Gönderen Konu: Rolanti dalgalanması ve rolanti motoru değişimi ( 98 tipo 1.6ie )  (Okunma sayısı 40259 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mmengi

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 355
@beyazgüvercin 

1. viteste 30 derecelik bir yokuşu stop etmeden çıkabilmesi lazım. Devir 600 e kadar düşer ama stop etmeden tırmanması lazım düz yolda 2. viteste stop etmeden sürekli gidebilir olması gerekli. Amaç zaten rolantiyi 850 devir civarında sabit tutmak araç zora geldiğinde otomatik olarak devri yükseltmeye çalışıyor böylelikle 1. viteste yokuş bile çıkabiliyor. Amaç elbette 1. viteste yokuş çıkarmak değil ama diğer bir izahı şu gece kışın giderken farklarınız açık, kalorifer motoru çalışıyor, arka rezistans açık, sileceklerde çalışıyor hatta sislerinizde açık bütün bu akım çeken şeyler rolantide motoru zorlar ve rolantiyi düşürür, amaç değişken ortamlarda rolantiyi sabit tutabilmek.

Diğer bir deneme seçeneği az önce dediğim şeylerin hepsini açıp rolantiyi gözleyin motor sağlam ve görevini yapıyorsa 4 çizgiden aşağı düşmemeli rolati devri. Ayrıca klimalı modellerde klima açıldığı anda rolanti motoru yine devri 900-1000 devirlere çıkarır ki aracın kalkışı rahat olabilsin. Bu rolanti motoru aynı zamanda kışın otomatik jikle işinide yapar.

Bu rolanti motoru araç viteste gaz pedalı basıldığında en ileri giderek rolanti hava kanalını kapatır. Siz eğer yüksek devirde giderken birden bire debriyaja bastığınızda motor hemen geri gelerek hava kanalını açar, eğer rolanti motorunda bir sıkıntı varsa araç devri toparlayamaz stop edebilir yada devir çok düşüp silkeleme yapıp geç topralıyorsa motor yavaş yavaş bozulmaya başlamış demektir.

Temizleme işlemi yapılabilir ama KESİNLİKLE motorun kafa kısmını çıkarmaya çalışmayın zorlanarak çıkarılan ve yine zorlanarak yerine takılan kafa kısmı ve mili içerideki plastik dişliyi sıyıracaktır. Ben motorları incelerken özel bir sürücü devresi yaptım motoru normal çalışması gibi çalıştırıp mili dışarı alıyorum takarkende yine aynı şekilde yapıyorum.

Son söz olarak motor çok hassas bir yapıda dip kısmında bir rulman yataklık yapıyor üst kısmında herhangi bir yatak yok eğer tabiri caizse sentesi bozulmuş bir motor adam olmuyor 1 taraftan yataklandığı için.

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
mustaf kardeşim eline sağlık..bunları ustaya sorsan bilmez..teşekkürler.. ;) ;) ;)
Volkswagen California


Çevrimdışı Mehmet Aydemir

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 546
  • *Adı soyadı : mehmet
  • *Meslek: memur
  • *Yaş: 39
  • *Şehir: ankara
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: gümüş gri(ford escoRt clx1,6 i 16V)
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: LPG
kardeşim eline sağlık ,şimdi anlamadığım sorun şu 1.vitesde gaza basmadan araba giderken bir müddet(yaklaşık 10mt) sonra stop etmezmi, bunu merak ediyorum hız sınırı 6 km geldiğinde silkeleme yapıyor stop edecekmiş gibi stop etmesine fırsat vermedim ama bıraksam stop edecek, bu durumda rolanti motorunun mili  aşınmışmıdır veya miladı dolmuşmudur.
« Son Düzenleme: 26.Nis.2008 19:05:21 Gönderen: beyazgüvercin »

Çevrimdışı mmengi

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 355
kardeşim eline sağlık ,şimdi anlamadığım sorun şu 1.vitesde gaza basmadan araba giderken bir müddet(yaklaşık 10mt) sonra stop etmezmi, bunu merak ediyorum hız sınırı 6 km geldiğinde silkeleme yapıyor stop edecekmiş gibi stop etmesine fırsat vermedim ama bıraksam stop edecek, bu durumda rolanti motorunun mili  aşınmışmıdır veya miladı dolmuşmudur.

Yukarıda detayıyla anlatmaya çalıştım 10mt. değil bu şekilde stop etmeden 10km. gider devir bir parça düşer ama stop etmez ve araç yol alır. Motor mili aşınacak bir şey değil motorun bütünü olarak ele alırsak motor görevini yapmıyordur. Genelde sıkıntı motorun sıkışıp kalmasından kaynaklanıyor motor içindeki mekanik kısımlarda sorun oluyor ve mil ileri geri hareket edemiyordur.

Çevrimdışı Mehmet Aydemir

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 546
  • *Adı soyadı : mehmet
  • *Meslek: memur
  • *Yaş: 39
  • *Şehir: ankara
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: gümüş gri(ford escoRt clx1,6 i 16V)
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: LPG
kardeşim eline sağlık ,şimdi anlamadığım sorun şu 1.vitesde gaza basmadan araba giderken bir müddet(yaklaşık 10mt) sonra stop etmezmi, bunu merak ediyorum hız sınırı 6 km geldiğinde silkeleme yapıyor stop edecekmiş gibi stop etmesine fırsat vermedim ama bıraksam stop edecek, bu durumda rolanti motorunun mili  aşınmışmıdır veya miladı dolmuşmudur.

Yukarıda detayıyla anlatmaya çalıştım 10mt. değil bu şekilde stop etmeden 10km. gider devir bir parça düşer ama stop etmez ve araç yol alır. Motor mili aşınacak bir şey değil motorun bütünü olarak ele alırsak motor görevini yapmıyordur. Genelde sıkıntı motorun sıkışıp kalmasından kaynaklanıyor motor içindeki mekanik kısımlarda sorun oluyor ve mil ileri geri hareket edemiyordur.

o zaman desene bizim rolanti motoru bozuk, oto ünlüdü varmıdır fiyatı 150 civarında söylemiştiniz herhalde
« Son Düzenleme: 26.Nis.2008 22:35:13 Gönderen: beyazgüvercin »

Çevrimdışı mmengi

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 355
o zaman desene bizim rolanti motoru bozuk, oto ünlüdü varmıdır fiyatı 150 civarında söylemiştiniz herhalde

Bu motoru çok üreten firma var ama içlerinde en kaliteli olanları magneti marelli, fiat, hella ve VDO. Ben VDO olanın bize uyan modeli olan C95136 olanını arıyorum bana satılan 3 tane motorda yanlış kodluymuş ve sorun yaratıyordu. Parçacımın başı biraz yoğun dükkanı değiştiriyor en kısa zamanda üstüne düşüp bize uyan bu modeli temin etmeye çalışacak. Marelli olanı en uygun 150 ytl civarında oda bulunursa VDO olanı 50-60 ytl gibi. Sıkıntısı olan arkadaşlar VDO C95136 kodlu motoru parçacılardan araştırabilirse hepimize faydalı olacaktır.

Çevrimdışı mmengi

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 355
Ebay da oem bir motor buldum kafa yapısı bizim araçların motoru ile aynı fiyatı yaklaşık 52 ytl kargosu falan 60 ytl tutuyor ama nasıl getirilir temin edilir sıkıntılı işler. Ben şu an uygun fiyatlı motor bulana kadar araç çalışırken hararet 80-90 derecede rolanti motorunun fişini çektim devir ayarı yapmıyor 900-1000 devir gibi sabit bu şekilde idare ediyorum.

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=230246789006&ih=013&category=10382&ssPageName=WDVW&rd=1

Çevrimdışı mmengi

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 355
Aşağıdaki dökümanlarda step motor listeleri bulunuyor. Bizim araçlar için uygun kod genelde lancia araçlar olarak görünüyor. Zaten bizim tempra tipo ların bir çok parçasında lancia markasını görmüşsünüzdür  :ok:

http://www.spectromatic.net/spectro/catalogues/idle_motors.pdf

http://www.kingleadtrade.com/catalogue/StepMotorList2007.pdf


Çevrimdışı Mehmet Aydemir

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 546
  • *Adı soyadı : mehmet
  • *Meslek: memur
  • *Yaş: 39
  • *Şehir: ankara
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: gümüş gri(ford escoRt clx1,6 i 16V)
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: LPG
Aşağıdaki dökümanlarda step motor listeleri bulunuyor. Bizim araçlar için uygun kod genelde lancia araçlar olarak görünüyor. Zaten bizim tempra tipo ların bir çok parçasında lancia markasını görmüşsünüzdür  :ok:

http://www.spectromatic.net/spectro/catalogues/idle_motors.pdf

http://www.kingleadtrade.com/catalogue/StepMotorList2007.pdf


kardeşim eline sağlık, allah razı olsun. :teşekkür:

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
Aşağıdaki dökümanlarda step motor listeleri bulunuyor. Bizim araçlar için uygun kod genelde lancia araçlar olarak görünüyor. Zaten bizim tempra tipo ların bir çok parçasında lancia markasını görmüşsünüzdür  :ok:

http://www.spectromatic.net/spectro/catalogues/idle_motors.pdf

http://www.kingleadtrade.com/catalogue/StepMotorList2007.pdf


ellerine sağlık kardeşim  :ok: :ok: :ok:

Çevrimdışı Mehmet Aydemir

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 546
  • *Adı soyadı : mehmet
  • *Meslek: memur
  • *Yaş: 39
  • *Şehir: ankara
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: gümüş gri(ford escoRt clx1,6 i 16V)
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: LPG
mengi kardeş bu konuda üstad oldun, benim araba dediğin gibi denedim gidiyor gazdan çektim ayağımı bayağı gitti ,sorun yok ozaman

ümit

  • Ziyaretçi
 merhaba arkadaşlar benim araçtada aynı sıkıntıyı yaşıyorum.araba 1,2 veya 3'ncü viteste giderken fazla gaza basmadığım veya azda olsa devri düşürdüğüm zaman silkeleme yapıyor.(tabiki dışarıdan görende garip garip bakıyor  :puah:)dediğiniz gibi hafif rampada aracı gaz vermeden kaldırmaya çalıştım fakat stop etmeye meyilleniyor dolayısıyla yarım debriyaj yaparak ilerletiyorum.umarım sıkıntımın ne olduğunu anlamışınızdır.bunun için ne yapmam lazım.gerçi yukarıda anlatmışınız ama işin gerçeği ben anlamadım şöyle sorsam
1:sorun rolanti motorumudur.
2:rolanti motorunu kendim veya herhangi bir ustaya götürsem yapılırmı?
3:motoru uygun fiyata nerden temin edebilrim.

 araç 94 model tempra 2.0 ie brc marka tüplü.

ilginiz için teşekkürler.
Kocaeli41
« Son Düzenleme: 07.May.2008 00:30:58 Gönderen: ümit »

Çevrimdışı mmengi

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 355
Sorularınıza cevap vermeye çalışayım.

1. Rolanti motorundan kaynaklanan bir sorunsa motor çalışır, hararet normal değerde ve rolantide olması gereken değerde iken rolanti motorunun fişini çekin ve aracı deneme sürüşüne çıkarıp sorunların devam edip etmediğini kontrol edin. Sorunlar çözülmüş gibi ise rolanti motorunuzda sorun vardır.

2. Motorun tamiri mümkün değil temizlemek belki çözüm olabilir ama sıradan usullerle pek temizlenecek bir parça değil zira içini söküp dağıtmak gerekiyor kafa kısmını elle çıkarıp takmaya çalıştığınızda içerideki plastik dişlileri sıyırırsınız bu yüzden motoru özel bir devre yardımı ile çalıştırıp kafayı dışarı almak lazım takarkende aynı şekilde bu devre ile çalıştırıp takmak gerekli. Bu motor çok hassas bir parça ve zorlamaya pek gelmiyor.

3. Motorun fiyatı çok çeşitlilik gösteriyor servisler motoru tek satmayıp boğazla birlikte satabiliyor sizin aracınız için durum nasıl bilemiyorum ama yaklaşık fiyatı 150-300 arası değişebilir orjinal parça için. Bunun dışında Pek yan sanayi değilde diğer üreticilerin motorları mevcut bunlardan size uyan modeli bulabilirseniz 50-60 liraya alabilirsiniz. Ama dediğim gibi size uyan modelini bulmanız gerekli. Sizin araç için bir araştırma yapacağım.

ümit

  • Ziyaretçi
 ilgin için teşekkürler.mmengi arkadaşım.dediklerini en kısa zamanda yapıp bilgi vereceğim.

Çevrimdışı mmengi

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 355
Ümit kardeşim son durum nedir ne yaptın sorununu halledebildinmi?

