Gönderen Konu: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...  (Okunma sayısı 21463 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

sevket

  • Ziyaretçi
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #25 : 19.Mar.2009 10:16:03 »
Arkadaşlar bir soruda ben sormak istedim..1.6 MPI motorlar 8valf mi yoksa 16valfmi?

BlueNighT

  • Ziyaretçi
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #26 : 19.Mar.2009 10:20:50 »
8v olması gerekiyor ben öyle biliyorum

Çevrimdışı Ömer Muluk

  • Ömer
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1505
  • Eski tipocu
    • ERZBEY - 1999 TİPO 1.6 SLX İE / ÇELİK GRİ
  • *Adı soyadı : Ömer Muluk
  • *Meslek: Sağlık Teknikeri
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Antalya
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #27 : 19.Mar.2009 10:27:08 »
8v olması gerekiyor ben öyle biliyorum
:ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
evet 8 valf

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #28 : 19.Mar.2009 10:27:39 »
Arkadaşlar bir soruda ben sormak istedim..1.6 MPI motorlar 8valf mi yoksa 16valfmi?

türkiyede tempra ve tipoda 1,6 motorların hepsi 8v .. 16v sade 2,0 larda var.. ;)

1,6 16v motorlar ise marea grubunda ve palio / siena 16v grubunda var.. ;)
Volkswagen California


sevket

  • Ziyaretçi
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #29 : 19.Mar.2009 11:24:56 »
Evet kendi aracım mare 1.6 16v 103 hp ELX peki sıralı sistem lpg takılanlar var benim daha önceki aracım sienaydı tek nokta enjeksiyonluydu ve normal lpg liydi.mpı motorlu tipolar 4 nokta enjeksiyonlu değilmi 

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #30 : 19.Mar.2009 11:43:28 »
Evet kendi aracım mare 1.6 16v 103 hp ELX peki sıralı sistem lpg takılanlar var benim daha önceki aracım sienaydı tek nokta enjeksiyonluydu ve normal lpg liydi.mpı motorlu tipolar 4 nokta enjeksiyonlu değilmi 

mpi olanlar 1,6 ve 4 nokta enjeksiyonlu..

tek nokta 1,6 türkiyede yok..doğan 1,6ie ve sahin  1,6ielerde var..

tipoda ise 1,4ie ler tek nokta enjeksiyonlu..

asağıdaki resim

1.6 ie mpi tipo / tempra emme manifoltu ve enjektörler

resim www.fiattipo.org adresinden alıntıdır..

kırmızı olanlar ve emme manifoltuna lastik hortumla bağlanalar sıralı sistem lpg enjektörleridir

Volkswagen California


sevket

  • Ziyaretçi
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #31 : 19.Mar.2009 11:57:55 »
ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM DOSTUM İLGİN İÇİN...

er 23

  • Ziyaretçi
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #32 : 07.May.2009 21:50:49 »
 arkadaş 8 sene karburatörlü kullandım
mpi kesinlikle daha seri ve atak

 aralarında morun ana yapısı aynıdır
motor blogu
piston
sekman
şanzuman(ufak defek oran farkı)ikisinin şanzumanıda birbirine olur
baskı balatası
triger kayışları
 veaire
 tek farkları
ateşleme
ve yakıt sistemidir


er 23

  • Ziyaretçi
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #33 : 09.May.2009 10:45:10 »
her ikisini kullanmış birisi olarak mpi daha seri ve atak
ama en cok dikkatimi ceken şey uzun yolculuk sırasında daha az yakıtı ve daha az motor sesi sebebine gelince
 mpi motor ortalama 90 100 km hızı 2500 2600 devirde yakalıyor karburatörlüler ise 2700 2900 arası yakalıyo 4 beş saat yolculukta kafa yönünden cok fark ediyor şimdi şaşıracagınız birkac şeyden bahsedecegim fiat servisinden bir abinin cıkmacı dükyanında ikisininde şanzuman dişlilerini gördüm
öncelikle şanzumanlarının dışı aynı baskı balata aynı tek farkı icindeki dişlilerinin diş yapısı mpi ler en üst konforda düşünüldügü icin daha az ses yapan ince dişli ile donatılmış ben aracı ilk aldıgımda direk dikkatimi ceken şey bu oılmuştu
oda bana raftaki dişlileri göstererek fiat bu aracta motor seseini yol seseni minimuma indirmek icin bu sistemmi kullanmış dedi ve bunu mesala icine cok ses alan  ses yalıtımı zayıf unolardada sonradan buna  şanzuman dişlilerini ince dişe cevirmirerek ürettigini söyledi ve gözümle görmesem inanmazdım

Çevrimdışı İbrahim Duyuler

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 759
  • HERKEZİ TEK geçerim...
    • garajima parkettim arabayı
  • *Adı soyadı : ibrahim duyuler
  • *Meslek: makine mühendisi @ teknik öğretmen
  • *Yaş: 33
  • *Şehir: adana/kozan
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: egea 1.4 urban
  • Model Yılı: 2015
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #34 : 14.May.2009 10:24:58 »
bilgiler için teşekkürler mesut kardeş.
o zaman
mpi motor tork devri: 2750
karb motor tork : 2900
150 devir daha aşağı.
86 hp ye 92 hp.
6 hp de %7 fazla güç demek. yinede çok az değil.
torkuda 150 devir daha aşağıda verince.
%10 a yakın bir güç farkı varmış gibi hissedilir herhalde.
birde enjeksiyonlu ecu lu sistem. yakıtı daha tasarruflu kullanır.
daha az yakıtla, %10 a yakın güç artışı. bence süpper....


abi bu konu benim gözümden nasıl kaçar.. şaştım gerçek verileri verim ve hesaplarınıda..
bu konuyu görmeden bende bir topik açmıştım ve verileri vermiştim. şimdi o verileri vererek farklı bir acıdan karbüratörlüyü öne geçiricem..

 verileri veriyorum.

         tipo icin fabrika degerleri (benzin)
motorlar                            1.6karbüratör                     1.6ie                     

1-güç                                86hp                               92hp         yüzde 6.5 lik bir fark var
                            ş.içi       9.3lt                                 9.1         yüzde 2 lik bir fark var.
2-yakıt tüketimi      90km      5.5lt                                  5.3         yüzde 3 lük bir fark var
                           120km    7,4lt                                  7.3         yüzde  1 lik bir fark var
3-performans(0-100km)        12,3sn                              11,8sn       (fark 0.5sn)
4-max hız(tempra icin)         177km                               183km

işte fabrika verileri... eger fabrika verisine göre yorum yapalım bence...

degerlere baktıgımız zaman ie motor üstün... ie motorun üstünlüğünü inkar etmiyoruz ama fiyat farkına degermi?
ama degermi diye bir göz atalım...
1-yakıt tüketimi aşşa yukarı aynı bence. fark vardır diyemem..
2-ikisi arasında yedek parça sıkıntısı sorunu olan motor1.6ie(karbüratörlü sisteme ek olarak elektronik sistem eklenmiş)
    enjeksiyon sistemi sonra eksozdaki alıcılar vs... felan filan bunlar bulunması zor parçalar
3-karbüratörlü ve 1.6ie motorlu iki aracın fiyat farkı en aşşa 3-5 bin tl arasında
 şahsen ben bu kadar fark veripte ie motor almam.

dedigim gibi ie motor üstün motor ama özelliklerine kullanılışına ve fiyatına baktıgımda
 motoroun üstünlüğü aradaki fiyat farkını kapatmıyor...
......................................herkezi tek geçerim.....................................

kötü araba yoktur kötü şöför vardır
ADANA'DA YASIYORSANIZ KAYIT ADRESI
http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=7938.msg110372#msg110372

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #35 : 14.May.2009 10:39:47 »
ie  için farka değer..

kullanım rahatlığı..hani senin sevmediğin özelliklerden..

forumda amacımız kişilere o iyi bu kötü demekten ziyade bilgiyi önlerine koymak tecrübeleri aktarmak..kimsenin aklını celmek değil..tecrübe eklenir veriler konur tercih eden istediğini tercih eder..

3-5 bin lira farkmı...sanırım yanlış yazdın.. :) o kadar fark yok.. ben 2000 lira ekleyip 3 model yukarı klimalı ie motor aldım.. :)

ayrıca doğan slx motoruda s.içi9 lt  diyor sen 9 lt yakan motor gördün mü..fabrika bu bilgileri alırken en iyi sartlarda alır.biz gibi deretepe gezmez..arabada extra yük tasımaz..

ie  için bence  farka değer nedenler ..

1 - jikle derdi yok
2 - far actım fan actı rolanti düştü araba stop etti derdi yok..far fan klima acsanda araba kendi ayarlıyor rolattiyi varsa yoksa 800 rpm
3- düzgün kullanımda yakıt çok daha iyi yanar..su an çoğunluk lpg kullandığı için aracın ecusu motora hükmetmiyor..
« Son Düzenleme: 14.May.2009 10:41:44 Gönderen: mavis717 »
Volkswagen California


Çevrimdışı İbrahim Duyuler

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 759
  • HERKEZİ TEK geçerim...
    • garajima parkettim arabayı
  • *Adı soyadı : ibrahim duyuler
  • *Meslek: makine mühendisi @ teknik öğretmen
  • *Yaş: 33
  • *Şehir: adana/kozan
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: egea 1.4 urban
  • Model Yılı: 2015
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #36 : 14.May.2009 10:45:44 »
karbüratörlü ile ie motoru kıyaslarken..
aynı temizlikte tempra sxak ve 1.6ie slx i baz aldım
ikisi arasında motor farkından başka fark varmı????

karbüratörlünün motoru sıhatli olsun klimayı acınca motor stop edecegini sanmıyorum. rölantide biraz düşme olabilir o ayrı.

tempra sxak ve tempra 1.6ie slx motor dan başka fark yok sanırım.
ben şahsen sırf motor farkından dolayı xxbinytl fark vermem.
dedim ya ikisinide temiz sayıyoruz...
ama dedim ya arada bin ytl fark olsa belki...
« Son Düzenleme: 14.May.2009 10:50:04 Gönderen: pinusnigra01 »
......................................herkezi tek geçerim.....................................

kötü araba yoktur kötü şöför vardır
ADANA'DA YASIYORSANIZ KAYIT ADRESI
http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=7938.msg110372#msg110372

can__

  • Ziyaretçi
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #37 : 14.May.2009 12:01:31 »
ben 1.6 MPİ kullanıcısıyım.Yüksek devirlerde dahi diğerine göre daha sessiz ve seri bir motor,yakıtta da tabiki fark ediyor.

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #38 : 14.May.2009 15:19:17 »
karbüratörlü ile ie motoru kıyaslarken..
aynı temizlikte tempra sxak ve 1.6ie slx i baz aldım
ikisi arasında motor farkından başka fark varmı????

karbüratörlünün motoru sıhatli olsun klimayı acınca motor stop edecegini sanmıyorum. rölantide biraz düşme olabilir o ayrı.

tempra sxak ve tempra 1.6ie slx motor dan başka fark yok sanırım.
ben şahsen sırf motor farkından dolayı xxbinytl fark vermem.
dedim ya ikisinide temiz sayıyoruz...
ama dedim ya arada bin ytl fark olsa belki...

hep kendi pencerenden bakıyorsun...

xxx binlira dediğin max 3 bindir oda model yılı ve donanımdan  dolayı farkeder..

sxa_k ile 1,6ie slx tempra arasında motor harici çok fark var..bu 3000 liralık farkıda olusturan bunlar..

sxak en son 96 modeldir..96 modelleri 7.000 liraya zor bulursun.

1,6ie ise ilk modeli 97 dir son modeli 99 dur.( ilk gelen avrupa airbaglilerden 96 olanlar var ).bulacağın arac 9000 civarıdır.. ( forumda arastır bakalım ceyhun40 kaç liraya almış)

netteki fiyatları baz alırsan 99  tipo 1,6ie ye 15 isteyen var..sen satılan paraya bakacaksın..

motor ve klima harici farklar..

immobilizer
airbag ( ilk gelen avrupalar )
abs ( ilk gelen avrupalar )
sunroof
sürücü koltuğu orj kol dayama
bel destekli yükseklik ayarlı sürücü koltuğu
elektrikli + ısıtmalı aynalar


Volkswagen California


pckeops

  • Ziyaretçi
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #39 : 27.May.2009 00:26:38 »
ben tipo s ten  mpi tipoya gectim esekten ata geçmek gibi bişey 0-100 30 metre fark yerdim aynı arabadan şimdi o farkı ben atıyom.yakıt oranları aynı ,son hız ve vitesle cok oynama yok gaza fazla basımıyosun arkadsın dediği gibi 
mpi tek dej avantajı elektonik aksamda değişen olursa maliyetli örnek rolanti motoru .

Çevrimdışı İbrahim Duyuler

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 759
  • HERKEZİ TEK geçerim...
    • garajima parkettim arabayı
  • *Adı soyadı : ibrahim duyuler
  • *Meslek: makine mühendisi @ teknik öğretmen
  • *Yaş: 33
  • *Şehir: adana/kozan
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: egea 1.4 urban
  • Model Yılı: 2015
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #40 : 27.May.2009 22:59:13 »
ben tipo s ten  mpi tipoya gectim esekten ata geçmek gibi bişey 0-100 30 metre fark yerdim aynı arabadan şimdi o farkı ben atıyom.yakıt oranları aynı ,son hız ve vitesle cok oynama yok gaza fazla basımıyosun arkadsın dediği gibi 
mpi tek dej avantajı elektonik aksamda değişen olursa maliyetli örnek rolanti motoru .

patron senin tipo s 1.4 mü yoksa 1.6 mıydı???
......................................herkezi tek geçerim.....................................

kötü araba yoktur kötü şöför vardır
ADANA'DA YASIYORSANIZ KAYIT ADRESI
http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=7938.msg110372#msg110372

pckeops

  • Ziyaretçi
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #41 : 02.Haz.2009 00:55:05 »
bnm 1.4s ti fakat performans olarak  mpi dediğim gibi cok iyi bircok güncel arabaya 10 basar denediğim için söylüyorum
tipo 16.sxte dahil .0-150 gecilenler  bakımsız abraba değildiler.test ettiklerrimiz arabalar doğan slx,brava 1.6 sx 16v ,peugeot 206 hdi ,207 hdi,206 benzinli ,1.8 passat hepsinede 206 benzinli hariç hepsine 0-150 30-40 metre fark atıyo 206 benzinli 3 viteste öne geçip 4 viteste tekrar 1-3 boy geri kalıyor .birde passat 150 den sonra öne geçip uzuyo :DD .kısaca motor cok iyi  fakat elektonik arıza olursa cok fena can yakıyo parasal olarak . :ok:

 

Çevrimdışı Yunus Emre Keskin

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 623
  • Yürüyen Cazibe'S
    • YUNUS EMRE KESKİN - 1996 TİPO 1.6 S / ATEŞ KIRMIZISI
  • *Adı soyadı : Yunus Emre Keskin
  • *Meslek: İthalah/İhracat Sorumlusu
  • *Yaş: 24
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo S
  • Araç Rengi: Ateş Kırmızısı
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #42 : 29.Haz.2009 12:58:49 »
Ben 1.6 S Tipo kullanıyorum karbüratörlü. Performans bakımından gayet iyi hiç bi sıkıntım yok fakat yakıt olarak çok yakıyor. Gazsız kullanılmasını tavsiye etmem :DD:D :hehe: :hehe: :hehe: :hehe:

onur-d

  • Ziyaretçi
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #43 : 29.Haz.2009 13:53:29 »
şahsen karburatorluyu tercıh ederım nıtekım aracımda 1.6 sx tipo, neden dersenız karburatorlu motorda enjeksıyonludakı gıbı cok elektronık parca yok bı karburator bakımını yap yoluna devam et enjeksıyonluda yok oksıjen sensoru yok egr valfı , lamda sensoru falan fılan masraf acmaya musaıt parcalar var ve ayrıca tempra tıpoda kullanılan enjeksıyonlar suankı teknolojıden uzak tek nokta enjeksıyon sıstemı bundanda gectım ben tupu 400 lıraya taktım enjeksıyonluya sıralı sıstem takılacagı ıcın 1000 lıra burdanda 600 lıra cebıme kalıyor 4 bg guc ıcın degermı :hong:

Çevrimdışı İbrahim Duyuler

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 759
  • HERKEZİ TEK geçerim...
    • garajima parkettim arabayı
  • *Adı soyadı : ibrahim duyuler
  • *Meslek: makine mühendisi @ teknik öğretmen
  • *Yaş: 33
  • *Şehir: adana/kozan
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: egea 1.4 urban
  • Model Yılı: 2015
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #44 : 30.Haz.2009 01:38:24 »
aradaki fark benzinde 93-86=7 beygir....

o kadar masrafa ve paraya demez....  :):):)
......................................herkezi tek geçerim.....................................

kötü araba yoktur kötü şöför vardır
ADANA'DA YASIYORSANIZ KAYIT ADRESI
http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=7938.msg110372#msg110372

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #45 : 30.Haz.2009 09:04:57 »
şahsen karburatorluyu tercıh ederım nıtekım aracımda 1.6 sx tipo, neden dersenız karburatorlu motorda enjeksıyonludakı gıbı cok elektronık parca yok bı karburator bakımını yap yoluna devam et enjeksıyonluda yok oksıjen sensoru yok egr valfı , lamda sensoru falan fılan masraf acmaya musaıt parcalar var ve ayrıca tempra tıpoda kullanılan enjeksıyonlar suankı teknolojıden uzak tek nokta enjeksıyon sıstemı bundanda gectım ben tupu 400 lıraya taktım enjeksıyonluya sıralı sıstem takılacagı ıcın 1000 lıra burdanda 600 lıra cebıme kalıyor 4 bg guc ıcın degermı :hong:

1,6iede 4 nokta enjeksiyon var..markası GM  :ok: GM= opel

yani o kadar baside indirgemeyin.. ;)

1,4ie lerde tek nokta var..oda magneti marelli.. :ok: :ok:
Volkswagen California


Çevrimdışı İbrahim Duyuler

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 759
  • HERKEZİ TEK geçerim...
    • garajima parkettim arabayı
  • *Adı soyadı : ibrahim duyuler
  • *Meslek: makine mühendisi @ teknik öğretmen
  • *Yaş: 33
  • *Şehir: adana/kozan
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: egea 1.4 urban
  • Model Yılı: 2015
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #46 : 30.Haz.2009 22:51:03 »
şahsen karburatorluyu tercıh ederım nıtekım aracımda 1.6 sx tipo, neden dersenız karburatorlu motorda enjeksıyonludakı gıbı cok elektronık parca yok bı karburator bakımını yap yoluna devam et enjeksıyonluda yok oksıjen sensoru yok egr valfı , lamda sensoru falan fılan masraf acmaya musaıt parcalar var ve ayrıca tempra tıpoda kullanılan enjeksıyonlar suankı teknolojıden uzak tek nokta enjeksıyon sıstemı bundanda gectım ben tupu 400 lıraya taktım enjeksıyonluya sıralı sıstem takılacagı ıcın 1000 lıra burdanda 600 lıra cebıme kalıyor 4 bg guc ıcın degermı :hong:

1,6iede 4 nokta enjeksiyon var..markası GM  :ok: GM= opel

yani o kadar baside indirgemeyin.. ;)

1,4ie lerde tek nokta var..oda magneti marelli.. :ok: :ok:

patron sana katılıyorum enjeksiyon sistemi o kadarda basite indirilecek bir yerde deil.
ama günümüz enjeksiyon sisteminin biraz gerisinde.

 motoru karbüratörlüden iyi kabul ediyorum....
 ama anlayan ustasını bulmak zordur sanırım...
......................................herkezi tek geçerim.....................................

kötü araba yoktur kötü şöför vardır
ADANA'DA YASIYORSANIZ KAYIT ADRESI
http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=7938.msg110372#msg110372

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #47 : 30.Haz.2009 23:07:44 »
neden gerisinde neresi gerisinde  :s20: :s20: açıklarmısın..yada günümüzdeki araclardan enj olarak neyi eksik.. ;)

bir seyi atlamayın enj sistemi GM ve eski kasa astralarda kullanılan bir sistem.. ;) parcalar bire bir aynı..
Volkswagen California


Çevrimdışı İbrahim Duyuler

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 759
  • HERKEZİ TEK geçerim...
    • garajima parkettim arabayı
  • *Adı soyadı : ibrahim duyuler
  • *Meslek: makine mühendisi @ teknik öğretmen
  • *Yaş: 33
  • *Şehir: adana/kozan
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: egea 1.4 urban
  • Model Yılı: 2015
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #48 : 30.Haz.2009 23:26:03 »
neden gerisinde neresi gerisinde  :s20: :s20: açıklarmısın..yada günümüzdeki araclardan enj olarak neyi eksik.. ;)

bir seyi atlamayın enj sistemi GM ve eski kasa astralarda kullanılan bir sistem.. ;) parcalar bire bir aynı..

patron nasıl geirsinde izah edim.

90-2000 yılları arasında üretilen araçların 4 nokta enjeksiyon sistemleri ile aynı teknoloji ve o yılların kaliteli enjeksiyon sistemleri kabul ediyorum.

fakat günümüzde üretilen enjeksiyon sistemleri yakıtı daha verimli kullanan sistemler.
2009 model bir sıfır en kötü arabayı ele al. inan bana yakıt ekonomisi yönünden mpi motorlu tempra veya tipodan daha az yakacagına eminim. şehir ici kullanımda fark daha fazla olacaktır.

yoksa mpi motorlu tempra veya tiponun motorunun kalitesini inkar etmiyorum.
çalışma düzeni senin dedigin gibi karbüratörlüye göre çok çok iyi.
mesela karbüratörlüde havanın sıcaklıgına göre rölanti devri bir yükseliyor bir düşüyor en sevmedigim şeydir. bu...

usta ve bozulan parçalar sorunu olmayacagını düşünsem inan bana benim tempra s e mpi tempra motoru taktırırdım ucuz olursa tabiki...

birşey daha var.
bizim burda tofaştan ayrılma bir usta var ve adamın hurdalıgındaki üç tane silindir kapa var ve iki tanesi mpi motorlu kapak biri karbüratörlü kapağı. iki tane kam mili var ikiside mpi motorlu kapaktan çıkma.

parçaları arabaların sayılarına vurdugunda

yani karbüratörlü ve mpi motorlu tempra ve tipoları adete vurdugunda karbüratörlü tempra ve tipo ile
mpi motorlu tempra ve tipo sayısı en aşşa 2-1 çıkar hatta bana göre 3-1

bu sayıya göre hurdalıktaki bozuk parça oranlarıda aşşa yukarı o oranda olması gerek

benim şahsi görüşüm şu. mpi motoru ve karbüratörlü motoru çok agır şartlarda çalıştırırsan karbüratörlü motor mpi a göre daha saglam oldugu kanısındayım. tabiki yanılabilirim sadece sayısal degerlere göre vardıgım kanı bu.

mpi motorun mekanik parçaları ile karbüratörlü motorun mekanik parçaları aynı imiş sanırım.
karbüratörlü motorun silindir kapagında bir kaç oynama ile mpi motoru geliştirmişler.

bana göre silindir kapagı bu yeni sisteme dayanamayacak güçtedir diye düşünüyorum. silindir kapağına acılan yeni deliklerden çatlamalar yaparmış çünki.

daha öncede dedigim gibi benimkisi sadece tahmin...
« Son Düzenleme: 30.Haz.2009 23:29:43 Gönderen: pinusnigra01 »
......................................herkezi tek geçerim.....................................

kötü araba yoktur kötü şöför vardır
ADANA'DA YASIYORSANIZ KAYIT ADRESI
http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=7938.msg110372#msg110372

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #49 : 30.Haz.2009 23:37:52 »
bir sistem geliştirken bir çok hesaba katılır..silindir kapağındaki fazla delik EGR valfi içindir..
yani senin dediğin kadar çürük vs değildir..

90 - 99 arası  karbüratörlü üretilmiştir

96 - 99 arası mpi motor üretilmiştir..

sıfır veya yedek parca oranı bu üretimle alakalıdır..

şimdiki sistemler ile enj sisteminin farklı olduğunu  düşünmüyorum.. ecu + 4enj + lmabda vs sensörler hep aynı..

yakıt olayı enj ile beraber motorun yapısı ve sanzumanlada alakalı..
Volkswagen California