Gönderen Konu: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...  (Okunma sayısı 21531 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı İbrahim Duyuler

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 759
  • HERKEZİ TEK geçerim...
    • garajima parkettim arabayı
  • *Adı soyadı : ibrahim duyuler
  • *Meslek: makine mühendisi @ teknik öğretmen
  • *Yaş: 33
  • *Şehir: adana/kozan
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: egea 1.4 urban
  • Model Yılı: 2015
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #50 : 01.Tem.2009 00:25:45 »
bir sistem geliştirken bir çok hesaba katılır..silindir kapağındaki fazla delik EGR valfi içindir..
yani senin dediğin kadar çürük vs değildir..

90 - 99 arası  karbüratörlü üretilmiştir

96 - 99 arası mpi motor üretilmiştir..

sıfır veya yedek parca oranı bu üretimle alakalıdır..

şimdiki sistemler ile enj sisteminin farklı olduğunu  düşünmüyorum.. ecu + 4enj + lmabda vs sensörler hep aynı..

yakıt olayı enj ile beraber motorun yapısı ve sanzumanlada alakalı..

yeni motorların yakıtı püskürtme basıncı sanırım daha yüksek olması gerek. yanılıyor olabilirimde.
......................................herkezi tek geçerim.....................................

kötü araba yoktur kötü şöför vardır
ADANA'DA YASIYORSANIZ KAYIT ADRESI
http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=7938.msg110372#msg110372

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #51 : 01.Tem.2009 07:37:30 »
bir sistem geliştirken bir çok hesaba katılır..silindir kapağındaki fazla delik EGR valfi içindir..
yani senin dediğin kadar çürük vs değildir..

90 - 99 arası  karbüratörlü üretilmiştir

96 - 99 arası mpi motor üretilmiştir..

sıfır veya yedek parca oranı bu üretimle alakalıdır..

şimdiki sistemler ile enj sisteminin farklı olduğunu  düşünmüyorum.. ecu + 4enj + lmabda vs sensörler hep aynı..

yakıt olayı enj ile beraber motorun yapısı ve sanzumanlada alakalı..

yeni motorların yakıtı püskürtme basıncı sanırım daha yüksek olması gerek. yanılıyor olabilirimde.


basınç benzin pompası ile sağlanır

ve enjektörler çeşit çeşittir..nette resimleri vardı bulursam ekleyeyim.. geniş açılı püskürtenler.dar acılı pükürtenler gibi..
Volkswagen California


ahmetocal

  • Ziyaretçi
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #52 : 09.Eyl.2009 02:00:49 »
arkadaşlar bende 1.6 st modeli var karbüratörlü
lpg kullanıyorum gazı tam köklediğim zaman arabanın sesinde acayip bi değişme  var, ayrıca power ibresi bi anda sonuna kadar dayanıyor ve arabanın çekişi felaket düşüyor nedeni ne olabilir bilen veya başına gelen var mı?

Çevrimdışı İbrahim Duyuler

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 759
  • HERKEZİ TEK geçerim...
    • garajima parkettim arabayı
  • *Adı soyadı : ibrahim duyuler
  • *Meslek: makine mühendisi @ teknik öğretmen
  • *Yaş: 33
  • *Şehir: adana/kozan
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: egea 1.4 urban
  • Model Yılı: 2015
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #53 : 09.Eyl.2009 02:38:50 »
arkadaşlar bende 1.6 st modeli var karbüratörlü
lpg kullanıyorum gazı tam köklediğim zaman arabanın sesinde acayip bi değişme  var, ayrıca power ibresi bi anda sonuna kadar dayanıyor ve arabanın çekişi felaket düşüyor nedeni ne olabilir bilen veya başına gelen var mı?

aynı sorun bende de var....
gazı tam basınca çekiş düşüyor. o yüzden ben gaz pedalını tam deilde biraz geride basıyorum.
benimkisi s oldugundan power economi yok bende. analog.

bizim burdaki aygaz petrole lpg servisi gelmişti. tahminimce senede bir geliyorlar.
onlara baktırdım sorunu lpg sisteminin motora istenen gazı temin edememesine buldular.
tam gaza basınca karbüratöre baglı bir parça var ismi aklımda deil. gazı içeri istenen kadar veremiyormuş.
şu parçanın adı hala aklıma gelmedi... ha ha miksermi ne işte.
aynı sorun sendede olabilir... gazı ne kadar açsamda tam gaz durumunda çekiş düşüyr... o yüzden ayamı biraz geri çekiyorum...
......................................herkezi tek geçerim.....................................

kötü araba yoktur kötü şöför vardır
ADANA'DA YASIYORSANIZ KAYIT ADRESI
http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=7938.msg110372#msg110372

er 23

  • Ziyaretçi
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #54 : 17.Eyl.2009 20:39:54 »
1.40 liradan 248 km yolu km de 120 ytl yaktı mpi araba full dolu klima acık  29.70 ytl lik gaz aldım aynı yolda kardeşimde arkamdan reno 19 eropa ile geldi o 36 ytl lik gaz aldı benim dörde düştüğpüm yerde o 2 ye düşmüş aynı yeri bir önceki sxa ile 3 ile sıyırıyordum üstelik klima  yokken (not eropada klima acık ful dolu)

Çevrimdışı Ata Sürekçi

  • N O S
  • ******
  • İleti: 4276
  • @silivrili34
  • *Adı soyadı : Atakan
  • *Meslek: E sınıfı ehliyetli SRC Belgeli profesyonel sürücü
  • *Yaş: 27
  • *Şehir: Çorlu>İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #55 : 27.Şub.2010 02:07:12 »

tipo 1.6 ie kullandım 2 gün önce 1998 model. akrabam aldı temiz bakımlı bi araç. 180 000 km de falan. benzinli lpg takılmamış.
biraz deneme yaptım; hızlanma, rampa çekişi,vites geçiş hızları vs. bi fark yok. ama yakıt durumunu bilemem.

daha sonra benim araçla (1.6 slx karbüratörlü) karşılaştırmak için otobana çıktık. kafa kafaya gittik.
çokta abartıldığı kadar farklı bişey değil 1.6ie. 
''Halk içinde muteber bir nesne yok devlet gibi,
Olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat gibi''  Kanuni Sultan Süleyman


[

Çevrimdışı Mehmet KOCAMAZ

  • Süper Moderatör
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1356
    • 1999 Tipo 1.6ie SLX / ACS
  • *Adı soyadı : Mehmet
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: istanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Lpg Markası : Zavoli
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #56 : 27.Şub.2010 09:12:41 »

tipo 1.6 ie kullandım 2 gün önce 1998 model. akrabam aldı temiz bakımlı bi araç. 180 000 km de falan. benzinli lpg takılmamış.
biraz deneme yaptım; hızlanma, rampa çekişi,vites geçiş hızları vs. bi fark yok. ama yakıt durumunu bilemem.

daha sonra benim araçla (1.6 slx karbüratörlü) karşılaştırmak için otobana çıktık. kafa kafaya gittik.
çokta abartıldığı kadar farklı bişey değil 1.6ie.  

Ata abi motoru 180.000 de diyosun artı önceki sahibi motorun bakımlarını zamanında yapmış mı sadece benzinli olması yetmez motorun her bakımını zamanından önce yaptırırsan karbüratörlünün otobanda şansı yok bence.Ben karbüratörlü benzinli tempra ve enjeksiyonlu benzinli Tipo kullandım ikisinin arasında fark var. :) İstiyosan gel kapışalım bakalım ne oluyo  :aa: :aa: :aa:

Çevrimdışı Ata Sürekçi

  • N O S
  • ******
  • İleti: 4276
  • @silivrili34
  • *Adı soyadı : Atakan
  • *Meslek: E sınıfı ehliyetli SRC Belgeli profesyonel sürücü
  • *Yaş: 27
  • *Şehir: Çorlu>İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #57 : 27.Şub.2010 13:51:24 »

tipo 1.6 ie kullandım 2 gün önce 1998 model. akrabam aldı temiz bakımlı bi araç. 180 000 km de falan. benzinli lpg takılmamış.
biraz deneme yaptım; hızlanma, rampa çekişi,vites geçiş hızları vs. bi fark yok. ama yakıt durumunu bilemem.

daha sonra benim araçla (1.6 slx karbüratörlü) karşılaştırmak için otobana çıktık. kafa kafaya gittik.
çokta abartıldığı kadar farklı bişey değil 1.6ie.  

