Gönderen Konu: tipo triger kayışı  (Okunma sayısı 1716 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ümit

  • Ziyaretçi
Ynt: tipo triger kayışı
« Yanıtla #25 : 11.May.2008 12:20:57 »
Triger kayışını değiştirdikten sonra trigerin hatalı takıldığını nasıl anlarız yani araçta ne gibi farklılıklar olur.yoksa hatalı takıldığında çalışmazmı gb. :s20:
araç çalısır ama 4 zaman sistemi bozulduğu için sarsıntılı çalısır çalıstıkçada süpaplara ve eksantirik miline zarar verir bu nedenle bayağı bir masraf açar.ama koparsa süpaplar sıkısıp kalacağı için eksantirik üzerindeki çoğu parça kullanılmaz hale gelir.iyi bir usta değistirmesini bilir bi sorun çıkmaz ama eğger ustaysa :ok:


teşekkür ederim.yağ.yağ filtresi,buji,rulmanlar ve araçtaki tüm kayışlar dahil olmak üzere triger kayışı ile birlikte(hepsi orjinal marka)değiştirmiştim.araç sanki çekişten düştü gibi geldiği için bu soruyu sorma gereği hissettim.dediğiniz gibi araçta sarsıntılı çalışma yok.ben çekişten düşmesini trigere bağlamıştım.demekki başka yerlere bakacağım.
araç 1.viteste en fazla 15/2.vites 25/3.vites 40/4.vites 55/5.viteste ise 90km bu viteslerde bu km.lere geldiği ve geçtiği anda motorda resmen zorlanma sesi başlıyor(benzin veya gaz farketmiyor). geçmezsem motorda zorlanma sesi yok.Acaba tecrübelerinize dayanarak önereceğiniz ve bakmam veya baktırmam gereken yerleri varmı.anlatırsanız sevinirim. :s20:

Çevrimdışı Yetkin AKIN

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 121
  • *Adı soyadı : Yetkin
  • *Meslek: Teknisyen
  • *Yaş: 33
  • *Şehir: Ankara
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: tipo triger kayışı
« Yanıtla #26 : 12.May.2008 09:49:43 »
Kayış gerginliği iyi ayarlanmadı ise çekiş düşüklüğü yaşamanız normaldir.En ufak gevşeklik zamanlama hatasına neden olacaktır buda subapların zamanından önce kapanması veya açılmasına neden olup size çekiş düşüklüğü ve arabanın bağırması ve çok yakması olarak geri dönecektir.
Eski TİPO cu

2000 Focus 1.6

Çevrimdışı sadık ablak

  • TURBO
  • ******
  • İleti: 6675
  • sadık /ankara -30
  • *Adı soyadı : SADIK
  • *Meslek: SMMM ADAYI
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: ANKARA
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: tipo triger kayışı
« Yanıtla #27 : 12.May.2008 10:11:49 »
Belki biliyorsunuzdur Sente ayarı zor değil krank kasnağı üzerindeki ve eksantrik dişlisi üzerindeki çizgileri denk getirmek ve uygun değerde kayış gerginliğini ayarlamak gerekli.Önce triger kayış kapağı çıkarılır motor üzerindeki triger ayar çubuğu çekilir Krank kasnağını elle çevrilerek (araç boşta olacak biraz zor dönebilir eldiven ile çevirmeniz tavsiye olunur) eksantrik dişlisi üzerindeki çentik ayar çubuğu ile örtüşene dek ve volan üzerindeki çizgi şanzıman üzerindeki derecelere gelene dek krank kasnağı çevrilir.
Yanlış hatırlamıyorsam tempra ve tipo için 10 derece olmalıdır.Dikkatlice incelenecek olunursa çok kolaydır.Denemek ve kontrol etmek isteyen arkadaşlara kolay gelsin.


 :teşekkür: :teşekkür: :teşekkür:
çok degerli bilgiler

çok basit gibi gözüksede riski buyuk olduğu için ustaya yaptırılması gerekir şahsi fikrim
LÜTFEN FORUM KURALLARINI OKUYUNUZ

FORUM KURALLARI

tipo42_galip

  • Ziyaretçi
Ynt: tipo triger kayışı
« Yanıtla #28 : 17.May.2008 22:05:04 »
Evet arkadaşlar gittim yedek parçacıya Daycon marka 3 tane kayış aldım. Bunlardan bir tanesi hidrolik direksiyon kayışı diğeri büyük bir kayış bir taneside triger kayışı ve rulmanı parçalara 40 YTL verdim işçilikte 40 YTL tuttu. Hazır kaputu açtırmışken 4 tanede buji ve 10 YTL lik bir bilyada aldım geldim ucuza kapatıık bu işi 5 sene binerim artık.

arkadasım 3 ay önce deiştirdim trigel kayısnı işçilikle beraber 25 ytl para verdim benim tavsiyem tanıdık bir ustan varsa ona git ne lazım oldugun u ögren parcaları kendin al bi işçiilik parası verrisin çogu usta 1liarlık parcayı 3 liraya sayıyı bide işçilik alıo

Arkadaşın dediği gibi direk ustaya gitseydim parçacıdan gelirken 40 YTL parçalar 100 YTL olurdu. Usta parası hariç :heyo: :heyo: :hiii: :hiii: