Gönderen Konu: Ön Fren Balataları Değişimi ve fren sisteminden hava alınması  (Okunma sayısı 8427 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19292
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Bir süre önce www.fiat.web.tr için hazırlamıştım.. ;)


Alıntı yapılan: mavis717
kendi aracımda yakında kaliper bakımı ve ön fren balatası değişimi yapacağım ama şimdilik bazı bilgiler ekleyelim..

fren kaliperi kaliper gövdesi ve kaliper kapağından oluşur..

KALİPER GÖVDESİ : fren kaliper gövdesi balatalarının üzerine takıldığı diskin etrafında duran ön teker poryasına sabit olan bölümdür

KALİPER KAPAĞI : fren kaliper kapağı kaliper gövdesi üzerine 2 vida ile sabitlenmiş ; üzerinde balataların fren diskine baskı yapmasını sağlayan kaliper pompasını tasıyan ve kaliper gövdesine fren balatalarını oturttuktan sonra üzerine kapanan parcadır..

RESİMLER İNTRERNET ÜZERİNDEN TOPLANIP ÜZERİNE AÇIKLAMA YAZILMIŞTIR.KENDİ ÇEKİMİM DEĞİLDİR.( ilk 2 resim @muratde nin albeanın resimidir  )
resimlerde fren kaliper gövdesi + fren diski + fren kaliper kapağı + fren kaliper pompası görülmektedir.








kaliper kapağını tutan somunlardan alttaki somun sökülerek kaliper kapağı resimde görülen 2 numaralı mavi ok yönünde kaldırılır..kapak kaldırılınca balatalar ortaya cıkar..varsa balataları tutan yay veya tırnaklar çıkarılarak eski balata çıkarılır ve yeni balata aynı sekilde takılır..

kapak kapıtılmadan önce kaliper kapağı üzerindeki balataya baskı yapıp balatanın diske sürtmesini sağlayan pompa geri itilir..bu pompa normalde kaliper kapağı içindedir.ama balata asındıkça balataya daha iyi baskı yapmak için yuvasından çıkar..balataya doğru yaklastıkçada fren hidroliği kutusunda yağ seviyesi  alt seviyelere düşer..

balata takılınca bu pompanın geri yuvasına itilmesi gerekecektir..pompa geri itilincede fren hidrolik kutusunda yağ seviyesi yükselecektir. egerki biz yağ seviyesi eksik diye yağı tamamlamışsak fazla olan yağ sistemden tasacaktır..

pompa yerine itilip kaliper kapağı takılınca somunları güzelce sıkılıp fren havası alınmalıdır..normalde hava yapmaz fakat kontrol etmekte fayda vardır..

her ne kadar kaliper kapağını kaliper gövdesine civata ile sabitlemiş olsakta citaların takıldığı bölüm kaliper gövdesine ait bölümde ileri geri hareket etmektedir...bu ileri geri hareket balatanın asınma durumuna göre
pompayı ve kaliper kapagını hereket ettirerek maximum oranda balataların diske baskı yapmasını sağlamaktadır.

yeni balatalar ilk takıldığı zaman biraz fren tutmuyor gibi gelebilir.fakat balatalar bir miktar asındıktan sonra frenlerin performansı artacaktır.eger artmıyorsa sistemde hata veya sorunu aramak gerekmektedir.










@muratde nin fren sisteminden hava nasıl alınır bilgilendirmesi  :ok:

Alıntı yapılan: muratde
bende ufak bir ekleme yapmak istiyorum arkadaşlar çok güzel anlatımlar olmuş valla.

fren balataları şüphesizki arabanın en önemli hayati parçalarından birisidir.doğal olarakta her zaman ve katiyetle işinin ehli birisi tarafından bakımlarının yapılıp yenisi ile değiştirilmesini tavsiye ederim sizlere diyerekten...devam edelim.

fren balatası değiştirildiğinde havalarının alınmasında fayda var.fren kaliperini geriye doğru bastırıp balata takılma aşamasında balata yerine oturtulduktan sonra tapanın rekorun üzerindeki plastik kapağı çıkartıp içeriden freni pompalayın art arda 5-6 kere pompalayın ve fren pedalını basılı tutun.rekoru uygun anahtarla gevşetin ve içinden çıkan hidrolik aktıktan sonra rekoru tekrar sıkın.içeriden yine pedalı pompalayın yine rekoru gevşetin ve hidroliği akıtın.bu işlemi garanti olsun diye her tekere uygularsanız ( eğer balata değişirse ) zararı olmaz aksine faydası vardır.





bu hava alma işlemini 2 kişi rahatlıkla uygulayabilirsiniz.ayrıca içeriden fren pompalandıktan sonra rekoru gevşetirken kendinizi geriye doğru sakının.siz rekoru gevşeteceğiniz esnada içeriden fren pedalı basılı tutulduğu için basınçla gelen hidrolik yüzünüze gelmesin.aman dikkat edin.ayrıca ufak son bir not daha yazayım.30 cm kadar akvaryum hortumu bulup rekorun ucuna takarsanız etrafa ve yüzünüze hidrolik sıçramasından korunmuş olursunuz.