Ata abi motoru 180.000 de diyosun artı önceki sahibi motorun bakımlarını zamanında yapmış mı sadece benzinli olması yetmez motorun her bakımını zamanından önce yaptırırsan karbüratörlünün otobanda şansı yok bence.Ben karbüratörlü benzinli tempra ve enjeksiyonlu benzinli Tipo kullandım ikisinin arasında fark var. :) İstiyosan gel kapışalım bakalım ne oluyo  :aa: :aa: :aa:

ben sözümün arkasındayım.
 o bindiğim mpi tipo akrabamın yeni aldı. ustaya , noter vs. her işini beraber yaptırdık. usta altına üstüne motoruna heryerine baktı, kendide kullanıp test etti. kız gibi araba adeta.
karbüratörlü tempra ile tipo aynımı, bu kadar şöförsün işte  :aa:
meraklı değilim kapışmaya ama senin için yaparız bişeyler. benden sana tavsiye hemen böyle gaza gelip meydan okuma, birgün soluğu şarampolde alırsın  :hoho:
''Halk içinde muteber bir nesne yok devlet gibi,
Olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat gibi''  Kanuni Sultan Süleyman


[

Çevrimdışı Mehmet KOCAMAZ

  • Süper Moderatör
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1356
    • 1999 Tipo 1.6ie SLX / ACS
  • *Adı soyadı : Mehmet
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: istanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Lpg Markası : Zavoli
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #58 : 27.Şub.2010 13:59:33 »

tipo 1.6 ie kullandım 2 gün önce 1998 model. akrabam aldı temiz bakımlı bi araç. 180 000 km de falan. benzinli lpg takılmamış.
biraz deneme yaptım; hızlanma, rampa çekişi,vites geçiş hızları vs. bi fark yok. ama yakıt durumunu bilemem.

daha sonra benim araçla (1.6 slx karbüratörlü) karşılaştırmak için otobana çıktık. kafa kafaya gittik.
çokta abartıldığı kadar farklı bişey değil 1.6ie.  

Ata abi motoru 180.000 de diyosun artı önceki sahibi motorun bakımlarını zamanında yapmış mı sadece benzinli olması yetmez motorun her bakımını zamanından önce yaptırırsan karbüratörlünün otobanda şansı yok bence.Ben karbüratörlü benzinli tempra ve enjeksiyonlu benzinli Tipo kullandım ikisinin arasında fark var. :) İstiyosan gel kapışalım bakalım ne oluyo  :aa: :aa: :aa:

ben sözümün arkasındayım.
 o bindiğim mpi tipo akrabamın yeni aldı. ustaya , noter vs. her işini beraber yaptırdık. usta altına üstüne motoruna heryerine baktı, kendide kullanıp test etti. kız gibi araba adeta.
karbüratörlü tempra ile tipo aynımı, bu kadar şöförsün işte  :aa:
meraklı değilim kapışmaya ama senin için yaparız bişeyler. benden sana tavsiye hemen böyle gaza gelip meydan okuma, birgün soluğu şarampolde alırsın  :hoho:

Şoförlük konusuna gelince şoförlüğüme laf ettirmem abi karbüratörlü tipo ile tempra arasında motor olarak ne fark var söyler misin bana? :hey: Ona bakarsan piyasada kızım diyen çok ama harbiden kız mı oda var  ;) Anladın sen :) Madem meraklı değildin ne demeye denediniz arabaları  :) Viraja hızlı girip şarampole uçacak kadarda deli gitmem ama yolunu bulursamda affetmem  :ok: :hadi:

Çevrimdışı Ata Sürekçi

  • N O S
  • ******
  • İleti: 4276
  • @silivrili34
  • *Adı soyadı : Atakan
  • *Meslek: E sınıfı ehliyetli SRC Belgeli profesyonel sürücü
  • *Yaş: 27
  • *Şehir: Çorlu>İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #59 : 27.Şub.2010 14:07:24 »

tipo 1.6 ie kullandım 2 gün önce 1998 model. akrabam aldı temiz bakımlı bi araç. 180 000 km de falan. benzinli lpg takılmamış.
biraz deneme yaptım; hızlanma, rampa çekişi,vites geçiş hızları vs. bi fark yok. ama yakıt durumunu bilemem.

daha sonra benim araçla (1.6 slx karbüratörlü) karşılaştırmak için otobana çıktık. kafa kafaya gittik.
çokta abartıldığı kadar farklı bişey değil 1.6ie.  