Daha önce bahsettiğim yanlış verilen step motorunun kafasında oynama yaparak sorunumu çözdüm. Elimde orjinal kafa vardı ona bakarak yeni motorun kafasına klinger conta ile uygulama yaptım bayada iyi oldu. Orjinal kafanın milindeki diş kalınlığı farklı olduğundan onu yeni motorda kullanamıyorum malesef. Şu an motor arabada takılı ama orjinal kafa elimde resmi aşağıdaki gibi 1.4 - 1.6 tipo, tempra, doğan ve şahinlerde kullanılan motor kafası bu şekilde olmalı. Eğer motor alacaksanız buna dikkat etmenizi tavsiye ediyorum.



ümit

  • Ziyaretçi
arkadaşım ilgin için teşekkürler carbon clean ve buji değişimi sorunumu çözdü.sorun ortadan kalktı.

Çevrimdışı mmengi

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 355
arkadaşım ilgin için teşekkürler carbon clean ve buji değişimi sorunumu çözdü.sorun ortadan kalktı.

Geçmiş olsun sorunu hallettiğine çok sevindim.

Çevrimdışı mmengi

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 355
Benim konu hakkındaki son gelişmeyi aktarmak istiyorum arkadaşlar. Piyasadan bulduğum VDO marka ama palio/siena ya uyan motorun kafası farklı idi daha önce söylediğim gibi. Arızalı orjinal motor elimde vardı ve bunun kafasının gerisindeki milin üstündeki dişler VDO ya uymuyordu bundan dolayı orjinal kafayı VDO ya takamıyordum ama dün akşam iyice incelediğimde kafa kısmının milden ayrılabileceğini gördüm kafayı iyice ısıtıp zorladığımda mile vidalı olduğunu gördüm ve söktüm aynı şekilde VDO olanında kafası mile vidalımış. Orjinal kafayı VDO nun miline taktım ve sorun çözüldü. Yani bu demek oluyor ki elinizde arızalı da olsa orjinal motorunuz varsa 60 ytl ye kodu ve kafası bize uymasa bile bu motoru alıp kafayı değiştirebiliyorsunuz. Kafanın içindeki vidalama dişi biraz farklı ama ben araya kibrit çöpünden bir yuva yapıp sıktım VDO nun milini, baya sağlam oldu bunun yerine bir yapıştırıcı ilede kafa ile mili birbirine sabitliyebilirsiniz. Bende böyle yapacaktım ama sökülebilir olsun istedim birşey olurda geri açmak gerekirse diye.

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
teşekkürler mustafa kardeşim, harika bilgiler veriyorsun, iki tane parçadan bir tane sağlam yapabiliyoruz o zaman, bende eskisini atmamıştım zaten lazım olur diye, ilerde tekrar böyle bir problem nüksederse bu yöntem çok işimize yarayacak  ;) :ok:

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
mustafa kardeşim teşekkürler ...çok değerli bilgiler veriyorsun... ;)
Volkswagen California


GunShy

  • Ziyaretçi
arkadaşlar bu 50-60 ytl olanını nerden temın edıyoruz ben onu cozemedım yardımcı olursanız......

Çevrimdışı sadık ablak

  • TURBO
  • ******
  • İleti: 6675
  • sadık /ankara -30
  • *Adı soyadı : SADIK
  • *Meslek: SMMM ADAYI
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: ANKARA
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: Benzin
@beyazgüvercin 

1. viteste 30 derecelik bir yokuşu stop etmeden çıkabilmesi lazım. Devir 600 e kadar düşer ama stop etmeden tırmanması lazım düz yolda 2. viteste stop etmeden sürekli gidebilir olması gerekli. Amaç zaten rolantiyi 850 devir civarında sabit tutmak araç zora geldiğinde otomatik olarak devri yükseltmeye çalışıyor böylelikle 1. viteste yokuş bile çıkabiliyor. Amaç elbette 1. viteste yokuş çıkarmak değil ama diğer bir izahı şu gece kışın giderken farklarınız açık, kalorifer motoru çalışıyor, arka rezistans açık, sileceklerde çalışıyor hatta sislerinizde açık bütün bu akım çeken şeyler rolantide motoru zorlar ve rolantiyi düşürür, amaç değişken ortamlarda rolantiyi sabit tutabilmek.

Diğer bir deneme seçeneği az önce dediğim şeylerin hepsini açıp rolantiyi gözleyin motor sağlam ve görevini yapıyorsa 4 çizgiden aşağı düşmemeli rolati devri. Ayrıca klimalı modellerde klima açıldığı anda rolanti motoru yine devri 900-1000 devirlere çıkarır ki aracın kalkışı rahat olabilsin. Bu rolanti motoru aynı zamanda kışın otomatik jikle işinide yapar.

Bu rolanti motoru araç viteste gaz pedalı basıldığında en ileri giderek rolanti hava kanalını kapatır. Siz eğer yüksek devirde giderken birden bire debriyaja bastığınızda motor hemen geri gelerek hava kanalını açar, eğer rolanti motorunda bir sıkıntı varsa araç devri toparlayamaz stop edebilir yada devir çok düşüp silkeleme yapıp geç topralıyorsa motor yavaş yavaş bozulmaya başlamış demektir.

Temizleme işlemi yapılabilir ama KESİNLİKLE motorun kafa kısmını çıkarmaya çalışmayın zorlanarak çıkarılan ve yine zorlanarak yerine takılan kafa kısmı ve mili içerideki plastik dişliyi sıyıracaktır. Ben motorları incelerken özel bir sürücü devresi yaptım motoru normal çalışması gibi çalıştırıp mili dışarı alıyorum takarkende yine aynı şekilde yapıyorum.

Son söz olarak motor çok hassas bir yapıda dip kısmında bir rulman yataklık yapıyor üst kısmında herhangi bir yatak yok eğer tabiri caizse sentesi bozulmuş bir motor adam olmuyor 1 taraftan yataklandığı için.


ben bu motoru en az 4-5 kez söktüm taktım temizleyip
ama senin bu yazdıklarını o zaman bilseydim inan dağıtmadan sadece temizlerdim ilk söktüğümde tamda senin dediklerinin tersini yapıp biraz zorlayarak çıkarttım
o gunden sonra pek te sık olmasada bazen arada bi rolanti yukseliyor 1000 -1200 e kadar çıkıyor kontağı açıp kapatınca tekrar düzeliyor

ama ben orayı ilk temizlediğimde öyle bi yağ kurum bağlamıştıki üstteki delik tıkanmış durumdaydı
LÜTFEN FORUM KURALLARINI OKUYUNUZ

FORUM KURALLARI

Çevrimdışı mmengi

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 355
arkadaşlar bu 50-60 ytl olanını nerden temın edıyoruz ben onu cozemedım yardımcı olursanız......

Dostum fiat-tofaş yedek parça satan dükkanların çoğunda bulunuyor değişik modellerde en azından ben sorduğum çoğu parçacıda vardı. İstanbulda iseniz Bostancı sanayi sitesinde koçak otomotiv de var.

Çevrimdışı mmengi

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 355
ben bu motoru en az 4-5 kez söktüm taktım temizleyip
ama senin bu yazdıklarını o zaman bilseydim inan dağıtmadan sadece temizlerdim ilk söktüğümde tamda senin dediklerinin tersini yapıp biraz zorlayarak çıkarttım
o gunden sonra pek te sık olmasada bazen arada bi rolanti yukseliyor 1000 -1200 e kadar çıkıyor kontağı açıp kapatınca tekrar düzeliyor

ama ben orayı ilk temizlediğimde öyle bi yağ kurum bağlamıştıki üstteki delik tıkanmış durumdaydı

Dostum doğru söylüyorsun o kısıma çok yağ birikiyor karter havalandırmasından gelen yağ buharı orada birikiyor. Servisin bana söylediği 30 bin km de bir boğazın sökülüp komple temizlenmesi gerekiyormuş. En azından motorun kafası ve yuvadaki yağlar temizlenebilir ama dediğim gibi motorun içine bulaşmak büyük risk.

Çevrimdışı sadık ablak

  • TURBO
  • ******
  • İleti: 6675
  • sadık /ankara -30
  • *Adı soyadı : SADIK
  • *Meslek: SMMM ADAYI
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: ANKARA
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: Benzin
mustafa kardeş bunuda öğrendik
valla uzaman olacaz yakında mesut kankamın dediği gibi ustalar bile bilmiyor bunu
sağol :hey:
LÜTFEN FORUM KURALLARINI OKUYUNUZ

FORUM KURALLARI