AMA TEKRAR BELİRTEYİM.ŞİMDİ DENEYENLERİNİZ OLABİLİR.BU HAVA İŞLEMİ ve FREN BALATA DEĞİŞTİRME İŞLEMİ İŞİNİN EHLİ KİŞİLER TARAFINDAN YAPILMALIDIR.DEMEDİ DEMEYİN


her ön fren balata değişiminde fren disklerinin kontrolü gerekirse değişimi,daha önce torna yapılmadıysa ise tornacıya gösterilip şayet kurtarıyorsa ve torna payı varsa tornasının yapılması tavsiye ederim.disklerinizi torna yapmadan yada değiştirmeden yeni balata takarsanız balatayı bozarsınız ve frenleme performansınız en alt seviyelere iner.



@fgüneş_06 açıklamaları


havanın nasıl alınacağı konusuyla ilgili anlatımlar var ama yinede dün söylediğim gibi resimleri çektim bugün ve onları ekliyorum

bunlar öndeki merkezin üzerinde bulunan rekorlar ( üzerlerinde lastik tıpa var )




bunlarda arka kaliper (kampana) in arka tarafında bulunan rekorlar




« Son Düzenleme: 12.Eyl.2009 00:11:45 Gönderen: mavis717 »
Volkswagen California


Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19292
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Eğer eliniz yatkınsa biraz alet desteğiniz varsa kendi disk ve balatalarınızı rahatca değiştirebilir havasını alabilirsiniz.
İlk önce can güvenliği diyerek aracı iki taraftan takoz ile destekliyoruz. Kriko altında çalışmayın yağ kaçırır, kayar başınıza iş açar.
Değişim için önce tekerleri söktükten sonra diskin üzerindeki iki adet saplamayı 12 anahtar ile söküyoruz. Bu sırada biri içerden frene basıp diskin dönmesini engellerse iyi olur.
Sonrasında resimlerde de göründüğü gibi mekaniznayı 15 anahtar ile içten tutup 13 anahtar ile dıştan çevirerek vidaları söküyoruz ve pistonlar diskten ayrılarak balatalar boşa çıkıyor. Balataları dışarı aldıktan sonra balatanın yuvasını iç kısımdan 17 anahtar veya cırcır ile gevşetiyoruz. Bu vidadan bi üstte bi de altta var birini resimde cırcırla beraber gösterdim. Bu parçayı da dışarı aldıktan sonra diski tutan birşey kalmıyor. Disk oraya pas vb. yapışmış olabilir. Korkmayın ortasına çekiçle vurun disk kendini bırakacaktır. Diski çıkardıktan sonra yerini wd40 ve ince zımpara ile temizlayin ve yeni diskinizi takın. Aynı işlemleri tersten uygulayın ve sistemi toplayın. Hava almak için pistonun olduğu mekanizmanın üzerinde 8 anahtar ile açılıp kapanan memeyi göreceksiniz biraz gevşetin yavaştan frene basın havanın çıkmasını bekleyin. Hidrolik normal bir şekilde akmaya başlayınca memeyi tekrar sıkın. İş bitmiştir Fren ihmale gelmez kendinize güvenmiyorsanız denemeyiniz. Hayırlı yolculuklar
  :hey: :hey:












« Son Düzenleme: 27.Eki.2009 21:15:09 Gönderen: undabah »
Volkswagen California


Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19292
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
güzel olmuş..tebrikler.. ;)
Volkswagen California


Çevrimdışı Murat Pehlivan

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 124
    • HAYALETGEMİ - 1995 TİPO S 1.6 / TURKUAZ YEŞİLİ
  • *Adı soyadı : MURAT
  • *Meslek: ELEKTRONİK
  • *Yaş: 24
  • *Şehir: ÇANKIRI
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo S
  • Araç Rengi: TURKUAZ YEŞİLİ
  • Lpg Markası : ALDESA
  • Model Yılı: 1995
  • Yakıt Türü: LPG
her  şey çok açık ve net paylaşım için sağolasın abi

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 8502
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
harika bir paylaşım olmuş,teşekkürler  ;) :ok: :ok:

Çevrimdışı Hakan Özgür

  • Sx A
  • Member
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 17605
  • 12 Şubat
    • Sx A
  • *Adı soyadı : hakan
  • *Meslek: sanal mağaza
  • *Yaş: 33
  • *Şehir: K.Maraş-12 Şubat
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1991
  • Yakıt Türü: LPG
tşkler
İYİ DE O İŞLER ÖYLE OLMUYOR İŞTE :)

Çevrimdışı tipocu_60

  • Member
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 8311
    • tipocu_60 - 1997 TİPO SLX 1.6 MPİ İE / GÖKYÜZÜ MAVİSİ
  • *Adı soyadı : Ulaş Can
  • *Meslek: Maliyeci-Kedici Sx Pilotu
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Tokat-Niksar
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Kristal Mavi
  • Lpg Markası : Zavoli
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
arkadaslar bundan 1 ay önce fren balatalarımı degiştirdim trw aldım..ancak balataları sıkı mı baglamıslar bilmiyorum frene basıyorum ayagımı cekiyorum sanki hala frene basar gibi araba öne dogru yıgılıyor..bi müddet sonra düzeliyor frene basınca yine aynı sorun..sanayiye gitmeden önce burda bilgi ediniyim dedim..acaba sorun nedir fikir ve düşünceleriniz nelerdir?

Çevrimdışı tipocu_60

  • Member
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 8311
    • tipocu_60 - 1997 TİPO SLX 1.6 MPİ İE / GÖKYÜZÜ MAVİSİ
  • *Adı soyadı : Ulaş Can
  • *Meslek: Maliyeci-Kedici Sx Pilotu
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Tokat-Niksar
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Kristal Mavi
  • Lpg Markası : Zavoli
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
yok mu yardım edecek  ;((

Çevrimdışı undabah

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 15265
    • tipundabah
  • *Adı soyadı : Hakan
  • *Meslek: Şoför
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Başkent
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Pistonların olduğu mekanizmayı değiştir böyle bi problem varsa  ;)

Çevrimdışı tipocu_60

  • Member
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 8311
    • tipocu_60 - 1997 TİPO SLX 1.6 MPİ İE / GÖKYÜZÜ MAVİSİ
  • *Adı soyadı : Ulaş Can
  • *Meslek: Maliyeci-Kedici Sx Pilotu
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Tokat-Niksar
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Kristal Mavi
  • Lpg Markası : Zavoli
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Pistonların olduğu mekanizmayı değiştir böyle bi problem varsa  ;)
o mekanizma nerde tam olarak ve fiyatı nedir?

Çevrimdışı undabah

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 15265
    • tipundabah
  • *Adı soyadı : Hakan
  • *Meslek: Şoför
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Başkent
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Balataların üstünde kardeş  ;)
Forumda anlattık hepsini  :ok:

Çevrimdışı tipocu_60

  • Member
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 8311
    • tipocu_60 - 1997 TİPO SLX 1.6 MPİ İE / GÖKYÜZÜ MAVİSİ
  • *Adı soyadı : Ulaş Can
  • *Meslek: Maliyeci-Kedici Sx Pilotu
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Tokat-Niksar
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Kristal Mavi
  • Lpg Markası : Zavoli
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
tamam kusura bakma balata konularına baktımda böle sorundan konu acan görmedim o yüzden konu actım :ok:

Çevrimdışı undabah

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 15265
    • tipundabah
  • *Adı soyadı : Hakan
  • *Meslek: Şoför
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Başkent
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Yok babacan ne kusuru  :love:
sabit konularda var  :ok:

tempramıseviyorum

  • Ziyaretçi
bendede aynı sorun vardı kaliper tamir takımı aldım yani o pistonların etrafındaki oring benzeri kaucuk contalar.kendim söktüm kendim yaptım süper oldu ama baya uğraştırıyor.ben parayla yaptıramadım kimse uğraşmak istemiyor kendim yaptım ..tamir takımı çok zor bulunuyor 5 liraya almıştım elindeki son takımdı.elin yatkınsa ve cesaretliysen yaparsın ama gözün kesmiyorsa yaptırabileceğin bir usta bul,fren bu sonuçta.

Çevrimdışı Ekrem Temel

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 649
    • 1993 TEMPRA SW 1.6 / BEYAZ
  • *Adı soyadı : Ekrem
  • *Meslek: Memur
  • *Yaş: 37
  • *Şehir: SAMSUN-Bafra
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SW 1.6
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Model Yılı: 1993
  • Yakıt Türü: LPG
Bilgiler için Teşekkürler bende balataları yeni değiştirttim tabiki ustaya. Firene bastığım zaman küt küt ses gelmeye başladı son günlerde. Balatalar bittiğinde böyle ses yaparmı aceba.  Benim kafama takılan sol teker balatalarının birtanesi tamamen bitmiş onun yanındaki bitmemiş yani balataları dengesiz bitirmiş bu neden olur aceba. Ustanın demesine göre eski balatalar kalitesiz olduğu için öyle olmuş ama bana mantıklı gelmedi firenler dengesizmi sıkıyor aceba yeni balatalarıda öyle yaparsa ne yapıcaz , firen tutmasında fazla anormal bir durum  yoktu. Herkeze selam hayırlı ramazanlar.