Ata abi motoru 180.000 de diyosun artı önceki sahibi motorun bakımlarını zamanında yapmış mı sadece benzinli olması yetmez motorun her bakımını zamanından önce yaptırırsan karbüratörlünün otobanda şansı yok bence.Ben karbüratörlü benzinli tempra ve enjeksiyonlu benzinli Tipo kullandım ikisinin arasında fark var. :) İstiyosan gel kapışalım bakalım ne oluyo  :aa: :aa: :aa:

ben sözümün arkasındayım.
 o bindiğim mpi tipo akrabamın yeni aldı. ustaya , noter vs. her işini beraber yaptırdık. usta altına üstüne motoruna heryerine baktı, kendide kullanıp test etti. kız gibi araba adeta.
karbüratörlü tempra ile tipo aynımı, bu kadar şöförsün işte  :aa:
meraklı değilim kapışmaya ama senin için yaparız bişeyler. benden sana tavsiye hemen böyle gaza gelip meydan okuma, birgün soluğu şarampolde alırsın  :hoho:

Şoförlük konusuna gelince şoförlüğüme laf ettirmem abi karbüratörlü tipo ile tempra arasında motor olarak ne fark var söyler misin bana? :hey: Ona bakarsan piyasada kızım diyen çok ama harbiden kız mı oda var  ;) Anladın sen :) Madem meraklı değildin ne demeye denediniz arabaları  :) Viraja hızlı girip şarampole uçacak kadarda deli gitmem ama yolunu bulursamda affetmem  :ok: :hadi:

tipoyla tempranın kasası birmi?? tempranın kasa tipodan daha ağır.motorlar aynı eyvallah  159.A3.016 motor kodu.   :ok:
kız mevzusunu karıştırma şimdi  :cc:
ben kapışmaya meraklı değilim dedim. biz deneme yapmıştık sadece. kapışma iddia üzerine olur.  :hıh: :hadi:
biz 92 model doğanla araba kullanmayı öğrendik. tipolar oyuncağımız bizim   :cc:  :hadi:
''Halk içinde muteber bir nesne yok devlet gibi,
Olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat gibi''  Kanuni Sultan Süleyman


[

Çevrimdışı Mehmet KOCAMAZ

  • Süper Moderatör
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1356
    • 1999 Tipo 1.6ie SLX / ACS
  • *Adı soyadı : Mehmet
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: istanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Lpg Markası : Zavoli
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #60 : 27.Şub.2010 14:14:22 »

tipo 1.6 ie kullandım 2 gün önce 1998 model. akrabam aldı temiz bakımlı bi araç. 180 000 km de falan. benzinli lpg takılmamış.
biraz deneme yaptım; hızlanma, rampa çekişi,vites geçiş hızları vs. bi fark yok. ama yakıt durumunu bilemem.

daha sonra benim araçla (1.6 slx karbüratörlü) karşılaştırmak için otobana çıktık. kafa kafaya gittik.
çokta abartıldığı kadar farklı bişey değil 1.6ie.  

Ata abi motoru 180.000 de diyosun artı önceki sahibi motorun bakımlarını zamanında yapmış mı sadece benzinli olması yetmez motorun her bakımını zamanından önce yaptırırsan karbüratörlünün otobanda şansı yok bence.Ben karbüratörlü benzinli tempra ve enjeksiyonlu benzinli Tipo kullandım ikisinin arasında fark var. :) İstiyosan gel kapışalım bakalım ne oluyo  :aa: :aa: :aa:

ben sözümün arkasındayım.
 o bindiğim mpi tipo akrabamın yeni aldı. ustaya , noter vs. her işini beraber yaptırdık. usta altına üstüne motoruna heryerine baktı, kendide kullanıp test etti. kız gibi araba adeta.
karbüratörlü tempra ile tipo aynımı, bu kadar şöförsün işte  :aa:
meraklı değilim kapışmaya ama senin için yaparız bişeyler. benden sana tavsiye hemen böyle gaza gelip meydan okuma, birgün soluğu şarampolde alırsın  :hoho:

Şoförlük konusuna gelince şoförlüğüme laf ettirmem abi karbüratörlü tipo ile tempra arasında motor olarak ne fark var söyler misin bana? :hey: Ona bakarsan piyasada kızım diyen çok ama harbiden kız mı oda var  ;) Anladın sen :) Madem meraklı değildin ne demeye denediniz arabaları  :) Viraja hızlı girip şarampole uçacak kadarda deli gitmem ama yolunu bulursamda affetmem  :ok: :hadi:

tipoyla tempranın kasası birmi?? tempranın kasa tipodan daha ağır.motorlar aynı eyvallah  159.A3.016 motor kodu.   :ok:
kız mevzusunu karıştırma şimdi  :cc:
ben kapışmaya meraklı değilim dedim. biz deneme yapmıştık sadece. kapışma iddia üzerine olur.  :hıh: :hadi:
biz 92 model doğanla araba kullanmayı öğrendik. tipolar oyuncağımız bizim   :cc:  :hadi:


Tempra 1020 kg russatta yazıyordu adım gibi eminim Tipo ise 990 kg eğer 30 kg için diyosan agırlıkları birmi diye ne diyim ki sana  :)  Denemede sonucta bi kapışmadır  ;) Arabaları deniyosunuz :) Bende arabaya kullanmaya baslamadan önce traktör kullanıyodum buna ne diyeceksin şimdi ilk onda olayı kavradım sonra arabaya zıpladım öyle 92 doğanı verseler bizim burdaki 50 yasındakı Ayşe teyze gibi çooook kişi doğanla şoförlüğü kavrar  :aa: :aa: :aa:
« Son Düzenleme: 27.Şub.2010 14:17:31 Gönderen: excobar »

er 23

  • Ziyaretçi
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #61 : 03.Nis.2010 10:57:26 »
aqrkadaslar 8 sene sxa karburatörlü kullandım
2600 devirde 90km idi sxa
2400 devirde 90 km mpi
tabi farkları cok kücük gibide gelse 5  altı saatlik uzun yolculuklarda bayagı bi kafa dinginligi saglıyor
motor daha sessiz klimada cabası

Mousety

  • Ziyaretçi
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #62 : 04.Nis.2010 11:19:30 »
arkadaşlar bende 98 mpi 1.6ie tipo kullanıyorum karburatörlü araçla arasında hissedilir güç farkı var
tabi kullanmadan kullanmaya değişir
enjeksiyonlu araçlar daha seri.tabi bu benıim görüşüm

onur-d

  • Ziyaretçi
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #63 : 04.Nis.2010 15:39:35 »
evet hıssedılır derecede 4 bg fark ..

er 23

  • Ziyaretçi
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #64 : 09.May.2010 10:07:54 »
aradaki 4 beygirlik farka birde kat iptali ile 3 dört

aradaki 4 beygirlikı mfarka birde katalitik konvertör iptali  ile gelen 3 -4 beygiride ekleyin 7 -8 beygir ediyo
not katalitik konvertör dagılırsa tabi 10 beygir eksidesin ama cözüm megan 2 lerin orta susturucusu bizim katalitiklerin şekliyle aynı motor sesi iyice azalıyo güc artıyo birebir yaşamış biri olarak yazıyorum 60 tly 10 beygir kazandım bu paraya bu arabalarda başka hic bir işlem bu gücü kazandırmaz














aradaki 4 beygirlik farka birde kat iptali

er 23

  • Ziyaretçi
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #65 : 09.May.2010 10:20:32 »
mpi lerin 4 ve beşinci vites dişli oranı karburatörlüden cok az farklıdır ve 4 -5 beygirlik farkda eklenince 2400 devirde cok sessiz 90 km hızı görürsünüz karbürastörlüde şahsen 2600 de görüyorsunuz birde bu farktan dolayı klima motora pek etki etmiyo ben şahsen klima devredeyken cekişe ekkiediyomu diye cok denedim ama pek bi fark göremedim  kücük farklar bu gibi durumları daha iyileştirmek uzun yolculukları daha konforlu hale getirmek icin düşünülmüş şeyler oldugunu mpi lerin torino italya fiatta bu aracın kursunu almış bir emekli fiat ustasından duymuştum her ikisinide kullanmış birisi olarak başarılı olduklarını söyleyebilirim

