüğüne çok sevindim. Övgü dolu sözleriniz için bir kez daha sağolun varolun. Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyorum.
hoşgeldin kardeşim  :hey: :hey:

yardımların sayesinde problemi giderdik kardeşim ,

teşekkürler kardeşim  :ok: :ok: :ok:

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
10 gündür yurt dışındaydım yeni geldim. sense__7373 dostumun sorununun çözüldüğüne çok sevindim. Övgü dolu sözleriniz için bir kez daha sağolun varolun. Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyorum.

kardeşim hoş geldin... :hey: :hey:

seni tekrar burada görmek güzel...bu konularda seni tek gecerim.. :ok: :ok: :ok:
Volkswagen California


Çevrimdışı Mehmet Aydemir

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 546
  • *Adı soyadı : mehmet
  • *Meslek: memur
  • *Yaş: 39
  • *Şehir: ankara
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: gümüş gri(ford escoRt clx1,6 i 16V)
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: LPG
kardeş bu stop etme olayı ciddi bir sorun trafiğin içinde oluyor, geçen optimumda arabaya vuruyodum, devirli kalkıp boşa alınca oluyor ısınınca sorun yok ankarada anlayan usta varmı tanıdığınız ben cesaret edemiyorum özellikle üstad gazi kardeşim kafayı yiyeceğim araba emdi bizi 3500 ytl harcadık her şeyin orjinalini taktırdık bak yaptığına  :oha:
« Son Düzenleme: 20.Nis.2008 22:56:55 Gönderen: beyazgüvercin »

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
kardeş bu stop etme olayı ciddi bir sorun trafiğin içinde oluyor, geçen optimumda arabaya vuruyodum, devirli kalkıp boşa alınca oluyor ısınınca sorun yok ankarada anlayan usta varmı tanıdığınız ben cesaret edemiyorum özellikle üstad gazi kardeşim kafayı yiyeceğim araba emdi bizi 3500 ytl harcadık her şeyin orzinalini taktırdık bak yaptığına  :oha:
kardeşim sana usta konusunda ankaradaki arkadaşlar yardımcı olabilirler, maalesefki oralarda tanıdığım usta yok

ankaralı arkadaşlar mehmet kardeşimize ankaradan sağlam bir usta lazım

Çevrimdışı Mehmet Aydemir

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 546
  • *Adı soyadı : mehmet
  • *Meslek: memur
  • *Yaş: 39
  • *Şehir: ankara
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: gümüş gri(ford escoRt clx1,6 i 16V)
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: LPG
arkadaşlar  gaz kelebeğinin önünü temizledim idare eder ama tam olmadı , yarın iyice mazotla temizlesem olurmu birde kelebeğin arkasını çubuğa bez sarıp temizlesem içerde  birşeylere zarar verirmiyim

birde bu kırmızı daire ile gösterdiğim rolanti motorumu söküp temizlenme özelliği varmı

« Son Düzenleme: 22.Nis.2008 23:26:53 Gönderen: beyazgüvercin »

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
arkadaşlar  gaz kelebeğinin önünü temizledim idare eder ama tam olmadı , yarın iyice mazotla temizlesem olurmu birde kelebeğin arkasını çubuğa bez sarıp temizlesem içerde  birşeylere zarar verirmiyim
ben sprey kullanıyorum  ;)

veysel_mff52

  • Ziyaretçi
siz bir harikasınız arkadaşlar ya bende de arada bir oluyor bu sorunlar Allah sizden razı olsun tşk ederim paylaşımlarınız için... çok güzel bir konu buda....her ustanın bulamayacağı bir arıza bu.gazi abimin dediği gibi şahsen ben ustama gitseydim kesin motoru indirirdi bunun için:)))

veysel_mff52

  • Ziyaretçi
ya ben son bakımlarımı yaptırdığım usta tipodan baya bi anlıyo gerçekten bu sefer ustamı buldum sanırım eğer bi göstermek istersen benle irtibata geçebilirsin. ostimde dükkanı bende aselsanda çalışıyorum bana yakın.... veyselbasar06@hotmail.com
yardımı dokunursa sana gerçekten bende mutlu olurum arkadaşım senin adına. ben 450 ytl ye yakın masraf yaptım arabaya çok da güzel yaptı özenerek anlayarak....

Çevrimdışı mmengi

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 355
arkadaşlar  gaz kelebeğinin önünü temizledim idare eder ama tam olmadı , yarın iyice mazotla temizlesem olurmu birde kelebeğin arkasını çubuğa bez sarıp temizlesem içerde  birşeylere zarar verirmiyim

birde bu kırmızı daire ile gösterdiğim rolanti motorumu söküp temizlenme özelliği varmı



Dostum Motoru söküp uğraşmadan önce verdiğin resimde motorun soketinin orda model numaraları mevcut bunları bizimle paylaşabilirmisin. Temizlenecek bir yapısı yok bu motorun temizleyeceğim diye uğraşırsan daha da kötü hale gelecektir. Acı tecrübelerle bunu anlamış bulunuyorum bozulmuşsa bozulmuştur sentesi bir kere kaydımı hiç uğraşmamak lazım. Yedek parçacımla temas halindeyim VDO marka motorun bizim araçlara uyan tipini araştırtıyorum önceden aldığım motorlar palio ve siena içinmiş kısa bir süre sonra problem çıkaramaya başlıyordu 3 tane motor aldım şimdiye kadar VDO marka 3 üde yanlışmış modeliymiş.

GunShy

  • Ziyaretçi
rolantı motorunu sokup temızleme ımkanı var pas sokucu gıbı malzemelerle oradakı kurumu atabılırsın hatt ben kendı aracıma zımpara bıle yaptım hıcte sorun cıkarmıyor..sımdı bendede aynı arabadan var bunlarda hastalık halıne gelen sırkeleme ve stop etme olayı sanırım egr valfı ve elektrık tasısatı ıle ılgılı bır konum.benım aracımda lpg de ıken sabıt gazda 2000 devır altında gıderken sırkeleyıp duruyor arabayı tofaş servısıne goturdum benzınle ılgılı tum ayarları sıbop ayarları dahıl yapıldı kı benzınde bır sorun olmuyor ama arac lpg de ıken sacmalıyor..lpg ustası bende sorun yok dıyor benzın ustası bende sorun yok dıyor ama arabada sorun var bunu coze bılmıs değiller:)Bazen sunu dusunuyorum acaba benım aracımı fıat 1 tane uretmıste lpg de sorunu olsun dıe oda bana mı ısabet etmış.)bu konuda ustalara cok ıs dusuyor..en son lpg ustasından alığım yanıtı aktarayım sızlere ya aracını satıcaksın ya boyle bınmeye devam eıceksın yada lpg yı sokecez.)gelde bu ustaya medet um.....ama dediğim gıbı 3 sıktan kaynaklanıyor ya elektrık tesısatı kople ya egr valfı bolumu yada aracın kendı ecu sunda bır uyumsuzluk yanı epromundakı yazılım surumu farklılığı bence bu uc foktor de olay ve dıkkat edın aynı hatalar bravalardada mevcut... :sadomazo:

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
kardeş bu sorun çoğu enjeksiyonlu olup lpg li olan aracta var.. :)

nedeni ise aracın orjinal beyinin araca müdahale edememesi..benzin akışı kesilip lpg verilen arac rolantisini ayarlayamadığı için rolanti dengesizlikleri oluşuyor..bu sorun sadece tipo yada bravaya özgü değil..marea megane gibi bir çok aracta rolanti sorunu olusuyor..

eğer benzinde arac saat gibi çalışıyorsa sorun lpg sistemindedir..ama bizim eski ustalar malesef teknoloji özürlü anlamazlar..

bu lpg ile sorun bazı araclarda olup bazılarında olmuyor o da sans...
Volkswagen California


Çevrimdışı mmengi

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 355
rolantı motorunu sokup temızleme ımkanı var pas sokucu gıbı malzemelerle oradakı kurumu atabılırsın hatt ben kendı aracıma zımpara bıle yaptım hıcte sorun cıkarmıyor..sımdı bendede aynı arabadan var bunlarda hastalık halıne gelen sırkeleme ve stop etme olayı sanırım egr valfı ve elektrık tasısatı ıle ılgılı bır konum.benım aracımda lpg de ıken sabıt gazda 2000 devır altında gıderken sırkeleyıp duruyor arabayı tofaş servısıne goturdum benzınle ılgılı tum ayarları sıbop ayarları dahıl yapıldı kı benzınde bır sorun olmuyor ama arac lpg de ıken sacmalıyor..lpg ustası bende sorun yok dıyor benzın ustası bende sorun yok dıyor ama arabada sorun var bunu coze bılmıs değiller:)Bazen sunu dusunuyorum acaba benım aracımı fıat 1 tane uretmıste lpg de sorunu olsun dıe oda bana mı ısabet etmış.)bu konuda ustalara cok ıs dusuyor..en son lpg ustasından alığım yanıtı aktarayım sızlere ya aracını satıcaksın ya boyle bınmeye devam eıceksın yada lpg yı sokecez.)gelde bu ustaya medet um.....ama dediğim gıbı 3 sıktan kaynaklanıyor ya elektrık tesısatı kople ya egr valfı bolumu yada aracın kendı ecu sunda bır uyumsuzluk yanı epromundakı yazılım surumu farklılığı bence bu uc foktor de olay ve dıkkat edın aynı hatalar bravalardada mevcut... :sadomazo:

Bence yanlış yönlendirmede bulunuyorsunuz siz kendi aracınız için uygulamış olabilirsiniz bu sizi bağlar ama genele bunu önermek bence uygun değil. Daha öncede söküp temizlemek isteyen arkadaşlarında başına iş açıldı ben 3 tane VDO 1 tane magneti marelli olmak üzere 4 tane motoru heba etmiş durumdayım en başta sorunsuz olan motoru can sıkıntısından söküp temizlemek sevdasıyla bunca masrafı ettim. Zaten zaman içinde karter havalandırmasından gelen yağ buharıyla bu motor katranımsı bir madde ile kaplanıyor ve bu noktadan sonra yapılacak pekte birşey yok yok. Eğer hepten çalışmaz hale gelmişse isterseniz tinerede yatırabilirsiniz nasılsa elden çıkmış ama çalışan motora kesinlikle temizleyeceğim daha iyi olur diye dokunmayın başınız daha fazla ağrır. Bu riskin bulunduğunu söylemek boynumun borcu kimseyede tavsiye etmiyorum.

Eğer VDO marka bizim araçlara uyan motoru temin edebilirsem 50-60 ytl gibi bir rakama temin edebileceğiz ama orjinali en uygun 150 liradan aşağı değil. son aldığım VDO motorda 3. gününde sorun çıkardı motorun tepesi kapatıp açması gereken deliğe sıkışıyor ve geri gelemiyor şu an çalışır vaziyette iken rolantiyi 800 devirde sabit iken motorun fişini çektim. Bu şekilde idare ediyorum motor yaralanıp takılınca çalışıyor ama ne zaman sıkışıp kalacağı belirsiz.

GunShy

  • Ziyaretçi
burası bır paylasım sıtesı oyuzden arkadaşlrımaza orneklerverdığımızde bunları uygulayacaksın yapacaksın demıyoruz yaşadıklarımzı paylaşıyoruz kaldıkı çalışan bır malzemeye el etmak zaten yanlış bır olay... :hişşt:

Çevrimdışı Mehmet Aydemir

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 546
  • *Adı soyadı : mehmet
  • *Meslek: memur
  • *Yaş: 39
  • *Şehir: ankara
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: gümüş gri(ford escoRt clx1,6 i 16V)
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: LPG
vallahi mengi, gazi,mesut  kardeş allah razı olsun sizlerden  söküp temizledim fotoğraf çekemedim makinem olmadığı için pırıl pırıl oldu mazot ile, motorun çalışıp çalışmadığı belli değil.

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
vallahi mengi, gazi,mesut  kardeş allah razı olsun sizlerden  söküp temizledim fotoğraf çekemedim makinem olmadığı için pırıl pırıl oldu mazot ile, motorun çalışıp çalışmadığı belli değil.
önemli değil kardeşim, problemi gidermen çok sevindim  :ok: :ok:

mmengi kardeşimin dediği gibi rölanti motorunu temizlemek adına söküp değişik kimyasal maddelerle temizlemek,motoru gözden çıkarmak anlamına gelir, mmengi kardeşimin bu konularda çok tecrübeleri var, onun için bu son aldığım çıkma orjinal motorun ucu kurumlanmıştı, sadece bezle nazik bir şekilde silip taktım  ;) ;)



1.6 slx orjinal rölanti motoru model numarası:

        59602
        C0977&


aldığım çıkmada da aynı model numarası vardı
« Son Düzenleme: 24.Nis.2008 08:24:32 Gönderen: sense__7373 »

Çevrimdışı mmengi

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 355
Gazi dostum vermiş olduğunuz numaraları araştırdığımda aşağıdaki bilgilere ulaştım. Tempra ya tipo dan bahsetmiyordu ama demek kafa kısmı uyuyor ki bu modeli kullanmışlar. Kafa kısmı dışında benzer motorların iç yapısı ve çalışması aynı.



Benim aracın üstünden çıkan orjinal magneti marelli motorun kodu resimdeki gibi. Ayrıca aldığımda orjinal poşetindeydi onun üstündede marellinin kodu vardı.







Katalogtan baktığımda bu numara yani B12 magneti marelli nin olduğu ve bizim araçlara uyduğunu gördüm.




Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
teşekkürler mmengi kardeşim, süper araştırma, demek ki bizim araçlarda kullanılan rölanti motoru aynı zamanda farklı marka araçlarda da kullanılmış  ;)

GunShy

  • Ziyaretçi
kardeş bu sorun çoğu enjeksiyonlu olup lpg li olan aracta var.. :)

nedeni ise aracın orjinal beyinin araca müdahale edememesi..benzin akışı kesilip lpg verilen arac rolantisini ayarlayamadığı için rolanti dengesizlikleri oluşuyor..bu sorun sadece tipo yada bravaya özgü değil..marea megane gibi bir çok aracta rolanti sorunu olusuyor..

eğer benzinde arac saat gibi çalışıyorsa sorun lpg sistemindedir..ama bizim eski ustalar malesef teknoloji özürlü anlamazlar..

bu lpg ile sorun bazı araclarda olup bazılarında olmuyor o da sans...



tşk mavis717 kardesim araba saat gıbı benzınde ama lpg olayına cozum bulamadık .







Çevrimdışı Mehmet Aydemir

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 546
  • *Adı soyadı : mehmet
  • *Meslek: memur
  • *Yaş: 39
  • *Şehir: ankara
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: gümüş gri(ford escoRt clx1,6 i 16V)
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: LPG
ya arkadaşlar bu rolanti motorunu sildim ilk çalıştırdım devir saati oynayıp durdu power- egonomy yanıp söndü motor ısınınca normale döndü, bozdukmu yoksa bu akşam soğuk tekrar deneyeceğim temizlik öncesi yapmıyordu ama her halde temizleyince aptallaştı kendine geldi :sırıtan:

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
ya arkadaşlar bu rolanti motorunu sildim ilk çalıştırdım devir saati oynayıp durdu power- egonomy yanıp söndü motor ısınınca normale döndü, bozdukmu yoksa bu akşam soğuk tekrar deneyeceğim temizlik öncesi yapmıyordu ama her halde temizleyince aptallaştı kendine geldi :sırıtan:
bozulmamıştır inşallah  ;)

Çevrimdışı Mehmet Aydemir

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 546
  • *Adı soyadı : mehmet
  • *Meslek: memur
  • *Yaş: 39
  • *Şehir: ankara
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: gümüş gri(ford escoRt clx1,6 i 16V)
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: LPG
ya arkadaşlar bu rolanti motorunu sildim ilk çalıştırdım devir saati oynayıp durdu power- egonomy yanıp söndü motor ısınınca normale döndü, bozdukmu yoksa bu akşam soğuk tekrar deneyeceğim temizlik öncesi yapmıyordu ama her halde temizleyince aptallaştı kendine geldi :sırıtan:
bozulmamıştır inşallah  ;)

yok kardeş şimdi tekrar denedim motor soğukken 2. çalıştırmamda bir sorun yok normal ama temizlerken çok hassas davrandım bozulsa şaşardım normal ralanti 4 çizgi değilmi arkadaşlar
« Son Düzenleme: 24.Nis.2008 23:17:08 Gönderen: beyazgüvercin »

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
ya arkadaşlar bu rolanti motorunu sildim ilk çalıştırdım devir saati oynayıp durdu power- egonomy yanıp söndü motor ısınınca normale döndü, bozdukmu yoksa bu akşam soğuk tekrar deneyeceğim temizlik öncesi yapmıyordu ama her halde temizleyince aptallaştı kendine geldi :sırıtan:
bozulmamıştır inşallah  ;)

yok kardeş şimdi tekrar denedim motor soğukken 2. çalıştırmamda bir sorun yok normal ama temizlerken çok hassas davrandım bozulsa şaşardım normal ralanti 4 çizgi değilmi arkadaşlar
900 rpm de olması lazım  ;) ;)

Çevrimdışı mmengi

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 355
Rolanti motorunuzun sağlam olup olmadığını şu şekilde anlayabilirsiniz. Aracı 1. viteste kaldırdıktan sonra ayağınızı gazdan hafif hafif çekin aracı stop ettirmeden en son tamamen kaldırın bu şekilde araç kendi kendine yol alması gerekiyor hatta bu işlemi hafif yokuş yukarı giderek yapın araç hiç gaz vermeden yokuşu çıkması gerekiyor. Bu şekilde yol alırken aniden debriyaja basın (gaza dokunmadan) devir göstergesi 1000-1200 devire çıkacak ve tekrar rolanti devri olan 850 ye düşecektir(dijital göstergede 4 çizgi). Bu şekilde araça gaz vermeden dik sayılacak rampaları bile çıkabilmeniz gerekli. Amaç şu araç viteste gaza basılmıyor iken mümkün olduğunca rolanti devrini koruyabilmek için rolanti motorunu geri çekecek hava akışını arttıracak aynı zamanda enjektör biraz daha fazla benzin verecektir.

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
Rolanti motorunuzun sağlam olup olmadığını şu şekilde anlayabilirsiniz. Aracı 1. viteste kaldırdıktan sonra ayağınızı gazdan hafif hafif çekin aracı stop ettirmeden en son tamamen kaldırın bu şekilde araç kendi kendine yol alması gerekiyor hatta bu işlemi hafif yokuş yukarı giderek yapın araç hiç gaz vermeden yokuşu çıkması gerekiyor. Bu şekilde yol alırken aniden debriyaja basın (gaza dokunmadan) devir göstergesi 1000-1200 devire çıkacak ve tekrar rolanti devri olan 850 ye düşecektir(dijital göstergede 4 çizgi). Bu şekilde araça gaz vermeden dik sayılacak rampaları bile çıkabilmeniz gerekli. Amaç şu araç viteste gaza basılmıyor iken mümkün olduğunca rolanti devrini koruyabilmek için rolanti motorunu geri çekecek hava akışını arttıracak aynı zamanda enjektör biraz daha fazla benzin verecektir.

verdiğin biligler için teşekkürler mmengi kardeşim  :ok: :ok: :ok:

Çevrimdışı Mehmet Aydemir

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 546
  • *Adı soyadı : mehmet
  • *Meslek: memur
  • *Yaş: 39
  • *Şehir: ankara
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: gümüş gri(ford escoRt clx1,6 i 16V)
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: LPG
Rolanti motorunuzun sağlam olup olmadığını şu şekilde anlayabilirsiniz. Aracı 1. viteste kaldırdıktan sonra ayağınızı gazdan hafif hafif çekin aracı stop ettirmeden en son tamamen kaldırın bu şekilde araç kendi kendine yol alması gerekiyor hatta bu işlemi hafif yokuş yukarı giderek yapın araç hiç gaz vermeden yokuşu çıkması gerekiyor. Bu şekilde yol alırken aniden debriyaja basın (gaza dokunmadan) devir göstergesi 1000-1200 devire çıkacak ve tekrar rolanti devri olan 850 ye düşecektir(dijital göstergede 4 çizgi). Bu şekilde araça gaz vermeden dik sayılacak rampaları bile çıkabilmeniz gerekli. Amaç şu araç viteste gaza basılmıyor iken mümkün olduğunca rolanti devrini koruyabilmek için rolanti motorunu geri çekecek hava akışını arttıracak aynı zamanda enjektör biraz daha fazla benzin verecektir.

mengi kardeşim verdiğin bilgiler için teşekkür ederim, yalnız 1.vitesde giderken gazdan ayağımızı çektiğimizde bellirli bir mesafesi varmı stop etmez mi araba?, bugün denedim araba biraz gidiyor 6 km/h hıza düşünce stop edecekmiş gibi oluyor, birde 1. vitesde giderken gaza basmadan 5 mt gitmiyor hız düşüyor debriyaja bastığımda devir dediğiniz gibi 1200 e fırlayıp 850 ye düşmüyor diğer viteslerde mesela 4 vitesle giderken denedim ve diğer viteslerle ayağım gazda boşa atıyorum 1200 lere çıkıp 850 ye düşüyor, ama 1. vitesde ayağımı gaza basmadan denedim olmadı, bozuk olma ihtimalı var mı ? araba şu an 203000 km de birde, kışın 1 vitesden aşırı devirle mesela 4000 , boşa atınca genelde stop ediyordu, havalar ısındığından beri çok nadir olmaya başladı, ne zaman ki rolanti motorunu, ve gaz kelebeğini temizledim ondan sonra hiç olmadı,
« Son Düzenleme: 26.Nis.2008 16:17:19 Gönderen: beyazgüvercin »