Gönderen Konu: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...  (Okunma sayısı 21521 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı murat35

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 691
  • Yaş:34 Vilayet:İzmir
1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« : 21.Nis.2008 17:20:42 »
arkadaşlar,
temprada veya tipo da fark etmez,
1.6 karbüratörlü ve mpi motorlu araç kullanan varmı ?
yani her 2 tür motordan.
yakıtta, özellikle de performansta çok fark var mı ? (klima açıkken, yüklü rampada, vs vs)
1.6 mpi teknik özelliklerini bilen var mı ? (max hp, tork, tork devri)
Tempra Tipo Club Türkiye

Çevrimdışı Murat Demir

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 534
  • *Adı soyadı : MURAT DEMİR
  • *Meslek: İŞÇİ
  • *Yaş: 37
  • *Şehir: ZONGULDAK
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempa SXA_K
  • Araç Rengi: BORDO
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #1 : 21.Nis.2008 19:06:05 »
Valla her ikisinide kullanmadığım için bişey diyemiyeceğim ama yardımcı olmak bakımından linke bakabilirsin http://arabadergisi.com/sv/tofas-fiat/tipo.htm

Çevrimdışı murat35

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 691
  • Yaş:34 Vilayet:İzmir
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #2 : 21.Nis.2008 19:15:43 »
teşekkürler kardeş.
teknik verileri inceledim.
gerek güçte, gerek tüketimde tahminimden daha az bir fark var.
ortamala %4 civarlarında güç-tork artışı, %4 civarında da yakıt düşüşü var.
yinede fena sayılmaz. ağırlık biraz artmış. o sabit kalabilseydi daha fazla fark olurdu belki.
bakımlı bir karbüratörlü ile bakımsız bir ie hemen hemen aynı olur gibime geliyor.  :hiii:
yanılıyormuyum bilemiyorum ?
Tempra Tipo Club Türkiye

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #3 : 21.Nis.2008 20:16:11 »
buna en güzel cevabı gazi verecektir..tempra 92 sx karbüratörlü ve 98 slx mpi tipo kullandı..eğer benzin de sonuç isterseneniz bakımlı  2 aracta yakın değerler verir performans açısından..ama mpi enjeksiyonlu olduğu için fark atar..
Volkswagen California


Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #4 : 21.Nis.2008 20:44:38 »
buna en güzel cevabı gazi verecektir..tempra 92 sx karbüratörlü ve 98 slx mpi tipo kullandı..eğer benzin de sonuç isterseneniz bakımlı  2 aracta yakın değerler verir performans açısından..ama mpi enjeksiyonlu olduğu için fark atar..
kankam çok güzel açıklamış, mpi güç, ivmelenme ve yakıt ekonomisi açısından ağır basıyor arkadaşlar  ;) ;)

klima açılınca performans düşüyor, hissediyorsunuz,tahminen % 5 ile % 10 arasında düşüyordur, ama uzun yolda çıkta fark etmiyor, karbüratörlüde daha bariz hissediliyor klimanın davreye girdiği, ama bu da normaldir  ;) ;)
« Son Düzenleme: 21.Nis.2008 20:49:34 Gönderen: sense__7373 »

Çevrimdışı murat35

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 691
  • Yaş:34 Vilayet:İzmir
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #5 : 22.Nis.2008 09:50:00 »
anladım gazi kardeş teşekkürler.
yakıt ekonomosi ve performans olarak da hissedilir derecede fark var diyorsun karbüratörlü motorla mpi motor arasında ?
Tempra Tipo Club Türkiye

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #6 : 22.Nis.2008 13:32:11 »
anladım gazi kardeş teşekkürler.
yakıt ekonomosi ve performans olarak da hissedilir derecede fark var diyorsun karbüratörlü motorla mpi motor arasında ?

motorları sağlıklı olmak koşuluyla, aradaki farkı hissedersin, çok aşırı olmamakla benim şahsi kanaatim mpi daha seri bir otomobil  ;) ;)

Çevrimdışı murat35

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 691
  • Yaş:34 Vilayet:İzmir
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #7 : 22.Nis.2008 15:17:07 »
anladım gazi kardeş, çok teşekkürler...
Tempra Tipo Club Türkiye

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #8 : 23.Nis.2008 11:13:16 »
yakında bende karbüratörden enjeksiyona atlayacam..bakalım o zaman farkı hissedecegim..ama sunu düşünüyorum..enjeksiyon silindire püskürterek benzin attığı için yakıtı az kullanma ve tam yanma sağlama nedeniyle mpi biraz daha cimri ve performanslı olabilir..
Volkswagen California


Çevrimdışı Mehmet Aydemir

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 546
  • *Adı soyadı : mehmet
  • *Meslek: memur
  • *Yaş: 39
  • *Şehir: ankara
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: gümüş gri(ford escoRt clx1,6 i 16V)
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #9 : 26.Nis.2008 20:55:58 »
TİPO               1,4 S                       1,4 ie SX                  1,6 SX                  1,6 ie SLX                  2.0 İ.E 16V

Motor kodu      160 E3 016                160 E4 016               159 A 3.016           159 B9.000                 836A3.000
Motor tipi          4 zamanlı                  4 zamanlı                  4 zamanlı               4 zamanlı                     4zamanlı
Silindir sayısı      tek sıra4                  tek sıra4                  tek sıra4               tek sıra4                 tek sıra4     
Silindir çapı        80.5x67.4                  80.5x67.4                 86.4x67.4              86.4x67.4                    84x90
Motor hacmi      1372                        1372                        1581                     1581                          1995
Sıkıştırma oranı   9.2:1                        9.2:1                       9.2:1                     9.2:1                         10.5:1
Maksimum güç hp 88(SAE)                    89(SAE)                    86(DIN)                 104(SAE)                    148(DIN)
devir/dakikada     6000                        6000                         5800                     5750                          6250
Maksimum tork     11.1                        11.5                          13.5                     13.9                           19
devir/dakikada     3000                       3250                          2900                    2750                          5000

« Son Düzenleme: 27.Nis.2008 21:19:57 Gönderen: beyazgüvercin »

Çevrimdışı murat35

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 691
  • Yaş:34 Vilayet:İzmir
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #10 : 27.Nis.2008 20:15:25 »
teşekkürler @beyazguvercin.
Tempra Tipo Club Türkiye

Çevrimdışı sadık ablak

  • TURBO
  • ******
  • İleti: 6675
  • sadık /ankara -30
  • *Adı soyadı : SADIK
  • *Meslek: SMMM ADAYI
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: ANKARA
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #11 : 28.Nis.2008 10:52:22 »
çok güzel bilgiler vermişsin kardeşim sağol

bana sanki mpi motor dahada çok seri gibi geldi
LÜTFEN FORUM KURALLARINI OKUYUNUZ

FORUM KURALLARI

besta

  • Ziyaretçi
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #12 : 04.May.2008 23:52:31 »
TİPO               1,4 S                       1,4 ie SX                  1,6 SX                  1,6 ie SLX                  2.0 İ.E 16V

Motor kodu      160 E3 016                160 E4 016               159 A 3.016           159 B9.000                 836A3.000
Motor tipi          4 zamanlı                  4 zamanlı                  4 zamanlı               4 zamanlı                     4zamanlı
Silindir sayısı      tek sıra4                  tek sıra4                  tek sıra4               tek sıra4                 tek sıra4     
Silindir çapı        80.5x67.4                  80.5x67.4                 86.4x67.4              86.4x67.4                    84x90
Motor hacmi      1372                        1372                        1581                     1581                          1995
Sıkıştırma oranı   9.2:1                        9.2:1                       9.2:1                     9.2:1                         10.5:1
Maksimum güç hp 88(SAE)                    89(SAE)                    86(DIN)                 104(SAE)                    148(DIN)
devir/dakikada     6000                        6000                         5800                     5750                          6250
Maksimum tork     11.1                        11.5                          13.5                     13.9                           19
devir/dakikada     3000                       3250                          2900                    2750                          5000


bu veriler seneden seneye degişiyor bence 1993 tipoda farklı 2000 farklı ilk sx 1.6 86 hp 1997 97 hp güç üretiyor sanrım

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #13 : 06.May.2008 13:40:42 »
akadaşlar mpi motorlu tempra tipo ile karbüratörlü arasında motor farkı olduğu gibi, şanzuman dişlilerinin boyutları da farklı , bunun da mpi ların daha seri olmasında etkisi var  ;) ;)

tempra kullanım kılavuzu:





tipo kullanım kılavuzu:




Çevrimdışı murat35

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 691
  • Yaş:34 Vilayet:İzmir
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #14 : 06.May.2008 13:46:35 »
teşekkürler gaziş kardeş,
bundan sonra kısmet olursa (bir kaç sene sonra  :hiii:)
mpi motora terfi edeceğim.
ondan sonra ömrümüz yeterse bir 2000cc 16v...
ama 16v yetmez 20v olsa ?  :sırıtan:
Tempra Tipo Club Türkiye

Çevrimdışı Ömer Muluk

  • Ömer
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1505
  • Eski tipocu
    • ERZBEY - 1999 TİPO 1.6 SLX İE / ÇELİK GRİ
  • *Adı soyadı : Ömer Muluk
  • *Meslek: Sağlık Teknikeri
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Antalya
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #15 : 06.May.2008 15:14:27 »
ben ikisinede sahip olma şansını yakaladım. tabiki mpi çok daha iyi bir motor. arkadaşların söylediklerine katılıyorum kesinlikle daha seri, daha atak vs.

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #16 : 06.May.2008 16:33:29 »
teşekkürler gaziş kardeş,
bundan sonra kısmet olursa (bir kaç sene sonra  :hiii:)
mpi motora terfi edeceğim.
ondan sonra ömrümüz yeterse bir 2000cc 16v...
ama 16v yetmez 20v olsa ?  :sırıtan:
inşallah murat kardeşim, benzinden sarfiyatından birde ustaların tamirini yapabileceğinden korkmayıp alacaksın bir tane 2.0 16 v tipo  asıl gücü o zaman tadarız :hehe: :hehe:

ben ikisinede sahip olma şansını yakaladım. tabiki mpi çok daha iyi bir motor. arkadaşların söylediklerine katılıyorum kesinlikle daha seri, daha atak vs.
:ok: :ok: :ok:

Çevrimdışı murat35

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 691
  • Yaş:34 Vilayet:İzmir
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #17 : 06.May.2008 16:52:44 »
doğru gazi kardeş...
aynen katılıyorum.
Tempra Tipo Club Türkiye

Çevrimdışı Burak Ağçayazı

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1527
    • 1998 Tipo .4ie
  • *Adı soyadı : burak ağcayazı
  • *Meslek: memur
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: sivas
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: passat
  • Model Yılı: 2010
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #18 : 06.May.2008 18:33:41 »
bendede spi var  :sırıtan: :sırıtan:

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #19 : 06.May.2008 18:43:57 »
bendede spi var  :sırıtan: :sırıtan:

:ok: :ok: :ok:

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #20 : 19.May.2008 20:28:14 »
şimdi tam benim yazacağım konu işte... :sırıtan: :sırıtan: :sırıtan:

benzinli mpi arac aldım..sürüş konforu ve devirlenme karbüratörlüye göre iyi.(be temprayı da benzinlee kullanırdım  :) ).mpi arac daha kolay devirleniyor..çekiş çok fazla farklı değil...karbüratörlü 86hp / dın mpi 92 hp / dın = 104 hp /SAE  yani 6 hp fark var oda cok fark değil..ama mpi yi  max tork devirinde (2750 - 3000 rpm ) kullanınca arac süzülüyor.zorlanmıyor.gaza cok basmanıza gerek kalmıyor..yakıtta halyle düşüyor..
karbüratörlüde ise gazdan ayağınızı cekince arac pusuyordu..pusuncada ayağınızı gazda basmanız gerekiyor...( gerci lpg de karbüratörlüde süzülüyor ya  ;) )

ama yakıtı kullanmasından dolayı mpi daha çabuk hızlanıyor.. ;)
Volkswagen California


Çevrimdışı murat35

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 691
  • Yaş:34 Vilayet:İzmir
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #21 : 20.May.2008 14:18:45 »
bilgiler için teşekkürler mesut kardeş.
o zaman
mpi motor tork devri: 2750
karb motor tork : 2900
150 devir daha aşağı.
86 hp ye 92 hp.
6 hp de %7 fazla güç demek. yinede çok az değil.
torkuda 150 devir daha aşağıda verince.
%10 a yakın bir güç farkı varmış gibi hissedilir herhalde.
birde enjeksiyonlu ecu lu sistem. yakıtı daha tasarruflu kullanır.
daha az yakıtla, %10 a yakın güç artışı. bence süpper....
Tempra Tipo Club Türkiye

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #22 : 22.May.2008 23:36:44 »
murat kardeşim iyi hesap  ;)   :ok:
Volkswagen California


Çevrimdışı murat35

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 691
  • Yaş:34 Vilayet:İzmir
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #23 : 23.May.2008 13:08:22 »
murat kardeşim iyi hesap  ;)   :ok:
:hiii:
iş icabı işimiz gücümüz hesap oldu zaten.
orada tek torku unutmuşu.
mpi de torkta bir miktar fazla.
Tempra Tipo Club Türkiye

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #24 : 25.May.2008 15:18:44 »
murat kardeşim iyi hesap  ;)   :ok:
:hiii:
iş icabı işimiz gücümüz hesap oldu zaten.
orada tek torku unutmuşu.
mpi de torkta bir miktar fazla.

evet murat kardeşim.. ;) enjeksiyonluda jikle ve rolanti derdi yok..kendi ayarlıyor meret.. :hiii: :hiii: :hiii:
Volkswagen California