er 23

  • Ziyaretçi
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #66 : 09.May.2010 10:27:22 »
sabit 90 km hızda giderken gazı sonuna kadar ani kökledigimde aracın ani öne atıldıgını bunu karbüratörlüde hic bir zaman hissedemedigimi ve bunu aractakilerrin bile hemen yine hızlandın ikazları ile cok net anlayabiliyorum karbüratörlü ilede 185 görmüş birisi olarak  90 km de bu hissi hic bir zaman almadıgımı söylemek istiyorum

ahmetocal

  • Ziyaretçi
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #67 : 09.May.2010 16:39:10 »
benzinde deneseydin hissederdin yok gene hissedemezsen gel benim arabada dene

onur-d

  • Ziyaretçi
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #68 : 09.May.2010 16:57:43 »
 :bravo:

er 23

  • Ziyaretçi
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #69 : 21.May.2010 12:32:59 »
benzin ayrı ama ben şahsen ayda kac km yi benzinle gittigime bakarım ben 2000km lpğ 10 km benzinle gidiyorum  ayda o yüzden benzin tarih oldu tarihi tekrar yazmaya gerek yok

Çevrimdışı İbrahim ALTIN

  • Geri vites
  • İleti: 17
  • Fly is Freedom
  • *Adı soyadı : İbrahim ALTIN
  • *Meslek: Pilot
  • *Yaş: 40
  • *Şehir: Bursa-Fethiye
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #70 : 07.Şub.2016 03:31:20 »
Bir önceki aracım 96 tipo sx di,şimdilerde ise 97 mpi kullanıyorum.Her iki aracı da performans açısından kıyaslamak gerekirse mpi yakıt( eğer iyi ayar yapıldıysa)  ve performans  açısından bariz bir üstünlüğe  sahip.Yakıt ekonomisi açısından kıyaslarsak(her iki aracımı da gazda kullandım) mpı lerde yakıt ekonomisi kendini ciddi  derece de hissttiriyor.Ayrıca motor karbüratörlü sisteme göre daha sessiz  çalışıyor bu da uzun yol yapanlar için yolculuk sonunda motor sesinden şişmemiş bir kafa demektir :) Performansdan söz etmeye gerek bile yok.Tabi ki bu kullanıcıdan kullanıcıya  değişen bir durum.


Not : konu başlığının tarihine bakmadan yazmışım ,konuyu biraz hortlatmış gibi olduk  sanki :)
« Son Düzenleme: 07.Şub.2016 04:08:39 Gönderen: İbrahim ALTIN »
İstikbal Göklerdedir

M.Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Hamdi Topal

  • Ombudsmantör
  • N O S
  • *****
  • İleti: 3531
  • Araç Markası: Opel
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #71 : 07.Şub.2016 11:47:36 »
Bir önceki aracım 96 tipo sx di,şimdilerde ise 97 mpi kullanıyorum.Her iki aracı da performans açısından kıyaslamak gerekirse mpi yakıt( eğer iyi ayar yapıldıysa)  ve performans  açısından bariz bir üstünlüğe  sahip.Yakıt ekonomisi açısından kıyaslarsak(her iki aracımı da gazda kullandım) mpı lerde yakıt ekonomisi kendini ciddi  derece de hissttiriyor.Ayrıca motor karbüratörlü sisteme göre daha sessiz  çalışıyor bu da uzun yol yapanlar için yolculuk sonunda motor sesinden şişmemiş bir kafa demektir :) Performansdan söz etmeye gerek bile yok.Tabi ki bu kullanıcıdan kullanıcıya  değişen bir durum.


Not : konu başlığının tarihine bakmadan yazmışım ,konuyu biraz hortlatmış gibi olduk  sanki :)

 :ok: Takdir ediyorum.. Doğru olan bu, yeni konu açıp forumda kalabalığa yol açmak yerine konudan devam etmek en mantıklı olanı..  :love:  Hortlatmak ne demek forumda ilgili yerlere yazarak konuların canlılığını devam ettirmek ve herkesin aradığı sorunun cevabını ilgili başlıklarda bulmasına katkı sağlamak takdir edilmelidir. Aksi halde hep söylüyoruz sık sık yeni başlıklar açarak forumda konu kalabalığına neden olmak ileri zamanlarda sorunumuzla ilgili yazılanları bulmakta zorlanmak demektir. Katkınıza teşekkürler..

Çevrimdışı tipocu_60

  • Member
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 8328
    • tipocu_60 - 1997 TİPO SLX 1.6 MPİ İE / GÖKYÜZÜ MAVİSİ
  • *Adı soyadı : Ulaş Can
  • *Meslek: Maliyeci-Kedici Sx Pilotu
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Tokat-Niksar
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Kristal Mavi
  • Lpg Markası : Zavoli
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #72 : 07.Şub.2016 15:05:11 »
Bir önceki aracım 96 tipo sx di,şimdilerde ise 97 mpi kullanıyorum.Her iki aracı da performans açısından kıyaslamak gerekirse mpi yakıt( eğer iyi ayar yapıldıysa)  ve performans  açısından bariz bir üstünlüğe  sahip.Yakıt ekonomisi açısından kıyaslarsak(her iki aracımı da gazda kullandım) mpı lerde yakıt ekonomisi kendini ciddi  derece de hissttiriyor.Ayrıca motor karbüratörlü sisteme göre daha sessiz  çalışıyor bu da uzun yol yapanlar için yolculuk sonunda motor sesinden şişmemiş bir kafa demektir :) Performansdan söz etmeye gerek bile yok.Tabi ki bu kullanıcıdan kullanıcıya  değişen bir durum.


Not : konu başlığının tarihine bakmadan yazmışım ,konuyu biraz hortlatmış gibi olduk  sanki :)
dediklerinize ben de sonuna kadar katılıyorum..  :ok: :ok: Ben de 2.5 yıl mpi kullandıktan sonra bazı nedenlerden dolayı sx aldım..3 senedir de sx e biniyorum..Yakıt ekonomisi olsun performans olsun mpi üstün karbüratörlüden  ;) Keske 16 valf olsaymıs mpi modeli.O zaman daha iyi olurdu..Mpi da söle bişi var kötülemek icin sölemiyorum belki bendeki temiz degildi..Mpi da cok daha fazla sorun yasadım sx den..Benzin pompasıdır yok rolanti dalgalanmasıdır baya bir masraf ettim en son tam rayına soktum bu seferde satmam gerekti.Sx e koy yemini gitsin bu acıdan güzel geldi bana  ;)

Çevrimdışı Ersin Mazlum

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1252
  • *Adı soyadı : Ersin Mazlum
  • *Meslek: Trabzonspor
  • *Yaş: 41
  • *Şehir: Trabzon
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Çelik Grisi / Şeytan Kırmızısı
  • Lpg Markası : Brc
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #73 : 07.Şub.2016 19:13:01 »
Dediklerinize +1 olarak mpi için ilave etmek istiyorum.Benim kendi görüşüm mpi motorun can damarı benzin.Lpgde devamlı binildiği için motor ecu ayarları sapıtıyor buda haliyle motorda dengesizleşmeler yapıyor.
Bize Her Yer TRABZON


Çevrimdışı Oğuzhan AKTAŞ

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1230
  • *Adı soyadı : Oğuzhan AKTAŞ
  • *Meslek: Öğretmen
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Ordu
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Alfa Romeo Giulietta
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: 1.6 Karbüratörlü ve MPI Motorlar...
« Yanıtla #74 : 07.Şub.2016 22:34:51 »
MPI motor kullananlar arasında 4. yılımdayım forumda. Şaka bir yana 4 sene oldu. Bilmeyen usta normal motorlar gibi muamele edene kadar keyfinize diyecek yok. Eğer bir kere bulaşırsanız motoru kimse toparlayamıyor. LPG kullanımında da benim görüşüm elektrik aksamı (akü, şarj dinamosu ...vb.) sorunlu değil ve LPG ayarı bir kere düzgün yapılıp bozulmamışsa tek çıkaracağı sorun benzin pompası, geri dönüş valfi değişimidir. Ondan sonra 15 sene temiz binilir diye düşünüyorum.

Biz bu fırsatı kaçıranlar arasına girdik ne yazık ki. Ben bu motoru daha önce yapmadım diyen ustadan kaçmanızı tavsiye ederim.  :hey: