Gönderen Konu: Rolanti dalgalanması ve rolanti motoru değişimi ( 98 tipo 1.6ie )  (Okunma sayısı 39458 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

GunShy

  • Ziyaretçi
anladım ben manısadayım burada zor bulurumda ızmıre bır dolaşmak lazım...

Çevrimdışı Mehmet Aydemir

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 546
  • *Adı soyadı : mehmet
  • *Meslek: memur
  • *Yaş: 39
  • *Şehir: ankara
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: gümüş gri(ford escoRt clx1,6 i 16V)
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: LPG
rolanti motoru 1,6 slx seri no;

MEXICO 

59602
C2066
             

GunShy

  • Ziyaretçi
teşekkurler..

M.HAKAN

  • Ziyaretçi
Aynı sorunu bende aynı yöntemle halletmiştim motoru oto ünlüden almıştım sanırım 150 ytl falandı

ümit

  • Ziyaretçi
1.6 TİPO SLX ( MPİ ) RÖLANTİ DALGALANMASI VE RÖLANTİ MOTORU DEĞİŞİMİ

arkadaşlar uzun bir süreden beri arabanın(1.6 Tipo slx mpi) rölantisinde dalgalanma oluyordu, ve şehir içi trafikte küçük viteste arabanın bir ileri bir geri yapmasına sebep oluryordu.
bu yüzden yarım debriajla ilerlemek zorunda kalıyordum, artık o kadar belirginleşmiştiki araba boşta çalışırken bile eski bedford kamyonlar gibi kesik kesik çalışyordu.

bir kaç ustaya sordum buji kablosu özelliğini yitirmiş ondandır dediler(onlarır dinlesem 150 ytl yi boşu boşuna verip arızayı da hala giderememiş olacaktım), ama forumdaki arkadaşlarla(@mmengi , @asicvs, @maviş717) yaptığım sohbetler neticesinde arızanın rölanti motorundan kaynaklandığı anlaşıldı,çok teşekkür ederim arkadaşlarım iyi ki varsınız.

bugün sanayide parçacılar ve servis dahil heryeri gezmeme rağmen bulamadım, çıkmacının birinde orjinal motoru buldum ve 50 ytl ye satın alarak taktım. maşallah arabam rölantisi saat gibi oldu.

teşekkürler @mmengi , @asicvs, @maviş717 arkadaşlarım, tekrar arabama keyifle biniyorum  :nazar: :nazar:











arkadaşlar rolanti motorunu sökeceğim ama  benim araçta rolanti motoru yok yada ben bulamıyorum bilen varsa lütfen yardımcı olursanız sevinirim.

paray

  • Ziyaretçi
Selam
Arkadaşlar 2000 yılından beri Tipo kullanıyorum. 7 ay önce sıralı sistem lpg taktırdım. son iki ay a  kadar sadece 2000-3000 devirde sabit giderken veya deviri sabit tutunca motor sesi arada bir duraksayıp devam ediyor yolda giderken ise sanki arkada arç bağlı da arada fren yokluyomuş gibi oluyordu. Neyse onu düzelttik ama şimdide  düşük devirde ileri geri sallama yapıyor. dediğiniz gibi rolenti motorunu söküp temizledik birde çalışıyormu diye rampada 1 videste saldık gidiyor depriyaja basınca devir 1200 çıkıp 800 tekrar düşüyor sanırım çalışıyor. Başka hangi sebebden ötürü ileri geri sallama yapar. birde bu dediğim sadece lpg de oluyor benzinde o kadar uğraşmama karşı çok belirgin bir sallama olmuyor.
Lpg ayarlarını bir çok defa yağptırdım ama hala düşük devir de sallıyor...  yardım...
saygılar...

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Selam
Arkadaşlar 2000 yılından beri Tipo kullanıyorum. 7 ay önce sıralı sistem lpg taktırdım. son iki ay a  kadar sadece 2000-3000 devirde sabit giderken veya deviri sabit tutunca motor sesi arada bir duraksayıp devam ediyor yolda giderken ise sanki arkada arç bağlı da arada fren yokluyomuş gibi oluyordu. Neyse onu düzelttik ama şimdide  düşük devirde ileri geri sallama yapıyor. dediğiniz gibi rolenti motorunu söküp temizledik birde çalışıyormu diye rampada 1 videste saldık gidiyor depriyaja basınca devir 1200 çıkıp 800 tekrar düşüyor sanırım çalışıyor. Başka hangi sebebden ötürü ileri geri sallama yapar. birde bu dediğim sadece lpg de oluyor benzinde o kadar uğraşmama karşı çok belirgin bir sallama olmuyor.
Lpg ayarlarını bir çok defa yağptırdım ama hala düşük devir de sallıyor...  yardım...
saygılar...

sorun tamamen lpg sisteminden kaynaklanıyor...ayar yapılmamış bir sistemde bu sorunun olması çok normal..iyi bir ustanın güzel ayarı ile sorun düzelir...
Volkswagen California


GunShy

  • Ziyaretçi
bu bahsettiğimiz sorunlar rolantı motoru ıle ılgılı değil tamamen araacın kabul etmemesı ben bu konuda cok uğraştım..çözum sıfır benzınde hıcbır ıkıntı yok sadece soğuk ken sankı benzın yımıyor gıbı oluyor ama ısınınca sorun yok.lpg uyum sağlamıyor bu kadar basıt ya bunu kabullenıp bınıceksın yakıttan tasarruf edeceksın yada lpg yı sokuceksın ama ılgınctır her araçta bu hatayı vermıyor.elektrıksel bır problemde olabılır.lpg markasıda onemlı değil sadece araçtan kaynaklanıyor.zamanlada alıyor ama ben takılalı 8 ay oldu,şimdi eskıye gore cok daha ıyuı arada rolantı motorunu temızlıyorum ama,birde aracta en az yarım depo benzın olmasına fdıkkat et tam cozemedım ama sankı buda ETKEN OLUYOR GIBI GELIYOR yapcak bısı yok  :s4:        :sadomazo:

Çevrimdışı Medet Gezgin

  • medetgezgin
  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 686
    • MEDETGEZGİN - 1991 TEMPRA SX AK / BEYAZ
  • *Adı soyadı : medet
  • *Meslek: muhasebeci
  • *Yaş: 26
  • *Şehir: denizli
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: mavi
  • Model Yılı: 2010
  • Yakıt Türü: LPG
arkadaşlar merhaba. daha önce aracım tekliyor diye konu açmıştım ancak burayı okuduğumda yazdıklarınız mantıklı geldi. motor konusunda pek bilgili değilimdir, anladığım kadarıyla rölanti motoru sadece mpi motorlarda var galiba? benim araç 91 model tempra sxak ve karbüratörlü 2000-3000 devir arasında küçük dalgalanma yapıyor. benim araçtata rölanti motoru vardır tahminim ve benim sorununda sebebi bu olsa gerek? :???: :???: :???: :yardım:

selcukkoylu

  • Ziyaretçi
senin motorun karbüratörlü ,seninki üst kapaktan yapabilir

Çevrimdışı Bedri Öztürk

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 328
    • 1999 TİPO 1.6İE SLX / GÖKYÜZÜ MAVİSİ
  • *Adı soyadı : Bedri
  • *Meslek: Hazır asker
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Selamlar. Aynı sorun sebebiyle az önce rolanti motorunu söktüm. Üzeri zift gibi bir tabakla kaplanmış. Resimleri az sonra geliyor. Temizlersem sorun düzelirmi acaba diye merak ediyorum. Bu akşam temizleyip tekrar toplayacağım. Sizce WD-40 ile temizlesem kurumadan yerine taksam bi sorun olurmu.

« Son Düzenleme: 24.Şub.2009 22:41:10 Gönderen: mavis717 »

Çevrimdışı mmengi

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 355
Kafa kısmını temizleyebilirsiniz ama kafayı ve o yayı sökmeye çalışmayın. Motoru söktüğünüz boğazdaki deliğide iyice temizlemeniz gerekir.

Çevrimdışı Bedri Öztürk

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 328
    • 1999 TİPO 1.6İE SLX / GÖKYÜZÜ MAVİSİ
  • *Adı soyadı : Bedri
  • *Meslek: Hazır asker
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Lpg yi takan ustam o boğazı temizlemek için spreylerin olduğunu,özellikle hava filtresine giden hortumun oradan aracı benzinde çalıştırıp bi yandan spreyi sıkıp bi yandan gaza yüklenmemi istedi. Nası spreydir ne kadar doğrudur bilmiyorum.

Söktüğüm rolanti motorunun kafasını nazikçe bezle temizledim sadece. O şekilde taktım herhangi bir değişiklik yok. Ayrıca bendeki motorun seri numarasıda şu şekilde

59602
C0338

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
Lpg yi takan ustam o boğazı temizlemek için spreylerin olduğunu,özellikle hava filtresine giden hortumun oradan aracı benzinde çalıştırıp bi yandan spreyi sıkıp bi yandan gaza yüklenmemi istedi. Nası spreydir ne kadar doğrudur bilmiyorum.

Söktüğüm rolanti motorunun kafasını nazikçe bezle temizledim sadece. O şekilde taktım herhangi bir değişiklik yok. Ayrıca bendeki motorun seri numarasıda şu şekilde

59602
C0338

seri numarasından rölanti motoru orjinal olduğu anlaşılıyor, motoru kimyasallarla temizlemeye karşıyım,daha önce bir tane motoru wd 40 benzeri karbüratör temizleme spreyi ile temizledim ve motor görevini yerine getiremez oldu yenisini (çıkma) almak zorunda kaldım ;)

Çevrimdışı Bedri Öztürk

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 328
    • 1999 TİPO 1.6İE SLX / GÖKYÜZÜ MAVİSİ
  • *Adı soyadı : Bedri
  • *Meslek: Hazır asker
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Lpg yi takan ustam o boğazı temizlemek için spreylerin olduğunu,özellikle hava filtresine giden hortumun oradan aracı benzinde çalıştırıp bi yandan spreyi sıkıp bi yandan gaza yüklenmemi istedi. Nası spreydir ne kadar doğrudur bilmiyorum.

Söktüğüm rolanti motorunun kafasını nazikçe bezle temizledim sadece. O şekilde taktım herhangi bir değişiklik yok. Ayrıca bendeki motorun seri numarasıda şu şekilde

59602
C0338

seri numarasından rölanti motoru orjinal olduğu anlaşılıyor, motoru kimyasallarla temizlemeye karşıyım,daha önce bir tane motoru wd 40 benzeri karbüratör temizleme spreyi ile temizledim ve motor görevini yerine getiremez oldu yenisini (çıkma) almak zorunda kaldım ;)

Bende buradaki uyarıları dikkate alıp herhangi bir kimyasal kullanmadım. Benim merak ettiğim şu bu boğazı nasıl spreyle temizlemeliyim. İnternette araştırdım biraz birşey bulamadım. Birde başka bir usta bana enjektör lambalarım yandığında hem o sorun hemde bu rolanti dalgalanmasını söylediğimde enjektör temizleyici atlamamı ve egr valfini temizlememi her ikisininde sebebinin bu olabileceğini söylemişti. Enjektör temizleyici attıktan sonra enjeksyon lambasında kurdurdum ama bu rolanti dalgalanması ve düşür viteslerde devir kaybından kurtulamadım. Bu akşam egr valfini de söküp temizlemeyi düşünüyorum ancak onun bağlantı yerinde bir conta varmı. Söktüğümüzde bu contayı değiştirmek gerekirmi bilmiyorum??

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
boğazı bende spreyle temizlemişim, hava filtresinden gelen körüklü hortumu sök, bu arada rölanti motorunu da sök(rölanti motoru da spreyden ekilenmesin), bir elinle boğaz kelebeğini açık tut ve spreyi boğaza doğru sık(bazı spreylerin ucunda uzatmak için çubuk var onadan bulursan işin daha da kolaylaşır,boğazın arka tarafına daha rahat ulaşırsın,yalnız o çubuğu manifoltun içine düşürmemeye dikkat et),rölanti motorunun yerini de temizle, bu şekilde bir adet temzileyici spreyi boşalt,bu spreyleri karbüratöcü,motorcu, veya lpg dönüşümü yapan yerlerde bulabilirsin benim aldığım sprey karbüratör temzileyicisi diye geçiyordu ve geçen yıl 20 tl ye almıştım, bu spreyleri boğazları temizlemekte kullanıyorlarmış  ;) ;)

alternatif yöntem ,mehmet kardeşimde(beyazgüvercin), mazotlu bezle harbi yapıp temizlemişti boğazı ;)

kolay gelsin  ;) ;) ;)
« Son Düzenleme: 28.Şub.2009 10:43:44 Gönderen: sense__7373 »

eskicaylak

  • Ziyaretçi
aynı sorun bende de var arkadaşlar. giderken devir yükseliyor boşa alıyorum düşmüyor stop edip çalıştığında düzeliyor fakat bir süre sonra tekrar ediyor anlayan arkadaşlara şunu sormak isterim benim arabam  tempra sw 20 ie 16 v bizim rolanti motoru arka tarafta direksiyon hidroliğinin hemen önünde sökmem kolay olur mu acaba kendim açıp sıpreylesem ne önerirsiniz .. saygılar...

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
aynı sorun bende de var arkadaşlar. giderken devir yükseliyor boşa alıyorum düşmüyor stop edip çalıştığında düzeliyor fakat bir süre sonra tekrar ediyor anlayan arkadaşlara şunu sormak isterim benim arabam  tempra sw 20 ie 16 v bizim rolanti motoru arka tarafta direksiyon hidroliğinin hemen önünde sökmem kolay olur mu acaba kendim açıp sıpreylesem ne önerirsiniz .. saygılar...

forumda 2,0 16v rolanti motoru temizlenmesi konusu var.. ;)
http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=5918.0
Volkswagen California


Çevrimdışı Bedri Öztürk

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 328
    • 1999 TİPO 1.6İE SLX / GÖKYÜZÜ MAVİSİ
  • *Adı soyadı : Bedri
  • *Meslek: Hazır asker
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Herkese Selamlar. Bugün bahsedilen spreyle boğazı temizledik. Sonuç: elle tutulur kesin bir fayda yok. Dalgalanma azalmış olsada devam ediyor.

GunShy

  • Ziyaretçi
rolanti motoruna ihtiyacım var cıkma veya hesaplı orjınalıne yardımcı olursanız sevınırım.. :S:

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
rolanti motoruna ihtiyacım var cıkma veya hesaplı orjınalıne yardımcı olursanız sevınırım.. :S:
mmenginin bu konuda bir çalışması var.. orjinal motor 158 lira civarı çıkması 50 lira.

mmengi rolanti motoru için VDO marka siemens ürünü bir motor aldı..lakin bu motorun bas kısımı orjinalinden farklı..sanırım 2 motorda bir değişim yaparak VDO ürünü aracında kullandı..geldiği zaman açıklamasını yazacaktır.. ;)
Volkswagen California


GunShy

  • Ziyaretçi
teşekkur ettım ılgın ıcın bende o fıyatları duydum ama motor bulamıyorum cıkmasını bulsamda okadar fazla para vermesem dıe uğraşıyorum benım bulunduğum bolgedede yok bu malzeme manisadayım ben...

Çevrimdışı Serkan Yılmaz

  • GÖREVİ İHMALE GÖTÜREN MERMAMET VATANA İHANNETTİR. Mustafa K. ATATÜRK
  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 293
  • GÖREVİ İHMALE GÖTÜREN MERMAMET VATANA İHANNETTİR.
  • *Adı soyadı : serkan yılmaz
  • *Meslek: ASKER
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Bilecik
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: mavi
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: LPG
arkadaşlar rölanti motoru ile ilgili tüm paylaşımlar için  :teşekkür: :ok: :ok:

GunShy

  • Ziyaretçi
çıkması aklınızda bulunsun da...

Çevrimdışı Bedri Öztürk

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 328
    • 1999 TİPO 1.6İE SLX / GÖKYÜZÜ MAVİSİ
  • *Adı soyadı : Bedri
  • *Meslek: Hazır asker
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Benim birşey dikkatimi çekti. Rolanti dalgalanması sorunu bende de var ve hem vakit hemde Bursa'da yakınlarda bir examiner cihazı olan usta bulamadığım için ilgilenemiyorum. Herkese de kurcalatmak istemiyorum.

Dikkatimi çekense şu; rolanti dalgalanmasını her zaman yapmıyor. Yaptığı zamanlarda bu araç giderkende farklar yaratıyor. Mesela o an rolanti dalgalanması yoksa yola çıktığımda araç daha seri, dalgalanma varsa; zor toparlama, vites değiştirirken ani devir düşmesi ve daha yüksek vitesi taktığımda aracın devrini alması için geçen sürenin artması gibi. Merak ettiğim konu ise rolanti motoru sadece araç rolantide çalışır vaziyetteyken mi yoksa araç seyir halinde iken araca etki edip etmediği.

Geçenlerde iş yerime yakın bir yerde bir çıkmacı bulmuştum. Burada bu problemin rolanti moturundan kaynaklandığını öğrenince çıkma bi motor almaya karar vermişti. Çıkmacıya götürdüm aracı. Adam da problemi gördü, onun dışında aracın arada gaz yemeğini çekmediğini söyledim. Kendisinin enjeksiyon sistemleri üzerine de çalıştığını söyledi. Biraz inceledi. Ve durumun 4 parçadan bir veya birkaçından olabileceğini söyledi. Bunlar; rolanti motoru, kelebek potansiyometresi, ısı müşürü ve map sensörü. O da bunun için ilk önce cihazı bağlatman, ona göre hareket edilmesi gerektiğini söyleyip bir kaç yere telefon açtı bizim araçlara bağlanan cihazları varmı diye ancak bulamadı. Bende hala problememime bir çözüm bulamadan sağda solda examiner cihazı bulunan usta arıyorum. En son çare bulamazsam cihaza birmotta bağlatıcam.